Obrazek

Problem z wymianą prowadnicy

Awatar użytkownika
Anokhi
Posty: 164
Rejestracja: 05 lut 2007, 18:58
Lokalizacja: Tychy

Problem z wymianą prowadnicy

Post autor: Anokhi »

Witam!
Kupiłem ostatnio prowadnicę od sochima no i pojawił się pewien problem, z którym nie bardzo sobie radzę.
Problem polega na tym, że: nie mogę nałożyć na nią sprężyny :lol:
- przesmarowałem zarówno prowadnicę jak i spreżynę (oryginalna hatsanowska) i przy użyciu nie małej siły udało mi się ją "wkręcić" na prowadnicę.
Niestety po zamontowaniu prowadnicy i próbie złamania lufy nie dochodzi ona do spustu.

Czy jest to wina za grubej prowadnicy, czy może wystarczy wymienić spręzynę?
Awatar użytkownika
tomaschek
-#zasłużony_team
-#zasłużony_team
Posty: 5780
Rejestracja: 28 kwie 2006, 10:14
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Leicester

Post autor: tomaschek »

Widzisz Anokhi, prowadnicę nejlepiej kupować razem ze sprężyną. Zaraz dostaniesz PW.
Daystate Mk3 FT
Nitrex TR2 2-10x42
Awatar użytkownika
ligi
Posty: 141
Rejestracja: 16 sty 2007, 1:28
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: ligi »

Masz za gruba prowadnice. Sprezyna na prowadnice musi wejsc bez wiekszego oporu.
Wez prowadnice i sprezyne i idz do tokarza, przetoczy na odpowiednia srednice i bedzie pasowac.
AA S410 + SCP3-6245AOMDL + Big Wheel :)
Awatar użytkownika
Anokhi
Posty: 164
Rejestracja: 05 lut 2007, 18:58
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Anokhi »

No nic będę musiał wygospodarować sobie trochę czasu na tą wizytę u tokarza bo już nie mogę patrzeć na moją "armatkę" leżącą w kawałkach w kącie! :placze:
Heh ma to swoje plusy: zaprzyjaźniłem się bliżej z moją bercią 92fs - ideał kobiety! :lol:
Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 407
Rejestracja: 03 maja 2006, 11:32
Lokalizacja: Karpacz

Post autor: Szymon »

Witam
To, że nie możesz do końca naciągnąć wiatrówki- to znaczy, że prowadnica jest za długa.
Nie raz tak bywa-trzeba wyciągnąć sprężynę i próbować cofać tłok-tak, żeby zaskoczył na spuście. Wtedy będziesz mógł dokładnie zmierzyć ile ma mieć długości prowadnica. Jak jest za długa obetnij brzeszczotem-zostawiając 3 mm luzu.
Co do średnicy możesz jeszcze spróbować przeszlifować wewnętrzne krawędzie ostatnich zwojów sprężyny-dobrym pilniczkiem. W tych miejscach sprężyna najbardziej "trze" o prowadnicę. Jeżeli szlifowanie końców nie pomoże trzeba dać komplet- sprężyna i prowadnica do spasowania tokarzowi. Sprężyna musi wchodzić z lekkim oporem na prowadnicę.
Pozdrawiam
Szymon.Karpacz
Awatar użytkownika
Anokhi
Posty: 164
Rejestracja: 05 lut 2007, 18:58
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Anokhi »

Próbowałem już na sucho założyć prowadnicę (bez sprężyny) i zaskakuje. Myślę, że to wina sprężyny która nie chcę się zginać bo za bardzo dociska do prowadnicy. Ze sprężyną (wciśnisniętą odrobiną perswazji na prowadnicę ;] ) jak próbowałem cofać tłok to zatrzymywał się tuż przed samym końcem. Najwidoczniej to te ostatnie zwoje sprężyny, o których wspominałeś stanowią tu problem.
Spróbuje je trochę przeszlifować. Dzięki za sugestię Szymon :)
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Wierzbin
-#zasłużony_team
-#zasłużony_team
Posty: 3983
Rejestracja: 28 kwie 2006, 12:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wierzbin »

