Sprężyna do HW 80K
Sprężyna do HW 80K
Szanowni koledzy! Proszę o pomoc w sprawie doboru sprężyny do HW 80K. Chodzi mi szczególnie o to, żeby wyszło ok 15-16 J. Strzelam od niedawna ale czytałem, że w tym przedziale sprawuje sie całkeim nieźle Może jest jakaś standardowa sprężyna, którą można bez większych przeróbek zamontować w tym "maleństwie":)
Z góry dziękuję za informację.
Z góry dziękuję za informację.
Re: Hmmm...
Jest również napisane żeby utrzymać się w limicie należy ją dociąć. A potem chrono.Wesoły pisze:Wielki dzięki kolego, ale na czerwono jest wyraźnie napisane, że przekracza 17 J
Ja natomiast szukam czegoś między 15 a 16 J
Pozdrawiam
2 zwoje i próbujesz.
Sorki za OT.
Life is brutal, and full of zasadzkas
and sometimes kopas w dupas
and sometimes kopas w dupas
Ja obrabiałem zakończenie sprężyny, to będziesz musiał zrobić po obcince, tu masz:
http://www.e-tawerna.pl/viewtopic.php?t ... c&start=15
A tak w ogóle to co się stało z oryginalną, że chcesz kupować nową?
http://www.e-tawerna.pl/viewtopic.php?t ... c&start=15
A tak w ogóle to co się stało z oryginalną, że chcesz kupować nową?
HW80 4.5mm + NS4-12x50AO
Chrono Radeckowe i obudowa FNmilo
Chrono Radeckowe i obudowa FNmilo
Oryginalna jest za słaba...
Oryginalna sprężyna jest za słaba ma 7,5 J. Na mocy aż tak starasznie mi nie zależy, ale czytałem, że akurat ten model optymalnie chodzi na 15J<.
Mam w związku z tym pytanie kolego Rafale:) ile zwojów z eksportowej uciąłeś żeby zostać w limicie?
Mam w związku z tym pytanie kolego Rafale:) ile zwojów z eksportowej uciąłeś żeby zostać w limicie?
- patryk1981
- Posty: 533
- Rejestracja: 18 lip 2010, 16:02
- Lokalizacja: DĄBROWA GÓRNICZA
takie operacje muszą być poparte pomiarem na chrono , sprężyny niby wyglądają tak samo ale w sumie każda pracuje inaczej .
Obcinasz po jednym zwoju zaprawiasz i mierzysz na chrono aż do skutku .
tak HW najlepiej chodzi w przedziale 15 -16 J
Obcinasz po jednym zwoju zaprawiasz i mierzysz na chrono aż do skutku .
tak HW najlepiej chodzi w przedziale 15 -16 J
HW 97k & BUSHNELL 6-24-40 -- HOGAN ulepszył
AA -S400 MPR-FT --- VORTEX- 6-18-44
AA -S400 MPR-FT --- VORTEX- 6-18-44
Adam, ja kupowałem w UK i miałem wsadzoną obciętą eksportową, (obciętą brzydko ale to opisałem w innym temacie)
No właśnie w czasie ostatniej modyfikacji zmierzyłem, mam 21cm długości, oryginał ma 28, czyli 7cm do ucinki.
Patrz tu:
http://www.e-tawerna.pl/viewtopic.php?p=107335#107335
No właśnie w czasie ostatniej modyfikacji zmierzyłem, mam 21cm długości, oryginał ma 28, czyli 7cm do ucinki.
Patrz tu:
http://www.e-tawerna.pl/viewtopic.php?p=107335#107335
HW80 4.5mm + NS4-12x50AO
Chrono Radeckowe i obudowa FNmilo
Chrono Radeckowe i obudowa FNmilo
Wielkie dzieki kolego Rafale:) Powiedz mi tylko jescze czy sama rozbiórka karabinak to jakieś wyzwanie? Zaznaczam, że nie posiadam zdolności manualnych i nigdny nie rozbierałem wiatrówki. Jeżeli sprowadza sie to tylko do odkręcenia kilku śrubek to nie będe miał problemu, jeśli natomiast trzeba użyć bardziej skomplikowanych narzędzi to chyba bedzie problem. I jeszcze małe pytanko: czy jest coś na co trzeba szczególnie uważać przy wymianie sprężyny?
Trzeba uważać, żeby nie dostać sprężyną "w łep" i nie pogubić części i zapamiętać gdzie i jak był umieszczony każdy element, (polecam zastosować okulary ochronne !!!).Wesoły pisze:I jeszcze małe pytanko: czy jest coś na co trzeba szczególnie uważać przy wymianie sprężyny?
Ps. Żadnych skomplikowanych narzędzi nie potrzeba .
Czas na małe "conieco" .(Już nie mam Hatsana ) Ale mam hulajnogę na prunt, "UZI", strzelbę taką jak Kamazek i spaliłem Roberta J chinkę "Magnum" !
Jak widzisz, na zdjęciach z załączonego linka, napięcia wstępnego w hw80 nie ma żadnego, więc nie obawiaj się, żeby coś miało wystrzelić.
Śrubek do odkręcenia jest 5, piąta śrubka, to lufa, do wymiany sprężyny, możesz jej nie odkręcać, czyli zostaje 4 przy osadzie.
Do wybicia 2 bolce od spustu.
No i ważna sprawa, musisz mieć imadło w którym zaciśniesz całość aby odkręcić korek.
Korek łatwo odkręcić wkładając w miejsce spustu długi przecinak, który posłuży za ramię ale system musi być dobrze ściśnięty w imadle.
Oczywiści jakieś podkładki gumowe na szczęki imadła wskazane.
Śrubek do odkręcenia jest 5, piąta śrubka, to lufa, do wymiany sprężyny, możesz jej nie odkręcać, czyli zostaje 4 przy osadzie.
Do wybicia 2 bolce od spustu.
No i ważna sprawa, musisz mieć imadło w którym zaciśniesz całość aby odkręcić korek.
Korek łatwo odkręcić wkładając w miejsce spustu długi przecinak, który posłuży za ramię ale system musi być dobrze ściśnięty w imadle.
Oczywiści jakieś podkładki gumowe na szczęki imadła wskazane.
HW80 4.5mm + NS4-12x50AO
Chrono Radeckowe i obudowa FNmilo
Chrono Radeckowe i obudowa FNmilo