Obrazek

Jak wyjąć korek z tłoka???

Szymqers
Posty: 555
Rejestracja: 24 lut 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa/Mokotów

Jak wyjąć korek z tłoka???

Post autor: Szymqers »

Witam!
Mam hatsana 80 i nie mogę wyjąć korka z tłoka...
Nie mam nic długiego, co zaczepiłoby za korek...
Macie jakiś sposób??

P.S.
Ma ktoś śrubkę która blokuję śrubę lufy???
Z kąd można taką wytrzasnąć??
Byłem w OBI ale tam nic nie ma...
slipek
Posty: 673
Rejestracja: 01 cze 2010, 20:39

Post autor: slipek »

Najpierw wyciągamy wszystkie bolce(powinny być 2) I śrubę. Co poprzedzamy odmontowaniem spustu. Tyle. Przykładamy trochę siły śrubokrętem czy czymś od środka i musi wyjść.
Szymqers
Posty: 555
Rejestracja: 24 lut 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa/Mokotów

Post autor: Szymqers »

krzychu, opisałeś mi wyjmowanie tłoka, ale nie do końca o to mi chodziło..
myślałem raczej o korku(krótkiej prowadnicy zakładanej pomiędzy tłokiem i sprężyną :)
Hatsan 80 + Alchemik tuning + PP 3-9x40 AO
slipek
Posty: 673
Rejestracja: 01 cze 2010, 20:39

Post autor: slipek »

Sorki źle zrozumiałem-jako wyjęcie korka z cylindra- :hihi: .
Ja bym wziął długi bolec/patyk zakończony płasko z jakimś klejem.
Tylko takie mi do łba przychodzi :hm: .
Awatar użytkownika
Red
Posty: 1126
Rejestracja: 25 mar 2010, 13:13
Lokalizacja: Zamość/Leicester

Post autor: Red »

Prosta sprawa, bierzesz wiertarkę i maciupkie wiertełko i wiercisz od strony uszczelki przy samym grzybku pod lekkim ukosem, potem wkładasz cieniutki ale twardy drut i wypychasz korek. Dziurkę zatykasz czymkolwiek albo zalewasz kropelką czy klejem do gwintów.
Roboty minutka, nerwy i paluchy całe :D
Szczery jestem, uprzejmy bywam
Μολων λαβε
Awatar użytkownika
cezbar
Posty: 1554
Rejestracja: 11 sie 2010, 19:32
Lokalizacja: Nowa Dęba
Kontakt:

Post autor: cezbar »

Zapytaj mechanika samochodowego czy ma chwytak do śrubek, które są dość głęboko ulokowane. Jest to długi pręt z 3 zaciskającymi się ramionami za pomocą dźwigni na uchwycie. Ja takim wyciągałem z H105. Też mi się kapelusz dość mocno wpasował.
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
foxrysza
-#prezes
-#prezes
Posty: 3313
Rejestracja: 22 lip 2006, 12:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: foxrysza »

W czasach gdy miałem Hatsana "korek" (kapelusz) za każdym razem robiłem sam więc za każdym razem żeby go wyjąć wbijałem weń ostry , lekko zakrzywiony szpikulec i po wyjęciu ... WYRZUCAŁEM go , do ponownego montażu używałem już nowy kapelusz.
Innego sposobu nie znam ;(

Pod kapelusik dostaje się smar ze sprężyny i zasysa się , ciężko to wyjąć.
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2010, 18:17 przez foxrysza, łącznie zmieniany 1 raz.
Radość w naszych dziecięcych oczach jest najważniejszą cnotą hobby.
Awatar użytkownika
foxrysza
-#prezes
-#prezes
Posty: 3313
Rejestracja: 22 lip 2006, 12:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: foxrysza »

czupaczups pisze:Prosta sprawa, bierzesz wiertarkę i maciupkie wiertełko i wiercisz od strony uszczelki przy samym grzybku pod lekkim ukosem, potem wkładasz cieniutki ale twardy drut i wypychasz korek. Dziurkę zatykasz czymkolwiek albo zalewasz kropelką czy klejem do gwintów.
Roboty minutka, nerwy i paluchy całe :D
Ło matko , a może po prostu gumówką obciąć przednią część tłoka :lol:
Radość w naszych dziecięcych oczach jest najważniejszą cnotą hobby.
Szymqers
Posty: 555
Rejestracja: 24 lut 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa/Mokotów

Post autor: Szymqers »

też wolałbym nie wiercić w tłoku...

wie ktoś może jeszcze gdzie w warszawie dostanę śrubkę zabezpieczającą tą od lufy??
Hatsan 80 + Alchemik tuning + PP 3-9x40 AO
Awatar użytkownika
Red
Posty: 1126
Rejestracja: 25 mar 2010, 13:13
Lokalizacja: Zamość/Leicester

Post autor: Red »

No nie ma tragedii, korek jak jest Alchemikowy siedzi bardzo ciasno i sam nie wypadnie nawet przy mocnych uderzeniach tłokiem bo jest po prostu za lekki i ma malutką bezwładność, poza tym mógł się zassać i dupa w kwiatach bo nie ma jak i czym go złapać bo jest za wąsko a śrubokrętem czy tam czymś innym nie da rady, zresztą co ja wiem.... tylko dwa dni z nim walczyłem :lol:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Szczery jestem, uprzejmy bywam
Μολων λαβε
Szymqers
Posty: 555
Rejestracja: 24 lut 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa/Mokotów

Post autor: Szymqers »

to jeszcze zapytam, jak tak czysto teoretycznie powinna brzmieć wiatrówka podczas strzału???
Mam wrażenie że moja jest dosyć głośna, ale nie dizluje....
Hatsan 80 + Alchemik tuning + PP 3-9x40 AO
slipek
Posty: 673
Rejestracja: 01 cze 2010, 20:39

Post autor: slipek »

Mocne puk , a spręzinka bzzu delikatnie ledwo słyszalnie. - ale to tylko moje odczucie. Jeśli ma się full alchemika to nie powinno już prawie wcale brzdęknąć.
drozdzu
Posty: 1100
Rejestracja: 26 maja 2006, 7:50
Lokalizacja: okolice Świdnicy

Post autor: drozdzu »

foxrysza pisze: Pod kapelusik dostaje się smar ze sprężyny i zasysa się , ciężko to wyjąć.
W takim razie zanim zacznie sie drastyczne metody typu odwiert itp. moze poprostu zalac na noc tłok jakimś rozpuszczalnikiem, ktory rozpusci smar i spowoduje swobodne odpadnięcie korka od dna tloka :hm:
Hw90 5,5 + dm60 + DOT 4-16x42 AO i fajny tłumiczek od Hogana
Awatar użytkownika
Ernest82
Posty: 76
Rejestracja: 01 maja 2010, 9:54
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Ernest82 »

Użyć może i wystarczy długiej śruby do drewna(albo np śruby do kołków od rur spustowych) ,wkręcić jak korkociąg ...jeśli korek się nie obraca :hm:
hatsan85 .22/gamo- tszi do dziewiynciu razy szterdzisci
RAF77
Posty: 140
Rejestracja: 05 sie 2010, 10:12
Lokalizacja: TBG, WPR, Cardiff

Post autor: RAF77 »

Zamiast wiercić w tłoku, to chyba łatwiej dłuższym wiertłem wwiercić się w korek, i wtedy go wyjąć, dziura w korku nie przeszkadza.
HW80 4.5mm + NS4-12x50AO
Chrono Radeckowe i obudowa FNmilo
ODPOWIEDZ