Hatsan 95 tuning
Witam jestem nowy do tej pory wypluwałem śrut z QB78 w przyszłym tygodniu kupuje Hatsona 95 i mam pytanie bo za bardzo na razie mnie nie stać na tuning i czy przez ten jeden sezon bez większych szkód mogę strzelać z fabrycznego dodam że naczytałem się na forum dokładnie i wszystkie wypowiedzi a przynajmniej większość mówi o tym aby fabrycznego rozebrać i na nowo poskładać oczywiście już z nowymi smarami itd. Powiem że na początku trochę się boję grzebać w bebechach i dlatego moje pytanie do tak szacownego grona czy jeden sezon można sobie postrzelać bez żadnych przykrych konsekwencji dla wiatrówki. I czy możecie mi dać namiary na kogoś z Łodzi kto by mi może oczywiście odpłatnie pomógł przy takiej robocie.
wiem że wielu napisze że wszystko jest na forum tak wiem czytałem ale może nie mam odwagi na razie w nim grzebać osobiście.
Serdecznie pozdrawiam i niech was oczy nigdy nie zawodzą.
wiem że wielu napisze że wszystko jest na forum tak wiem czytałem ale może nie mam odwagi na razie w nim grzebać osobiście.
Serdecznie pozdrawiam i niech was oczy nigdy nie zawodzą.
Ostatnio zmieniony 16 mar 2014, 0:59 przez jezior.a, łącznie zmieniany 1 raz.
jestem bardzo nowy, ale w dobrym towarzystwie
- Mamutowicz
- -#mamutowicz
- Posty: 4621
- Rejestracja: 02 paź 2011, 14:07
- Lokalizacja: Rajcza / Thurcroft
Cześć jezior!
Najpierw załóż temat tutaj:Centrum powitań a zniknie Ci ta belka "Nowy" ..
Co do Hatsana, to raczej jednak nie strzelaj z "pudełkowca".. Diesel może Ci zniszczyć uszczelkę a czasem nawet sprężynę. No i lupkę jeśli chcesz jakąś założyć.
Jeśli masz choć trochę wyobraźni i zdolności manualnych, to i bez zaawansowanego sprzętu, z naszą skromną pomocą merytoryczną ( ) rozbierzesz, wyczyścisz i przesmarujesz wiatrówkę jak trzeba.. A potem złożysz.
Nie buj ziaby, ziaba we wodzie nie bodzie.. a wiatrówka to nie laserowy miecz Jedi żeby se nie poradzić..
Najpierw załóż temat tutaj:Centrum powitań a zniknie Ci ta belka "Nowy" ..
Co do Hatsana, to raczej jednak nie strzelaj z "pudełkowca".. Diesel może Ci zniszczyć uszczelkę a czasem nawet sprężynę. No i lupkę jeśli chcesz jakąś założyć.
Jeśli masz choć trochę wyobraźni i zdolności manualnych, to i bez zaawansowanego sprzętu, z naszą skromną pomocą merytoryczną ( ) rozbierzesz, wyczyścisz i przesmarujesz wiatrówkę jak trzeba.. A potem złożysz.
Nie buj ziaby, ziaba we wodzie nie bodzie.. a wiatrówka to nie laserowy miecz Jedi żeby se nie poradzić..
TX200 by Tony Leach + SS 10x42 - do lufy exact i heja na tor..
Ps.
Zacząłem znowu szczelać..
Dam znać jak zacznę ftrafiać.
Ps.
Zacząłem znowu szczelać..
Dam znać jak zacznę ftrafiać.
- Mamutowicz
- -#mamutowicz
- Posty: 4621
- Rejestracja: 02 paź 2011, 14:07
- Lokalizacja: Rajcza / Thurcroft
Różnica czasu + przyzwyczajenie do napierania nocek + żona, robią swoje..
