Obrazek

Aktywna prowadnica

Darek
Posty: 829
Rejestracja: 14 lip 2006, 16:47
Lokalizacja: Ciechanów

Aktywna prowadnica

Post autor: Darek »

Tłok w moim Hatsanie 95 trafił się ze szwem co wykluczyło gazram ,w zastępstwie wymyśliłem pompowaną prowadnicę do Hatsana co o tym myślicie ? :hm: pompowanie będzie pod spustem ,wykonałem ją z rurek precyzyjnych .
Obrazek
Obrazek
Obrazek
w środku jest wklejony zawór samochodowy
Obrazek
Hatsan953x12-44 mini
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
Awatar użytkownika
Woytek
Posty: 646
Rejestracja: 15 maja 2010, 19:12
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Woytek »

Darek pisze:co o tym myślicie ?
sądzę, że stabilne Vo będzie trudne do ogarnięcia...
AA Pro Sport BKL DOT
HW 97k
Crosman 3576
Hatsan 90 custom
Darek
Posty: 829
Rejestracja: 14 lip 2006, 16:47
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: Darek »

dlaczego ?
Hatsan953x12-44 mini
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
Awatar użytkownika
skrzat
Posty: 490
Rejestracja: 10 wrz 2009, 20:52
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: skrzat »

Darek, zrób gas-strut z siłownika klapy samochodu. będziesz miał dobrą i szczelną prowadnicę. W tym co zrobiłeś, będzie raczej mało stabilne ciśnienie ze względu na pojemność.
Przeczytaj, może Cię zainspiruje;
http://bron.iweb.pl/viewtopic.php?t=583 ... ht=gas+ram
Coś, by trafiać.

SKRZAT made - modyfikacje wiatrówek (systemy, spusty, osady, baki, stopki ...)
Darek
Posty: 829
Rejestracja: 14 lip 2006, 16:47
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: Darek »

Robiłem kiedyś i z siłownika ;) i dupa ,powietrze przy końcu nie miało gdzie wejść i było twarde jak skała , mała sprawność ;) w moim powietrze będzie wchodzić w drugą rurkę ,oczywiście twardość będzie zależeć od ciśnienia ,W moich założeniach ma służyć jako prowadnica i wspomagać sprężynę , powietrze ma inną sprężystość i na pewno start ,tłoka będzie wyprzedzać sprężynę (zależeć będzie od ciśnienia ) , ,przy odpowiednim ciśnieniu ,prowadnica powinna wstrzymywać odbicie tłoka co powinno wpłynąć pozytywnie na celność ,
sana turka będzie działać jak dobijak ,
(tu trochę martwię się o kopa) Sprężyna jak osłabnie będę mógł pod pompować ;)
A jak Będzie w rzeczywistość okaże się w praniu ;)
Ciśnienie w w rurce nie będzie duże wystarczy jak będzie wytwarzać trochę większą siłę , niż sprężyna podczas napięcia wstępnego ;) to moje oczekiwania powinny się sprawdzić ;) i nacią powinien być przyzwoity ;)
Druga sprawa to nie wierze w to co tam napisał bo po pierwsze napompował 140 at ,a żeby uzyskać 1 atm trzeba użyć siły 10kg na cm kwadratowy to przy rurce 2cm kwadratowe 20KG 1atm
To policz jakiej siły trzeba użyć by to naciągnąć ? a jeszcze przy sprężaniu takiego ciśnienia zwiększa się ono i trzeba użyć jeszcze więcej siły .
Hatsan953x12-44 mini
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
Awatar użytkownika
skrzat
Posty: 490
Rejestracja: 10 wrz 2009, 20:52
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: skrzat »

:) To nie zrozumiałeś działania gas-struta. Pewnie jak robiłeś z siłownika, to wewnątrz cylindra zastosowaleś tloczek na pręcie, a powinien być tylko krążek z otworami służący jako prowadnica pręta. Tłokiem jest sam pręt. ;) Na niego musi działac wysokie ciśnienie. Wytłumaczę Ci tak; Masz rurkę tzw kuszodmuchawkę o średnicy wew.powiedzmy 10mm. Wkładasz strzalkę-lotkę, która wypełnia dokładnie wnętrze rurki. Dmuchasz i leciiii...
A teraz z tej samej rurki chcesz strzelić grubą iglą. Więc zawężasz średnicę części rurki do średnicy igly. Dmuchasz i ... malo się nie ze....asz, albo dostaniesz żylaków za uszami. ;) :hihi:
Coś, by trafiać.

