Obrazek

Rozbiórka Hatsana 90 stg+sas+quattro trigger

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kukmaster
Posty: 21
Rejestracja: 06 gru 2009, 19:53
Lokalizacja: Opole

Post autor: kukmaster »

Tak jak mówisz 2 kołkami mocuje się korek do cylindra ale dziwne ponieważ tylko 1 z 2 kołków widocznych w cylinderku trzyma spust, zaś 3 otwór którego nie widać w cylinderku (dziura od razu na starcie korka) powinna trzymać spust ale nie ma tam kolka fabrycznie, chciałem dorobić owy kołek i wsadzić ale jakoś nie miałem z czego

Napis na kostce luft to :

1009 05173
.177 Cal (4,5mm)

Nie wiem czy tak ma być ale moim zdaniem 3 otwór w korku nie jest zbędny tylko zapomnieli tam dać kołka :(

W otworze 2 i 3 kołki były, a w 1 nie :)

Obrazek

Z tego co wiem to posiadam najnowszy model hatsana

I od razu trochę fotek lufy xD

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
cris
Posty: 758
Rejestracja: 14 lis 2009, 20:25
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: cris »

Turcy mixują na całego. :D W niektórych H90 i wszystkich H95 (chyba)w cylindrze są trzy otwory.Tutaj z jednego zrezygnowali.Stwierdzili chyba że jeden bolec wystarczy do trzymania modułu spustowego i ,,gitara'' :PP (plus drugi w przyspawanym jarzmie)
Korek natomiast pozostał .Nie użyjesz tego otworu :nie: ,bo jak zablokujesz moduł w korku ,to nie wsuniesz go potem do cylindra,a przy wsuniętym korku nie zablokujesz znowu tego modułu.Musiał by być ten trzeci otwór w cylindrze.Tylko sam nie wiem po co.Skoro jest tak fabrycznie ,to niech tak zostanie.Może tak jest lepiej :co:
Ostatnio zmieniony 27 gru 2009, 12:20 przez cris, łącznie zmieniany 1 raz.
Z opinią jest jak z dziurą w du..ie-każdy ma swoją.
Awatar użytkownika
eclip2
Posty: 1234
Rejestracja: 09 lis 2007, 21:46
Lokalizacja: Kostry/Lubelskie

Post autor: eclip2 »

cris pisze:W niektórych H90 i wszystkich H95 (chyba)w cylindrze są trzy otwory.Tutaj z jednego zrezygnowali.
To jest związane z innym bezpiecznikiem (i korkiem) w H95, który potrzebuje dodatkowego bolca.
B2->H55->HW97k->FN19->HW90->AT44
BT3-9x40->BL3-9x40->BT3-9x40 DOA600->BT6-18x40
Łucznik wz.70 + Browning Buck Mark URX
Awatar użytkownika
cris
Posty: 758
Rejestracja: 14 lis 2009, 20:25
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: cris »

:wow: A co ma z ty wspólnego rodzaj bezpiecznika???Mógłbyś rozwinąć myśl :hm:
Z opinią jest jak z dziurą w du..ie-każdy ma swoją.
Awatar użytkownika
Mlodyferel
Posty: 1050
Rejestracja: 11 cze 2009, 18:41
Lokalizacja: Jasło/Zarzecze
Kontakt:

Post autor: Mlodyferel »

a może te otwory są tylko i wyłącznie po to żeby bezpiecznie składać do kupy mechanizm .. sprężyna + korek.. na początku na 1 dziurkę.. ręce odpoczywają.. potem dociskamy na 2 dziurkę itd :D:D
B,C,C+E,KW....
Zamienił stryjek ... Karabin na kółko :hm:
Awatar użytkownika
cris
Posty: 758
Rejestracja: 14 lis 2009, 20:25
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: cris »

Po prostu wykonują elementy gotowe do montażu w różnej opcji. :)
A z montażem jest dokładnie jak napisałeś .Przy rozbiórce, najpierw wybija się bolce modułu spustowego.Wyciąga się go całego ,bez potrzeby rozbierania .Tylni bolec natomiast trzyma bezpiecznie korek i sprężynę.
Przy montażu -odwrotnie.Najpierw korek(blokada sprężyny),potem spust wkładamy w,, kieszeń ''
korka, blokujemy bolcem(jednym lub dwoma>opcja<) i gotowe. 8)
Z opinią jest jak z dziurą w du..ie-każdy ma swoją.
Awatar użytkownika
kukmaster
Posty: 21
Rejestracja: 06 gru 2009, 19:53
Lokalizacja: Opole

