HATSAN 135
nie kupiłem 5.5 bo nie było akurat :> poza tym chodziło mi o płaską trajektorie lotu a nie moc uderzeniową dzięki Slipknot'er , za porady
__________________________________________________
czy ta uszczelka wygląda dobrze ? ma jakby odcisk mały zaznaczone czerwonym :> jakość lipowata trochę bo telefonem ale widać chyba
a pod tą uszczelką jest taki języczek, cały w smarze :> co to jest jakiś zamek, zatrzask ? dobrze że jest cały w czerwonawym smarze ?
__________________________________________________
czy ta uszczelka wygląda dobrze ? ma jakby odcisk mały zaznaczone czerwonym :> jakość lipowata trochę bo telefonem ale widać chyba
a pod tą uszczelką jest taki języczek, cały w smarze :> co to jest jakiś zamek, zatrzask ? dobrze że jest cały w czerwonawym smarze ?
- patryk1981
- Posty: 533
- Rejestracja: 18 lip 2010, 16:02
- Lokalizacja: DĄBROWA GÓRNICZA
slipknoter,
są uszczelki do h135 - http://www.sztucer.pl/i1341_uszczelka_t ... er_tr.html
a sprężynę ALCHEMIK też ma bo dzwoniłem do niego i to na dodatek ma Oteve
do bolus1
jak nie rozkręcisz to nic nie poprawisz po fabryce to niestety mus ,ja swojego jak rozebrałem to z miejsca było wiele do poprawy ,opisałem to wcześniej .
PS. w uszczelce tłoka miałem wióry
co do uszczelki lufy to jak rozmontujesz harego to na samym tłoku zobacz kompresje popchnij go jakimś patykiem i zatkaj lufę palcem i zobacz czy trzyma kompresję
są uszczelki do h135 - http://www.sztucer.pl/i1341_uszczelka_t ... er_tr.html
a sprężynę ALCHEMIK też ma bo dzwoniłem do niego i to na dodatek ma Oteve
do bolus1
jak nie rozkręcisz to nic nie poprawisz po fabryce to niestety mus ,ja swojego jak rozebrałem to z miejsca było wiele do poprawy ,opisałem to wcześniej .
PS. w uszczelce tłoka miałem wióry
co do uszczelki lufy to jak rozmontujesz harego to na samym tłoku zobacz kompresje popchnij go jakimś patykiem i zatkaj lufę palcem i zobacz czy trzyma kompresję
HW 97k & BUSHNELL 6-24-40 -- HOGAN ulepszył
AA -S400 MPR-FT --- VORTEX- 6-18-44
AA -S400 MPR-FT --- VORTEX- 6-18-44
Tak dzięki, naczytałem się tego trochę, w sklepie zapewnili że jeżeli nie zostawię śladów po rozbieraniu to gwarancji nie stracę, tak więc teraz muszę załatwić skądś smary potrzebne do wszystkie. Niestety mr. Alchemik nie daje znaku życiapatryk1981 pisze:slipknoter,
są uszczelki do h135 - http://www.sztucer.pl/i1341_uszczelka_t ... er_tr.html
a sprężynę ALCHEMIK też ma bo dzwoniłem do niego i to na dodatek ma Oteve
do bolus1
jak nie rozkręcisz to nic nie poprawisz po fabryce to niestety mus ,ja swojego jak rozebrałem to z miejsca było wiele do poprawy ,opisałem to wcześniej .
PS. w uszczelce tłoka miałem wióry
co do uszczelki lufy to jak rozmontujesz harego to na samym tłoku zobacz kompresje popchnij go jakimś patykiem i zatkaj lufę palcem i zobacz czy trzyma kompresję
Dodam że znalazłem coś takiego
http://www.artbron.pl/index.php?a=opis&k=146&kt=&id=640
Niby Turecki oryginał, Jak wiadomo sprężyna w 125 i 135 była taka sama
czego mogę się spodziewać po założeniu takiej sprężyny oraz od Pana rusznikarz_2005 z Alledrogo -> prowadnica ertalitowa antydrganiowa i korek ertalitowy... w pasujących wymiarach. uszczelki tez, jakiś szlifik tłoka jak będzie trza. I nie wiem co z tego może wyjść. A może ktoś by się pisał wykonać prototyp na swojej 135 bądź 125 44 zwoje wydaje się sporo.
