Sprężyna gazowa (gas ram) w Hatsanie 95
Dominik uszczelnienie masz na dwóch oryngach ?
Na jednym lżej chodzi i jest lepszy cykl strzału i ogólnie lepiej działa
Zrób jak największa pojemność powietrza w tłoku będzie mięciutki ,i wystarczy kilka atmosfer aby uzyskać 16j .
Jak wygląda tył w dzisiejszych Hatsanach ? Tłoki są takie same we wszystkich modelach ?
Na jednym lżej chodzi i jest lepszy cykl strzału i ogólnie lepiej działa
Zrób jak największa pojemność powietrza w tłoku będzie mięciutki ,i wystarczy kilka atmosfer aby uzyskać 16j .
Jak wygląda tył w dzisiejszych Hatsanach ? Tłoki są takie same we wszystkich modelach ?
Hatsan953x12-44 mini
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
Darku uszczelnienia mam na dwóch oringach, dlatego że wtedy jest mniejsza możliwość ubytku ciśnienia z czasem, gdybym miał idealnie gładką powierzchnię to można zostawić tylko jeden oring, robiłem różne testy. Co do pojemności to wiem że powinna być jak największa i tak robię, jednak w Hatsanach ze spustem quatrro jest sporo mniej miejsca.
A kilka atmosfer to nawet przy pojemności układu 80 cm^3 nawet by było za mało, aby uzyskać 16 J.
Tłoki różnią się, modele 99 i 9 mają zmniejszony skok tłoka do 90 mm, przez co są dłuższe, pozostałe modele mają blisko 100 mm skoku i krótsze tłoki.
W tylną cześć cylindra wchodzi część spustu i to zmniejsza możliwości, jednak mam już w planach pomysł na przeróbki spustu dla powiększenia pojemności.
A kilka atmosfer to nawet przy pojemności układu 80 cm^3 nawet by było za mało, aby uzyskać 16 J.
Tłoki różnią się, modele 99 i 9 mają zmniejszony skok tłoka do 90 mm, przez co są dłuższe, pozostałe modele mają blisko 100 mm skoku i krótsze tłoki.
W tylną cześć cylindra wchodzi część spustu i to zmniejsza możliwości, jednak mam już w planach pomysł na przeróbki spustu dla powiększenia pojemności.
Ostatnio zmieniony 03 lut 2012, 21:08 przez Alchemik, łącznie zmieniany 1 raz.
AA TX200 HC
Wielkie gratulacje
Moim zdaniem trochę przekombinowałeś, z zaworkiem. Faktycznie zaczep spustu dość mocno koliduje, z montażem GSu, ale gdy zastosuje, się zawór zewnętrzny (na cylindrze, pod szyną) problem praktycznie znika. Jedyny mankament tego rozwiązania, to estetyka, ale, i z tym nie trudno się uporać.
Osobiście mam H135, z Gas-Ramem. I również miałem problem, z umieszczeniem zaworu. Obecnie jest on po prawej stronie cylindra pod szyną. Żeby nie było problemu, z pompowaniem wstawiono po prostu zaworek od kóa samochodowego i zamaskowano mosiężnym kapeluszem. Zdaje się, że wykorzystujesz nawet identyczną pompkę co ja. Na alledrogo, za niecałe 60pln.
Co do tłoka - w 135 dorabianie się nie sprawdziło - sprawność i efektywność karabinka została niemal taka sama, jak przy dopasowaniu oryginału.
Jak chodzi o uszczelnienie, to u mnie są, aż 3 frezy na oringi, z czego wykorzystane jak u Ciebie 2 (trzeci w zapasie).
Co do osiągów H135 najlepiej jest oczywiście, w FACu. Przy 15atm (w momęcie napięcia wzrasta do około 25/26atm) na Jsb Jumbo 5,52mm mam jakieś 46,3J i to chyba optimum dla tego sprzętu. Powyżej nie próbowałem, z uwagi na wytrzymałość wentylka Jsb Jumbo 5,52 lata około 300m/s, skoki w granicy 298/302m/s.
Mój niestety, w limicie nie daje rady. Cykl strzał jest okropny.
Co do kopa. Hmm w FACu wierzga jak dziki muł, ale z tym już niczego nie poradzimy... Nie mniej jednak strzela się celnie i przyjemnie. Przy odrobinie wprawy kopa się prawie nie zauważa.
Niebawem mam zamiar zaprezentować swój sprzęcik, ale jeszcze nie dokońca zrobiłem co mam w zamyśle. Dokładniej to myślę nad nowym drewnem
Pozdrawiam Cahir
P.S. Nie napisałem nic o naciągu Nie wiem jak było by przy oryginalnej lufie, ale u mnie, z nakręconym stalowym tłumikiem (w efekcie jest dłuższa o jakieś 10cm) jest znośnie. Przypomina to trochę naciąganie Patriota.
Moim zdaniem trochę przekombinowałeś, z zaworkiem. Faktycznie zaczep spustu dość mocno koliduje, z montażem GSu, ale gdy zastosuje, się zawór zewnętrzny (na cylindrze, pod szyną) problem praktycznie znika. Jedyny mankament tego rozwiązania, to estetyka, ale, i z tym nie trudno się uporać.
