Obrazek

Haenel 300

ODPOWIEDZ
swirek186
Posty: 5
Rejestracja: 28 cze 2008, 9:10

Haenel 300

Post autor: swirek186 » 03 lip 2008, 17:17

Witam jestem posiadaczem Haenela 300.

Mam pytanie czy prowadnica która znajduje sie razem z tłokiem da sie zdemontować (tj odkręcić, wybić)? Tak żeby oddzielić prowadnicę od tłoka?

Pytanie drugie Gdzie można kupić komplet uszczelek do haenel 300?

Pytanie trzecie Jakie są parametry wiatrówki tj V śrutu, energia, długość, śred. wew jak i zew i grubość drutu sprężyny? Moze jakiś zamiennik?

Mam nadzieje że ktoś będzie znać odpowiedź na moje pytanie.
Pozdrawiam
Auto jest bogiem,prędkość nałogiem,życie zabawą,kobiety podstawą!

Awatar użytkownika
Koval
-#LOK_KST
-#LOK_KST
Posty: 1909
Rejestracja: 17 cze 2006, 1:46
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Koval » 04 lip 2008, 10:17

Witam.
Może na razie to wystarczy. Miałem gdzieś instrukcję , muszę poszukać.
http://www.gunspares.co.uk/shopdisplayp ... 45&cat=300#
http://www.co2air.de/wbb2/thread.php?th ... haenel+300
http://www.co2air.de/wbb2/thread.php?th ... haenel+300
Części kupisz w akhobby , chyba nikt inny nie ma tak bogatej oferty do Haenel'a.
Pozdrawiam.
Robert
Diana 60 , AR2079B PCP , Webley Raider , HW-100 + kilka szkiełek lepszych i gorszych

swirek186
Posty: 5
Rejestracja: 28 cze 2008, 9:10

Post autor: swirek186 » 08 lip 2008, 17:09

Dziękuję za pomoc.
Jeszcze jedno pytanko czy uszczelka do tłoka o wymiarze 26mm powinna mieć powinna mieć właśnie 26mm czy trochę więcej np 27mm ?
Czy powinna być ze skóry teflonu czy może (nowość ponoć) z sylikonu???
Auto jest bogiem,prędkość nałogiem,życie zabawą,kobiety podstawą!

Awatar użytkownika
Koval
-#LOK_KST
-#LOK_KST
Posty: 1909
Rejestracja: 17 cze 2006, 1:46
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Koval » 10 lip 2008, 9:04

Witam.
Jeżeli cylinder jest średnicy 26 mm to i taka ma być uszczelka. Skórzana sama się odpowiednio dopasuje ,a z tworzywa ma od tego wargę. Uszczelki skórzane wcale nie są takie złe , mało się zużywają i do tego mają tą zaletę ,że w przypadku słabej gładzi cylindra czy jego deformacji lepiej uszczelniają niż te z tworzywa.
Pozdrawiam.
Robert
Diana 60 , AR2079B PCP , Webley Raider , HW-100 + kilka szkiełek lepszych i gorszych

pawelcmx
Posty: 6
Rejestracja: 04 lut 2008, 12:52
Lokalizacja: Ziemin, Poznan

Czesci do Haenel 300 Junior

Post autor: pawelcmx » 12 lip 2010, 19:39

Łucznik wz 1970, HW 50 M nr 1733161+Leapers SCP-4x32A0 MDTS

Awatar użytkownika
Żurek
Posty: 792
Rejestracja: 17 maja 2010, 18:58
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Post autor: Żurek » 14 lip 2010, 11:48

Ale ceny, brr :?

stempel11
Posty: 3
Rejestracja: 03 wrz 2010, 5:50
Lokalizacja: Gliwice

Pytanko konkretne

Post autor: stempel11 » 03 wrz 2010, 10:41

Pozwolę się podłączyć do tematu.
Otóż moja 300 przestała strzelać. Tzn. napina się, niby strzela, ale śrut zostaje tam, gdzie go włożyłem... Stawiam na skórzany tłok, ale kto wie, co taka stara rura może jeszcze wymyśleć?
Nigdy nie była rozbierana, choć jest już pełnoletnia :D
Mam ją od nowości, mieszkała w szafie i nie jest zardzewiała ani trochę.

