Rozbiórka Hatsana 90 stg+sas+quattro trigger
Mam nadzieje że nikt się nie obraził za ,,Starą gwardię" i ten ,,Syndrom"
Nie chcę tu nikomu miodzić ,ale to za wasza sprawą ustrzegłem się ,,chinki",dowiedziałem się wszystkiego o Hatsanach (i nie tylko) Tak jak kiedyś pisałem,większość z Was zaczynała od hatsana.Teraz macie karabinki z wyższej półeczki- i tak ma być,normalna droga rozwoju Może teraz coś świeżego o harnasiach będą przedstawiać NOWI
Nie chcę tu nikomu miodzić ,ale to za wasza sprawą ustrzegłem się ,,chinki",dowiedziałem się wszystkiego o Hatsanach (i nie tylko) Tak jak kiedyś pisałem,większość z Was zaczynała od hatsana.Teraz macie karabinki z wyższej półeczki- i tak ma być,normalna droga rozwoju Może teraz coś świeżego o harnasiach będą przedstawiać NOWI
Z opinią jest jak z dziurą w du..ie-każdy ma swoją.
cris pisze:Mam nadzieje że nikt się nie obraził za ,,Starą gwardię" i ten ,,Syndrom"
Nie chcę tu nikomu miodzić ,ale to za wasza sprawą ustrzegłem się ,,chinki",dowiedziałem się wszystkiego o Hatsanach (i nie tylko) Tak jak kiedyś pisałem,większość z Was zaczynała od hatsana.Teraz macie karabinki z wyższej półeczki- i tak ma być,normalna droga rozwoju Może teraz coś świeżego o harnasiach będą przedstawiać NOWI
I mam nadzieję że tak się stanie, bo bardzo ciekawi mnie co też Turcy nakombinują jeszcze w swoich dmuchawkach
B2->H55->HW97k->FN19->HW90->AT44
BT3-9x40->BL3-9x40->BT3-9x40 DOA600->BT6-18x40
Łucznik wz.70 + Browning Buck Mark URX
BT3-9x40->BL3-9x40->BT3-9x40 DOA600->BT6-18x40
Łucznik wz.70 + Browning Buck Mark URX
UFF faktycznie jest to zdjęcie cylindra , zmyliło mnie trochę bo na zdjęciach 19 i 20 jest cylinder i nieweidzieć czemu zdjęcie 16 uznałem za zdjęcie wnętrza tłoka , choć powinienem pamiętać , że w nowszych generacjach jest tłok zamknięty.
A zwróciłem uwagę na otwór bo w ten sposób osłabia się wiatrówki tzn. zamiast zakładać słabszą sprężynę wierci się w czole tłoka mały otwór aby nie pozwolić na duże sprężenie powietrza i byłem ciekawy czy aby Hatsan nie zaczął dostosowywać wiatrówek do limitu używając tej metody.
Pozdrawiam.
Robert
A zwróciłem uwagę na otwór bo w ten sposób osłabia się wiatrówki tzn. zamiast zakładać słabszą sprężynę wierci się w czole tłoka mały otwór aby nie pozwolić na duże sprężenie powietrza i byłem ciekawy czy aby Hatsan nie zaczął dostosowywać wiatrówek do limitu używając tej metody.
Pozdrawiam.
Robert
Diana 60, AR2079B PCP, Webley Raider, HW-100, AA EV2 + kilka szkiełek lepszych i gorszych
Witam szanowne grono. Jestem nowy i dodatkowo całkowity lamel w temacie strzeleckim.
Przypadkowo stałem się posiadaczem nowej wiatrówki 90stg quattro + sas . Przeczytałem praktycznie wszystko odnośnie tuningu i udoskonalania tejże wiatrówki, i nigdzie nie znalazłem informacji o wymiarach prowadnicy. Mogę liczyć na takowe?
Pozdrawiam.
