Obrazek

Smarowanie i konserwacja

Powtarzające się pytania dotyczące wszystkich działów technicznych.
Automatyczne czyszczenie po 14 dniach.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
aragorn
Posty: 5
Rejestracja: 17 mar 2012, 16:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: aragorn »

ja zastanawiałem się ostatnio nad produktem Napiera ze sklepu na literę M ale koledzy z forum skutecznie wybili mi to z głowi i też zamówiłem PKB Ultra ze sklepu Ce...s
Chrońmy lasy, a one ochronią nas!
Hatsan 95 Quattro Trigger SAS tunning by Alchemik, oraz S&W MP
grzybb
Posty: 12
Rejestracja: 06 maja 2012, 12:54
Lokalizacja: Skawina

Post autor: grzybb »

Czy do uszczelki tłoka i uszczelki portu ładowania nadaje się smar sylikonowy z teflonem ?
Chodzi mi o ten teflon ? czy nie będzie przez to jakiś problemów
rifleman

Post autor: rifleman »

Uszczelki tłoka nie smaruje się silikonowym!
Tłustym paluchem po smarze np. molibenowym się przejeżdża po rancie uszczelki i ok.

Do uszczelki lufy może być. ;)
grzybb
Posty: 12
Rejestracja: 06 maja 2012, 12:54
Lokalizacja: Skawina

Post autor: grzybb »

OK. zapamiętam :) nie wiem gdzie ja to wyczytałem że do uszczelki tłoka też silikonowy... dobrze że jeszcze nie posmarowałem ;)
Awatar użytkownika
albineknie
Posty: 26
Rejestracja: 26 mar 2012, 18:10
Lokalizacja: Żelechów

Post autor: albineknie »

Również słyszałem że olejkiem silikonowym choć osobiście smaruję smarem molibdenowym, zazwyczaj podbierając z zatrzasku kostki lufy bo w terenie jest najbardziej pod reką gdy zaóważę że uszczelka przeschła :)
rifleman

Post autor: rifleman »

Na dobrą sprawę to całą wiatrówkę można jednym smarem obskoczyć.
Uszczelki od Alchemika macie? Bo te samosmarne są. ;)
Awatar użytkownika
albineknie
Posty: 26
Rejestracja: 26 mar 2012, 18:10
Lokalizacja: Żelechów

Post autor: albineknie »

Puki co standard ale trzeba pomyśleć o zapasie :) Samosmarne to znaczy? Nie trzeba niczym smarować?

Ajj.. zakręciłem się :) pomyliłem uszczelkę tłoka z uszczelką portu ładowania
rifleman

Post autor: rifleman »

Ta, zepto może na sucho jeździć i nie powinno złego nic się stać.
Awatar użytkownika
albineknie
Posty: 26
Rejestracja: 26 mar 2012, 18:10
Lokalizacja: Żelechów

Post autor: albineknie »

No tak :) włozyłem zepto tyle że od Rusznikarza i swoją drogą też ma niezłe zestawy do hatsana. Przesmarowałem molibdenowym delikatnie. Od portu ładowania bodajże zaleca się olejek silikonowy, ale też tą uszczelkę delikatnie traktuje molibdenowym i zacierania nie zaóważyłem :)
Awatar użytkownika
sniper_pl
Posty: 69
Rejestracja: 24 sty 2012, 22:31

Post autor: sniper_pl »

Jak miałem kiedyś slavię to byłem uczony tak: olej silikonowy najlepszy do oringów, czyli do uszczeli portu ładowania.

olej silnikowy do uszczelki tłoka, małą kroplę na palec i delikatnie objechać wargę,

smar molibdenowy do sprężyny, ale nigdy do uszczelki tłoka. Po to w slavi robi sie osłonę PET aby sprężyna nie strząchnęła s. molibdenowego do komory sprężenia, bo od tego smaru robi się ogromny disel.

smar miedziowy najlepszy do mechanizmu spustu, moze też być zamiennie z molibdenowym do kostki lufy, zatrzasku
slipek
Posty: 673
Rejestracja: 01 cze 2010, 20:39

Post autor: slipek »

Miedziowego nie trzeba używać. Wystarczy molibdenowy. Ostatnio odłożyłem miedziowy i stwierdzam, że nie ma problemu z zacieraniem itp. Miedziowy był niepotrzebny. W spuście też molibdenowy.
Awatar użytkownika
klawyziutek
Posty: 249
Rejestracja: 28 wrz 2011, 10:30
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: klawyziutek »

Miedziowego nie trzeba używać. Wystarczy molibdenowy. Ostatnio odłożyłem miedziowy i stwierdzam, że nie ma problemu z zacieraniem itp. Miedziowy był niepotrzebny. W spuście też molibdenowy.
Jak często smarujesz to może być i smalec ;)
Dupiane wczoraj, dupiane dziś, dupiane jutro. Nie ma to jak stabilizacja.
slipek
Posty: 673
Rejestracja: 01 cze 2010, 20:39

Post autor: slipek »

Nie pamiętam już kiedy smarowałem :PP
Awatar użytkownika
dvh6
Posty: 28
Rejestracja: 02 paź 2012, 14:19
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: dvh6 »

Wczoraj zamontowałem zestaw od Alchemika, dokładnie nasmarowałem wszystkie elementy odpowiednimi smarami. Na jak długo wystarcza takie smarowanie? Po jakim czasie wypadłoby przeprowadzić kolejny przegląd? :hm:
Hatsan 90 STG QT
Awatar użytkownika
Franek
Posty: 100
Rejestracja: 08 sie 2012, 18:36

re

Post autor: Franek »

Osobiście, z rad które tutaj wyczytałem,to raz na rok (o ile nic się nie dzieje złego),a poza tym po każdym strzelaniu konserwacja zewnętrzna.
H80+Walther 6x42 AO
ODPOWIEDZ