Obrazek

H70 & Tuning - Poprawiamy fabrykę

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
drLecter
Posty: 60
Rejestracja: 17 kwie 2009, 13:43
Lokalizacja: Swidnica / Malmö

Post autor: drLecter »

A że tak spytam...gdzie kupiłeś zepto?
Właśnie doszedł do mnie H55 QT i chciałbym poprawić to i owo :)
Mam problem z odkręceniem śrub z przodu osady, wyrabiają się france.
HW 95 DOC
FX Bobcat .25
FX Royale 400 .22
Awatar użytkownika
Mlodyferel
Posty: 1050
Rejestracja: 11 cze 2009, 18:41
Lokalizacja: Jasło/Zarzecze
Kontakt:

Post autor: Mlodyferel »

Zepto zakupiłem u rusznikarza na allegro :] z tego co zauważyłem to jakiś starszawy pan.. ale wszystko spoko.. tyrkłem do niego w środę jak byłem w banku płacić przelew.. a w piątek około 13 już miałem zepto w łapkach :]
B,C,C+E,KW....
Zamienił stryjek ... Karabin na kółko :hm:
Awatar użytkownika
drLecter
Posty: 60
Rejestracja: 17 kwie 2009, 13:43
Lokalizacja: Swidnica / Malmö

Post autor: drLecter »

Dzieki.
Prowadnicę też brałeś?
Kupowałem u niego kiedyś prowadnicę do Slavki..
HW 95 DOC
FX Bobcat .25
FX Royale 400 .22
Awatar użytkownika
Mlodyferel
Posty: 1050
Rejestracja: 11 cze 2009, 18:41
Lokalizacja: Jasło/Zarzecze
Kontakt:

Post autor: Mlodyferel »

nie. prowadnice robiłem sam, kołek też... w sumie koszt tuningu harrego u mnie zamkną się jak na razie na kupnie smaru molibdenowego(5 zł za tubkę) uszczelce zepto (40 z przesyłką i opłatą) wałku eltelitowym (10 zł za ileś cm.. nie pamiętam.. bo kupiłem na wagę + 2 piwa za robotę prowadnicy i korka na wymiar) kilku arkuszach papieru ściernego o różnej gradacji do poprawy korony, spustu i szlifowaniu łoża custom oraz jakimś kleju sekundowym :]

[ Dodano: Pią 12 Mar, 2010 15:58 ]
Panowie pytanko za 100 punktów.... czym można zastąpić smar do sprężarek potrzebny do komory sprężania w moim h90 ? nie mogę nigdzie dostać w małej butelce.. co najmniej 5 l ;/ tyle to by mi do końca życia wystarczyło :D:D wiem tyle że r3 płyn hamulcowy ma odporność na temperatury i jest równie mało ściśliwy... tyle mi gościu w sklepie powiedział.. gumy trawić nie powinien bo jest wykorzystywany przecież w układach hamulcowych gdzie są przeciec o ringi, simeringi... co sądzicie ??
B,C,C+E,KW....
Zamienił stryjek ... Karabin na kółko :hm:
Awatar użytkownika
Let It Be
Posty: 437
Rejestracja: 22 sty 2009, 17:05
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Let It Be »

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e11 ... 67acc.html Spróbuj tego a gwarantuje że nie będziesz żałował.
Tygrys plus Slavka 634 z Delta Optical Classic
Awatar użytkownika
Mlodyferel
Posty: 1050
Rejestracja: 11 cze 2009, 18:41
Lokalizacja: Jasło/Zarzecze
Kontakt:

Post autor: Mlodyferel »

Let It Be, Troszkę się już spóźniłeś z odpowiedzią.. bo zamówiłem już oliwkę OTC :] mam nadzieje że to rozwiąże problemy diesla raz na zawsze :]
B,C,C+E,KW....
Zamienił stryjek ... Karabin na kółko :hm:
Maniek
Posty: 1225
Rejestracja: 03 lip 2006, 13:39

Post autor: Maniek »

Mlodyferel pisze:wiem tyle że r3 płyn hamulcowy ma odporność na temperatury i jest równie mało ściśliwy... tyle mi gościu w sklepie powiedział.. gumy trawić nie powinien bo jest wykorzystywany przecież w układach hamulcowych gdzie są przeciec o ringi, simeringi... co sądzicie ??
Rozetrzyj trochę tego płynu w palcach ;). To jakby wd40 posmarować.

Rozcierasz kroplę oleju sylikonowego po brzegu uszczelki i bez diesla od pierwszego strzału. Żadne wkraplanie do komory ani inne cuda.
Awatar użytkownika
Mlodyferel
Posty: 1050
Rejestracja: 11 cze 2009, 18:41
Lokalizacja: Jasło/Zarzecze
Kontakt:

Post autor: Mlodyferel »

Ta.. tyle że muszę najpierw komorę sprężania czymś natrzeć niepalnym bo guma Zepto ciągnie mi się po cylindrze.. słychać jak guma trze o cylinder ;/ muszę to jakoś usunąć.. wasz patent nie pomaga ;/ a boje się że uszkodzę uszczelkę., która nie jest taka tania ;/
B,C,C+E,KW....
Zamienił stryjek ... Karabin na kółko :hm:
Maniek
Posty: 1225
Rejestracja: 03 lip 2006, 13:39

Post autor: Maniek »

Nie tędy droga.
Uszczelkę możesz uszkodzić na wycięciu napinacza, kiedy nie jest zfazowane i poprzez diesla.

