Lufa z czasem tracąca osiowość w pionie
Lufa z czasem tracąca osiowość w pionie
Witam
Dzisiaj przy okazji "grzebania" przy mojej dmuchawce zauważyłem problem z dość mocno uniesioną lufą, słyszałem o tym problemie, ale nie bardzo wiem w jakim stopniu można się było tego spodziewać, u mnie wygląda to na dość poważną odchyłkę - możecie cos na to poradzić?? Przecież taka wada wymusza branie poprawki przy każdej zmianie dystansu, praktycznie można powiedzieć że przestała istnieć początkowa odległość "bezopadowa".
Wpisałem "lufa" w wyszukiwarkę i jakoś nie trafiłem na rozwiązanie takiego problemu, jeśli już było to bardzo proszę o linki, jeśli ktoś pamięta taki temat i ewentualne usunięcie mojego. Z myślą o łatwiejszym szukaniu w przyszłości chciałem też i ten temat dobrze zatytułować, jeśli ktoś ma inne propozycje to podajcie, bo uważam że to bardzo będzie ułatwiało szukanie rozwiązań poszczególnych problemów.
Pozdrawiam
Artur
Dzisiaj przy okazji "grzebania" przy mojej dmuchawce zauważyłem problem z dość mocno uniesioną lufą, słyszałem o tym problemie, ale nie bardzo wiem w jakim stopniu można się było tego spodziewać, u mnie wygląda to na dość poważną odchyłkę - możecie cos na to poradzić?? Przecież taka wada wymusza branie poprawki przy każdej zmianie dystansu, praktycznie można powiedzieć że przestała istnieć początkowa odległość "bezopadowa".
Wpisałem "lufa" w wyszukiwarkę i jakoś nie trafiłem na rozwiązanie takiego problemu, jeśli już było to bardzo proszę o linki, jeśli ktoś pamięta taki temat i ewentualne usunięcie mojego. Z myślą o łatwiejszym szukaniu w przyszłości chciałem też i ten temat dobrze zatytułować, jeśli ktoś ma inne propozycje to podajcie, bo uważam że to bardzo będzie ułatwiało szukanie rozwiązań poszczególnych problemów.
Pozdrawiam
Artur
HATSAN 80S + tuning by HOGAN z tłumikiem + LEAPERS 3-9X40 1’’ MIL-DOT , Crosman 1077 + poskręcane TESKO 3-9X40 (dawno wrócił z reklamacji, ale może służyć do produkcji sitek) i pożyczony LOV-21 + 4x20 DIANA
Witam.
Ta uniesiona lufa wynika ze skrzywienia czyli tak zwany "banan"?.
Jeżeli nie to przyczyna jest w kostce ,za duży luz na śrubie ,jeżeli sama śruba się "wtarła" to poprostu ją wymień ,jeżeli rozkalibrował się otwór w kostce to problem jest większy ,ale i jemu można zaradzić trzeba popróbować z lekko nadwymiarową śrubą lub wykonać to profesjonalnie czyli rozwiercić rozwiertakiem otwór w kostce i w szczęce cylindra na większy wymiar i dorobić odpowiednią nadwymiarową śrubę ,pozostawiając gwint śruby i drugiej szczęki takie jak były. Dość proste rozwiązanie jest też w stosowaniu grubszej uszczelki portu ładowania ,ale to jest raczej rozwiązanie doraźne mogące powodować niepowtarzalne zatrzaśnięcia ,co za tym idzie lufka moze mieć różne odchyłki od osi.
Pozdrawiam.
Robert
Ta uniesiona lufa wynika ze skrzywienia czyli tak zwany "banan"?.
Jeżeli nie to przyczyna jest w kostce ,za duży luz na śrubie ,jeżeli sama śruba się "wtarła" to poprostu ją wymień ,jeżeli rozkalibrował się otwór w kostce to problem jest większy ,ale i jemu można zaradzić trzeba popróbować z lekko nadwymiarową śrubą lub wykonać to profesjonalnie czyli rozwiercić rozwiertakiem otwór w kostce i w szczęce cylindra na większy wymiar i dorobić odpowiednią nadwymiarową śrubę ,pozostawiając gwint śruby i drugiej szczęki takie jak były. Dość proste rozwiązanie jest też w stosowaniu grubszej uszczelki portu ładowania ,ale to jest raczej rozwiązanie doraźne mogące powodować niepowtarzalne zatrzaśnięcia ,co za tym idzie lufka moze mieć różne odchyłki od osi.
