Obrazek

PROBLEM Z HATSANEM 70

Sobiepan
Posty: 14
Rejestracja: 30 sie 2006, 17:59
Lokalizacja: Olsztyn

PROBLEM Z HATSANEM 70

Post autor: Sobiepan »

Dostałem dzisiaj swojego hatsana. Oczywiście z miejsca ruszyłem na dwór i strzelałem, strzelałem.. Ustawiałem, regulowałęm (szczerbinkę;)) i znowu strzelałem. Zaczełem trafiać w zapałki nawet z 10 m ! Już byłem poprostu maksymalnie ucieszony z zakupu a tu........

Wkładam śrut, składam wiatrówkę, odbezpieczam - BACH otwieram śrut dalej na swoim miejscu...

CO SIĘ STAŁO??? Ktoś możę mi pomóc?
Awatar użytkownika
Exterminator
Posty: 218
Rejestracja: 30 lip 2006, 11:22
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Exterminator »

A uszczelka lufy jest na swoim miejscu?, Czy nastepuje rzeczywisty strzal? tj. ruch tloka w cylindrze? A moze poprzedni srut nie wylecial z lufy a Ty wlozyles nastepny i sie wszystko zablokwalo?
Podaj cos wiecej - czy srut ani odrobine nie przesunal sie w lufie? Mogla ulec zniszczeniu uszczelka na tloku - nie wiadomo w jakim stanie nasmarowania byla dmuchawka dostarczona ze sklepu :( .
Hatsan 75S, MP 654K, Hatsan 55S (old school), Magnum Sport G3, Haenel 311 do rebuildingu ...
Sobiepan
Posty: 14
Rejestracja: 30 sie 2006, 17:59
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Sobiepan »

Już mówię, otóż sprzęt był używany, z allegro :|

Ponoć mało uzywany. Nie wiem czy był smarowany, ale pewnie nie. Ja z niego strzelałem koło 3 godzin.

Nie jestem aż takim laikiem.. Przeczyściłem lufę już po pierwszej takiej zacince. Ale śrut nie rusza się ani milimetra. Po strzale słychać ulatniające się powietrze, takie sssssssssss...


Oczywiście sam ruch sprężyny i BUM jest. Poprostu wygląda to tak jakby śrut był nietknięty.


MAM NOWE SPOSTRZEŻENIA. Otóż:
Gdy przepchnie sie troche (chociaż minimalnie, aby tylko na 1 mm wpadł do lufy) śrut. To normalnie strzela.
JAk powinna wyglądać ta uszczelka.. Tam cos niby jest ale.. Moze foto zrobie.
Awatar użytkownika
pepek0206
Posty: 3
Rejestracja: 26 sie 2006, 14:04
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pepek0206 »

"sssssssss" tak jakby brak szczelności...
Hatsan 70s + trening otwartych
Awatar użytkownika
parashut
Posty: 240
Rejestracja: 26 cze 2006, 1:26
Lokalizacja: z niedaleka

Post autor: parashut »

A jakiego śrutu używasz :?: strzela normalnie tz tak jak przed tymi zacinkami :?:
Hatsan 90s (tuning) + Belomo 6x42 MD
Sobiepan
Posty: 14
Rejestracja: 30 sie 2006, 17:59
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Sobiepan »

no tak, ale jeśli choc troche popchnę śrut to następuje normalny strzał...

