Obrazek

HATSAN 135

ODPOWIEDZ
bolus1
Posty: 15
Rejestracja: 12 wrz 2010, 12:41

Post autor: bolus1 »

nie kupiłem 5.5 bo nie było akurat :> poza tym chodziło mi o płaską trajektorie lotu a nie moc uderzeniową :) dzięki Slipknot'er :) , za porady :)
__________________________________________________
Obrazek

Obrazek


czy ta uszczelka wygląda dobrze ? ma jakby odcisk mały zaznaczone czerwonym :> jakość lipowata trochę bo telefonem ale widać chyba

a pod tą uszczelką jest taki języczek, cały w smarze :> co to jest jakiś zamek, zatrzask ? dobrze że jest cały w czerwonawym smarze ?
RAF77
Posty: 140
Rejestracja: 05 sie 2010, 10:12
Lokalizacja: TBG, WPR, Cardiff

Post autor: RAF77 »

To, że uszczelka ma odcisk, to niezbyt dobrze ale jak trzyma ciśnienie to nic nie przeszkadza, pod spodem jest zatrzask lufy, dobrze, że jest w smarze, znacznie gorzej by było, gdybył suchy.
HW80 4.5mm + NS4-12x50AO
Chrono Radeckowe i obudowa FNmilo
Awatar użytkownika
patryk1981
Posty: 533
Rejestracja: 18 lip 2010, 16:02
Lokalizacja: DĄBROWA GÓRNICZA

Post autor: patryk1981 »

slipknoter,

są uszczelki do h135 - http://www.sztucer.pl/i1341_uszczelka_t ... er_tr.html


a sprężynę ALCHEMIK też ma bo dzwoniłem do niego i to na dodatek ma Oteve :PP


do bolus1

jak nie rozkręcisz to nic nie poprawisz po fabryce to niestety mus ,ja swojego jak rozebrałem to z miejsca było wiele do poprawy ,opisałem to wcześniej .

PS. w uszczelce tłoka miałem wióry :maruda:

co do uszczelki lufy to jak rozmontujesz harego to na samym tłoku zobacz kompresje popchnij go jakimś patykiem i zatkaj lufę palcem i zobacz czy trzyma kompresję ;)
HW 97k & BUSHNELL 6-24-40 -- HOGAN ulepszył
AA -S400 MPR-FT --- VORTEX- 6-18-44
bolus1
Posty: 15
Rejestracja: 12 wrz 2010, 12:41

Post autor: bolus1 »

patryk1981 pisze:slipknoter,

są uszczelki do h135 - http://www.sztucer.pl/i1341_uszczelka_t ... er_tr.html


a sprężynę ALCHEMIK też ma bo dzwoniłem do niego i to na dodatek ma Oteve :PP


do bolus1

jak nie rozkręcisz to nic nie poprawisz po fabryce to niestety mus ,ja swojego jak rozebrałem to z miejsca było wiele do poprawy ,opisałem to wcześniej .

PS. w uszczelce tłoka miałem wióry :maruda:

co do uszczelki lufy to jak rozmontujesz harego to na samym tłoku zobacz kompresje popchnij go jakimś patykiem i zatkaj lufę palcem i zobacz czy trzyma kompresję ;)
Tak dzięki, naczytałem się tego trochę, w sklepie zapewnili że jeżeli nie zostawię śladów po rozbieraniu to gwarancji nie stracę, tak więc teraz muszę załatwić skądś smary potrzebne do wszystkie. Niestety mr. Alchemik nie daje znaku życia


Dodam że znalazłem coś takiego
http://www.artbron.pl/index.php?a=opis&k=146&kt=&id=640
Niby Turecki oryginał, Jak wiadomo sprężyna w 125 i 135 była taka sama
czego mogę się spodziewać po założeniu takiej sprężyny oraz od Pana rusznikarz_2005 z Alledrogo -> prowadnica ertalitowa antydrganiowa i korek ertalitowy... w pasujących wymiarach. uszczelki tez, jakiś szlifik tłoka jak będzie trza. I nie wiem co z tego może wyjść. A może ktoś by się pisał wykonać prototyp na swojej 135 bądź 125 :P 44 zwoje wydaje się sporo.

pozdrawiam
Awatar użytkownika
patryk1981
Posty: 533
Rejestracja: 18 lip 2010, 16:02
Lokalizacja: DĄBROWA GÓRNICZA

Post autor: patryk1981 »

