Aktywna prowadnica
Aktywna prowadnica
Tłok w moim Hatsanie 95 trafił się ze szwem co wykluczyło gazram ,w zastępstwie wymyśliłem pompowaną prowadnicę do Hatsana co o tym myślicie ? pompowanie będzie pod spustem ,wykonałem ją z rurek precyzyjnych .
w środku jest wklejony zawór samochodowy
w środku jest wklejony zawór samochodowy
Hatsan953x12-44 mini
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
Darek, zrób gas-strut z siłownika klapy samochodu. będziesz miał dobrą i szczelną prowadnicę. W tym co zrobiłeś, będzie raczej mało stabilne ciśnienie ze względu na pojemność.
Przeczytaj, może Cię zainspiruje;
http://bron.iweb.pl/viewtopic.php?t=583 ... ht=gas+ram
Przeczytaj, może Cię zainspiruje;
http://bron.iweb.pl/viewtopic.php?t=583 ... ht=gas+ram
Coś, by trafiać.
SKRZAT made - modyfikacje wiatrówek (systemy, spusty, osady, baki, stopki ...)
SKRZAT made - modyfikacje wiatrówek (systemy, spusty, osady, baki, stopki ...)
Robiłem kiedyś i z siłownika i dupa ,powietrze przy końcu nie miało gdzie wejść i było twarde jak skała , mała sprawność w moim powietrze będzie wchodzić w drugą rurkę ,oczywiście twardość będzie zależeć od ciśnienia ,W moich założeniach ma służyć jako prowadnica i wspomagać sprężynę , powietrze ma inną sprężystość i na pewno start ,tłoka będzie wyprzedzać sprężynę (zależeć będzie od ciśnienia ) , ,przy odpowiednim ciśnieniu ,prowadnica powinna wstrzymywać odbicie tłoka co powinno wpłynąć pozytywnie na celność ,
sana turka będzie działać jak dobijak ,
(tu trochę martwię się o kopa) Sprężyna jak osłabnie będę mógł pod pompować
A jak Będzie w rzeczywistość okaże się w praniu
Ciśnienie w w rurce nie będzie duże wystarczy jak będzie wytwarzać trochę większą siłę , niż sprężyna podczas napięcia wstępnego to moje oczekiwania powinny się sprawdzić i nacią powinien być przyzwoity
Druga sprawa to nie wierze w to co tam napisał bo po pierwsze napompował 140 at ,a żeby uzyskać 1 atm trzeba użyć siły 10kg na cm kwadratowy to przy rurce 2cm kwadratowe 20KG 1atm
To policz jakiej siły trzeba użyć by to naciągnąć ? a jeszcze przy sprężaniu takiego ciśnienia zwiększa się ono i trzeba użyć jeszcze więcej siły .
sana turka będzie działać jak dobijak ,
(tu trochę martwię się o kopa) Sprężyna jak osłabnie będę mógł pod pompować
A jak Będzie w rzeczywistość okaże się w praniu
Ciśnienie w w rurce nie będzie duże wystarczy jak będzie wytwarzać trochę większą siłę , niż sprężyna podczas napięcia wstępnego to moje oczekiwania powinny się sprawdzić i nacią powinien być przyzwoity
Druga sprawa to nie wierze w to co tam napisał bo po pierwsze napompował 140 at ,a żeby uzyskać 1 atm trzeba użyć siły 10kg na cm kwadratowy to przy rurce 2cm kwadratowe 20KG 1atm
To policz jakiej siły trzeba użyć by to naciągnąć ? a jeszcze przy sprężaniu takiego ciśnienia zwiększa się ono i trzeba użyć jeszcze więcej siły .
Hatsan953x12-44 mini
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
To nie zrozumiałeś działania gas-struta. Pewnie jak robiłeś z siłownika, to wewnątrz cylindra zastosowaleś tloczek na pręcie, a powinien być tylko krążek z otworami służący jako prowadnica pręta. Tłokiem jest sam pręt. Na niego musi działac wysokie ciśnienie. Wytłumaczę Ci tak; Masz rurkę tzw kuszodmuchawkę o średnicy wew.powiedzmy 10mm. Wkładasz strzalkę-lotkę, która wypełnia dokładnie wnętrze rurki. Dmuchasz i leciiii...
A teraz z tej samej rurki chcesz strzelić grubą iglą. Więc zawężasz średnicę części rurki do średnicy igly. Dmuchasz i ... malo się nie ze....asz, albo dostaniesz żylaków za uszami.
A teraz z tej samej rurki chcesz strzelić grubą iglą. Więc zawężasz średnicę części rurki do średnicy igly. Dmuchasz i ... malo się nie ze....asz, albo dostaniesz żylaków za uszami.
Coś, by trafiać.
SKRZAT made - modyfikacje wiatrówek (systemy, spusty, osady, baki, stopki ...)
SKRZAT made - modyfikacje wiatrówek (systemy, spusty, osady, baki, stopki ...)
