Smarowanie i konserwacja
- Mamutowicz
- -#mamutowicz
- Posty: 4621
- Rejestracja: 02 paź 2011, 14:07
- Lokalizacja: Rajcza / Thurcroft
Olej do silnika nakropiony na śrut może dawać lekkiego diesla, ale spalanie smaru będzie tylko w lufie, a nie w komorze sprężania, także na uszczelkę nie będzie oddziaływał.
Jeśli myjesz śrut to faktycznie warto go czymś posmarować.
Pytanie tylko po co myć śrut?
Jeśli myjesz śrut to faktycznie warto go czymś posmarować.
Pytanie tylko po co myć śrut?
Daystate Mk3 FT + LS
Był H55 + Walther 3-9x40AO
Był H55 + Walther 3-9x40AO
Lunety nie mam strzelam z otwartych Sprężyny nie załatwi bo to PCA. Jak do tej pory smaruje delikatnie i diesla nie mam a myje np. żeby nie brudził łap (crosman pointed) i żeby wypłukać ew. wióry, płatki ołowiu oraz "gratisy" dodawane do śruty przez producentów
Sharp innova 1210 + Gamo 3-9x40
HW 50s + Leapers UTG 3-9x40 TF2+
Baikał MP-53M
HW 50s + Leapers UTG 3-9x40 TF2+
Baikał MP-53M
byłoby wskazane aby krytycznie wypowiadać się w intencji postów przeczytanych z należytą uwagąWierzbin pisze:Nakrapianie olejem co tydzień wiatrówki raczej jej nie posłuży. Po roku czy dwóch, to w wiatrówce ten olej będzie już chlupotał.
napisałem jedna dwie krople co paczka śrutu i życzę abyś taką konserwację wykonywał co tydzień - tj. abyś strzelał często z naciskiem na dużo.
Z tym dieslem wybijającym plomby...
Ogólnie nie powinno się smarować olejem silnikowym ani niczym tak zawiesistym. Napier Pellet Lube jest smarem 'lekkim' i nie powoduje powstawania grubej warstwy na śrucie a w konsekwencji nie powoduje powstawania diesla.
Odradzam WD40, które po odparowaniu lekkich frakcji pozostawia krystalizujący i de facto higroskopijny osad /WD40 to w gruncie środek PENETRUJĄCY a nie smar jak chce aby wierzyć producent/.
Co do mycia i niemycia śrutu to już napisano całe annały - każdy robi jak mu pasuje i jeśli przy tej okazji sens tej czynności się potwierdza w poprawie wyników na tarczy czy torze... tylko pogratulować.
Ważne aby przy tej okazji nie produkować śrutu ze smalcem i może warto takie wątki czasami odświeżać dla nowych kolegów.
Prawda i tak jest taka, ze NAJważniejszy jest łącznik między lunetą a spustem a nie smar taki czy śmaki czy cedzenie śrutu przez sitko wag i kalibrów....
matjas
Pytanko, w zeszłym roku miałem wymienianą sprężynę, prowadnice i wszystkie uszczelki. Wystrzelałem do tej pory kilka paczek śrutu. Raz smarowałem prowadnicę i sprężynę i raz konserwowałem oksydę. Jak rozumiem robię to za rzadko. Teraz się poprawię, mam jednak pytanie, co ile powinno się wymieniać uszczelnienia i sprężynę?
- tomaschek
- -#zasłużony_team
- Posty: 5780
- Rejestracja: 28 kwie 2006, 10:14
- Lokalizacja: Tarnobrzeg/Leicester
Nie wiem jaki masz karabinek ale:
- wymiana uszczelki tłoka - spadek prędkości wylotowej śrutu, nierówne strzały, widoczne uszkodzenia uszczelki
- wymiana uszczelki lufy/portu ładowania - spadek prędkości wylotowej śrutu, nierówne strzały, wyklepana uszczelka, widoczne uszkodzenia uszczelki
- wymiana sprężyny - widoczny spadek prędkości wylotowej śrutu, mechaniczne uszkodzenie sprężyny
- konserwacja karabinka wewnątrz - raz na sezon wystarczy
- konserwacja oksydy - po każdym strzelaniu
Pozdrawiam
Tomek
- wymiana uszczelki tłoka - spadek prędkości wylotowej śrutu, nierówne strzały, widoczne uszkodzenia uszczelki
- wymiana uszczelki lufy/portu ładowania - spadek prędkości wylotowej śrutu, nierówne strzały, wyklepana uszczelka, widoczne uszkodzenia uszczelki
- wymiana sprężyny - widoczny spadek prędkości wylotowej śrutu, mechaniczne uszkodzenie sprężyny
- konserwacja karabinka wewnątrz - raz na sezon wystarczy
- konserwacja oksydy - po każdym strzelaniu
Pozdrawiam
Tomek
Daystate Mk3 FT
Nitrex TR2 2-10x42
Nitrex TR2 2-10x42
Kolego, bejca służy do barwienia drewna. Jeżeli jest to tylko nalot rdzawy po np. kwaśnym deszczu( bez wżerów), to powinno wystarczyć przetarcie czystą szmatką lnianą lub bawełnianą nasączoną np. PKB (olej do czyszczenia broni). Tak długo wycieraj aż zniknie rdzawe zabrudzenie szmatki. Karabinek po każdym strzelaniu należy wytrzeć do sucha i zakonserwować olejem do broni. Niech Cię nie kusi ułatwić sobie sprawę przez użycie papieru ściernego, bo zniszczysz kompletnie oksydę.
Następnym razem jak będziesz zadawał pytanie, to się trochę wysil. Prosisz o podanie sposobu na osiągnięcie ładniejszego wyglądu oksydy, a zapominasz o podaniu przyczyny dlaczego oksyda stała się rdzawa ( majstrowałeś przy poprawianiu oksydy jakimiś środkami chemicznymi itp.).
Następnym razem jak będziesz zadawał pytanie, to się trochę wysil. Prosisz o podanie sposobu na osiągnięcie ładniejszego wyglądu oksydy, a zapominasz o podaniu przyczyny dlaczego oksyda stała się rdzawa ( majstrowałeś przy poprawianiu oksydy jakimiś środkami chemicznymi itp.).
Jeśli nie wiesz jak się zachować, to zachowuj się
przyzwoicie.
przyzwoicie.
Dlaczego stała się rdzawa? Przez normalne użytkowanie. Nie strzelałem w deszczu ani nic. Pomyliłem bejcę z oksydą w płynie. Używał ktoś kiedyś?Oko pisze:Kolego, bejca służy do barwienia drewna. Jeżeli jest to tylko nalot rdzawy po np. kwaśnym deszczu( bez wżerów), to powinno wystarczyć przetarcie czystą szmatką lnianą lub bawełnianą nasączoną np. PKB (olej do czyszczenia broni). Tak długo wycieraj aż zniknie rdzawe zabrudzenie szmatki. Karabinek po każdym strzelaniu należy wytrzeć do sucha i zakonserwować olejem do broni. Niech Cię nie kusi ułatwić sobie sprawę przez użycie papieru ściernego, bo zniszczysz kompletnie oksydę.
Następnym razem jak będziesz zadawał pytanie, to się trochę wysil. Prosisz o podanie sposobu na osiągnięcie ładniejszego wyglądu oksydy, a zapominasz o podaniu przyczyny dlaczego oksyda stała się rdzawa ( majstrowałeś przy poprawianiu oksydy jakimiś środkami chemicznymi itp.).