Ja Ci poradzę tak ,zostaw sprężynę tą co masz tylko zobacz czy jest poprawnie splanowana jeśli nie to musisz to zrobić planowanko bo będzie kaleczyć pozostałe elementy typu podkładka ślizgowa i tłok ,to już wiemy ,następnie pooglądaj uszczelkę tłoka czy niema zacięć przecięć itp jeśli ma to niestety musisz nową dać,potem zastosuj korek z pol..... nie pamiętam nazwy na czoło sprężyny już ów wcześniej splanowanej ja dodałem jeszcze podkładkę z mosiądzu wypolerowaną i wiadomo smar ta sama opcja z drugiego końca sprężyny podkładka z mosiądzu i prowadnica ,ja już mam metalową spasowaną ale ta twoja ma troszkę starczy nie jest tragiczna,ponadto wypoleruj tłok papierkiem 1200 w miejscu tarcia na pewno zauważysz to na tłoku gdzie jest tarcie tłok & system.
Co do smarów

kup sobie smar do przegubów samochodowych cena ok.6 zł starczy na długo i posmaruj sprężynę i prowadnice podkładki ślizgowe

co do uszczelki tłoka to delikatnie tak tyci tyci przetrzyj wargę uszczelki olejem samochodowym

spust - tego to na razie nie ruszaj bo pisałeś że QT ,po tych modyfikacjach systemu na koniec wyreguluj spust ale tak z głową bo potrafi być nie przewidywalny jak przesadzisz.


Wieże że zanim coś zrobisz to czytasz bo zapomniałem chyba bardzo ważnej procedury Tzn. umycie wszystkiego w benzynie ex trakcyjnej

A na koniec baw się i ciesz samych dyszek :spoko:

[ Dodano: Czw 16 Wrz, 2010 19:27 ]
bolus1 pisze:
patryk1981 pisze:slipknoter,



Dodam że znalazłem coś takiego
http://www.artbron.pl/index.php?a=opis&k=146&kt=&id=640
Niby Turecki oryginał, Jak wiadomo sprężyna w 125 i 135 była taka sama
czego mogę się spodziewać po założeniu takiej sprężyny oraz od Pana rusznikarz_2005 z Alledrogo -> prowadnica ertalitowa antydrganiowa i korek ertalitowy... w pasujących wymiarach. uszczelki tez, jakiś szlifik tłoka jak będzie trza. I nie wiem co z tego może wyjść. A może ktoś by się pisał wykonać prototyp na swojej 135 bądź 125 :P 44 zwoje wydaje się sporo.

pozdrawiam
to bankowo będzie FAC nie napalaj się na moc to prowadzi do kosztów albo nie przyjemnych chwil z Władzami .

slipknoter- ta ostatnia fraza nie tyczyła się Twojej wypowiedzi jakoś tak mi się zaznaczyło Sory ;)
HW 97k & BUSHNELL 6-24-40 -- HOGAN ulepszył
AA -S400 MPR-FT --- VORTEX- 6-18-44
bolus1
Posty: 15
Rejestracja: 12 wrz 2010, 12:41

Post autor: bolus1 »

patryk1981 pisze:Ja Ci poradzę tak ,zostaw sprężynę tą co masz tylko zobacz czy jest poprawnie splanowana jeśli nie to musisz to zrobić planowanko bo będzie kaleczyć pozostałe elementy typu podkładka ślizgowa i tłok ,to już wiemy ,następnie pooglądaj uszczelkę tłoka czy niema zacięć przecięć itp jeśli ma to niestety musisz nową dać,potem zastosuj korek z pol..... nie pamiętam nazwy na czoło sprężyny już ów wcześniej splanowanej ja dodałem jeszcze podkładkę z mosiądzu wypolerowaną i wiadomo smar ta sama opcja z drugiego końca sprężyny podkładka z mosiądzu i prowadnica ,ja już mam metalową spasowaną ale ta twoja ma troszkę starczy nie jest tragiczna,ponadto wypoleruj tłok papierkiem 1200 w miejscu tarcia na pewno zauważysz to na tłoku gdzie jest tarcie tłok & system.
Co do smarów

kup sobie smar do przegubów samochodowych cena ok.6 zł starczy na długo i posmaruj sprężynę i prowadnice podkładki ślizgowe

co do uszczelki tłoka to delikatnie tak tyci tyci przetrzyj wargę uszczelki olejem samochodowym

spust - tego to na razie nie ruszaj bo pisałeś że QT ,po tych modyfikacjach systemu na koniec wyreguluj spust ale tak z głową bo potrafi być nie przewidywalny jak przesadzisz.


Wieże że zanim coś zrobisz to czytasz bo zapomniałem chyba bardzo ważnej procedury Tzn. umycie wszystkiego w benzynie ex trakcyjnej

A na koniec baw się i ciesz samych dyszek :spoko:
Dzieki wielkie :) tak czytałem, do czyszczenia mam rozpuszczalnik chlorokauczukowy :> dość łagodny nie licząc gumy :P

co do Facowania to oczywiście wszystko wtedy byłoby legalnie załatwione :) ew. kwitek rusznikarza by był ale robota moja :> 1200 papier ?:> nie za gruby ?:>
Awatar użytkownika
patryk1981
Posty: 533
Rejestracja: 18 lip 2010, 16:02
Lokalizacja: DĄBROWA GÓRNICZA

Post autor: patryk1981 »

nie stosuj chlorokauczuku może być agresywny względem reszty benzynaco i tyle to tylko 5 zł za 0,5 i starczy ,co do reszty typu FAC to się nie wypowiem mam nadzieję że wiesz co robisz i zastosujesz literę PRAWA .