Ładowanie choćby kila smaru nic tu nie da. Uszczelka ma wchodzić ciasno - taka jej rola.

Lanie co rusz oleju silikonowego do komory przynosi skutek odwrotny 8) .
Olej dostaje się na tłok, na styk metal - metal i trze jeszcze bardziej. Skoki Vo i inne cuda.

Można by lać np olej wazelinowy. Nie rusza gumy, nie zaciera metalu i jest chyba nie palny.
Nie po to, smaruje się tłok gęstym i lepkim smarem molibdenowym żeby go potem rozrzedzać.

Wszystko to półśrodki, a przecież smarowanie wszystkiego od początku to godzinka grzebania.

Pzdr. M.
Awatar użytkownika
Mlodyferel
Posty: 1050
Rejestracja: 11 cze 2009, 18:41
Lokalizacja: Jasło/Zarzecze
Kontakt:

Post autor: Mlodyferel »

Maniek, Źle mnie zrozumiałeś ;/
Może zacznę od tego że dla mnie grzebanie w moim Harrym to czysta przyjemność :]
Chcę po prostu zrobić to wszystko profesjonalnie.. a więc:
1. umyć komorę sprężania benzyną ekstrakcyjną
2. napuścić komorę olejkiem OTC i wytrzeć do sucha
3. Przesmarować uszczelkę odpowiednią ilością oleju silikonowego.
4. tłok przesmarować smarem molibdenowym
5. Wsadzić cały zestaw w komorę.

Ot cała technika.. chyba zgadza się z tym co chłopaki piszą to tym i innym forum i uważają to za najlepsze rozwiązanie ( ja też)
B,C,C+E,KW....
Zamienił stryjek ... Karabin na kółko :hm:
rifleman

Post autor: rifleman »

Mlodyferel pisze:3. Przesmarować uszczelkę odpowiednią ilością oleju silikonowego.
Błąd. Ten smar zaciera połączenia metal-guma i metal-metal.
Stosuje się go właściwie tylko do uszczelki lufy.
Awatar użytkownika
Mlodyferel
Posty: 1050
Rejestracja: 11 cze 2009, 18:41
Lokalizacja: Jasło/Zarzecze
Kontakt:

Post autor: Mlodyferel »

rifleman, akurat mój błąd wynika tutaj z sugestiiManiek, ja bym był za samym OTC
B,C,C+E,KW....
Zamienił stryjek ... Karabin na kółko :hm:
Maniek
Posty: 1225
Rejestracja: 03 lip 2006, 13:39

Post autor: Maniek »

Z tego wszystkiego, wziąłem poszczególne materiały i sprawdziłem.
Połączenie guma-smar silikonowy-metal działa płynnie, w drugiej konfiguracji już nie.
Awatar użytkownika
Koval
-#LOK_KST
-#LOK_KST
Posty: 2086
Rejestracja: 17 cze 2006, 1:46
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Koval »

Polecam smary Molydal 3800 i LCH 600.
3800 droższy . Zdaje się nie palny przynajmniej mi się nie udało :) , nie cieknie nawet przy dośc wysokich temperaturach. Łatwo się rozprowadza bo dość rzadki , w miarę dobra przyczepność jednak ze sprężyny może schlapywać.
LCH 600 dużo tańszy . Nie cieknie przy wysokich temperaturach , nie zapalił mi się , jednak pochodzenie nie syntetyczne wskazuje , że taka możliwość istnieje. Bardzo dobra przyczepność do sprężyny wręcz idealny.
Oba bardzo trwałe , raz nasmarowana wiatrówka nie potrzebuje przez długi czas interwencji.
Ogólnie oba nie tanie , 3800 raczej nawet drogi , ale gdy się złożyć we trzech-czterech cena robi się sensowna bo 100g jest ilością całkowicie wystarczającą nawet na kilka smarowań.
Pozdrawiam.
Robert
Diana 60, AR2079B PCP, Webley Raider, HW-100, AA EV2 + kilka szkiełek lepszych i gorszych
Awatar użytkownika
pershi
Posty: 324
Rejestracja: 13 lip 2009, 11:19
Lokalizacja: a stąd

Post autor: pershi »

rifleman pisze:
Mlodyferel pisze:3. Przesmarować uszczelkę odpowiednią ilością oleju silikonowego.
Błąd. Ten smar zaciera połączenia metal-guma i metal-metal.
Stosuje się go właściwie tylko do uszczelki lufy.
Zgodnie z zaleceniami zaczerpniętymi z tego forum, zawsze rant uszczelki smaruje niewielką ilością oleju silikonowego, kiedy konieczne jest wyjęcie tłoka.
ODPOWIEDZ