No i zalatwilem harrego.:(((
No i zalatwilem harrego.:(((
Mam harrego od tygodnia.Zaraz po zakupie rozebrałem go,wstawiłem tunning od Rusznikarza z alledrogo i przesmarowałem wszystko smarami.Wystrzelałem ok 300 pestek i wszystko było ok.Dziś zachciało mi sie rozebrać harrego i sprawdzić czy w środku wszystko ok.Na oko wszystko było ok.Zauważyłem,że w komorze sprężania jest trochę smaru (czasami po strzale czułem lekki zapach diselka),przemyłem komore benzynka i poskładałem wszystko do kupy. Oddałem 1 strzał i harry zrobił sie jakiś słaby.(( Strzeliłem kilka razy w pokoju w gruba książke i śrut ledwo co się w nią wbijał.Przy strzelaniu do puszki z ok 4-5m śrut tylko sie od niej odbijał.Kilka razy śrut nawet nie wylatywał z lufy a powietrze uchodziło gdzieś bokiem. Podejrzewam,że uszkodziłem uszczelkę tłoka bo przy składaniu wciskałem ja na sucho a komora była dokładnie przemyta benzynką.Kupie Zepto od Alchemika i zobaczę czy wszystko wróci do normy.Mam nadzieję,że wszystko będzie ok.
H80 S+Alchemik+BT 3-9x40MD
Ludzie! Powtarzam! Smar nie tylko smaruje! Smar uszczelnia! Smar chłodzi!
W cylindrze powinien być smar, w ilości symbolicznej, ale ma być.
Czy nie pamiętacie z dzieciństwa takiej zdezelowanej pompki do roweru, co to przepuszczała i nie była w stanie napompować koła? Ale wystarczyło napluć do środka, tak, napluć w cylinder na tłok i już wstępowało w nią życie, pompowała jak nowa.
Tak na prawdę różnica między wiatrówką, a pompką do roweru nie jest ogromna i analogie można znaleźć.
W cylindrze powinien być smar, w ilości symbolicznej, ale ma być.
Czy nie pamiętacie z dzieciństwa takiej zdezelowanej pompki do roweru, co to przepuszczała i nie była w stanie napompować koła? Ale wystarczyło napluć do środka, tak, napluć w cylinder na tłok i już wstępowało w nią życie, pompowała jak nowa.
Tak na prawdę różnica między wiatrówką, a pompką do roweru nie jest ogromna i analogie można znaleźć.
była Diana, są Viper 350GW z RM2-8x32AO, i H60 z PO 4x34
Witam.
Nie lubię się spierać z Zygmuntem (z wiadomych względów ) jednak twierdzę ,że nie ma racji. W komorze sprężania ma nie być smarowidła lub naprawdę znikoma ilość. Dlaczego bo jakiekolwiek spalanie tegoż smarowidła będzie miało negatywny wpływ na stabilność prędkości wylotowej śrutu inaczej mówiąc strzały nie będą powtarzalne. Skoro uszczelka nie potrafi spełnić swojej roli czyli uszczelnić to należy szukać przyczyny w samej uszczelce , gładzi cylindra lub jego deformacji ewentualnie luzów bocznych tłoka.
Pozdrawiam.
Robert
Nie lubię się spierać z Zygmuntem (z wiadomych względów ) jednak twierdzę ,że nie ma racji. W komorze sprężania ma nie być smarowidła lub naprawdę znikoma ilość. Dlaczego bo jakiekolwiek spalanie tegoż smarowidła będzie miało negatywny wpływ na stabilność prędkości wylotowej śrutu inaczej mówiąc strzały nie będą powtarzalne. Skoro uszczelka nie potrafi spełnić swojej roli czyli uszczelnić to należy szukać przyczyny w samej uszczelce , gładzi cylindra lub jego deformacji ewentualnie luzów bocznych tłoka.
Pozdrawiam.
Robert
Diana 60, AR2079B PCP, Webley Raider, HW-100, AA EV2 + kilka szkiełek lepszych i gorszych
Z wiadomych względów, to karabinek przestał strzelać. Czy to jest zbyt mały dowód na wyższość smarowania nad suchością?Koval pisze:(z wiadomych względów )
Nikogo nie namawiam do zalewania cylindra paliwem.
Ostatnio zmieniony 17 maja 2008, 19:06 przez jigt, łącznie zmieniany 1 raz.
była Diana, są Viper 350GW z RM2-8x32AO, i H60 z PO 4x34
Robert jednak Zygmunt miał racje !! Wystarczyło,że wstrzyknołem troche oleju silikonowego do komory i harry odzyskał kopa !!! Oddałem przed chwilą pare strzałów w piwnicy i z odleglości ok 12m harry przebijał puszkę jak masło i przechodził prawie przez 2cm płytę pilśniową stojącą za puszka a przed wstrzyknięciem oleju po strzale z ok 4m śrut tylko się odbijał od puszki.Zygmunt WIELKIE dzięki za rade. Moją winą było to,że wyczyściłem dokładnie komorę benzynką do sucha.
H80 S+Alchemik+BT 3-9x40MD
Nie załamuj człowieka, który ma nową wiatrówkę.Koval pisze:należy szukać przyczyny w samej uszczelce , gładzi cylindra lub jego deformacji ewentualnie luzów bocznych tłoka.
Wszyscy wiemy, że to nie Weihrauch i może mieć różne różniaste wady, ale strzelać trzeba!
była Diana, są Viper 350GW z RM2-8x32AO, i H60 z PO 4x34
Miałem pod ręką tylko olej silikonowy wiec go zapodałem.W poniedziałek wracam do pracy po urlopie więc popytam o olej do sprężarek (mamy w firmie sprężarke wiec i olej tez się znajdzie).
[ Dodano: Sob 17 Maj, 2008 20:24 ]
A tak odbiegając od tematu to kupiłem kilka dni temu śrut BSA Interceptor ...gów...nie śrut !!! Musze poszukać jakiegoś Tomitexa lub Exacta w necie.
[ Dodano: Sob 17 Maj, 2008 20:24 ]
A tak odbiegając od tematu to kupiłem kilka dni temu śrut BSA Interceptor ...gów...nie śrut !!! Musze poszukać jakiegoś Tomitexa lub Exacta w necie.
H80 S+Alchemik+BT 3-9x40MD