Pomocy!! Uszczelka tłoka
Jakubie zerknij na ten link http://bron.iweb.pl/viewtopic.php?t=162 ... ight=zepto
Ten zielony poliuretan to najprawdopodobniej ECOPUR
Tutaj masz opisy materiałow i technologie wykonania uszczelek http://www.ggtrading.pl/material.htm
Na rynku od jakiegoś czasu jest już S-ECOPUR szary z znakomitymi własnosciami ślizgowymi
http://www.economos.com/economos_PL/fol ... 9&idSUB=46
[ Dodano: 2006-09-01, 11:25 ]
Mam jeszcze prosbe do Exterminatora.
Przy rozmowie z kolegą od uszczelnien , warto byłoby zapytać o sposób smarowania uszczelki.
Jakie materiały nadawałyby sie na pierścienie prowadzące.
Czy jest mozliwość obróbki tych tworzyw na tokarce, czy lepiej zlecic wyspecjalizowanemu zakladowi.
Tak myśle że warto by było zorientować sie jaki jest koszt wykonania np. 100 uszczelek do hatsana. Może znalazło by sie troche chetnych na forum na takie uszczelki , po kosztach produkcji.
Tutaj przykladowo podaje link do jednej z firm wykonujacych uszczelki na zamówienie http://www.polwent.com.pl/
Ten zielony poliuretan to najprawdopodobniej ECOPUR
Tutaj masz opisy materiałow i technologie wykonania uszczelek http://www.ggtrading.pl/material.htm
Na rynku od jakiegoś czasu jest już S-ECOPUR szary z znakomitymi własnosciami ślizgowymi
http://www.economos.com/economos_PL/fol ... 9&idSUB=46
[ Dodano: 2006-09-01, 11:25 ]
Mam jeszcze prosbe do Exterminatora.
Przy rozmowie z kolegą od uszczelnien , warto byłoby zapytać o sposób smarowania uszczelki.
Jakie materiały nadawałyby sie na pierścienie prowadzące.
Czy jest mozliwość obróbki tych tworzyw na tokarce, czy lepiej zlecic wyspecjalizowanemu zakladowi.
Tak myśle że warto by było zorientować sie jaki jest koszt wykonania np. 100 uszczelek do hatsana. Może znalazło by sie troche chetnych na forum na takie uszczelki , po kosztach produkcji.
Tutaj przykladowo podaje link do jednej z firm wykonujacych uszczelki na zamówienie http://www.polwent.com.pl/
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2006, 10:29 przez Akas, łącznie zmieniany 1 raz.
O tego postu nie widziałem, ale nie doszukałem się z jakiego materiału wykonana jest ta uszczelka.
Nie potrafię wyobrażić sobie obrókę np. gumy na tokarce z względną dokładnością no ale jeszcze dużo muszę się nauczyć.
A to tego jestem świeżynkiem na tym forum .
O teraz widze jaki to materiał.
Nigdy nie miałem takiego w łapkach, także nic w tym temacie nie mam do dodania.
Fajnie by było sprawdzić jak to sie ma w praktyce ( te własności materiału)
Nie potrafię wyobrażić sobie obrókę np. gumy na tokarce z względną dokładnością no ale jeszcze dużo muszę się nauczyć.
A to tego jestem świeżynkiem na tym forum .
O teraz widze jaki to materiał.
Nigdy nie miałem takiego w łapkach, także nic w tym temacie nie mam do dodania.
Fajnie by było sprawdzić jak to sie ma w praktyce ( te własności materiału)
- Exterminator
- Posty: 218
- Rejestracja: 30 lip 2006, 11:22
- Lokalizacja: Puławy
Tak w istocie sie dzieje w tym konkretnym przypadku - uszczelnienie uzyskuje sie poprzez zwiekszenie powierzchni przylegania uszczelki do cylindra. Zwiekszenie powierzchni styku powoduje wzrost oporow ruchu tloka w cylindrze. W tej konstrukcji uszczelki wzrost powierzchni przylegania nastepuje niejako automatycznie wraz ze wzrostem cisnienia przed tlokiem. ( przy nie zniszczonej lub nie zuzytej uszczelce )v1ru5 pisze:Chyba, że podczas sciskania zmienia sie powierzchnia kontaktu uszczelki z powierzchnią tłoka.
Hatsan 75S, MP 654K, Hatsan 55S (old school), Magnum Sport G3, Haenel 311 do rebuildingu ...
- Exterminator
- Posty: 218
- Rejestracja: 30 lip 2006, 11:22
- Lokalizacja: Puławy
Uszczelki tłoka wystepujace w hatsanach :
od lewej - bez rowka, w srodku - z płytkim rowkiem ok. 1mm, po prawej - z glebokim rowkiem ok.2,5mm.
Uszczelki pochodza z oryginalnych hatsanow, nie sa to czesci zamienne.
Hatsan 75S, MP 654K, Hatsan 55S (old school), Magnum Sport G3, Haenel 311 do rebuildingu ...
- Exterminator
- Posty: 218
- Rejestracja: 30 lip 2006, 11:22
- Lokalizacja: Puławy
Zapomniałem dodac ze ta z lewej jest bardzo twarda co w polaczeniu z brakiem tego rowka skutkuje słabym uszczelnianiem cylindra. Ta z prawej jest stosunkowo miekka i swietnie dopasowuje sie do powierzchni cylindra, a co za tym idzie - swietnie uszczelnia.
Hatsan 75S, MP 654K, Hatsan 55S (old school), Magnum Sport G3, Haenel 311 do rebuildingu ...
- Dread Rock
- Posty: 127
- Rejestracja: 03 maja 2006, 14:18
- Lokalizacja: kuńcawioski
- Exterminator
- Posty: 218
- Rejestracja: 30 lip 2006, 11:22
- Lokalizacja: Puławy
Kazda jest inna,roznia sie od siebie. Jak bedzie potzrba to zrobie makro i wtedy uwidocznia sie bardziej szczegoly. Maja tez rozna srednice zewnetrzna :Dread Rock pisze:A czy czasem to nie jedna i ta sama uszczelka
od lewej - 26,4mm, srodkowa - 27,3mm, po prawo - 27,0mm.
Hatsan 75S, MP 654K, Hatsan 55S (old school), Magnum Sport G3, Haenel 311 do rebuildingu ...
szczerze powiem ze nie zwracałem nigdy uwagi na swoją uszczelkę, Hatsana kupiłem miesięcznego więc załóżmy że wypluł paczkę śrutu, u mnie już chyba ponad 40 i uszczelka raczej ma się dobrze, naturalnie niedługo trochę martwy sezon będzie także czas na poprawki-wymienię uszczelke, sprężynę itd
AA TX200 HC