pozdrawiam
- patryk1981
- Posty: 533
- Rejestracja: 18 lip 2010, 16:02
- Lokalizacja: DĄBROWA GÓRNICZA
Ja Ci poradzę tak ,zostaw sprężynę tą co masz tylko zobacz czy jest poprawnie splanowana jeśli nie to musisz to zrobić planowanko bo będzie kaleczyć pozostałe elementy typu podkładka ślizgowa i tłok ,to już wiemy ,następnie pooglądaj uszczelkę tłoka czy niema zacięć przecięć itp jeśli ma to niestety musisz nową dać,potem zastosuj korek z pol..... nie pamiętam nazwy na czoło sprężyny już ów wcześniej splanowanej ja dodałem jeszcze podkładkę z mosiądzu wypolerowaną i wiadomo smar ta sama opcja z drugiego końca sprężyny podkładka z mosiądzu i prowadnica ,ja już mam metalową spasowaną ale ta twoja ma troszkę starczy nie jest tragiczna,ponadto wypoleruj tłok papierkiem 1200 w miejscu tarcia na pewno zauważysz to na tłoku gdzie jest tarcie tłok & system.
Co do smarów
kup sobie smar do przegubów samochodowych cena ok.6 zł starczy na długo i posmaruj sprężynę i prowadnice podkładki ślizgowe
co do uszczelki tłoka to delikatnie tak tyci tyci przetrzyj wargę uszczelki olejem samochodowym
spust - tego to na razie nie ruszaj bo pisałeś że QT ,po tych modyfikacjach systemu na koniec wyreguluj spust ale tak z głową bo potrafi być nie przewidywalny jak przesadzisz.
Wieże że zanim coś zrobisz to czytasz bo zapomniałem chyba bardzo ważnej procedury Tzn. umycie wszystkiego w benzynie ex trakcyjnej
A na koniec baw się i ciesz samych dyszek
[ Dodano: Czw 16 Wrz, 2010 19:27 ]
slipknoter- ta ostatnia fraza nie tyczyła się Twojej wypowiedzi jakoś tak mi się zaznaczyło Sory
Co do smarów
kup sobie smar do przegubów samochodowych cena ok.6 zł starczy na długo i posmaruj sprężynę i prowadnice podkładki ślizgowe
co do uszczelki tłoka to delikatnie tak tyci tyci przetrzyj wargę uszczelki olejem samochodowym
spust - tego to na razie nie ruszaj bo pisałeś że QT ,po tych modyfikacjach systemu na koniec wyreguluj spust ale tak z głową bo potrafi być nie przewidywalny jak przesadzisz.
Wieże że zanim coś zrobisz to czytasz bo zapomniałem chyba bardzo ważnej procedury Tzn. umycie wszystkiego w benzynie ex trakcyjnej
A na koniec baw się i ciesz samych dyszek
[ Dodano: Czw 16 Wrz, 2010 19:27 ]
to bankowo będzie FAC nie napalaj się na moc to prowadzi do kosztów albo nie przyjemnych chwil z Władzami .bolus1 pisze:patryk1981 pisze:slipknoter,
Dodam że znalazłem coś takiego
http://www.artbron.pl/index.php?a=opis&k=146&kt=&id=640
Niby Turecki oryginał, Jak wiadomo sprężyna w 125 i 135 była taka sama
czego mogę się spodziewać po założeniu takiej sprężyny oraz od Pana rusznikarz_2005 z Alledrogo -> prowadnica ertalitowa antydrganiowa i korek ertalitowy... w pasujących wymiarach. uszczelki tez, jakiś szlifik tłoka jak będzie trza. I nie wiem co z tego może wyjść. A może ktoś by się pisał wykonać prototyp na swojej 135 bądź 125 44 zwoje wydaje się sporo.
