Obrazek

spsuta pluja

ODPOWIEDZ
wasil
Posty: 22
Rejestracja: 12 lip 2006, 21:23
Lokalizacja: Mława

spsuta pluja

Post autor: wasil »

tak zaczne od tego iż zepsuła mi się wiatrówka. po męczarniach z małymi śrubkami i dochodzeniem co gdzie i jak (robiłem to pierwszy raz) rozkręciłem hatsanika 80 s na części pierwsze.mam tylko problem z jednym ale o tym zaraz.

1.zauważyłem że moją sprężyna nie jest jednolita a nawet powiem że jest w 4 częściach i jest powyginana.
2. nie moge wyjąć tłoka ktoś może dokładnie napisać co zrobić czy ma jakś blokade czy po prostu ją an siłe wysunąć.
3. skąd moge wziąć dobrą sprężyne,
4.i jak założyć później sprężyne ( chodzi czy po prostu normalnie ją wepchać czy gdzies są jakieś zaczepy czy śrubki)
5.dziękuje z góry za pomoc
Logan

Post autor: Logan »

Sprężyny najlepsze są Hoganowe... Hogan jest obecnie zajęty ale możesz troszkę drożej kupić u Lukassa na allegro... Oczywiście z prowadnicą bo to podstawa...

Tłok u mnie również wychodził z trudem.

Sprężynka nie jest do niczego przymocowana... po prostu wkładasz jesen koniec w tłok a drugi wchodzi na prowadnicę...
wasil
Posty: 22
Rejestracja: 12 lip 2006, 21:23
Lokalizacja: Mława

Post autor: wasil »

tak myśle że tłoka nie będe ruszał po prostu wymienie sprężyne.
zgłosze się jeszcze o doradztwo, może ktoś coś zaproponuje.
Logan

Post autor: Logan »

Mimo wszystko wyjmij tłok choćby po to żeby go przemyć benzynką ekstrakcyjną. Wyczyść też cylinder w środku. Pozbędziesz się wtedy ewentualnego disela.
wasil
Posty: 22
Rejestracja: 12 lip 2006, 21:23
Lokalizacja: Mława

Post autor: wasil »

ale musze rozkręcić spust, żeby wyjąć tłok, a nie chciałbym całkowicie jej spsuć
Awatar użytkownika
Dude
Posty: 1248
Rejestracja: 28 kwie 2006, 14:24
Lokalizacja: Gniezno/Poznań
Kontakt:

Post autor: Dude »

Nie bój się tylko rozkręcaj! :> No chyba, że jesteś totalny fajtłapa... Wtedy to już lepiej nie brnij dalej w rozbiórkę :P
Awatar użytkownika
Wierzbin
-#zasłużony_team
-#zasłużony_team
Posty: 3983
Rejestracja: 28 kwie 2006, 12:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wierzbin »

Tłok jest przytrzymywany przez napinacz. Także musisz zdjąć lufę, żeby go wyciągnąć.
Daystate Mk3 FT + LS
Był H55 + Walther 3-9x40AO
Awatar użytkownika
stworek5
-#zasłużony_team
-#zasłużony_team
Posty: 2112
Rejestracja: 29 kwie 2006, 12:00
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: stworek5 »

1.zauważyłem że moją sprężyna nie jest jednolita a nawet powiem że jest w 4 częściach i jest powyginana.
2. nie moge wyjąć tłoka ktoś może dokładnie napisać co zrobić czy ma jakś blokade czy po prostu ją an siłe wysunąć.
3. skąd moge wziąć dobrą sprężyne,
4.i jak założyć później sprężyne ( chodzi czy po prostu normalnie ją wepchać czy gdzies są jakieś zaczepy czy śrubki)
5.dziękuje z góry za pomoc
skoro rozkręsasz karabinek to zrób to jak należy, na forum są posty jak dokładnie przebiega ten proces i jak złożyć spust czyli części w całość, napewno przyda mu się czyszczenie i smarowanie także nie ma się czego bać :)

ad1.- sprężyna do wymiany, po prostu pękła-stała wada oryginalnych
ad2.-zanim wykręcisz lufę naciągnij karabinek-popychacz powinien wypchnąć tłok naturalnie już po wyjęciu sprężyny ;)
ad3.-nie ma zaczepów i śrubek
ad4.-nie dziękuj, przeszukaj forum a znajdziesz wszystkie wiadomości odnośnie poprawek, karabinek masz już i tak rozebrany :okok:
AA TX200 HC
wasil
Posty: 22
Rejestracja: 12 lip 2006, 21:23
Lokalizacja: Mława