SKRZAT made - modyfikacje wiatrówek (systemy, spusty, osady, baki, stopki ...)
Darek
Posty: 829
Rejestracja: 14 lip 2006, 16:47
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: Darek »

Wiem o co chodzi ;) nie zrobiłem otworów :lol: Ale to i tak problem z pompowaniem tak dużego ciśnienia i trochę to niebezpieczne przy takiej pojemności ;) Jak robiłem pompkę dałem sam wężyk z nanometrem zaślepionym korkiem plastykowym z wentyla samochodowego i pompowałem by sprawdzić ile pompka da atm i przy 75 atm pierdykną korek jak wystrzelony z kałacha :) huk niesamowity a powietrza było tylko co w krótkim wężyku i manometrze .
Napompowałem w mój wynalazek 3 atm i oto wyniki
230,3 ms
230,1
224,1
232,5
226,8
227,3
225,3
225,3
222,0
225,1
Wiatrówka jeszcze nie dotarta i po dorobieniu pierścieni ,wystrzelane może 50 śrucin od rozpakowania ;)
uszczelka nie bardzo ma rysy spore nadaje się do wymiany ,no ale to później ,
moje odczucie strzał strasznie szybki słychać tylko trzask , i chyba kop mniejszy a miał być większy :hm: ,ale to pierwsze odczucia i mogą być mylne bo strzelałem tylko by zmierzyć bez rozgrzewki i mierzyłem od pierwszego wystrzelonego śruta ;) po remoncie :) napompuję jeszcze trochę by było 15J i pomierzę ;)
Hatsan953x12-44 mini
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
Awatar użytkownika
skrzat
Posty: 490
Rejestracja: 10 wrz 2009, 20:52
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: skrzat »

Noo... rewelacja. 8) Jak z siła naciagania?
Coś, by trafiać.

SKRZAT made - modyfikacje wiatrówek (systemy, spusty, osady, baki, stopki ...)
Awatar użytkownika
Woytek
Posty: 646
Rejestracja: 15 maja 2010, 19:12
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Woytek »

Niewątpliwie jest to, jedna z najciekawszych i co za tym idzie budzących kontrowersje modyfikacji. Gratuluję pomysłu. Odchyłki 8m/s. Czekam na kolejne testy :)
AA Pro Sport BKL DOT
HW 97k
Crosman 3576
Hatsan 90 custom
Darek
Posty: 829
Rejestracja: 14 lip 2006, 16:47
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: Darek »

8ms ;( ale popatrz na pierwsze dwa ;) a potem spieprza mi powietrze , :maruda: coś spieprzyłem z rowkami pod oryngi ,zrobiłem drugi a też spiernicza napompowałem i z 5at i miałem 240ms przez kilka strzałów a potem spadek :maruda: i kop zaczął być odczuwalny ,Maciąg znośny różnica jest,ale żyły nie wychodzą na czole :lol: ,trochę ciężej ;)
siedziałem nad tym do wieczora i trochę mnie wkurzyło to ,jak mi przejdzie powalczę dalej bo chyba warto ;) raczej sprawdzają się moje oczekiwania ;) gdyby nie to spieprzające powietrze :hm: :)
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2012, 9:53 przez Darek, łącznie zmieniany 1 raz.
Hatsan953x12-44 mini
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
Awatar użytkownika
Woytek
Posty: 646
Rejestracja: 15 maja 2010, 19:12
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Woytek »

A więc zacytuję sam siebie :) "Sądzę, że stabilne Vo metodą chałupniczą będzie trudne do osiągnięcia" ale trzymam kciuki może znajdziesz jakieś rozwiązanie. Sądzę, że sam oring sprawy może nie załatwić. Myślę jednak, że prostsze było by założenie gas-ram, lub gas-strut.
AA Pro Sport BKL DOT
HW 97k
Crosman 3576
Hatsan 90 custom
Darek
Posty: 829
Rejestracja: 14 lip 2006, 16:47
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: Darek »

Zasada działania jest taka sama tylko mini ;) co do wykonania masz racie jest to trudne zwłaszcza przy małych oryngach ;( ale ja jestem uparty jak muł i będę próbować dalej :) chociaż sobie pomajstruję :) i może jakaś nauka zostanie na przyszłość ;)

[ Dodano: Pią 06 Kwi, 2012 08:06 ]
Czego to przyczyna :hm: co jakiś czas taki odskok :hm: mierzone bez wynalazku .
233
238,8
233,2
233,9
240,2
231,4
230,3
230,5
231,2
231,4
231,9
241,4
231,2
podnosi już mi ciśnienie :evil:
Hatsan953x12-44 mini
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
Awatar użytkownika
Żurek
Posty: 792
Rejestracja: 17 maja 2010, 18:58
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Post autor: Żurek »

Jak masz możliwość, to nagraj kamerką jak to hula, boć ciekaw jestem
Awatar użytkownika
Woytek
Posty: 646
Rejestracja: 15 maja 2010, 19:12
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Woytek »

Darek pisze:[ Dodano: Pią 06 Kwi, 2012 08:06 ]
Czego to przyczyna :hm: co jakiś czas taki odskok :hm: mierzone bez wynalazku .
233
238,8
233,2
233,9
240,2
231,4
230,3
230,5
231,2
231,4
231,9
241,4
231,2
podnosi już mi ciśnienie :evil:
:zdziwko: Czyżby diesel? Wymyj sprzęt i dosłownie liźnij tylko prowadnice. Reszta raczej zostaw czysta, najwyżej lekki film z tłustego palca.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2012, 10:35 przez Woytek, łącznie zmieniany 1 raz.
AA Pro Sport BKL DOT
HW 97k
Crosman 3576
Hatsan 90 custom
Awatar użytkownika
Zet
Posty: 592
Rejestracja: 28 lip 2010, 12:50
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Zet »

Jeśli masz oryginalną uszczelkę to oto odpowiedź.
Czymprędzej zmienić!
AA ProSport w orzeszku 8)
ODPOWIEDZ