Chcę jej zafundować przeglądzik z reanimacją, a że nie chcę jej załatwić do końca, muszę zadać, pewnie dla Was głupich, pytań.
1. od czego zacząć jak już odkręciłem od drewna? Podejrzewam, że od wyjęcia kołka trzymającego zespół spustu, ale czy sprężyna nie da dyla wtedy?
2. czy sprężyna jest dedykowana do danego modelu czy chcąc zwięszyć moc można dopasować inną, mocniejszą, czy jest sens takiego ew. wzmacniania w tej, w sumie delikatnej wiatrówce?
3. a wogóle, czy taka sprężyna zmienia swoje własciwości podczas eksploatacji?
4. jak wypolerować lufę nie rozkalibrowując jej?

Podejrzewam, że jeszcze jakieś "mądre" pytanie wpadnie mi do głowy.

A tu są jej zdjęcia w naturze, Henia na golasa: http://unistempel.pl/300.html

Awatar użytkownika
Iwan
Posty: 1672
Rejestracja: 24 lis 2008, 19:27
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Iwan » 03 wrz 2010, 21:33

Ad 1.
Nigdy nie miałem do czynienia z tym modelem, ale patrząc na zdjęcia i schemat najpierw należy zdemontować spust wybijając bolec, następnie wyciągnąć( być może odkręcić ) korek.
By dostać się do środka należy odkręcić tą śrubę do której mocuje się osadę. Tu należy uważać, co by sprężyna nie wyleciała ( najlepiej odkręcać opierając wiatrówkę o podłogę lufą do góry). Być może, że po tylu latach sprężyna nie będzie skora do ucieczki :)
Aby wyciągnąć cylinder należy zdemontować napinacz.

Ad 2.
Co do sprężyny. Zapytaj na akhobby może mają. Z mocą to raczej bym nie przesadzał.

Ad 3.
Sprężyna podczas eksploatacji traci swoje właściwości. Po prostu siada. Nic nie jest wieczne

Ad 4.
Strzelając śrutem lufa sama się konserwuje. Jeśli nie ma w niej oznak korozji to nie ma sensu polerować. Możesz jedynie przestrzelić przecierakiem filcowym.

Pozdrawiam.
Obrazek
Czy to z góry, czy pod górę – furman patrzy w końską dziurę.

stempel11
Posty: 3
Rejestracja: 03 wrz 2010, 5:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: stempel11 » 04 wrz 2010, 10:31

Dzięki za odpowiedź.
Nie wytrzymałem napięcia i rozebrałem ją zanim dostałem ostrzeżenie o sprężynie.
Ale spoko, nie była mocno napięta.
Mój problem to uszczelka tłoka. Reszta jest w stanie idealnym.
Na akhobby /przynajmniej w sklepie netowym/ nie ma części do mojego modelu...
Napiszę jednak do nich, być może da sie cos dopasować. Średnica zewn. uszczelki skórzanej to 26 mm, będę szukał. Chyba, że któryś z kolegów podpowie, gdzie kierować pytania.

Co do lufy, to pomysły sprzed 20 lat trochę ją sfatygowały /siarkowy tuning śrutu/ i raczej coś z tym powinienem zrobić, oczywiście jak się da...

A uszczelka moja powinna wyglądać tak:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Iwan
Posty: 1672
Rejestracja: 24 lis 2008, 19:27
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Iwan » 04 wrz 2010, 22:48

stempel11 pisze: Mój problem to uszczelka tłoka. Reszta jest w stanie idealnym.
:
Trochę poszperałem i znalazłem :)

Z poradnika małego majsterkowicza :D
http://bron.iweb.pl/viewtopic.php?t=41943


Pozdrawiam :)
Obrazek
Czy to z góry, czy pod górę – furman patrzy w końską dziurę.

stempel11
Posty: 3
Rejestracja: 03 wrz 2010, 5:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: stempel11 » 04 wrz 2010, 23:32

Dzięki za expressową reakcję.
Czy Ty nie sypiasz?
Z tekstu zapodanego przez Ciebie wyłuskałem, że chyba taką samą uszczelkę ma model 310, obecny w akhobby. Napisze do niego i może się uda.
W razie czego pozostanie manufaktura własnoręczna...
Pozdrowienia.

[ Dodano: Sro 29 Wrz, 2010 14:50 ]
Uszczelka kupiona u "rusznikarza_2005".
Smarowanko było...
Teraz wsio działa bez zarzutu.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość