Obrazek

Hatsan 95 tuning

jezior.a
Posty: 8
Rejestracja: 15 mar 2014, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jezior.a »

Witam jestem nowy do tej pory wypluwałem śrut z QB78 w przyszłym tygodniu kupuje Hatsona 95 i mam pytanie bo za bardzo na razie mnie nie stać na tuning i czy przez ten jeden sezon bez większych szkód mogę strzelać z fabrycznego dodam że naczytałem się na forum dokładnie i wszystkie wypowiedzi a przynajmniej większość mówi o tym aby fabrycznego rozebrać i na nowo poskładać oczywiście już z nowymi smarami itd. Powiem że na początku trochę się boję grzebać w bebechach i dlatego moje pytanie do tak szacownego grona czy jeden sezon można sobie postrzelać bez żadnych przykrych konsekwencji dla wiatrówki. I czy możecie mi dać namiary na kogoś z Łodzi kto by mi może oczywiście odpłatnie pomógł przy takiej robocie.
wiem że wielu napisze że wszystko jest na forum tak wiem czytałem ale może nie mam odwagi na razie w nim grzebać osobiście.
Serdecznie pozdrawiam i niech was oczy nigdy nie zawodzą.
Ostatnio zmieniony 16 mar 2014, 0:59 przez jezior.a, łącznie zmieniany 1 raz.
jestem bardzo nowy, ale w dobrym towarzystwie
Awatar użytkownika
Mamutowicz
-#mamutowicz
-#mamutowicz
Posty: 4620
Rejestracja: 02 paź 2011, 14:07
Lokalizacja: Rajcza / Thurcroft

Post autor: Mamutowicz »

Cześć jezior!
Najpierw załóż temat tutaj:Centrum powitań a zniknie Ci ta belka "Nowy" .. :)

Co do Hatsana, to raczej jednak nie strzelaj z "pudełkowca".. Diesel może Ci zniszczyć uszczelkę a czasem nawet sprężynę. No i lupkę jeśli chcesz jakąś założyć.
Jeśli masz choć trochę wyobraźni i zdolności manualnych, to i bez zaawansowanego sprzętu, z naszą skromną pomocą merytoryczną ( :bicz: ) rozbierzesz, wyczyścisz i przesmarujesz wiatrówkę jak trzeba.. A potem złożysz. :)

Nie buj ziaby, ziaba we wodzie nie bodzie.. a wiatrówka to nie laserowy miecz Jedi żeby se nie poradzić.. :)
TX200 by Tony Leach + SS 10x42 - do lufy exact i heja na tor.. :)
Ps.
Zacząłem znowu szczelać..
Dam znać jak zacznę ftrafiać. :D
jezior.a
Posty: 8
Rejestracja: 15 mar 2014, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jezior.a »

stawiałem głowę że to właśnie Ty pierwszy się odezwiesz a z tym że dam rade sam to nie był bym tego taki pewien
jestem bardzo nowy, ale w dobrym towarzystwie
Awatar użytkownika
Mamutowicz
-#mamutowicz
-#mamutowicz
Posty: 4620
Rejestracja: 02 paź 2011, 14:07
Lokalizacja: Rajcza / Thurcroft

Post autor: Mamutowicz »

:lol: Różnica czasu + przyzwyczajenie do napierania nocek + żona, robią swoje.. :hihi:
Już tu paru było takich co wołali: "Ratuunkuu, Nie dam raadyy" , "Pomuużcie, spustu nie mogę złożyć.." - a po paru radach i motywacji ( :cisza: ) chodzą dumni i bladzi po świecie wiatrówkowym.. jeden tylko dalej na smar pod paznokciem, ale się wytnie.. i tego co se kombinerkami palca przyszczypał też. się pominie w statystykach.. :hihi:
TX200 by Tony Leach + SS 10x42 - do lufy exact i heja na tor.. :)
Ps.
Zacząłem znowu szczelać..
Dam znać jak zacznę ftrafiać. :D
jezior.a
Posty: 8
Rejestracja: 15 mar 2014, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jezior.a »

Mamutowicz, Różnica czasu to gdzie kolega mieszka jeśli mogę się spytać???

[ Dodano: Nie 16 Mar, 2014 01:47 ]
spoko już doczytałem

[ Dodano: Nie 16 Mar, 2014 01:49 ]
południowe Yorkshire
jestem bardzo nowy, ale w dobrym towarzystwie
marsellvip
Posty: 2
Rejestracja: 09 kwie 2014, 8:55
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: marsellvip »

Witam wszystkich, jestem tu nowy, żeby nie zakładać osobnego tematu to chciałbym zadać pytanie związane z poprawianiem fabryki, wpadł mi do głowy pewien pomysł jak zamortyzować uderzenie tłoka w dno cylindra podczas strzału, pomysł banalny - wsadzić w cylinder zwykły gumowy o-ring o średnicy cylindra i grubości powiedzmy 3-4 mm, tłok/uszczelka trafiałby w pierwszej kolejności w gumę a nie walił w metal, co sądzicie o takim rozwiązaniu zda to egzamin czy raczej o-ring się rozpadnie i wyplujemy jego części razem ze śrutami?
Awatar użytkownika
eclip2
Posty: 1234
Rejestracja: 09 lis 2007, 21:46
Lokalizacja: Kostry/Lubelskie