pozdrawiam
slipknoter- ta ostatnia fraza nie tyczyła się Twojej wypowiedzi jakoś tak mi się zaznaczyło Sory
HW 97k & BUSHNELL 6-24-40 -- HOGAN ulepszył
AA -S400 MPR-FT --- VORTEX- 6-18-44
AA -S400 MPR-FT --- VORTEX- 6-18-44
Dzieki wielkie tak czytałem, do czyszczenia mam rozpuszczalnik chlorokauczukowy :> dość łagodny nie licząc gumypatryk1981 pisze:Ja Ci poradzę tak ,zostaw sprężynę tą co masz tylko zobacz czy jest poprawnie splanowana jeśli nie to musisz to zrobić planowanko bo będzie kaleczyć pozostałe elementy typu podkładka ślizgowa i tłok ,to już wiemy ,następnie pooglądaj uszczelkę tłoka czy niema zacięć przecięć itp jeśli ma to niestety musisz nową dać,potem zastosuj korek z pol..... nie pamiętam nazwy na czoło sprężyny już ów wcześniej splanowanej ja dodałem jeszcze podkładkę z mosiądzu wypolerowaną i wiadomo smar ta sama opcja z drugiego końca sprężyny podkładka z mosiądzu i prowadnica ,ja już mam metalową spasowaną ale ta twoja ma troszkę starczy nie jest tragiczna,ponadto wypoleruj tłok papierkiem 1200 w miejscu tarcia na pewno zauważysz to na tłoku gdzie jest tarcie tłok & system.
Co do smarów
kup sobie smar do przegubów samochodowych cena ok.6 zł starczy na długo i posmaruj sprężynę i prowadnice podkładki ślizgowe
co do uszczelki tłoka to delikatnie tak tyci tyci przetrzyj wargę uszczelki olejem samochodowym
spust - tego to na razie nie ruszaj bo pisałeś że QT ,po tych modyfikacjach systemu na koniec wyreguluj spust ale tak z głową bo potrafi być nie przewidywalny jak przesadzisz.
Wieże że zanim coś zrobisz to czytasz bo zapomniałem chyba bardzo ważnej procedury Tzn. umycie wszystkiego w benzynie ex trakcyjnej
A na koniec baw się i ciesz samych dyszek
co do Facowania to oczywiście wszystko wtedy byłoby legalnie załatwione ew. kwitek rusznikarza by był ale robota moja :> 1200 papier ?:> nie za gruby ?:>
- patryk1981
- Posty: 533
- Rejestracja: 18 lip 2010, 16:02
- Lokalizacja: DĄBROWA GÓRNICZA
nie stosuj chlorokauczuku może być agresywny względem reszty benzynaco i tyle to tylko 5 zł za 0,5 i starczy ,co do reszty typu FAC to się nie wypowiem mam nadzieję że wiesz co robisz i zastosujesz literę PRAWA .
A papierek w sam raz tylko wodny sie wie
[ Dodano: Czw 16 Wrz, 2010 20:11 ]
ponadto jeśli masz pytania to śmiało pisz może Ci pomogę ,ale słaby jestem jeśli chodzi o spust QT bo nie miałem ,ale tu koledzy na pewno Ci pomogą
A papierek w sam raz tylko wodny sie wie
[ Dodano: Czw 16 Wrz, 2010 20:11 ]
ponadto jeśli masz pytania to śmiało pisz może Ci pomogę ,ale słaby jestem jeśli chodzi o spust QT bo nie miałem ,ale tu koledzy na pewno Ci pomogą
HW 97k & BUSHNELL 6-24-40 -- HOGAN ulepszył
AA -S400 MPR-FT --- VORTEX- 6-18-44
AA -S400 MPR-FT --- VORTEX- 6-18-44
patryk1981,
Każdy się myli a ja najczęściej . - wiem że istnieją uszczelki do 135/25 myślałem że alchemik nie ma .