A papierek w sam raz tylko wodny sie wie ;)

[ Dodano: Czw 16 Wrz, 2010 20:11 ]
ponadto jeśli masz pytania to śmiało pisz może Ci pomogę ,ale słaby jestem jeśli chodzi o spust QT bo nie miałem ,ale tu koledzy na pewno Ci pomogą ;)
HW 97k & BUSHNELL 6-24-40 -- HOGAN ulepszył
AA -S400 MPR-FT --- VORTEX- 6-18-44
slipek
Posty: 673
Rejestracja: 01 cze 2010, 20:39

Post autor: slipek »

patryk1981,
Każdy się myli a ja najczęściej :) . - wiem że istnieją uszczelki do 135/25 myślałem że alchemik nie ma :hihi: .

bolus1,
Tłok tak jak mówił patryk1981 papierem wodnym 1200. Dobrze jest też tylną część cylindra wypolerować 800 a potem 1200. Tylną czyli chodzi mi o to że na przeciw podłużnego otworu na napinacz tloka(nie wiem jak profesjonalnie sie wabiu). Dobrze jest mieć taki zestawik (przetestowałem osobiście):
1.papier wodny
2.gruby papier ścierny(nie przesadzić z grubością-aby mógł się zgiąć na pół) i żeby był mniejszy od wodnego - składamy go na pół aby się popychacz nie ślizgał z niego ani papier wodny
3.popychacz czyli śrubokręt-(ja używałem) a najlepiej drewienko jakeś(aby nam sie we środku nie porysowało)
I polerujemy.
Ja nie wypolerowałem na początku tłoka(mam 85 nie wiem czy 135 też mają taką powierzchnie) i się zadziory porobiły które musiałem długo szlifować.
Pozdrówka. :PP
bolus1
Posty: 15
Rejestracja: 12 wrz 2010, 12:41

Post autor: bolus1 »

gruby ?:D dla niektórych 500 to gruby a dla niektórych 50 :D muszę się zaopatrzyć w śrubokręty odpowiednie :)
slipek
Posty: 673
Rejestracja: 01 cze 2010, 20:39

Post autor: slipek »

Chodziło mi o to żeby się mógł zgiąć nie krusząc ale żeby był wystarczająco gruby aby ewentualnie śrubokręt go nie przebił :maruda: . Nie mogę napisać jaki numerek bo nie pamiętam :/ . Piszę tylko jak ja to robiłem i że to pomogło harnalkowi. tyle
Awatar użytkownika
patryk1981
Posty: 533
Rejestracja: 18 lip 2010, 16:02
Lokalizacja: DĄBROWA GÓRNICZA

Post autor: patryk1981 »

bolus1 pisze:gruby ?:D dla niektórych 500 to gruby a dla niektórych 50 :D muszę się zaopatrzyć w śrubokręty odpowiednie :)

Tak mniej więcej powinien wyglądać tłok po polerce i tu też masz przykład spoko uszczelki - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/58d ... 838ed.html
HW 97k & BUSHNELL 6-24-40 -- HOGAN ulepszył
AA -S400 MPR-FT --- VORTEX- 6-18-44
bolus1
Posty: 15
Rejestracja: 12 wrz 2010, 12:41

Post autor: bolus1 »

jezzu wylizany jak... (to się mówi chyba, świeci się jak psu jajca) :D
jamłasica
Posty: 3
Rejestracja: 15 sty 2009, 10:38
Lokalizacja: żeszuf

Post autor: jamłasica »

Czy mierzył ktoś jaką ma ten hatsan komorę sprężania? (pojemność)
bolus111
Posty: 36
Rejestracja: 24 sty 2011, 16:59

Post autor: bolus111 »

jeżeli ktoś jest ciekaw co można wycisnąć z takiego hatsana to niedługo coś napiszę :) mianowicie, czekam na dwie uszczelki i wciskam własną prowadnice z duraluminium i kapeluszem eratlionowym albo ertalitowym :> daje dwie podkładki teflonowe żeby odbierały rotacje spręż.. SPRĘŻYN :> jak dobrze pójdzie to wcisnę dwie spore sprężyny :) mniejsza w większej.. mniejsza (wymiarów nie podaje bo ktoś się może sugerować a to jeszcze nie wiadomo czy będzie działać) ma 130 zwoi a główna ma 49 zwoi i jest wymiarów oryginalnej hatsanowskiej sprężyny na drucie 3.6mm. Trochę mam obawy jak to wcisnę do wiatrówki. No ale Polak potrafi od czego mam podnośniki hydrauliczne i prasę 120 tonową:D ktoś coś próbował takiego ? (jak znajdę kogoś z chrono w pobliżu to zmierzę co wyjdzie na dwóch sprężynach..) jeżeli będzie to bez sensowne to założę tylko jedną oryginalną sprężynę i tyle

tak napisałem bo miałem chwilę, może kogoś zaintryguje
ps. jest ktoś kto wciskał dwie sprężyny ?
Awatar użytkownika
Żurek
Posty: 792
Rejestracja: 17 maja 2010, 18:58
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Post autor: Żurek »

Wciskali, wciskali i g.. uzyskali :hihi:

;)
ODPOWIEDZ