Regulacja Elite'a
Regulacja Elite'a
Witam!
Mam "problem". Mianowicie chciałbym się dowiedzieć jak do jasnej ciasnej można skrócić drugi stopień w Elicie?
Już kręciłem obiema śrubkami, ustawiałem je w różnych kombinacjach, a jak drugi stopień był długi, tak dalej jest
Swoją drogą, myślę nad czymś z tego:
Macie może pomysł jak skrócić ten drugi stopień?
Mam "problem". Mianowicie chciałbym się dowiedzieć jak do jasnej ciasnej można skrócić drugi stopień w Elicie?
Już kręciłem obiema śrubkami, ustawiałem je w różnych kombinacjach, a jak drugi stopień był długi, tak dalej jest
Swoją drogą, myślę nad czymś z tego:
Macie może pomysł jak skrócić ten drugi stopień?
B2->H55->HW97k->FN19->HW90->AT44
BT3-9x40->BL3-9x40->BT3-9x40 DOA600->BT6-18x40
Łucznik wz.70 + Browning Buck Mark URX
BT3-9x40->BL3-9x40->BT3-9x40 DOA600->BT6-18x40
Łucznik wz.70 + Browning Buck Mark URX
- Misiak Tadeusz
- Posty: 157
- Rejestracja: 22 lut 2009, 13:28
- Lokalizacja: Mielec
Witam. Według opisu chcesz skrócić drogę spustu. Droga spustu to jest odległość od pozycji wyjściowej do momentu zwolnienia zbijaka lub tłoka, a nie do końca kabłąka spustowego. W strzelaniu z wiatrówki nie powinno się ściągać spustu do oporu ponieważ zrywa się strzał. Jeżeli ruszysz wiatrówką zanim śrut opuści lufę "a przy prędkościach początkowych wiatrówki jest to możliwe", po prostu nie trafisz. Droga spustu powinna być miękka, płynna i nie kończyć się oporem. Pozdrawiam.
QB-79
Nie strzelać do kurek wodnych.
Nie strzelać do kurek wodnych.
Dzięki za rady, jednak w HW90 drogę drugiego stopnia kończy właśnie dotknięcie języka spustowego o kabłąk.
A chciałbym skrócić drugi stopień, bo w Falconie miałem pierwszy długi, a drugi króciutki i to mi się podobało.
A chciałbym skrócić drugi stopień, bo w Falconie miałem pierwszy długi, a drugi króciutki i to mi się podobało.
B2->H55->HW97k->FN19->HW90->AT44
BT3-9x40->BL3-9x40->BT3-9x40 DOA600->BT6-18x40
Łucznik wz.70 + Browning Buck Mark URX
BT3-9x40->BL3-9x40->BT3-9x40 DOA600->BT6-18x40
Łucznik wz.70 + Browning Buck Mark URX
Nie nie, nie o to chodzi.
Spust działa normalnie, tak jak w każdej wiatrówce.
Po prostu drugi stopień jest za długi.
Z tym kabłąkiem chodzi o to, że drugi stopień jest jeszcze dłuższy, jak zdejmie się kabłąk.
Mi chodzi o to, żeby czerwona strzałka była krótsza.
Spust działa normalnie, tak jak w każdej wiatrówce.
Po prostu drugi stopień jest za długi.
Z tym kabłąkiem chodzi o to, że drugi stopień jest jeszcze dłuższy, jak zdejmie się kabłąk.
Mi chodzi o to, żeby czerwona strzałka była krótsza.
B2->H55->HW97k->FN19->HW90->AT44
BT3-9x40->BL3-9x40->BT3-9x40 DOA600->BT6-18x40
Łucznik wz.70 + Browning Buck Mark URX
BT3-9x40->BL3-9x40->BT3-9x40 DOA600->BT6-18x40
Łucznik wz.70 + Browning Buck Mark URX
Da się to wyregulować bez ślusarskich czarów, kolega w swoim tak ma wyregulowany ale jak to zrobił to nie wiem, on też nie wie bo mu to ktoś regulował ale jest ok bo się cieszy.
Patrząc na schemat spustu to śrubka w języku odpowiada za długość 1 stopnia, reasumując wkręć śrubkę 52b tę przed językiem od strony lufy która chyba odpowiada za całość drogi spustu potem tą w języku reguluj. Piszę "chyba" bo nie mam hw90
Patrząc na schemat spustu to śrubka w języku odpowiada za długość 1 stopnia, reasumując wkręć śrubkę 52b tę przed językiem od strony lufy która chyba odpowiada za całość drogi spustu potem tą w języku reguluj. Piszę "chyba" bo nie mam hw90
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2011, 19:57 przez Red, łącznie zmieniany 1 raz.
Szczery jestem, uprzejmy bywam
Μολων λαβε
Μολων λαβε
- Misiak Tadeusz
- Posty: 157
- Rejestracja: 22 lut 2009, 13:28
- Lokalizacja: Mielec
Nie, trochę po. Tylko trochę. Aktualnie jest sporo "po".Iwan pisze:Znaczy się chcesz by wędrówka spustu kończyła się w momencie strzału ?
O to to toTy musiałbyś zastosować trzecią, jako regulacja "stopera".
[ Dodano: Wto 12 Kwi, 2011 21:03 ]
A jeżeli chodzi o kręcenie śrubkami, to gdy zaczynam kombinować, to tracę drugi stopień całkowicie i muszę wracać do poprzedniej konfiguracji.
[ Dodano: Wto 12 Kwi, 2011 21:33 ]
Mógłbyś podrzucić link do tego schematu?Red pisze:Patrząc na schemat spustu
B2->H55->HW97k->FN19->HW90->AT44
BT3-9x40->BL3-9x40->BT3-9x40 DOA600->BT6-18x40
Łucznik wz.70 + Browning Buck Mark URX
BT3-9x40->BL3-9x40->BT3-9x40 DOA600->BT6-18x40
Łucznik wz.70 + Browning Buck Mark URX
http://images44.fotosik.pl/311/5528170845968d5b.jpg - hw90
http://dzikizachod.fieldtarget.net/gale ... 277527.jpg - Record
http://dzikizachod.fieldtarget.net/gale ... 277527.jpg - Record
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2011, 21:24 przez Red, łącznie zmieniany 1 raz.
Szczery jestem, uprzejmy bywam
Μολων λαβε
Μολων λαβε
To jest tak:Red pisze:Zapadki chyba podobnie jak w Record tylko w hw90 chyba nie ma regulacji twardości ale nie pamiętam dokładnie, by zmiękczyć trzeba jakąś sprężynkę dogiąć czy coś.
Są dwie śrubki: ta duża przed językiem spustowym i jedna malutka w języku (i to jeszcze pod kątem). Tą dużą reguluje się twardość ogólną, a małą długość drogi pierwszego stopnia.
Jak się bawiłem śrubkami, to udało mi się ustawić spust "na pierdnięcie".
B2->H55->HW97k->FN19->HW90->AT44
BT3-9x40->BL3-9x40->BT3-9x40 DOA600->BT6-18x40
Łucznik wz.70 + Browning Buck Mark URX
BT3-9x40->BL3-9x40->BT3-9x40 DOA600->BT6-18x40
Łucznik wz.70 + Browning Buck Mark URX