Obrazek

olej teflonowy

l_azik
Posty: 5
Rejestracja: 09 lis 2006, 11:26
Lokalizacja: Olsztyn

olej teflonowy

Post autor: l_azik »

Witam.
Mam pytanko, czy olejem teflonowym można smarować uszczelkę tłoka???
H80+tuning+3-9x32leapers
Awatar użytkownika
Wierzbin
-#zasłużony_team
-#zasłużony_team
Posty: 3983
Rejestracja: 28 kwie 2006, 12:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wierzbin »

Witaj na forum! :)
Raczej nie.
Teflon może się zapalać przy relatywnie niskiej temperaturze i zrobisz sobie palną zamiast pneumatycznej.
Użyj oleju syntetycznego takiego jakiego używa się do silników spalinowych.
Daystate Mk3 FT + LS
Był H55 + Walther 3-9x40AO
l_azik
Posty: 5
Rejestracja: 09 lis 2006, 11:26
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: l_azik »

Dziś kupiłem olej silikonowy może to się nada :?:
H80+tuning+3-9x32leapers
Awatar użytkownika
Wierzbin
-#zasłużony_team
-#zasłużony_team
Posty: 3983
Rejestracja: 28 kwie 2006, 12:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wierzbin »

Silikonowy dobrze uszczelnia oringi czy zawory. W naszym strzelaniu przydaje się tylko w PCP.
Do sprężyny spraw sobie:
SSG=smar molibdenowy - na prowadnicę i sprężynę
silnikowy - na umyty cylinder kilka kropel - do sucha wytarte + lekko na uszczelkę tłoka - j/w w poście.
Tymże olejem też możesz nasmarować mechanizm spustowy czy zawias kostki.
Na zawias może też być smar miedziowy.

Wszystkie dostaniesz w sklepach motoryzacyjnych albo w marketach budowlanych.

Podpowiedzi masz tutaj:
http://www.hatsan.siecplay.pl/viewtopic.php?t=38
Daystate Mk3 FT + LS
Był H55 + Walther 3-9x40AO
l_azik
Posty: 5
Rejestracja: 09 lis 2006, 11:26
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: l_azik »

Dzięki :piwo:
H80+tuning+3-9x32leapers
Awatar użytkownika
KM88
Posty: 1979
Rejestracja: 24 wrz 2006, 9:42
Lokalizacja: Zielona Góra/Wrocław

Post autor: KM88 »

Wierzbin pisze: Raczej nie.
Teflon może się zapalać
.
Teflon jest plany ???
"...Mądrością moją jest karabin, i klinga ukochanej szabli..."
H80 Custom Leapers 3-9x32,
HW40,Orlik
Obrazek
Awatar użytkownika
Wierzbin
-#zasłużony_team
-#zasłużony_team
Posty: 3983
Rejestracja: 28 kwie 2006, 12:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wierzbin »

Olej teflonowy podobno tak.
Nigdy z nim nie eksperymentowałem. Taka jest informacja krążąca po różnych forach.
Daystate Mk3 FT + LS
Był H55 + Walther 3-9x40AO
Awatar użytkownika
KM88
Posty: 1979
Rejestracja: 24 wrz 2006, 9:42
Lokalizacja: Zielona Góra/Wrocław

Post autor: KM88 »

O teflon mozemy być spokojny każdy ma na patelni i się nie spala, ale pewnie chodzi o rozpuszlanik jego jakim jest pewnie aceton lub benzen. :P :)
"...Mądrością moją jest karabin, i klinga ukochanej szabli..."
H80 Custom Leapers 3-9x32,
HW40,Orlik
Obrazek
Awatar użytkownika
jigt
Posty: 1743
Rejestracja: 15 lis 2006, 23:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jigt »

Olej z teflonem stosuje sie do łańcucha roweru. Ten środek ma lotną substancję bazową i po naniesieniu ona odparowuje, pozostaje powłoka tłusta w dotyku jak np świeczka. Do tego nie przywiera pył i piach, co w łańcuchu jest ważne. Smar może być odporny na duże naciski jednostkowe, a lotny nośnik sprawia, że dociera w zakamarki łańcucha. Może być dobry na elementy spustu i sprężynę, ale czy lepszy od tego co stosyjemy - trzeba sprawdzić.
Teraz jest jeszcze nowszy, gęsty:
http://www.allegro.pl/item141781628_sup ... line_.html
Może i dobry.
Pozdrawiam - jigt
była Diana, są Viper 350GW z RM2-8x32AO, i H60 z PO 4x34
Awatar użytkownika
rayac
Posty: 135
Rejestracja: 19 wrz 2006, 9:30
Lokalizacja: Ryczów/ Kraków
Kontakt:

Post autor: rayac »

A taki olej teflonowy (finish line) będzie lepszy na uszczelkę lufy niż np. mobil1, Te oleje są w domu więc rozumiecie, czy jednak różnica jaką uzyskamy stosując silikonowy jest na tyle znaczna, że warto wydać kolejne złotówki?
Awatar użytkownika
hyena
Posty: 150
Rejestracja: 16 cze 2007, 18:33
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: hyena »

Palny teflon coś podobnego. Rozwodzicie się nad tymi smarami jak by trzeba było smarować prom kosmiczny a nie kilka części ruchomych. Najważniejsze żeby nie pracowało na sucho.
Gdzie jest moja latajaca szabla z PCV
Awatar użytkownika
Dude
Posty: 1248
Rejestracja: 28 kwie 2006, 14:24
Lokalizacja: Gniezno/Poznań
Kontakt:

Post autor: Dude »

Rozwodzicie się nad tymi smarami jak by trzeba było smarować prom kosmiczny a nie kilka części ruchomych. Najważniejsze żeby nie pracowało na sucho.
Dokładnie! Ja tam wszystko smaruję jednym smarem - molibdenowym (uszczelkę, sprężynę, cylinder, tłok, korpus, mechanizm spustowy itp.)
Mój przepis: link
Awatar użytkownika
rayac
Posty: 135
Rejestracja: 19 wrz 2006, 9:30
Lokalizacja: Ryczów/ Kraków
Kontakt:

Post autor: rayac »

hyena pisze:Rozwodzicie się nad tymi smarami jak by trzeba było smarować prom kosmiczny...
Ja też jestem tego zdania ale w przypadku smarowania części metalowych a co do gumy to nie wiem czy np. nie wejdzie w jakąś reakcję z nieodpowiednim olejem...

P.S. Ostatnio podchwyciłem fajny pomysł na czernienie plastikowych zderzaków w samochodzie olejem silnikowym. Ładnie to wygląda, trzeba tylko rozetrzeć jak najmniejszą ilość. Właśnie to testuję i sprawdzam czy nie przywiera kurz i jak długo utrzyma się efekt. Spróbowałbym też na opony ale jak wspomniałem nie wiem jak zareaguje guma na olej...
wojak
Posty: 28
Rejestracja: 24 sie 2007, 8:26
Lokalizacja: Kielce

Post autor: wojak »

a ja to przetestuje, wydaje mi się że do cylindra i tłoka będzie się nadawać idealnie
Awatar użytkownika
pavko
Posty: 98
Rejestracja: 21 wrz 2006, 21:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: pavko »

rayac pisze:nie wiem jak zareaguje guma na olej...
Typowa guma opony samochodowej rozpuszcza się w oleju... Więc z kółkami które trzymają Ciebie drogi bym za bardzo nie eksperymentował...
ODPOWIEDZ