Obrazek

Łucznik - odnawianie

mlewa374
Posty: 2
Rejestracja: 31 maja 2007, 9:15

Łucznik - odnawianie

Post autor: mlewa374 »

Witam,

Posiadam wiatrówkę Łucznik 87,niestety jest w takim sobie stanie: trchochę pordzewiała, spręzyna pogięta, uszczelki do wymiany itd. Chce przywrócić jej dawny wygląd i podtuningować. Poczytałem trochę na forum i zrobiłem chyba głupstwo. Żeby odrdzewić spryskałem lufę cilitem co spowodowało zejcie oksydy. Teraz mam problem jakim środkiem najlepiej przeprowadzić oksydowanie, gdzie można go kupić? Poszukuję też uszczelek lufy i tłoka, sprężyny i prowadnicy. Byłbym wdzięczny za informację gdzie to wszystko można dostać.

Pozdrawiam
mlewa734

mail: marek__lewandowski@wp.pl
mircal
Posty: 92
Rejestracja: 02 maja 2007, 15:09
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: mircal »

Oksydę bez problemu kupisz na Allegro.
Gamo Hunter 440 + PP 3-9x40AO MD
halif
Posty: 65
Rejestracja: 10 maja 2007, 9:59
Lokalizacja: Łódź

Post autor: halif »

Porządne oksydowanie to w jakieś galwanizerni. Chyba Hogan też to robi. Był ostatni temat dot. oksydowania. Jeżeli masz większą powierzchnię to oksydowanie z Allegro - ponoć - Cię rozczaruję. Efekty często mizerne.

@EDIT - tutaj masz ten temat, na iwebie, ale jest:
http://bron.iweb.pl/viewtopic.php?t=33586

A tutaj masz o oksydzie z allegro:
http://bron.iweb.pl/viewtopic.php?t=31693
mlewa374
Posty: 2
Rejestracja: 31 maja 2007, 9:15

Post autor: mlewa374 »

Nie mogę nigdzie znaleść kontaktu do Hagana mail lub telefon. A może strona www???
Awatar użytkownika
KbUr35
Posty: 304
Rejestracja: 07 kwie 2007, 20:54
Lokalizacja: Warszawa - YelonkY
Kontakt:

Post autor: KbUr35 »

Jest tu na forum, możesz Mu napisać PW
http://e-tawerna.pl/profile.php?mode=viewprofile&u=32
Awatar użytkownika
Daras
Posty: 626
Rejestracja: 14 mar 2007, 20:17
Lokalizacja: Swarzędz
Kontakt:

Post autor: Daras »

Oksydowałem tą oksydą z allegro i powiem tak: jest super, ale tylko na jeden dzień zciera się chyba od samego patrzenia na nią. Jednym słowem szkoda pieniędzy.
Awatar użytkownika
Mikrus
Posty: 955
Rejestracja: 04 paź 2006, 19:32
Lokalizacja: Kassel/Deutschland

Post autor: Mikrus »

Ta oksyda na zimno jest do drobnych rys i otarc. Nienadaje sie do oksydowania calego karabinka badz pistoletu. Efekt mizerny.
Bezbronny
panther2
Posty: 36
Rejestracja: 15 wrz 2006, 21:52
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: panther2 »

Witaj ...wtrącę swoje 3 grosze co do odnawiania Łucznika, ponieważ przerabiałem a właściwie przerabiam ten temat... Mój karabinek był pomalowany olejną farbą (system) o opale nie wspominam .... w każdym bądź razie oksydę kładł mi Waldek vel Hogan , jak dla mnie wyszła rewelka :) możesz się domówić co do tego zakresu prac jaki wchodzi w cały ten proces. Mówię o procesie ponieważ warunkiem prawidłowo położonej oksydy jest doprowadzenie elementów metalowych do stanu "lustra".... możesz to zrobić sam lub oddać w ręce Waldka... a następnie dopiero można położyć oksydę. Co do uszczelek to również dostaniesz je u Waldka, w moim Łuczniku założył Zepto na tłok i dorobił tylna prowadnicę tłoka. Uszczelkę na kostke lufy możesz wyciąć z kawałka skóry, lub dopasować oring gumowy (do nabycia w sklepie z hydrauliką)...

życzę powodzenia w przywracaniu historii do życia...
Awatar użytkownika
eclip2
Posty: 1234
Rejestracja: 09 lis 2007, 21:46
Lokalizacja: Kostry/Lubelskie

Post autor: eclip2 »

Witam!

Pozwolę sobie odkopać temat, gdyż po zakupieniu Łucznika wz.70 mam zamiar doprowadzić go mechanicznie do ładu.