Post autor: eclip2 »

Według mnie znacznie to obniży prędkość śrutu.
B2->H55->HW97k->FN19->HW90->AT44
BT3-9x40->BL3-9x40->BT3-9x40 DOA600->BT6-18x40
Łucznik wz.70 + Browning Buck Mark URX
Awatar użytkownika
debowy
-#zasłużony
-#zasłużony
Posty: 624
Rejestracja: 20 lip 2008, 12:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: debowy »

eclip2 pisze:Według mnie znacznie to obniży prędkość śrutu.
Zgadza się, nie wytworzy się wymagane ciśnienie.
soldier
Posty: 94
Rejestracja: 24 lip 2013, 22:32
Lokalizacja: 100Lica

Post autor: soldier »

Od samego oringa, sądze że ciśnienie nie ulegnie jakiemuś pogorszeniu a tymbardziej znacznemu. Prędzej taki oring szybko sie rozleci, przez gwałtowne uderzenia tłoka w niego czy dobijanie tłoka/odciąganie sie "doklei" do uszczelniacza i będzie latał po cylindrze, lub jego resztki.. Odpuść z takim patentem ;)
AT44 01/Diana Air King/Harry70= 4,5
Awatar użytkownika
wojtek7777
Posty: 37
Rejestracja: 18 paź 2010, 19:41
Lokalizacja: Krosno (Podkarpacie)

Post autor: wojtek7777 »

Witam

Panowie tak na dzień dzisiejszy z wiedzą jaka posiadacie doradźcie bo chce zakupić zestaw tuningowy
od rusznikarza.

Zakupić z prowadnicą metalową czy ertalitową ??

tu link do aukcji: http://allegro.pl/hatsan-55-105-tuning- ... 37570.html
Awatar użytkownika
bambus0134
-#zasłużony
-#zasłużony
Posty: 160
Rejestracja: 01 kwie 2013, 23:56

Post autor: bambus0134 »

Nie wiem jak te z all.... zestawy się spisują , ale mogę zaproponować coś z rodzimego
podwórka .
Dwa takie już kumplom założyłem i było super http://www.e-tawerna.pl/viewtopic.php?t=6875

A gdyby coś było nie tak to na pewno nie będzie problemu z gwarancją a na all.. sóżnie bywa
Mossberg 223r+ Vortex Viper pst
Lee enfield .303
KBK AK-GN wz. 60
CZ 75 sp-1 i coś w .45 ACP
45-90 cp
Awatar użytkownika
wojtek7777
Posty: 37
Rejestracja: 18 paź 2010, 19:41
Lokalizacja: Krosno (Podkarpacie)

Post autor: wojtek7777 »

bambus0134, dzięki serdeczne za poradę i tak właśnie zrobię.

pozdrawiam.
janusz22551

Post autor: janusz22551 »

Bierz od "alchemika" tak jak "bambus" radzi i będziesz mieć 100% zadowolenia. Też kupowałem na all.. sprężyny nabierając się na opisy jakie to super cuda. W końcu kupiłem u "alchemika" i dopiero wtedy byłem zadowolony.
Awatar użytkownika
michals35
Posty: 47
Rejestracja: 06 lut 2014, 19:06
Lokalizacja: Lipsko

Post autor: michals35 »

:hihi:
Arkadyo
Posty: 9
Rejestracja: 27 lip 2017, 7:46
Lokalizacja: Wrocław

Re: Hatsan 95 tuning

Post autor: Arkadyo »

Witam.
Podepnę się pod temat z moim h80 III gen w którym akualnie niewąsko dłubię :) i mam kilka pytań.
Poprzedni właściciel całkiem znośnie go oczyscił, przesmarował i trochę postrzelał. Widać po karabinku, że szybko sie zniechecił, co nie powinno dziwić bo kopał i dzwonił srogo. Sprężyna ma 25 cm i wnioskuję, że sporo siadła bo zamiast niewielkiego napięcia spoczynkowego był wyczuwalny luz. Do tego sprężyna leżała bezpośrednio w tłoku bez jednej podkładki. Jedyna podkładka metalowa była z drugiej strony. Spręzyna nieźle obrobiona z obu stron i nawet pasownie posadzona na oryginalnej prowadnicy z tworzywa długosci coś koło 10cm. Kopało to okrutnie a mocą nie powalało.
Dołożyłem podkładki z obu stron metal-miedź oraz wsadziłem do tłoka PET co ładnie skasowało luz pomiedzy tłokiem i spręzyną. Przesmarowalem i jazda na laos. Jeszcze kolba dostała dociązenie i wytłumienie. Strzela się teraz o wiele lepiej ale nie mam punktu odniesienia do dobrze zrobionego hatsana i stąd pytania.
Napewno zamierzam włożyć uszczleke tłoka - jakies fajne zepto. Własnie jak duzo daje taka dobra uszczelka tłoka w miejsce tego tureckiego platiku który zdobi stockowe hatsany?
I kolejne pytanie dotyczy wymiany reszty bebechów na np alchemiczne tj. czy cały komplet alchemiczny będzie sie dużo lepiej sprawował niż to co zrobiłem obecnie plus dobra zepto? Czy róznica jest tak duża, że warto od razu wysypać 1,5 stówki na alchemiczny komplet?
ODPOWIEDZ