Osobiście mam H135, z Gas-Ramem. I również miałem problem, z umieszczeniem zaworu. Obecnie jest on po prawej stronie cylindra pod szyną. Żeby nie było problemu, z pompowaniem wstawiono po prostu zaworek od kóa samochodowego i zamaskowano mosiężnym kapeluszem. Zdaje się, że wykorzystujesz nawet identyczną pompkę co ja. Na alledrogo, za niecałe 60pln.
Co do tłoka - w 135 dorabianie się nie sprawdziło - sprawność i efektywność karabinka została niemal taka sama, jak przy dopasowaniu oryginału.
Jak chodzi o uszczelnienie, to u mnie są, aż 3 frezy na oringi, z czego wykorzystane jak u Ciebie 2 (trzeci w zapasie).
Co do osiągów H135 najlepiej jest oczywiście, w FACu. Przy 15atm (w momęcie napięcia wzrasta do około 25/26atm) na Jsb Jumbo 5,52mm mam jakieś 46,3J i to chyba optimum dla tego sprzętu. Powyżej nie próbowałem, z uwagi na wytrzymałość wentylka Jsb Jumbo 5,52 lata około 300m/s, skoki w granicy 298/302m/s.
Mój niestety, w limicie nie daje rady. Cykl strzał jest okropny.
Co do kopa. Hmm w FACu wierzga jak dziki muł, ale z tym już niczego nie poradzimy... Nie mniej jednak strzela się celnie i przyjemnie. Przy odrobinie wprawy kopa się prawie nie zauważa.
Niebawem mam zamiar zaprezentować swój sprzęcik, ale jeszcze nie dokońca zrobiłem co mam w zamyśle. Dokładniej to myślę nad nowym drewnem
Pozdrawiam Cahir
P.S. Nie napisałem nic o naciągu Nie wiem jak było by przy oryginalnej lufie, ale u mnie, z nakręconym stalowym tłumikiem (w efekcie jest dłuższa o jakieś 10cm) jest znośnie. Przypomina to trochę naciąganie Patriota.
Nie ma co martwić się o zaworek samochodowy próbowałem kiedyś zrobić pompkę PCP i udało mi się napompować 125 atm oczywiście wykorzystywałem do tej konstrukcji zaworki samochodowe wytrzymywały spokojnie Przy 75 at spuszczałem bez problemu powietrze wciskając wentyl , ale to były małe objętości powietrza siłę naciągu można policzyć z tego co pamiętam chyba było przy 1 at = 1kg na 1cm kwadratowy powietrza . Trzeba by było policzyć jeszcze dźwignie ale tu nie wtajemniczałem się bo pompka była bez dźwigni
Ostatnio zmieniony 08 mar 2012, 18:44 przez Darek, łącznie zmieniany 1 raz.
Hatsan953x12-44 mini
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
U mnie w kralu zrobiłem Gas-Strut z siłownika od klapy samochodu i również zastosowałem wentyl samochodowy. W tej chwili mam napompowane do ok 115 Bar a wytrzymywał do ok. 150, uszczelnienie nie dawało rady i ciśnienie spadało do właśnie tych 115-120.
BMK51 / Kral A002 - Gas Strut / CP99c / IŻ38
(\_/)
(ಠ_ಠ)
C(")(")
(\_/)
(ಠ_ಠ)
C(")(")
Darek, najprościej jest owinąć lufę szmatką (by jej nie porysować), przyłożyć do "tego czegoś" klocek drewniany i stukać młotkiem przez niego wzdłuż lufy. Powinno puścić, ale licz się z pęknięciem tego ustrojstwa. Możesz też użyć ściągacza do łożysk odpowiedniej wielkości.
Coś, by trafiać.
SKRZAT made - modyfikacje wiatrówek (systemy, spusty, osady, baki, stopki ...)
SKRZAT made - modyfikacje wiatrówek (systemy, spusty, osady, baki, stopki ...)
Już po zabiegu rozwaliłem atrapę tak siedziała .Ale za to zrobiłem koronę ,pierścienie ślizgowe na tłoku ,prowadnicę i jestem mile zaskoczony strzela się z tego Hatsana jak z hw95 celnością też zbytnio nie odbiega ,fajny karabin za małą kasę ,jeszcze mam w planach małą niespodziankę ,ale to dopiero jak zrobię bo na razie plany i trochę zaczęte, ale brak natchnienia do wynalazków bo pojawiły się małe trudności które trzeba przemyśleć takiego wynalazku to chyba jeszcze nie było
Hatsan953x12-44 mini
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
Witam. Każdy mówi o gas ram a co powiecie o tym wynalazku.
http://www.lojadacarabina.com.br/produt ... rencia=384
Ciekawe jak to się sprawdza w praktyce. Montaz też jest prosty.
http://www.youtube.com/watch?v=LcSbH7lZ ... re=related
http://www.lojadacarabina.com.br/produt ... rencia=384
Ciekawe jak to się sprawdza w praktyce. Montaz też jest prosty.
http://www.youtube.com/watch?v=LcSbH7lZ ... re=related