Przypadkowo stałem się posiadaczem nowej wiatrówki 90stg quattro + sas . Przeczytałem praktycznie wszystko odnośnie tuningu i udoskonalania tejże wiatrówki, i nigdzie nie znalazłem informacji o wymiarach prowadnicy. Mogę liczyć na takowe?
Pozdrawiam.
Prowadnica powinna mieć średnicę dopasowaną do danej sprężyny na lekki wcisk.Egoista pisze:nigdzie nie znalazłem informacji o wymiarach prowadnicy. Mogę liczyć na takowe?
Wysokość jej zależy od tego, jak wysoki mamy kapelusz w tłoku, przy czym prowadnica powinna być możliwie jak najwyższa.
B2->H55->HW97k->FN19->HW90->AT44
BT3-9x40->BL3-9x40->BT3-9x40 DOA600->BT6-18x40
Łucznik wz.70 + Browning Buck Mark URX
BT3-9x40->BL3-9x40->BT3-9x40 DOA600->BT6-18x40
Łucznik wz.70 + Browning Buck Mark URX
Teoretycznie taka sama.Egoista pisze:Mam rozumieć, że każdy Hadsan 90 stg+sas+quattro trigger ma inną sprężynę?eclip2. pisze: Prowadnica powinna mieć średnicę dopasowaną do danej sprężyny na lekki wcisk.
Wysokość jej zależy od tego, jak wysoki mamy kapelusz w tłoku, przy czym prowadnica powinna być możliwie jak najwyższa.
Praktycznie - każda jest inna. Dlatego albo dorabia się prowadnicę pod konkretną sprężynę, albo kupuje SPASOWANY zestaw prowadnicy ze sprężyną.
H90 + PP 3-9x40+full Alchemik ; )
Przyszłość: HW 50....
Przyszłość: HW 50....
Vilder opowiadasz jakieś,, pierdoły"
Ludzie, nie twórzcie jakiś mitów które później będą powtarzane na tym forum .
Wymiary sprężyny w hatsanach III generacji to:długość 27 cm , 37 zwojów ,średnica zew. 19mm, wew. 13mm.Drut grubości 3 mm. Różnice(nieznaczne) mogą występować tylko w długości,a to za sprawą siadania sprężyny.
Gdyby Egoista chciał wymienić sprężynę (z jakiś powodów) na np. śr. zew. 19,8mm śr. wew.13.4mm; to prowadnica musiała by mieć ok tych 13.4mm , czyli wchodzić na pasówkę . Ot i cała sztuka. Co do długości ; to może być tak długa , żeby pozwalała zaczepić się tłokowi o pazur (zaczep ). W praktyce długość nie przekracza 14 cm
Skąd to wiesz ???Vilder pisze:Teoretycznie taka sama.
Praktycznie - każda jest inna.
Ludzie, nie twórzcie jakiś mitów które później będą powtarzane na tym forum .
Wymiary sprężyny w hatsanach III generacji to:długość 27 cm , 37 zwojów ,średnica zew. 19mm, wew. 13mm.Drut grubości 3 mm. Różnice(nieznaczne) mogą występować tylko w długości,a to za sprawą siadania sprężyny.
Tomek pisząc te słowa zapewne miał na myśli ogólna zasadę jaką kierujemy się przy wykonywaniu prowadnic.eclip2. pisze: Prowadnica powinna mieć średnicę dopasowaną do danej sprężyny na lekki wcisk.
Gdyby Egoista chciał wymienić sprężynę (z jakiś powodów) na np. śr. zew. 19,8mm śr. wew.13.4mm; to prowadnica musiała by mieć ok tych 13.4mm , czyli wchodzić na pasówkę . Ot i cała sztuka. Co do długości ; to może być tak długa , żeby pozwalała zaczepić się tłokowi o pazur (zaczep ). W praktyce długość nie przekracza 14 cm
Z opinią jest jak z dziurą w du..ie-każdy ma swoją.
Więc cris niby czemu ci bardziej doświadczeni mówią, aby nigdy nie brać drogą kupna samej prowadnicy, bo może nie być dobrze dopasowana do posiadanej sprężyny?