Już tu paru było takich co wołali: "Ratuunkuu, Nie dam raadyy" , "Pomuużcie, spustu nie mogę złożyć.." - a po paru radach i motywacji ( ) chodzą dumni i bladzi po świecie wiatrówkowym.. jeden tylko dalej na smar pod paznokciem, ale się wytnie.. i tego co se kombinerkami palca przyszczypał też. się pominie w statystykach..
Już tu paru było takich co wołali: "Ratuunkuu, Nie dam raadyy" , "Pomuużcie, spustu nie mogę złożyć.." - a po paru radach i motywacji ( ) chodzą dumni i bladzi po świecie wiatrówkowym.. jeden tylko dalej na smar pod paznokciem, ale się wytnie.. i tego co se kombinerkami palca przyszczypał też. się pominie w statystykach..
TX200 by Tony Leach + SS 10x42 - do lufy exact i heja na tor..
Ps.
Zacząłem znowu szczelać..
Dam znać jak zacznę ftrafiać.
Ps.
Zacząłem znowu szczelać..
Dam znać jak zacznę ftrafiać.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 09 kwie 2014, 8:55
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Witam wszystkich, jestem tu nowy, żeby nie zakładać osobnego tematu to chciałbym zadać pytanie związane z poprawianiem fabryki, wpadł mi do głowy pewien pomysł jak zamortyzować uderzenie tłoka w dno cylindra podczas strzału, pomysł banalny - wsadzić w cylinder zwykły gumowy o-ring o średnicy cylindra i grubości powiedzmy 3-4 mm, tłok/uszczelka trafiałby w pierwszej kolejności w gumę a nie walił w metal, co sądzicie o takim rozwiązaniu zda to egzamin czy raczej o-ring się rozpadnie i wyplujemy jego części razem ze śrutami?
Od samego oringa, sądze że ciśnienie nie ulegnie jakiemuś pogorszeniu a tymbardziej znacznemu. Prędzej taki oring szybko sie rozleci, przez gwałtowne uderzenia tłoka w niego czy dobijanie tłoka/odciąganie sie "doklei" do uszczelniacza i będzie latał po cylindrze, lub jego resztki.. Odpuść z takim patentem
AT44 01/Diana Air King/Harry70= 4,5
- wojtek7777
- Posty: 37
- Rejestracja: 18 paź 2010, 19:41
- Lokalizacja: Krosno (Podkarpacie)
Witam
Panowie tak na dzień dzisiejszy z wiedzą jaka posiadacie doradźcie bo chce zakupić zestaw tuningowy
od rusznikarza.
Zakupić z prowadnicą metalową czy ertalitową ??
tu link do aukcji: http://allegro.pl/hatsan-55-105-tuning- ... 37570.html
Panowie tak na dzień dzisiejszy z wiedzą jaka posiadacie doradźcie bo chce zakupić zestaw tuningowy
od rusznikarza.
Zakupić z prowadnicą metalową czy ertalitową ??
tu link do aukcji: http://allegro.pl/hatsan-55-105-tuning- ... 37570.html
- bambus0134
- -#zasłużony
- Posty: 160
- Rejestracja: 01 kwie 2013, 23:56
Nie wiem jak te z all.... zestawy się spisują , ale mogę zaproponować coś z rodzimego
podwórka .
Dwa takie już kumplom założyłem i było super http://www.e-tawerna.pl/viewtopic.php?t=6875
A gdyby coś było nie tak to na pewno nie będzie problemu z gwarancją a na all.. sóżnie bywa
podwórka .
Dwa takie już kumplom założyłem i było super http://www.e-tawerna.pl/viewtopic.php?t=6875
A gdyby coś było nie tak to na pewno nie będzie problemu z gwarancją a na all.. sóżnie bywa
Mossberg 223r+ Vortex Viper pst
Lee enfield .303
KBK AK-GN wz. 60
CZ 75 sp-1 i coś w .45 ACP
45-90 cp
Lee enfield .303
KBK AK-GN wz. 60
CZ 75 sp-1 i coś w .45 ACP
45-90 cp
- wojtek7777
- Posty: 37
- Rejestracja: 18 paź 2010, 19:41
- Lokalizacja: Krosno (Podkarpacie)
Re: Hatsan 95 tuning
Witam.
