Obrazek

Anschutz 380 - problem z powłoką

Awatar użytkownika
KM88
Posty: 1979
Rejestracja: 24 wrz 2006, 9:42
Lokalizacja: Zielona Góra/Wrocław

Anschutz 380 - problem z powłoką

Post autor: KM88 »

Zgłosił się do mnie człowiek który posiada Anschutza 380 i ma taki oto problem. Podczas czyszczenia strał warstwę cylindra chroniąca pzrez zatarciem. I teraz trzeba dojśc co to było :) I kieruje swoje pytanie głównie do inżynierów co to za powłoka moze być? Czarna odporna na scieranie mechniczne. Myslałem o teflonie i smarach jakis ale one zajmują zbyt dużo miejsca by się wcisnąć w to miejsce gdzie jest 0,25 cm , może to być jakis siarczek ? lub molbdenian wapnia? I jak to spowrotem położyć? tutaj jest schemta tej oto wiatrówki http://jga.anschuetz-sport.com/filelib/ ... 92/380.pdf plus dwa zdjęcia które jeszcze otrzymałem z tego co zrozumiałem chodzi o element 5 i 2
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"...Mądrością moją jest karabin, i klinga ukochanej szabli..."
H80 Custom Leapers 3-9x32,
HW40,Orlik
Obrazek
Akas
Posty: 183
Rejestracja: 08 maja 2006, 12:58
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Akas »

Moim zdaniem jeżeli , jest to warstwa miedzy tłokiem ,a cylindrem to można porostu zastosować gęsty samar w to miejsce. Na celność nie powinno mieć to wpływu.
Co innego jeżeli wyrobiło się łożyskowanie lufy i korpusu cylindra względem zewnętrznej skorupy karabinka. Może to negatywnie wpłynąć na celność.
drozdzu
Posty: 1100
Rejestracja: 26 maja 2006, 7:50
Lokalizacja: okolice Świdnicy

Post autor: drozdzu »

kiedys na allegro widzialem cos takiego jak teflon w sprayu - moze nie bedzie to to samo co było ale zawsze to jakas wastwa poslizgowa :hm:
Hw90 5,5 + dm60 + DOT 4-16x42 AO i fajny tłumiczek od Hogana
Klakier

Post autor: Klakier »

Teflon w sprayu to raczej jest preparat do smarowania łańcuchów rowerowych i nie tylko, środek w którym jest rozpuszczony odparowyje a sam teflon daje poślizg dzieki czemu pył, piasek itp. nie przywierają do oczek łańcucha, oczywiście do smarowania innych rzeczy także sie nadaje ale najlepiej spisuje się w środowisku zapylonym.
Awatar użytkownika
KM88
Posty: 1979
Rejestracja: 24 wrz 2006, 9:42
Lokalizacja: Zielona Góra/Wrocław

Post autor: KM88 »

tam nie ma miejsca na rzaden smar odległośc to zaledwie 0,25cm
"...Mądrością moją jest karabin, i klinga ukochanej szabli..."
H80 Custom Leapers 3-9x32,
HW40,Orlik
Obrazek
Awatar użytkownika
Currahee!
Posty: 208
Rejestracja: 27 gru 2006, 12:47

Post autor: Currahee! »

KM88 pisze:tam nie ma miejsca na rzaden smar odległośc to zaledwie 0,25cm
to jak tam nie ma miejsca na smar to co ty tam chcesz dac? bo czegos zajmujacego mniej miejsca to ja sobie nie wyobrazam...
Awatar użytkownika
jigt
Posty: 1743
Rejestracja: 15 lis 2006, 23:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jigt »

Kornel! No co ty? Smar ma być wszedzie tam, gdzie nie ma miejsca. On tak ma.
Jednostki też pomyliłeś.
była Diana, są Viper 350GW z RM2-8x32AO, i H60 z PO 4x34
Awatar użytkownika
tomaschek
-#zasłużony_team
-#zasłużony_team
Posty: 5780
Rejestracja: 28 kwie 2006, 10:14
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Leicester