Post autor: wasil »

zazczynam od wytarcia wszystkiego co się da.
zamawiam pewnie zestaw od lukass81 z allegro za 90 zł, później pomożecie co gdzie i jak założyć.
dodatkowo kupie smar molibdenowy
ktoś jeszcze cos propnuje do kupna?

mam jeszcze pewne zapytanie a żeby nie nabijać na próżno postów zadam je tutaj.
czy ktoś sprzedaje może,(albo wie jak przerobić) zestaw celowniczy . ponieważ jak zauważyłem celując mam z lewej i z prawej prześwity, i to moim zdaniem ma dużo wadę, ponieważ jest "luz" i między prawą a lewą stroną,

z góry dziękuje
A`te
Posty: 52
Rejestracja: 29 sie 2006, 21:45
Lokalizacja: zgora.pl

Post autor: A`te »

To samo jest ze szczerbinką u mnie - gdy ją chwycić w paluchy i pomajtać na lewo a prawo - lata jak ...
Hatsan 70S:
+zmieniona prowadnica
+szkiełko AGS 3-9x50 Elite Tactical Mil-Dot
+wypełniona kolba
Awatar użytkownika
Tomek242
Posty: 169
Rejestracja: 29 kwie 2006, 12:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tomek242 »

wasil pisze:dodatkowo kupie smar molibdenowy
Nie musisz, masz go w zestawie :)
Hatsan 70S+Szkiełkobazarek 3-9x40
wasil
Posty: 22
Rejestracja: 12 lip 2006, 21:23
Lokalizacja: Mława

Post autor: wasil »

doszedłem do tego wniosku wtedy gdy strzelałem z chinki i miała hmm taki patyczek, i otworek inaczej nazwać tego nie moge, ale jak mierzyłem nie było żadnych prześwitów i troche sie denerwowałem bo lepszą celność miałem z tego hłamu,no ale wole jednego hatsana niż 3 norconie + jakieś b4

edit:
re up: to ta żółta pacia to ten molibdenowy tak? zmylił mnie tym że zmiejsza wstrząsy,
Awatar użytkownika
Wierzbin
-#zasłużony_team
-#zasłużony_team
Posty: 3983
Rejestracja: 28 kwie 2006, 12:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wierzbin »

Smar molibdenowy (SSG) inaczej smar do przegubów jest ciemny (z reguły, choć może być też żółtawy). Jest to bardzo gęsty smar, ciągliwy i trudny do zmycia.
Nałóż delikatną warstwę na całą sprężynę (najlepiej palcem lub pędzelkiem) i to samo zrób z prowadnicą.
Daystate Mk3 FT + LS
Był H55 + Walther 3-9x40AO
Awatar użytkownika
Tomek242
Posty: 169
Rejestracja: 29 kwie 2006, 12:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tomek242 »

W zestawie jest prawdopodobnie smar wapniowy, poczytaj posty Szymona:
http://hatsan.siecplay.pl/viewtopic.php?t=95&start=0
Wynika z tego, że jego właściwości są lepsze od molibdenowego.
Hatsan 70S+Szkiełkobazarek 3-9x40
wasil
Posty: 22
Rejestracja: 12 lip 2006, 21:23
Lokalizacja: Mława

Post autor: wasil »

zamówiłem juz sprężynke oteve, prowadnice, i nakłądke, i smar. :d teraz czekam,
pewnie i tak nei rusze z tym spustem narazie nie udało mi sie go dobrze posklejać

[ Dodano: 2006-09-05, 22:00 ]
kurcze, nareszcie udało mi się włożyć sprężyne, i zostały mi dwie częśći!!! takie twie nakładki jedna metalowa i plastikowa , czy wiatrówa może być bez tego? czy koniecznie musze założyć, na zdjęciu z nowymi prowadnicami nie widzałem już tych nakładaek i dlatego tego nei zrobiłem, ale wole się spytać.
ODPOWIEDZ