bolus1,
Tłok tak jak mówił patryk1981 papierem wodnym 1200. Dobrze jest też tylną część cylindra wypolerować 800 a potem 1200. Tylną czyli chodzi mi o to że na przeciw podłużnego otworu na napinacz tloka(nie wiem jak profesjonalnie sie wabiu). Dobrze jest mieć taki zestawik (przetestowałem osobiście):
1.papier wodny
2.gruby papier ścierny(nie przesadzić z grubością-aby mógł się zgiąć na pół) i żeby był mniejszy od wodnego - składamy go na pół aby się popychacz nie ślizgał z niego ani papier wodny
3.popychacz czyli śrubokręt-(ja używałem) a najlepiej drewienko jakeś(aby nam sie we środku nie porysowało)
I polerujemy.
Ja nie wypolerowałem na początku tłoka(mam 85 nie wiem czy 135 też mają taką powierzchnie) i się zadziory porobiły które musiałem długo szlifować.
Pozdrówka.
Każdy się myli a ja najczęściej . - wiem że istnieją uszczelki do 135/25 myślałem że alchemik nie ma .
bolus1,
Tłok tak jak mówił patryk1981 papierem wodnym 1200. Dobrze jest też tylną część cylindra wypolerować 800 a potem 1200. Tylną czyli chodzi mi o to że na przeciw podłużnego otworu na napinacz tloka(nie wiem jak profesjonalnie sie wabiu). Dobrze jest mieć taki zestawik (przetestowałem osobiście):
1.papier wodny
2.gruby papier ścierny(nie przesadzić z grubością-aby mógł się zgiąć na pół) i żeby był mniejszy od wodnego - składamy go na pół aby się popychacz nie ślizgał z niego ani papier wodny
3.popychacz czyli śrubokręt-(ja używałem) a najlepiej drewienko jakeś(aby nam sie we środku nie porysowało)
I polerujemy.
Ja nie wypolerowałem na początku tłoka(mam 85 nie wiem czy 135 też mają taką powierzchnie) i się zadziory porobiły które musiałem długo szlifować.
Pozdrówka.
- patryk1981
- Posty: 533
- Rejestracja: 18 lip 2010, 16:02
- Lokalizacja: DĄBROWA GÓRNICZA
bolus1 pisze:gruby ?:D dla niektórych 500 to gruby a dla niektórych 50 muszę się zaopatrzyć w śrubokręty odpowiednie
Tak mniej więcej powinien wyglądać tłok po polerce i tu też masz przykład spoko uszczelki - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/58d ... 838ed.html
HW 97k & BUSHNELL 6-24-40 -- HOGAN ulepszył
AA -S400 MPR-FT --- VORTEX- 6-18-44
AA -S400 MPR-FT --- VORTEX- 6-18-44
jeżeli ktoś jest ciekaw co można wycisnąć z takiego hatsana to niedługo coś napiszę mianowicie, czekam na dwie uszczelki i wciskam własną prowadnice z duraluminium i kapeluszem eratlionowym albo ertalitowym :> daje dwie podkładki teflonowe żeby odbierały rotacje spręż.. SPRĘŻYN :> jak dobrze pójdzie to wcisnę dwie spore sprężyny mniejsza w większej.. mniejsza (wymiarów nie podaje bo ktoś się może sugerować a to jeszcze nie wiadomo czy będzie działać) ma 130 zwoi a główna ma 49 zwoi i jest wymiarów oryginalnej hatsanowskiej sprężyny na drucie 3.6mm. Trochę mam obawy jak to wcisnę do wiatrówki. No ale Polak potrafi od czego mam podnośniki hydrauliczne i prasę 120 tonową:D ktoś coś próbował takiego ? (jak znajdę kogoś z chrono w pobliżu to zmierzę co wyjdzie na dwóch sprężynach..) jeżeli będzie to bez sensowne to założę tylko jedną oryginalną sprężynę i tyle
tak napisałem bo miałem chwilę, może kogoś zaintryguje
ps. jest ktoś kto wciskał dwie sprężyny ?
tak napisałem bo miałem chwilę, może kogoś zaintryguje
ps. jest ktoś kto wciskał dwie sprężyny ?