Obrazek

Osada custom AA S4XX

Awatar użytkownika
tomaschek
-#zasłużony_team
-#zasłużony_team
Posty: 5780
Rejestracja: 28 kwie 2006, 10:14
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Leicester

Osada custom AA S4XX

Post autor: tomaschek »

Szybki tutorial "Jak wydobyć słoje w drewnie".
Na podstawie osady custom produkcji Darasa do Air Arms S4XX



Osada przed przystąpieniem do pracy.

<a href="https://picasaweb.google.com/lh/photo/_ ... site"><img src="https://lh3.googleusercontent.com/-0o50 ... C_7000.JPG" height="217" width="640" /></a>

Drewno szlifujemy papierem ściernym od 150 do 2000.
Po zakończeniu powinno wyglądać tak

<a href="https://picasaweb.google.com/lh/photo/u ... site"><img src="https://lh6.googleusercontent.com/-_CRM ... C_7004.JPG" height="425" width="640" /></a>

Bejcowanie bejcami spirytusowymi.
Użyłem trzech bejc, które zmieszałem razem Proporcje "na oko".
Heban, ciemny dąb, stary mahoń.
Nakładałem bejcę gąbką, nie żałowałem.
Po bejcowaniu osada wygląda tak

<a href="https://picasaweb.google.com/lh/photo/d ... site"><img src="https://lh3.googleusercontent.com/-WxSh ... C_7007.JPG" height="204" width="640" /></a>

Szlifowanie/wydobywanie słojów.
Po bejcowaniu wstały włókna i powierzchnia zrobiła się szorstka. Szlifujemy po całkowitym wyschnięciu drewna. Zaczynamy od papieru 800 i kończymy na 2000.
Trzeba uważać żeby szlifować równomiernie na całej powierzchni.
Po szlifowaniu osada wygląda tak:

<a href="https://picasaweb.google.com/lh/photo/Q ... site"><img src="https://lh6.googleusercontent.com/-YMTm ... C_7009.JPG" height="208" width="640" /></a>
<a href="https://picasaweb.google.com/lh/photo/T ... site"><img src="https://lh3.googleusercontent.com/-RulQ ... C_7010.JPG" height="425" width="640" /></a>
<a href="https://picasaweb.google.com/lh/photo/6 ... site"><img src="https://lh4.googleusercontent.com/-9piP ... C_7011.JPG" height="425" width="640" /></a>
<a href="https://picasaweb.google.com/lh/photo/Q ... site"><img src="https://lh6.googleusercontent.com/-c8m2 ... C_7013.JPG" height="425" width="640" /></a>


Kolejne bejcowanie. Tym razem dwie bejce zmieszane: ciemny dąb i stary mahoń.
Po bejcowaniu i wyschnięciu drewna szlifujemy ponownie. Tym razem zaczynamy od papieru 1500 i kończymy papierem 2000.
Tak wygląda drewno po drugim bejcowaniu i szlifowaniu:

<a href="https://picasaweb.google.com/lh/photo/y ... site"><img src="https://lh6.googleusercontent.com/-mOmm ... C_7026.JPG" height="200" width="640" /></a>
<a href="https://picasaweb.google.com/lh/photo/g ... site"><img src="https://lh4.googleusercontent.com/-EsIi ... C_7021.JPG" height="425" width="640" /></a>

Olejowanie.
Tutaj jak zawsze, pokost lniany wcieram palcami, zostawiam na powierzchni drewna olej i pozostawiam do wchłonięcia.
Tak wygląda drewno tuż po położeniu oleju:

<a href="https://picasaweb.google.com/lh/photo/u ... site"><img src="https://lh4.googleusercontent.com/-7ct- ... C_7029.JPG" height="236" width="640" /></a>
<a href="https://picasaweb.google.com/lh/photo/F ... site"><img src="https://lh3.googleusercontent.com/-p2M6 ... C_7049.JPG" height="425" width="640" /></a>
<a href="https://picasaweb.google.com/lh/photo/u ... site"><img src="https://lh3.googleusercontent.com/-pSSp ... C_7052.JPG" height="314" width="640" /></a>

Po około godzinie powierzchnię drewna należy wytrzeć do sucha, w przeciwnym razie na drugi dzień powstanie na drewnie glutowata warstwa, którą ciężko usunąć !!!
Tak wygląda drewno po wytarciu do sucha:

<a href="https://picasaweb.google.com/lh/photo/M ... site"><img src="https://lh6.googleusercontent.com/-IzDy ... C_7054.JPG" height="225" width="640" /></a>
<a href="https://picasaweb.google.com/lh/photo/a ... site"><img src="https://lh5.googleusercontent.com/-soLG ... C_7062.JPG" height="425" width="640" /></a>
<a href="https://picasaweb.google.com/lh/photo/X ... site"><img src="https://lh5.googleusercontent.com/-xs7n ... C_7065.JPG" height="425" width="640" /></a>
<a href="https://picasaweb.google.com/lh/photo/H ... site"><img src="https://lh3.googleusercontent.com/-xuJ2 ... C_7067.JPG" height="425" width="640" /></a>
<a href="https://picasaweb.google.com/lh/photo/i ... site"><img src="https://lh5.googleusercontent.com/-dS6I ... C_7077.JPG" height="168" width="640" /></a>
<a href="https://picasaweb.google.com/lh/photo/Z ... site"><img src="https://lh5.googleusercontent.com/-VmJ2 ... C_7080.JPG" height="425" width="640" /></a>
<a href="https://picasaweb.google.com/lh/photo/M ... site"><img src="https://lh3.googleusercontent.com/-YEbq ... C_7084.JPG" height="425" width="640" /></a>
<a href="https://picasaweb.google.com/lh/photo/V ... site"><img src="https://lh3.googleusercontent.com/-OiL- ... C_7092.JPG" height="425" width="640" /></a>
<a href="https://picasaweb.google.com/lh/photo/t ... site"><img src="https://lh3.googleusercontent.com/-lyPv ... C_7093.JPG" height="425" width="640" /></a>
<a href="https://picasaweb.google.com/lh/photo/a ... site"><img src="https://lh5.googleusercontent.com/-HBDE ... C_7102.JPG" height="318" width="640" /></a>

Sposób trochę pracochłonny ale myślę, że daje fajne efekty.
Mam nadzieję, że przyda się komuś ten opis :)
Jak są pytania to pisać !

Pozdrawiam

Tomek
Awatar użytkownika
Mamutowicz
-#mamutowicz
-#mamutowicz
Posty: 4644
Rejestracja: 02 paź 2011, 14:07
Lokalizacja: Rajcza / Thurcroft

Post autor: Mamutowicz »

Tomek, a jak zrobić, żeby bylo jak po drugim bejcowaniu a przed olejowaniem?
Bo trn olej strasznie deskę przyciemnił.. :hm:
TX200 by Tony Leach + SS 10x42 - do lufy exact i heja na tor.. :)
Ps.
Zacząłem znowu szczelać..
Dam znać jak zacznę ftrafiać. :D
Awatar użytkownika
tomaschek
-#zasłużony_team
-#zasłużony_team
Posty: 5780
Rejestracja: 28 kwie 2006, 10:14
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Leicester

Post autor: tomaschek »

Piotrek, jaśniejsze bejce :)
A wyszło ciemne bo tak chciał kolega, któremu to robiłem. Miało być brąz przechodzący w czerń 8)
Daystate Mk3 FT
Nitrex TR2 2-10x42
Awatar użytkownika
mimut
-#zasłużony
-#zasłużony
Posty: 1133
Rejestracja: 31 paź 2012, 13:32
Lokalizacja: Oldham District AC

Post autor: mimut »

ile czasu zajela Ci cala operacja ?
Awatar użytkownika
tomaschek
-#zasłużony_team
-#zasłużony_team
Posty: 5780
Rejestracja: 28 kwie 2006, 10:14
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Leicester

Post autor: tomaschek »

Rozłożyłem to na dwa dni. W sumie dobre kilka godzin szlifowania. Drewno po bejcowaniu schło szybko bo wiało i było gorąco :)
Daystate Mk3 FT
Nitrex TR2 2-10x42
Awatar użytkownika
bambus0134
-#zasłużony
-#zasłużony
Posty: 160
Rejestracja: 01 kwie 2013, 23:56

Post autor: bambus0134 »

:D :D :D Normalnie kopara mi opadła , nawet nie sądziłem że taki efekt osiągniesz , :prosze: :prosze: 8) .
Sądzę że na żywo wygląda jeszcze lepiej . Aż się nie mogę doczekać by zobaczyć to na żywo.
Awatar użytkownika
tomaschek
-#zasłużony_team
-#zasłużony_team
Posty: 5780
Rejestracja: 28 kwie 2006, 10:14
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Leicester

Post autor: tomaschek »