Wiem o co chodzi nie zrobiłem otworów Ale to i tak problem z pompowaniem tak dużego ciśnienia i trochę to niebezpieczne przy takiej pojemności Jak robiłem pompkę dałem sam wężyk z nanometrem zaślepionym korkiem plastykowym z wentyla samochodowego i pompowałem by sprawdzić ile pompka da atm i przy 75 atm pierdykną korek jak wystrzelony z kałacha huk niesamowity a powietrza było tylko co w krótkim wężyku i manometrze .
Napompowałem w mój wynalazek 3 atm i oto wyniki
230,3 ms
230,1
224,1
232,5
226,8
227,3
225,3
225,3
222,0
225,1
Wiatrówka jeszcze nie dotarta i po dorobieniu pierścieni ,wystrzelane może 50 śrucin od rozpakowania
uszczelka nie bardzo ma rysy spore nadaje się do wymiany ,no ale to później ,
moje odczucie strzał strasznie szybki słychać tylko trzask , i chyba kop mniejszy a miał być większy ,ale to pierwsze odczucia i mogą być mylne bo strzelałem tylko by zmierzyć bez rozgrzewki i mierzyłem od pierwszego wystrzelonego śruta po remoncie napompuję jeszcze trochę by było 15J i pomierzę
Napompowałem w mój wynalazek 3 atm i oto wyniki
230,3 ms
230,1
224,1
232,5
226,8
227,3
225,3
225,3
222,0
225,1
Wiatrówka jeszcze nie dotarta i po dorobieniu pierścieni ,wystrzelane może 50 śrucin od rozpakowania
uszczelka nie bardzo ma rysy spore nadaje się do wymiany ,no ale to później ,
moje odczucie strzał strasznie szybki słychać tylko trzask , i chyba kop mniejszy a miał być większy ,ale to pierwsze odczucia i mogą być mylne bo strzelałem tylko by zmierzyć bez rozgrzewki i mierzyłem od pierwszego wystrzelonego śruta po remoncie napompuję jeszcze trochę by było 15J i pomierzę
Hatsan953x12-44 mini
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
8ms ale popatrz na pierwsze dwa a potem spieprza mi powietrze , coś spieprzyłem z rowkami pod oryngi ,zrobiłem drugi a też spiernicza napompowałem i z 5at i miałem 240ms przez kilka strzałów a potem spadek i kop zaczął być odczuwalny ,Maciąg znośny różnica jest,ale żyły nie wychodzą na czole ,trochę ciężej
siedziałem nad tym do wieczora i trochę mnie wkurzyło to ,jak mi przejdzie powalczę dalej bo chyba warto raczej sprawdzają się moje oczekiwania gdyby nie to spieprzające powietrze
siedziałem nad tym do wieczora i trochę mnie wkurzyło to ,jak mi przejdzie powalczę dalej bo chyba warto raczej sprawdzają się moje oczekiwania gdyby nie to spieprzające powietrze
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2012, 9:53 przez Darek, łącznie zmieniany 1 raz.
Hatsan953x12-44 mini
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
A więc zacytuję sam siebie "Sądzę, że stabilne Vo metodą chałupniczą będzie trudne do osiągnięcia" ale trzymam kciuki może znajdziesz jakieś rozwiązanie. Sądzę, że sam oring sprawy może nie załatwić. Myślę jednak, że prostsze było by założenie gas-ram, lub gas-strut.
AA Pro Sport BKL DOT
HW 97k
Crosman 3576
Hatsan 90 custom
HW 97k
Crosman 3576
Hatsan 90 custom
Zasada działania jest taka sama tylko mini co do wykonania masz racie jest to trudne zwłaszcza przy małych oryngach ale ja jestem uparty jak muł i będę próbować dalej chociaż sobie pomajstruję i może jakaś nauka zostanie na przyszłość
[ Dodano: Pią 06 Kwi, 2012 08:06 ]
Czego to przyczyna co jakiś czas taki odskok mierzone bez wynalazku .
233
238,8
233,2
233,9
240,2
231,4
230,3
230,5
231,2
231,4
231,9
241,4
231,2
podnosi już mi ciśnienie
[ Dodano: Pią 06 Kwi, 2012 08:06 ]
Czego to przyczyna co jakiś czas taki odskok mierzone bez wynalazku .
233
238,8
233,2
233,9
240,2
231,4
230,3
230,5
231,2
231,4
231,9
241,4
231,2
podnosi już mi ciśnienie
Hatsan953x12-44 mini
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
Oł Czyżby diesel? Wymyj sprzęt i dosłownie liźnij tylko prowadnice. Reszta raczej zostaw czysta, najwyżej lekki film z tłustego palca.Darek pisze:[ Dodano: Pią 06 Kwi, 2012 08:06 ]
Czego to przyczyna co jakiś czas taki odskok mierzone bez wynalazku .
233
238,8
233,2
233,9
240,2
231,4
230,3
230,5
231,2
231,4
231,9
241,4
231,2
podnosi już mi ciśnienie
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2012, 10:35 przez Woytek, łącznie zmieniany 1 raz.
AA Pro Sport BKL DOT
HW 97k
Crosman 3576
Hatsan 90 custom
HW 97k
Crosman 3576
Hatsan 90 custom