Anokhi pisze:Myślę, że to wina sprężyny która nie chcę się zginać bo za bardzo dociska do prowadnicy.
Sprężyna przy napinaniu "pęcznieje" i minimalnie luzuje się na prowadnicy.
Ale ja nie o tym :)
Daystate Mk3 FT + LS
Był H55 + Walther 3-9x40AO
tom84
Posty: 14
Rejestracja: 19 sty 2007, 0:35
Lokalizacja: Piła/Poznań

Post autor: tom84 »

Witam. Ja Ci proponuje obetrzeć trochę prowadnicę papierem ściernym ruchami posuwistymi ( nie kojarzyć z czymś innym :P ) Jak prowadnica wchodzi na sprężynę z trudem to znaczy, że dużo uszczuplić ją nie musisz i sam dasz radę to zrobić w domowym zaciszy :P (proponuje papierem 100) Pozdrawiam all.
Maruda
Posty: 921
Rejestracja: 20 lut 2007, 13:49
Lokalizacja: Józefów

Post autor: Maruda »

Papier 100 jest za ostry,mocno porysuje prowadnicę.Myślę że 400 wystarczy.
Awatar użytkownika
Anokhi
Posty: 164
Rejestracja: 05 lut 2007, 18:58
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Anokhi »

Chodziło mi o to, że za mocno przylega do "drążka" (tego pionowego badyla wystającego z podstawy :) ) prowadnicy. Jej sciągniecie wymagało bardzo dużego wysiłku... drugie tyle ile zużyłem na jej założenie :D
Awatar użytkownika
jigt
Posty: 1743
Rejestracja: 15 lis 2006, 23:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jigt »

Bo gdy sprężynę ciągniesz, ona się obkurcza na trzpieniu. Zawsze wkładając lub zdejmując sprężynę z ciasnego trzpienia trzeba ją kręcić tak, by rozkręczjąc się, stała się luźniejsza.
była Diana, są Viper 350GW z RM2-8x32AO, i H60 z PO 4x34
Awatar użytkownika
Anokhi
Posty: 164
Rejestracja: 05 lut 2007, 18:58
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Anokhi »

jigt pisze:Zawsze wkładając lub zdejmując sprężynę z ciasnego trzpienia trzeba ją kręcić tak, by rozkręczjąc się, stała się luźniejsza.
Ja zużyłem tyle siły na sciągniecie jej tym własnie sposobem :). W inny sposób nie dało rady.

Serdeczne dzięki za całą pomoc. Teraz czuję się o te kilka postów i pw mądrzejszy.
Awatar użytkownika
Wierzbin
-#zasłużony_team
-#zasłużony_team
Posty: 3983
Rejestracja: 28 kwie 2006, 12:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wierzbin »

Jeśli sprężyna schodzi tak ciężko, znaczy, że jest zbyt ciasna na tą prowadnicę.
Powinna wchodzić z oporem, ale bez problemu - jak tłok w strzykawce.
Daystate Mk3 FT + LS
Był H55 + Walther 3-9x40AO
tom84
Posty: 14
Rejestracja: 19 sty 2007, 0:35
Lokalizacja: Piła/Poznań

Post autor: tom84 »

Jak sama nazwa wskazuje prowadnica ma prowadzić tylko sprężynę a nie ja przytrzymywać. Tak jak napisałem wcześniej zetrzyj trochę tą prowadnicę i będzie luzik. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Wierzbin
-#zasłużony_team
-#zasłużony_team
Posty: 3983
Rejestracja: 28 kwie 2006, 12:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wierzbin »

tom84 pisze:prowadnica ma prowadzić tylko sprężynę a nie ja przytrzymywać.
Przytrzymywać też ma. :)
Gdyby nie trzymała, to karabin by brzęczał przy strzale. A tak, to łapie się właśnie prowadnicy, a ta to drganie tłumi, razem ze smarem molibdenowym, który też ma w tym swój udział.
Daystate Mk3 FT + LS
Był H55 + Walther 3-9x40AO
ODPOWIEDZ