Post autor: kukmaster »

w jednej wersji korek jest wykorzystywany do wielu modeli, jeden model nie używa 3 dziury a inny tak, w taki sposób ograniczają koszt produkcji, produkcja innego korka pokrywa się ze zmianą planów, analogi produkcji oraz na przykład formy i co za tym idzie ? więcej $$ a chodzi o to żeby było tanio, dobrze i uniwersalnie xD
Awatar użytkownika
cris
Posty: 758
Rejestracja: 14 lis 2009, 20:25
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: cris »

Dokładnie tak!!! :lol:
Sulti (Janusz)zamieścił zdjęcia H55 z lipca z 3 bolcami.
http://e-tawerna.pl/viewtopic.php?t=59& ... &start=345
Twój Hatsan Łukaszu, jest z października.Wynika ze Turcy zrezygnowali z trzeciego mocowania w trakcie produkcji .Istnieje jeszcze jedna możliwość .H90 ma 2 bolce, a H55 -3,ale szczerze w to wątpię ;przecież to są (przynajmniej zawsze były )te same systemy
Tak czy siak -grunt ze masz quattro trigger'a ;)
Z opinią jest jak z dziurą w du..ie-każdy ma swoją.
Awatar użytkownika
eclip2
Posty: 1234
Rejestracja: 09 lis 2007, 21:46
Lokalizacja: Kostry/Lubelskie

Post autor: eclip2 »

cris pisze::wow: A co ma z ty wspólnego rodzaj bezpiecznika???Mógłbyś rozwinąć myśl :hm:
Liczba bolców jest dostosowana do budowy korka + prowadnicy, spustu i bezpiecznika. Hatsany w swej historii miały różne rodzaje i odmiany spustów i prowadnic. O ile pamiętam, to Hatsan wyprodukował trzy rodzaje spustów, w tym drugi spust miał chyba trzy lub cztery odmiany (materiały zapadek, kształt zapadki najdłuższej i tej połączonej z językiem spustowym).
B2->H55->HW97k->FN19->HW90->AT44
BT3-9x40->BL3-9x40->BT3-9x40 DOA600->BT6-18x40
Łucznik wz.70 + Browning Buck Mark URX
Awatar użytkownika
kukmaster
Posty: 21
Rejestracja: 06 gru 2009, 19:53
Lokalizacja: Opole

Post autor: kukmaster »

cris pisze:Tak czy siak -grunt ze masz quattro trigger'a ;)
Dokładnie :D Spust chodzi bardzo delikatnie, można go wyregulować w każdy sposób, jak kto lubi :)
Awatar użytkownika
cris
Posty: 758
Rejestracja: 14 lis 2009, 20:25
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: cris »

Szanowny Tomku. Osobiście lobię posty rzeczowe i coś wnoszące do tematu(w odróżnieniu od takich byleby zaistnieć na forum).Szanuję twoją wiedzę i czas spędzony na tym forum.
Tym bardziej dziwią mnie i nie ukrywam drażnią posty typu
eclip2. pisze:To jest związane z innym bezpiecznikiem (i korkiem) w H95, który potrzebuje dodatkowego bolca
Gdyby w tym poście było chociaż CHYBA ,ale to jest suche , stanowcze i nieznoszące sprzeciwu stwierdzenie,które mija się kompletnie z prawdą!!!
Przejrzyj zdjęcia zamieszczone przez Sulti (3 bolce) i Kukmastera (2 bolce) a zobaczysz że różnic w bezpieczniku nie ma. Co do H95 to zgoda, płytka bezpiecznika ma inny kształt,korek też (kanał w górnej części na suwadło bezpiecznika)tylko to nie ma nic wspólnego z bolcami mocującymi tak jak Ty to napisałeś
eclip2. pisze:innym bezpiecznikiem (i korkiem) w H95, który potrzebuje dodatkowego bolca.
Jeżeli chodzi o Twoją odpowiedz
eclip2. pisze:Liczba bolców jest dostosowana do budowy korka + prowadnicy, spustu i bezpiecznika. Hatsany w swej historii miały różne rodzaje i odmiany spustów i prowadnic. O ile pamiętam, to Hatsan wyprodukował trzy rodzaje spustów, w tym drugi spust miał chyba trzy lub cztery odmiany (materiały zapadek, kształt zapadki najdłuższej i tej połączonej z językiem spustowym).
Nie wiem czy zauważyłeś, ale my sobie gawędzimy o spuście typu,, Quattro''.
W hatsanah II generacji moduł spustu nie był blokowany razem z korkiem. Był przykręcony do korpusu śrubą i bolcem do ,,jarzma''(przyspawanego do cylindra). Co do samego korka to był króciutki ,nie miał ,,kieszeni '' spustowej, był blokowany jednym bolcem,i służył tylko do trzymania prowadnicy razem z sprężyną.Jak widzisz stare systemy są niekompatybilne z nowymi.W H95 są dwa bolce do blokowania obudowy (systemu) spustu,ale jednym też pewnie by można zablokować i było by dobrze.Na pewno nie kolidowało by to z płytką bezpiecznika.Można by też było zamienić sam rodzaj płytki bezpiecznika,ale razem z korkiem ze względu na inne wycięcia do dźwigienki blokady (H95 ma,, suwadło wciskowe'')
Reasumując -system bezpiecznika nie korzysta i nie jest w żaden sposób uzależnione od bolców mocujących moduł spustowy.
Ps.
Pisząc te słowa byłem spokojny i wyluzowany na maxa :lol: :lol: :lol:
Z opinią jest jak z dziurą w du..ie-każdy ma swoją.
Awatar użytkownika
eclip2
Posty: 1234
Rejestracja: 09 lis 2007, 21:46
Lokalizacja: Kostry/Lubelskie

