Obrazek

Lufa z czasem tracąca osiowość w pionie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
artii1974
Posty: 40
Rejestracja: 04 wrz 2006, 22:35
Lokalizacja: Rawa Maz.

Lufa z czasem tracąca osiowość w pionie

Post autor: artii1974 »

Witam

Dzisiaj przy okazji "grzebania" przy mojej dmuchawce zauważyłem problem z dość mocno uniesioną lufą, słyszałem o tym problemie, ale nie bardzo wiem w jakim stopniu można się było tego spodziewać, u mnie wygląda to na dość poważną odchyłkę - możecie cos na to poradzić?? Przecież taka wada wymusza branie poprawki przy każdej zmianie dystansu, praktycznie można powiedzieć że przestała istnieć początkowa odległość "bezopadowa".

Wpisałem "lufa" w wyszukiwarkę i jakoś nie trafiłem na rozwiązanie takiego problemu, jeśli już było to bardzo proszę o linki, jeśli ktoś pamięta taki temat i ewentualne usunięcie mojego. Z myślą o łatwiejszym szukaniu w przyszłości chciałem też i ten temat dobrze zatytułować, jeśli ktoś ma inne propozycje to podajcie, bo uważam że to bardzo będzie ułatwiało szukanie rozwiązań poszczególnych problemów.

Pozdrawiam
Artur
HATSAN 80S + tuning by HOGAN :) z tłumikiem + LEAPERS 3-9X40 1’’ MIL-DOT :) , Crosman 1077 + poskręcane TESKO 3-9X40 (dawno wrócił z reklamacji, ale może służyć do produkcji sitek) ;( i pożyczony LOV-21 + 4x20 DIANA
Maniek
Posty: 1225
Rejestracja: 03 lip 2006, 13:39

Post autor: Maniek »

Przecież taka wada wymusza branie poprawki przy każdej zmianie dystansu
A jaka zmiana nie wymaga poprawek?

Przestrzel na kilku odległościach i o ile nie ma różnic w poziomie to raczej nie bedzie to przeszkadzalo. "Naprostować" będzie trudno.
Awatar użytkownika
Koval
-#LOK_KST
-#LOK_KST
Posty: 2086
Rejestracja: 17 cze 2006, 1:46
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Koval »

Witam.
Ta uniesiona lufa wynika ze skrzywienia czyli tak zwany "banan"?.
Jeżeli nie to przyczyna jest w kostce ,za duży luz na śrubie ,jeżeli sama śruba się "wtarła" to poprostu ją wymień ,jeżeli rozkalibrował się otwór w kostce to problem jest większy ,ale i jemu można zaradzić trzeba popróbować z lekko nadwymiarową śrubą lub wykonać to profesjonalnie czyli rozwiercić rozwiertakiem otwór w kostce i w szczęce cylindra na większy wymiar i dorobić odpowiednią nadwymiarową śrubę ,pozostawiając gwint śruby i drugiej szczęki takie jak były. Dość proste rozwiązanie jest też w stosowaniu grubszej uszczelki portu ładowania ,ale to jest raczej rozwiązanie doraźne mogące powodować niepowtarzalne zatrzaśnięcia ,co za tym idzie lufka moze mieć różne odchyłki od osi.
Pozdrawiam.
Robert
Diana 60, AR2079B PCP, Webley Raider, HW-100, AA EV2 + kilka szkiełek lepszych i gorszych
Awatar użytkownika
artii1974
Posty: 40
Rejestracja: 04 wrz 2006, 22:35
Lokalizacja: Rawa Maz.

Post autor: artii1974 »

Luzu na śrubie nie zauważyłem, jeśli dobrze kapuję to chodzi o "banana", czyli wytarcie/wybicie się górnej części kostki od zatrzaskiwania lufy, jutro będę w pracy to pstryknę kilka fotek jak to wygląda.

pozdrawiam
HATSAN 80S + tuning by HOGAN :) z tłumikiem + LEAPERS 3-9X40 1’’ MIL-DOT :) , Crosman 1077 + poskręcane TESKO 3-9X40 (dawno wrócił z reklamacji, ale może służyć do produkcji sitek) ;( i pożyczony LOV-21 + 4x20 DIANA
Awatar użytkownika
Wielki Al
Posty: 10
Rejestracja: 20 gru 2006, 20:55
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Wielki Al »

Jeśli u Ciebie Artii jest tak samo jak u mnie w H 75 S (a podejrzewam, że jest) to kostka nie opiera się górną częścią (nad uszczelką) o komorę, ale opiera się spodem o ten sam kołek, o który zatrzaskuje się zaczep.
Owszem, w starym H 60 mam tak jak piszesz, ale w nowym mam nawet fabryczne podcięcie na spodzie kostki (w miejscu styku z kołkiem) do lepszego dopasowania współosiowości lufy i szczeliny między kostką i komorą - u mnie jakieś 0,6 mm. Nawet po wyjeciu uszczelki, lufa nie podniesie się do góry a szczelina się nie zmniejszy.
Wkładałem cienką nitkę w miejscu łączenia kostki z tym kołkiem, ale trochę z boku, żeby nie podłożyć ją pod zaczep i po zatrzaśnięciu lufy nitka przecinała się - inny sposób sprawdzenia mojej teorii jest trudny bo widok w tym miejscu jest mocno ograniczony.
J to w tym miejscu - jeśli śruba jest OK' - szukał bym powodu "banana".
H 75S (zestaw Hogana) + Tasco 3-9x40 MD
H 60 GL + Tasco 4x20 (3 sezony i jeszcze cała !!!)
Awatar użytkownika
SEBCIO
Posty: 217
Rejestracja: 12 paź 2006, 7:26
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: SEBCIO »

Ja też miałem coś takiego musiałem dotoczyć nową śrube i tak z 10mm zrobiłem ją 10,2mm i teraz jest ok.
CZ200s+BL 5-15X40 I WIATR W PLECY
Dadi
Posty: 55
Rejestracja: 01 sty 2007, 12:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Dadi »

SEBCIO pisze:Ja też miałem coś takiego musiałem dotoczyć nową śrube i tak z 10mm zrobiłem ją 10,2mm i teraz jest ok.
Witam
Ja mam pytanko :) , widze w podpisie ze posiadasz w swojej 80 sprężynkę Otevy . Czy pamiętasz może jej wymiary , oraz czy wymiana była połączona z przeróbką tłoczyska ?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
SEBCIO
Posty: 217
Rejestracja: 12 paź 2006, 7:26
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: SEBCIO »

Witaj,wymiarów nie pamiętam ale nic nie trzeba przerabiać wszytko dobrze pasuje :)
CZ200s+BL 5-15X40 I WIATR W PLECY
Awatar użytkownika
artii1974
Posty: 40
Rejestracja: 04 wrz 2006, 22:35
Lokalizacja: Rawa Maz.

Post autor: artii1974 »

witam w nowym roku :)

ostatnim razem nie dałem rady zająć się moją dmuchawką, może jutro sie uda to porobie fotki i sprawdzę to o czym piszecie, moze nawet pokuszę się o wyjęcie tego kołeczka, bo jeśli dobrze kapuję to powinien być wybity w miejscu styku i dlatego lufa poszła do góry :hm: zadziałam od rana

pozdrawiam
Artur
HATSAN 80S + tuning by HOGAN :) z tłumikiem + LEAPERS 3-9X40 1’’ MIL-DOT :) , Crosman 1077 + poskręcane TESKO 3-9X40 (dawno wrócił z reklamacji, ale może służyć do produkcji sitek) ;( i pożyczony LOV-21 + 4x20 DIANA
ODPOWIEDZ