Korkociag śrutu
Korkociag śrutu
Co może być przyczyna korkociągu tzw. spirali przy wystrzale śrutu w powietrze ? Tylko zła lufa, końcowy czok ?
Kalibrgun cricket-Hawke SideWinder 30 tactical 6.5-20x42 SF
Miałem problem ze spiralnym lotem śrutu i najciekawsze jest to że lot pocisku wystrzelonego z lufy gwintowanej zawsze będzie spiralny ale gdy będzie zrobiona ładna korona to efekt ten będzie mniejszy. Najważniejsze jest dopasowanie skoku gwintu do prędkości pocisku ale to jest drugorzędne. Pierwszorzędne jest zrobienie idealnej korony lufy. Mam koronę 90 stopni i tylko delikatnie zebrane kulką 8mm ze środka.
AT44-10S cal.22 + PP 4-12x50 AO
Hmm, de facto, na chłopski rozum, to po prostu brak korony.Spirit pisze:Korona 90 stopni to korona pod kątem prostym do osi.
Korona senso stricto jest obrobieniem wylotu przewodu lufy. Jeśli mówimy o 90 stopniach, to zwyczajnie obrobienia brak.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Wierzbin, łącznie zmieniany 1 raz.
Daystate Mk3 FT + LS
Był H55 + Walther 3-9x40AO
Był H55 + Walther 3-9x40AO
A wszem jest sugerowana korona lufy o kącie 120st.
[ Dodano: Wto 22 Kwi, 2014 09:12 ]
"najciekawsze jest to że lot pocisku wystrzelonego z lufy gwintowanej zawsze będzie spiralny"
[ Dodano: Wto 22 Kwi, 2014 09:13 ]
gdyby tak było, na kazdej odległości miałbyś inny punkt trafienia po calym okręgu
[ Dodano: Wto 22 Kwi, 2014 09:12 ]
"najciekawsze jest to że lot pocisku wystrzelonego z lufy gwintowanej zawsze będzie spiralny"
[ Dodano: Wto 22 Kwi, 2014 09:13 ]
gdyby tak było, na kazdej odległości miałbyś inny punkt trafienia po calym okręgu
AT44 01/Diana Air King/Harry70= 4,5
Polecam obejrzeć ''teds holdover '' na youtubie. Wyjaśnia tam on ze dużo większe znaczenie dla celnosci niż idealnie wazony śrut ma śrut kalibrowany. Za duży podkaliber lub za mały daje właśnie taki spiralny lot. Nagrał filmiki obrazujace to zjawisko zależnie od podkalibru. Co ciekawe, sprawdzając paczki Exacta kalibratorem, okazało się, że opis na pudelku np. 4,51 ma niewiele wspólnego z prawdą, co pprzedstawił na wykresach ile jakiego podkalibru znajduje się w paczce.
Czok w lufach pomaga ''ujednolicić'' kaliber u wylotu.
Źle wykonana korona , lub jej brak też mogą powodować takie zjawisko, ponieważ śrut nie opuszcza lufy calym obwodem jednocześnie.
Czok w lufach pomaga ''ujednolicić'' kaliber u wylotu.
Źle wykonana korona , lub jej brak też mogą powodować takie zjawisko, ponieważ śrut nie opuszcza lufy calym obwodem jednocześnie.
Przy dobrze wykonanej koronie przez kilkadziesiąt metrów nie będziesz widział różnicy, natomiast gdy już śrut wytraca prędkość to zaczyna lecieć po spirali. To normalne zjawisko pocisków wystrzelonych z luf gwintowanych. W pewnym momencie tracą środek ciężkości i zaczynają wirować dookoła toru lotu.soldier pisze: gdyby tak było, na kazdej odległości miałbyś inny punkt trafienia po calym okręgu
A tutaj obiecane zdjęcia, trudno powiedzieć jaki tam rzeczywiście jest kąt ale dla mnie to 90 stopni mówiąc najprościej, choć tak jak pisałem wystające pola mają 45 stopni a bruzdy już niekoniecznie.
AT44-10S cal.22 + PP 4-12x50 AO
Korona to podstawa. Ale sam Spirit pisaleś że "zawsze" a teraz piszesz że tylko gdy juz śrut wytraca prędkość Swoją drogą śrut wytraca prędkośc juz po kilku/nastu metrach, a idealnie trafiasz nawet na 50m. Coś ta teoryja nie 3ma sie kupy..i najciekawsze jest to że lot pocisku wystrzelonego z lufy gwintowanej zawsze będzie spiralny
AT44 01/Diana Air King/Harry70= 4,5