Post autor: eclip2 »

W porządku, bez obrazy ;)
Przecież każdy może się pomylić. :)

P.S. Dzieki za doinformowanie w kwestii budowy nowszych modeli Hatsanów.
B2->H55->HW97k->FN19->HW90->AT44
BT3-9x40->BL3-9x40->BT3-9x40 DOA600->BT6-18x40
Łucznik wz.70 + Browning Buck Mark URX
Awatar użytkownika
Koval
-#LOK_KST
-#LOK_KST
Posty: 2086
Rejestracja: 17 cze 2006, 1:46
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Koval »

@kukmaster
Gwint "słabiutki" , prócz ucinki końcówki przydałaby się polerka bo w naturalny sposób od użytkowania nie doczekasz się efektu , może dopiero po kilkunastu paczkach śrutu nastąpiłaby jakaś poprawa. Nigdy tak na poważnie nie polerowałem wnętrza lufy to nie doradzę jak to zrobić poszukaj na tym forum lub innym jakiś tutorial o polerce gwintu.

Wracając do początku tematu mam pytanie czy obejrzałeś dobrze tłok , na zdjęciu widać ciemną plamkę na dnie czy to nie jest przypadkiem otwór ?.

Koledzy już pisali ,że im prowadnica dłuższa tym lepsza jednak do tego co Adam napisał dorzucę , aby się tłok zapiął musi być luz , długość kapelusza i prowadnicy razem musi być mniejsza przynajmniej około centymetra niż długość zmierzona od dna zapiętego tłoka do korka. Nie pasuj tego zbyt dokładnie bo będziesz rozbierał i poprawiał , a nie ma potrzeby aby długość prowadnicy była na styk.
Materiał na prowadnicę to w zależności jakie masz preferencje. Poliamidy to lepsza kultura strzału , cichsza praca sprężyny. Stal to większa trwałość , jednak tylko wtedy jeżeli jest to twardy lub ulepszany materiał.
Co do luzów sprężyna-prowadnica to jak jest sprężyna dobrze równo wykonana może wchodzić ciasno , jak nie jest najwyższych lotów to nie dorabiaj prowadnicy na wcisk niech wchodzi tylko z lekkim oporem bo sprężyna będzie się zacierać co przedłoży się skokami prędkości wylotowej śrutu.
Pozdrawiam.
Robert
Diana 60, AR2079B PCP, Webley Raider, HW-100, AA EV2 + kilka szkiełek lepszych i gorszych
Awatar użytkownika
cris
Posty: 758
Rejestracja: 14 lis 2009, 20:25
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: cris »

Koval,masz rację widać otwór :lol: i tak ma być !!!
To są zdjęcia wnętrza cylindra a nie tłoka, a to jest otwór zasilający :hihi:
,,Stara Gwardio'' co się z wami dzieje :lol: :lol: :lol: :lol: (syndrom poświąteczny?) :drunk:
Z opinią jest jak z dziurą w du..ie-każdy ma swoją.
jarek m
Posty: 1272
Rejestracja: 29 lis 2007, 23:31

Post autor: jarek m »

Nie wypowiem się za starą gwardię, ale za siebie. Siedzę cicho, bo nowe hatsany są prawie takie same, jak stare. A prawie czyni dużą różnicę :lol: Co tu dużo mówić, w porównaniu do hatsanów z sprzed choćby dwóch lat mechanizm spustowy, sposób mocowania zupełnie się zmienił. Nie mam co pisać, tylko czytać i oglądać :zdziwko:
Colty navy x 2
Hawken Thompson/Center .45
S400+Hawke Varmint II
BSA Hornet
ODPOWIEDZ