Witam
Siłowniki starego typu - mniej więcej jakie roczniki aut obstawiasz?
Nie mam pojęcia ja wykorzystałem ze starej Zastawy, widziałem też takie w Ładach z początku lat 90. myślę że lata 70-90 w zależności od kraju pochodzenia auta. Ostatnio byłem na składnicy rolniczej i można tam kkupić takie siłowniki do tylnych szyb ciągników i prawie wszystkie były starego typu. (są długie, ale to nie ma znaczenia gdyż przycinasz je na swój wymiar).
Procedura rozbiórki mniej więcej krok po kroku - jak to zrobić żeby się i innych wokoło nie uszkodzić
nacinasz delikadnie piłką lub szlifierką kątowa aby zeszło ciśnienie i dalej tniesz tylną ściankę na jaki wymiar chcesz. Po odcięciu jężeli tłoczysko nie ma zgrubień do mocowania to wychodzi do tyłu (srebrne na zdjęciu). Jeżeli ma zgrubienia do montażu (czarne na zdjęciu) to należy je odciąć.
wentyle pozyskałeś z dętek czy z felg? A może inne źródełko
Nie ma znaczenia.
zakończenie gas struta (chociaż tak naprawdę to jest również gas ram
bo ma możliwość dopompowania) zrobiłeś poprzez zalutowanie? Jak to się ma do pracy z dość wysokimi ciśnieniami? nie popłynie?
Raczej nie. Nie strzelałem nie testowałem. Pompuję do ponad 20 bar i daje radę. Używam dość twardego lutu. Zawsze jak zacznie się coś dziać to jedynie zejdzie ciśnienie. Nie ma czego się obawiać wybuchnąć nie wybuchnie, a jak zejdzie to można się zastanowić nad delikatnym spawaniem. Jednak jestem zdania, zę jak coś jest dobrze spasowane wcześniej i dobrze zlutowane to nic się nie będzie działo.