:D :D :D Normalnie kopara mi opadła , nawet nie sądziłem że taki efekt osiągniesz , :prosze: :prosze: 8) .
No cieszę się bardzo, że Ci się podoba :bobas:
bambus0134 pisze:Sądzę że na żywo wygląda jeszcze lepiej . Aż się nie mogę doczekać by zobaczyć to na żywo.
No z tym musisz poczekać. Jeszcze kilka warstw oleju a potem najbidniej 14 dni schnięcia.
Na koniec wosk, ale to już piorunem pójdzie ;)
Daystate Mk3 FT
Nitrex TR2 2-10x42
Awatar użytkownika
Qbuś
-#zasłużony2020-21s
-#zasłużony2020-21s
Posty: 6494
Rejestracja: 28 paź 2007, 15:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Qbuś »

:spoko:
Czas na małe "conieco" :D .(Już nie mam Hatsana :( ) Ale mam hulajnogę na prunt, "UZI", strzelbę taką jak Kamazek i spaliłem Roberta J chinkę "Magnum" Obrazek ! ⚡ 🇺🇦
dany
-#LOK_KST
-#LOK_KST
Posty: 210
Rejestracja: 03 paź 2009, 21:36
Lokalizacja: sanok

Post autor: dany »

no ładne ładneee :) bardzo pracochłonne
a tak na przyszłość , szlifowanie drewna papierem powyżej 400 mija się z celem :) co innego już jakieś powłoki lakier bejca czy olej ale i tak więcej niż 600 - 800 nie ma sensu :) pozdrawiam
Awatar użytkownika
tomaschek
-#zasłużony_team
-#zasłużony_team
Posty: 5780
Rejestracja: 28 kwie 2006, 10:14
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Leicester

Post autor: tomaschek »

Daniel, pod lakier moze nie ma sensu, ale pod olej już tak. :)
Daystate Mk3 FT
Nitrex TR2 2-10x42
dany
-#LOK_KST
-#LOK_KST
Posty: 210
Rejestracja: 03 paź 2009, 21:36
Lokalizacja: sanok

Post autor: dany »

jak już to bardziej pod bejce , bo po bejcy widać każdą ryskę , ale i tak 400 wystarcza :)
lepiej pojeździć dużej papierem 400 niż przechodzić szybciej 400-600-800 itp

ważne przed bejcowaniem jest wodowanie drewna i najlepiej po wodowaniu użyć wełny stalowej w celu ścięcia tych włosków które staną po wodowaniu
no ale nie chce się tu wymądrzać , odwaliłeś kawał ładnej roboty :)
a tu pierwszy lepszy link do bejcowania i oleejowania
https://www.youtube.com/watch?v=qYYe-eTO3UU
Awatar użytkownika
tomaschek
-#zasłużony_team
-#zasłużony_team
Posty: 5780
Rejestracja: 28 kwie 2006, 10:14
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Leicester

Post autor: tomaschek »

dany pisze:(...) no ale nie chce się tu wymądrzać (...)
No co Ty Daniel, zrobię próbkę wg. Twoich wskazówek !
Człowiek uczy się całe życie ;)
Daystate Mk3 FT
Nitrex TR2 2-10x42
dany
-#LOK_KST
-#LOK_KST
Posty: 210
Rejestracja: 03 paź 2009, 21:36
Lokalizacja: sanok

Post autor: dany »

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f09 ... d244c.html
tam pogmeraj bo nie będe tylu wklejał :)

a tylko te pasujące do tematu to trzeba szukać od tyłu 30 i niżej


aa jeszcze raz aa , źle odczytałem intencje twojego posta , że niby zrób próbkę i zobaczymy :)
Awatar użytkownika
Daras
Posty: 626
Rejestracja: 14 mar 2007, 20:17
Lokalizacja: Swarzędz
Kontakt:

Post autor: Daras »

Tomeczku, pięknie to zrobiłeś. :)
Awatar użytkownika
bambus0134
-#zasłużony
-#zasłużony
Posty: 160
Rejestracja: 01 kwie 2013, 23:56

Post autor: bambus0134 »

A tak prezentuje się teraz całość . Po kilku miesiącach użytkowania robota kolegi tomka spisuje się na prawdę dobrze . Całkiem łatwa w utrzymaniu czystości jak na drewienko NIE lakierowane .
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Mossberg 223r+ Vortex Viper pst
Lee enfield .303
KBK AK-GN wz. 60
CZ 75 sp-1 i coś w .45 ACP
45-90 cp
ODPOWIEDZ