Na oczy widziałem dwie fabryczne sprężyny hatsanowskie i prowadnice, która na jedną wchodziła ciasno, a na drugą z o wiele mniejszym oporem. Niby takie same, ale jednak te setne milimetra się różnią...
Na oczy widziałem dwie fabryczne sprężyny hatsanowskie i prowadnice, która na jedną wchodziła ciasno, a na drugą z o wiele mniejszym oporem. Niby takie same, ale jednak te setne milimetra się różnią...
H90 + PP 3-9x40+full Alchemik ; )
Przyszłość: HW 50....
Przyszłość: HW 50....
Cóż dobry zestaw to prowadnica wykonana pod konkretną sprężynę , różnica w średnicy do 0,1 mm jest ok 0,1-0,2 mm jeszcze jest do przyjęcia , ale ponad 0,2 mm to jest już spory luz.
Tolerancja sprężyn Hatsana jest z pewnością nie mniejsza jak 0,2 mm , można spodziewać się nawet większej.
Oczywiście wszystko będzie działać z luzem nawet i milimetrowym tylko po co inwestować dłubać i na dzień dobry po złożeniu słuchać brzdękania sprężyny.
Pozdrawiam.
Robert
Tolerancja sprężyn Hatsana jest z pewnością nie mniejsza jak 0,2 mm , można spodziewać się nawet większej.
Oczywiście wszystko będzie działać z luzem nawet i milimetrowym tylko po co inwestować dłubać i na dzień dobry po złożeniu słuchać brzdękania sprężyny.
Pozdrawiam.
Robert
Diana 60, AR2079B PCP, Webley Raider, HW-100, AA EV2 + kilka szkiełek lepszych i gorszych
Nie na wcisk, a na lekki wcisk.Egoista pisze:dlaczego p0rowadnica musi być pasowana na wcisk w sprężynę?
Łopatologicznie, to tak, żeby dało się sprężynę wsadzić na prowadnicę jednym palcem bez wysiłku, a po odwróceniu w powietrzu, żeby sprężyna się sama nie zsuwała z prowadnicy.
Ma to związek z tym, że sprężyna podczas powrotu do standardowego kształtu po naciśnięciu spustu pcha tłok i wykonuje obrót wokół własnej osi. Jakby była wepchnięta na prowadnicę na wcisk, to cała wiatrówka przekręcałaby się razem ze sprężyną.
B2->H55->HW97k->FN19->HW90->AT44
BT3-9x40->BL3-9x40->BT3-9x40 DOA600->BT6-18x40
Łucznik wz.70 + Browning Buck Mark URX
BT3-9x40->BL3-9x40->BT3-9x40 DOA600->BT6-18x40
Łucznik wz.70 + Browning Buck Mark URX
Witam.Egoista pisze:Wytłumaczy mi ktoś tak łopatologicznie , dlaczego p0rowadnica musi być pasowana na wcisk w sprężynę? Trochę to na bakier z fizyką, ale ja się nie znam.
Więc tak - sprężyna musi wchodzić na lekki wcisk z racji swoich właściwości.
Naciągając (zgniatając) sprężynę zwiększa ona minimalnie swoją średnicę. Wtedy powstaje minimalny luz między naszą sprężyną a prowadnicą.
W czasie strzału, sprężyna jak wiadomo wraca do pierwotnego stanu. Tu jest sedno sprawy. Lekko wciśnięta na prowadnicę sprężyna zaciska się na niej co eliminuje drgania czyli popularne brzęczenie sprężyny po strzale. Właśnie dlatego najbardziej popularne są prowadnice ertalonowe, bo lepiej tłumią te drgania.
Dodatkowo wpływa korzystnie na zmniejszenie kopa, bo sprężyna delikatnie wyhamowuj na prowadnicy.
No, to tyle tak po chłopsku.
Pozdrawiam
Łukasz