Pozdrawiam.
Robert
Diana 60, AR2079B PCP, Webley Raider, HW-100, AA EV2 + kilka szkiełek lepszych i gorszych
Luzu na śrubie nie zauważyłem, jeśli dobrze kapuję to chodzi o "banana", czyli wytarcie/wybicie się górnej części kostki od zatrzaskiwania lufy, jutro będę w pracy to pstryknę kilka fotek jak to wygląda.
pozdrawiam
pozdrawiam
HATSAN 80S + tuning by HOGAN z tłumikiem + LEAPERS 3-9X40 1’’ MIL-DOT , Crosman 1077 + poskręcane TESKO 3-9X40 (dawno wrócił z reklamacji, ale może służyć do produkcji sitek) i pożyczony LOV-21 + 4x20 DIANA
Jeśli u Ciebie Artii jest tak samo jak u mnie w H 75 S (a podejrzewam, że jest) to kostka nie opiera się górną częścią (nad uszczelką) o komorę, ale opiera się spodem o ten sam kołek, o który zatrzaskuje się zaczep.
Owszem, w starym H 60 mam tak jak piszesz, ale w nowym mam nawet fabryczne podcięcie na spodzie kostki (w miejscu styku z kołkiem) do lepszego dopasowania współosiowości lufy i szczeliny między kostką i komorą - u mnie jakieś 0,6 mm. Nawet po wyjeciu uszczelki, lufa nie podniesie się do góry a szczelina się nie zmniejszy.
Wkładałem cienką nitkę w miejscu łączenia kostki z tym kołkiem, ale trochę z boku, żeby nie podłożyć ją pod zaczep i po zatrzaśnięciu lufy nitka przecinała się - inny sposób sprawdzenia mojej teorii jest trudny bo widok w tym miejscu jest mocno ograniczony.
J to w tym miejscu - jeśli śruba jest OK' - szukał bym powodu "banana".
Owszem, w starym H 60 mam tak jak piszesz, ale w nowym mam nawet fabryczne podcięcie na spodzie kostki (w miejscu styku z kołkiem) do lepszego dopasowania współosiowości lufy i szczeliny między kostką i komorą - u mnie jakieś 0,6 mm. Nawet po wyjeciu uszczelki, lufa nie podniesie się do góry a szczelina się nie zmniejszy.
Wkładałem cienką nitkę w miejscu łączenia kostki z tym kołkiem, ale trochę z boku, żeby nie podłożyć ją pod zaczep i po zatrzaśnięciu lufy nitka przecinała się - inny sposób sprawdzenia mojej teorii jest trudny bo widok w tym miejscu jest mocno ograniczony.
J to w tym miejscu - jeśli śruba jest OK' - szukał bym powodu "banana".
H 75S (zestaw Hogana) + Tasco 3-9x40 MD
H 60 GL + Tasco 4x20 (3 sezony i jeszcze cała !!!)
H 60 GL + Tasco 4x20 (3 sezony i jeszcze cała !!!)
witam w nowym roku
ostatnim razem nie dałem rady zająć się moją dmuchawką, może jutro sie uda to porobie fotki i sprawdzę to o czym piszecie, moze nawet pokuszę się o wyjęcie tego kołeczka, bo jeśli dobrze kapuję to powinien być wybity w miejscu styku i dlatego lufa poszła do góry zadziałam od rana
pozdrawiam
Artur
ostatnim razem nie dałem rady zająć się moją dmuchawką, może jutro sie uda to porobie fotki i sprawdzę to o czym piszecie, moze nawet pokuszę się o wyjęcie tego kołeczka, bo jeśli dobrze kapuję to powinien być wybity w miejscu styku i dlatego lufa poszła do góry zadziałam od rana
pozdrawiam
Artur
HATSAN 80S + tuning by HOGAN z tłumikiem + LEAPERS 3-9X40 1’’ MIL-DOT , Crosman 1077 + poskręcane TESKO 3-9X40 (dawno wrócił z reklamacji, ale może służyć do produkcji sitek) i pożyczony LOV-21 + 4x20 DIANA