Podepnę się pod temat z moim h80 III gen w którym akualnie niewąsko dłubię i mam kilka pytań.
Poprzedni właściciel całkiem znośnie go oczyscił, przesmarował i trochę postrzelał. Widać po karabinku, że szybko sie zniechecił, co nie powinno dziwić bo kopał i dzwonił srogo. Sprężyna ma 25 cm i wnioskuję, że sporo siadła bo zamiast niewielkiego napięcia spoczynkowego był wyczuwalny luz. Do tego sprężyna leżała bezpośrednio w tłoku bez jednej podkładki. Jedyna podkładka metalowa była z drugiej strony. Spręzyna nieźle obrobiona z obu stron i nawet pasownie posadzona na oryginalnej prowadnicy z tworzywa długosci coś koło 10cm. Kopało to okrutnie a mocą nie powalało.
Dołożyłem podkładki z obu stron metal-miedź oraz wsadziłem do tłoka PET co ładnie skasowało luz pomiedzy tłokiem i spręzyną. Przesmarowalem i jazda na laos. Jeszcze kolba dostała dociązenie i wytłumienie. Strzela się teraz o wiele lepiej ale nie mam punktu odniesienia do dobrze zrobionego hatsana i stąd pytania.
Napewno zamierzam włożyć uszczleke tłoka - jakies fajne zepto. Własnie jak duzo daje taka dobra uszczelka tłoka w miejsce tego tureckiego platiku który zdobi stockowe hatsany?
I kolejne pytanie dotyczy wymiany reszty bebechów na np alchemiczne tj. czy cały komplet alchemiczny będzie sie dużo lepiej sprawował niż to co zrobiłem obecnie plus dobra zepto? Czy róznica jest tak duża, że warto od razu wysypać 1,5 stówki na alchemiczny komplet?
Podepnę się pod temat z moim h80 III gen w którym akualnie niewąsko dłubię i mam kilka pytań.
Poprzedni właściciel całkiem znośnie go oczyscił, przesmarował i trochę postrzelał. Widać po karabinku, że szybko sie zniechecił, co nie powinno dziwić bo kopał i dzwonił srogo. Sprężyna ma 25 cm i wnioskuję, że sporo siadła bo zamiast niewielkiego napięcia spoczynkowego był wyczuwalny luz. Do tego sprężyna leżała bezpośrednio w tłoku bez jednej podkładki. Jedyna podkładka metalowa była z drugiej strony. Spręzyna nieźle obrobiona z obu stron i nawet pasownie posadzona na oryginalnej prowadnicy z tworzywa długosci coś koło 10cm. Kopało to okrutnie a mocą nie powalało.
Dołożyłem podkładki z obu stron metal-miedź oraz wsadziłem do tłoka PET co ładnie skasowało luz pomiedzy tłokiem i spręzyną. Przesmarowalem i jazda na laos. Jeszcze kolba dostała dociązenie i wytłumienie. Strzela się teraz o wiele lepiej ale nie mam punktu odniesienia do dobrze zrobionego hatsana i stąd pytania.
Napewno zamierzam włożyć uszczleke tłoka - jakies fajne zepto. Własnie jak duzo daje taka dobra uszczelka tłoka w miejsce tego tureckiego platiku który zdobi stockowe hatsany?
I kolejne pytanie dotyczy wymiany reszty bebechów na np alchemiczne tj. czy cały komplet alchemiczny będzie sie dużo lepiej sprawował niż to co zrobiłem obecnie plus dobra zepto? Czy róznica jest tak duża, że warto od razu wysypać 1,5 stówki na alchemiczny komplet?