Jeszcze go nie rozbierałem. Wyczyściłem tylko lufę, sprawdziłem sprężyny i oddałem kilka strzałów.
Wszystko jest w jak najlepszym porządku, tylko dźwignia naciągu ma lekki luz.

Moje pytanie dotyczy jednak skórzanych uszczelek. Mianowicie jak je zregenerować?
Czytałem, że trzeba wykąpać je w oleju, z tym że nie wiem w jakim :nie:

Pozdrawiam!
B2->H55->HW97k->FN19->HW90->AT44
BT3-9x40->BL3-9x40->BT3-9x40 DOA600->BT6-18x40
Łucznik wz.70 + Browning Buck Mark URX
Awatar użytkownika
Hiszpan63
Posty: 340
Rejestracja: 01 lip 2009, 9:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hiszpan63 »

Może być olej sprężarkowy , a nawet zwykłe PKB . Chodzi o wzbudzenie objętości uszczelki , a olej sprężarkowy nie detonuje , więc nie sprowokujesz diesla . W razie gdyby po demontażu okazało się , że uszczelki się wykruszyły , a pewnie tak jest , to pisz do Kometes (na beżowym) ... robi doskonałe zamienniki skórzane i majątku nie stracisz ....
Jak Pan Bóg dali to i z kija wypali...
Mpp HP-01 "Gnom"
Awatar użytkownika
eclip2
Posty: 1234
Rejestracja: 09 lis 2007, 21:46
Lokalizacja: Kostry/Lubelskie

Post autor: eclip2 »

Dzięki wielkie Przemku :!:


Edit///

Mam jeszcze jedno pytanko: Czy smar do kosiarek z "nanocośtam" i dwusiarczkiem wolframu nada się do posmarowania bebechów Łucznika?
Ostatnio zmieniony 24 lis 2012, 20:27 przez eclip2, łącznie zmieniany 1 raz.
B2->H55->HW97k->FN19->HW90->AT44
BT3-9x40->BL3-9x40->BT3-9x40 DOA600->BT6-18x40
Łucznik wz.70 + Browning Buck Mark URX
Awatar użytkownika
Hiszpan63
Posty: 340
Rejestracja: 01 lip 2009, 9:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hiszpan63 »

W sumie , to się nada ;) ... niby to jakaś tam kosmiczna technologia , ale działa , więc nie zaszkodzi ...
eclip2 pisze: wolfranu
... wolframu ... :!:
Jak Pan Bóg dali to i z kija wypali...
Mpp HP-01 "Gnom"
Awatar użytkownika
eclip2
Posty: 1234
Rejestracja: 09 lis 2007, 21:46
Lokalizacja: Kostry/Lubelskie

Post autor: eclip2 »

Dziękuję za odpowiedź :)


...mam kolejne pytanie, mianowicie czy trzeba jakoś osuszyć uszczelkę tłoka po kąpieli w oleju?

Swoją drogą, nie spodziewałem się, że rozbiórka Łucznika pójdzie tak łatwo :) Na prawdę prosta konstrukcja.
B2->H55->HW97k->FN19->HW90->AT44
BT3-9x40->BL3-9x40->BT3-9x40 DOA600->BT6-18x40
Łucznik wz.70 + Browning Buck Mark URX
Awatar użytkownika
Hiszpan63
Posty: 340
Rejestracja: 01 lip 2009, 9:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hiszpan63 »

eclip2 pisze:...mam kolejne pytanie, mianowicie czy trzeba jakoś osuszyć uszczelkę tłoka po kąpieli w oleju?
... wycisnąć , zawinąć w ręcznik papierowy , ale najpierw owinąć sznurkiem i ścisnąć , bo inaczej się rozpręży i za żadne skarby nie wciśniesz jej do cylindra ....

Akurat wogóle przy Łuczniku , możesz tylko wytrzeć i od razu montować . Przy energii max. 4J nie spowodujesz diesla , a nawet jeżeli , to bez szkody dla systemu ... ;)
Jak Pan Bóg dali to i z kija wypali...
Mpp HP-01 "Gnom"
Awatar użytkownika
eclip2
Posty: 1234
Rejestracja: 09 lis 2007, 21:46
Lokalizacja: Kostry/Lubelskie

Post autor: eclip2 »

Jeszcze raz dzięki :!:

Jak już złożę pistolet do kupy to napiszę jak wrażenia :)

[ Dodano: Pon 26 Lis, 2012 11:36 ]
To znowu ja ;D
Już wszystko ładnie - pięknie....jednakże - za czorta nie mogę wepchnąć dalej tłoka po założeniu tej długiej zapadki :maruda:
B2->H55->HW97k->FN19->HW90->AT44
BT3-9x40->BL3-9x40->BT3-9x40 DOA600->BT6-18x40
Łucznik wz.70 + Browning Buck Mark URX
ODPOWIEDZ