[ Dodano: 2006-08-30, 19:29 ]
hmm śrut z ostrym czubkiem - dziwnej firmy "tescilli marka ornek" Cholera wie.
Awatar użytkownika
Dude
Posty: 1248
Rejestracja: 28 kwie 2006, 14:24
Lokalizacja: Gniezno/Poznań
Kontakt:

Post autor: Dude »

Według mnie masz niebrobiony port ładowania i podczas zamykania wiatrówki śrut zostaje zatrzaśnięty i zablokowany. Działa on jak zatyczka w lufie. Spróbuj zmienić śrut lub obrobić port.
Sobiepan
Posty: 14
Rejestracja: 30 sie 2006, 17:59
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Sobiepan »

a jak się "obrabia port"??
Awatar użytkownika
Dude
Posty: 1248
Rejestracja: 28 kwie 2006, 14:24
Lokalizacja: Gniezno/Poznań
Kontakt:

Post autor: Dude »

Awatar użytkownika
Exterminator
Posty: 218
Rejestracja: 30 lip 2006, 11:22
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Exterminator »

Sobiepan pisze:hmm śrut z ostrym czubkiem - dziwnej firmy "tescilli marka ornek" Cholera wie.
to zwykly turecki ( najtanszy)z nim nie powinno byc problemu, raczej jako nadkalibrowy nie wystepuje, a poza tym jest bardzo miekki. Wyglada na to ze srut utyka w porcie ladowania. A czy przy naciaganiu nie slychac jakis trzaskow, chrobotow w komorze tloka i czy naciagasz tlok z normalna sila czy idzie to lekko?

Wyglad portu ladowania (fota wyporzyczona od Janka)
http://images4.fotosik.pl/107/286590aa1fe83d29m.jpg
Uszczelka lufy to w tym przypadku na dole( lufa jest odwrocona )
Hatsan 75S, MP 654K, Hatsan 55S (old school), Magnum Sport G3, Haenel 311 do rebuildingu ...
Awatar użytkownika
parashut
Posty: 240
Rejestracja: 26 cze 2006, 1:26
Lokalizacja: z niedaleka

Post autor: parashut »

kolega Sobiepan napisał że stało się to po jakimś czasie, czyli wcześniej pewnie było OK i jeśli nie zmienił śrutu to nie powinno być problemu z portem. Ja bym obstawiał że któraś uszczelka nietrzyma.
Hatsan 90s (tuning) + Belomo 6x42 MD
Logan

Post autor: Logan »

Stawiam na uszczelkę lufu bo ta na tłoku nie dawała by tego "ssssss" i śrut wchodziłby trochę w lufę (był już na forum taki przypadek o ile pamiętam).
Awatar użytkownika
Exterminator
Posty: 218
Rejestracja: 30 lip 2006, 11:22
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Exterminator »

Jeden ze srutow mogl zostac zle wlozony do portu ladowania, przy zatrzaskiwaniu lufy zostal sciety i fragmenty uszkodzily uszczelke ( lub nawet mogla wypasc). Obecnie srut nie moze werżnac sie w gwint.Ciekawe jaka jest skutecznosc takiego strzalu z 'popychem" srutu do portu ladowania ?
Hatsan 75S, MP 654K, Hatsan 55S (old school), Magnum Sport G3, Haenel 311 do rebuildingu ...
Sobiepan
Posty: 14
Rejestracja: 30 sie 2006, 17:59
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Sobiepan »

jaka jest skuteczność? ŻADNA ;)

Faktycznie chyba brakuje uszczelki, zaraz wrzuce fotke to obejżycie.

Pojawił się kolejny problem, po kilku strzałach "z popychu" sprężyna zaczeła latać wśrodku jak chce... Normalnie można zaciągnąć i strzelić ale strasznie chałasuje i lata sprężyna po strzale..
Awatar użytkownika
Dude
Posty: 1248
Rejestracja: 28 kwie 2006, 14:24
Lokalizacja: Gniezno/Poznań
Kontakt:

Post autor: Dude »

Sobiepan pisze:Pojawił się kolejny problem, po kilku strzałach "z popychu" sprężyna zaczeła latać wśrodku jak chce... Normalnie można zaciągnąć i strzelić ale strasznie chałasuje i lata sprężyna po strzale..
No to chyba pękła... :blee:
Ostatnio zmieniony 30 sie 2006, 20:36 przez Dude, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