Post autor: tomaschek »

Kornel, a wogóle to o co się rozchodzi, ja na tych zdjęciach nic nie widzę, gdzie te ubytki :?:
Daystate Mk3 FT
Nitrex TR2 2-10x42
Awatar użytkownika
KM88
Posty: 1979
Rejestracja: 24 wrz 2006, 9:42
Lokalizacja: Zielona Góra/Wrocław

Post autor: KM88 »

no zdjęcia do kitu dostałem
Smar ma być wszedzie tam, gdzie nie ma miejsca.
W cylindrze też go masz :> może jednostki pomyliłem ale generalnie chodzi o to że tam nie ma miejsca na za dużo, więc już nawet mała ilość smaru moze być nadmiarem. Mi chodzi tylko o powłokę :)
"...Mądrością moją jest karabin, i klinga ukochanej szabli..."
H80 Custom Leapers 3-9x32,
HW40,Orlik
Obrazek
Awatar użytkownika
jigt
Posty: 1743
Rejestracja: 15 lis 2006, 23:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jigt »

W cylindrze nie może być smaru, żeby diesel'a nie było. Gdyby nie ten warunek zmieściłoby się dużo smaru.

[ Dodano: Pon 12 Mar, 2007 20:35 ]
Kornel, to miejsce musi być smarowane! Nikt nie nakłada milimetrowych warstw smaru.
była Diana, są Viper 350GW z RM2-8x32AO, i H60 z PO 4x34
Awatar użytkownika
KM88
Posty: 1979
Rejestracja: 24 wrz 2006, 9:42
Lokalizacja: Zielona Góra/Wrocław

Post autor: KM88 »

może roziwazaniem by było dobry szlif, przecież FWB 300 ma uszczelkę z metalu i działa latami ?
"...Mądrością moją jest karabin, i klinga ukochanej szabli..."
H80 Custom Leapers 3-9x32,
HW40,Orlik
Obrazek
Awatar użytkownika
jigt
Posty: 1743
Rejestracja: 15 lis 2006, 23:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jigt »

Rozwiązaniem czego? Bo problem wg mnie polega na tym, że ktoś boleje z powodu nieleganckich plam, a to jest kwestja estetyki, nie funkcjonalności!!!
była Diana, są Viper 350GW z RM2-8x32AO, i H60 z PO 4x34
Awatar użytkownika
KM88
Posty: 1979
Rejestracja: 24 wrz 2006, 9:42
Lokalizacja: Zielona Góra/Wrocław

Post autor: KM88 »

ktoś boleje nad ścieraniem się powieszchni, ale może niech sobie wetka tam smar molibdenowy z MoS2 i jesli to nie pomoże to taka wiatrówka jest do d...
"...Mądrością moją jest karabin, i klinga ukochanej szabli..."
H80 Custom Leapers 3-9x32,
HW40,Orlik
Obrazek
Awatar użytkownika
jigt
Posty: 1743
Rejestracja: 15 lis 2006, 23:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jigt »

Ścieranie się powierzchni współpracujących ciernie jest koniecznością.
Wg mnie tam była oksyda, która miała ładnie wyglądać gdy jest nowy, a w użyciu złazi i tak ma być.

[ Dodano: Pon 12 Mar, 2007 21:06 ]
Kto to nazwał powłoką chroniącą przed zatarciem??
była Diana, są Viper 350GW z RM2-8x32AO, i H60 z PO 4x34
Awatar użytkownika
KM88
Posty: 1979
Rejestracja: 24 wrz 2006, 9:42
Lokalizacja: Zielona Góra/Wrocław

Post autor: KM88 »

oksyda nie zchodzi od oleju do broni bo ten ktoś waśnie szamta wytarł tą warstwę. I zrobił oksyde i mu trze no ale polece smar molibdenwy.
"...Mądrością moją jest karabin, i klinga ukochanej szabli..."
H80 Custom Leapers 3-9x32,
HW40,Orlik
Obrazek
ODPOWIEDZ