Obrazek

Rozbiórka Hatsana 90 stg+sas+quattro trigger

rafik
Posty: 85
Rejestracja: 06 sty 2017, 7:17

Re: Rozbiórka Hatsana 90 stg+sas+quattro trigger

Post autor: rafik »

cedec1 pisze: 11 wrz 2017, 22:01 Mamutowicz no niestety takie informacje pozostawie dla siebie :D a tak na poważnie mam jeszcze jedno być może głupie
pytanie robiąc przegląd zerowy zastosowałem się do informacji zaczerpniętych z forum i nasmarowałem system smarem do przegubów (takich samochodowych) czyli smarem grafitowym tak pisało na pojemniku wystrzelałem około 500 pestek wszystko ładnie chodziło bez zarzutu doczytałem na że powinno się używać do spręzyny smar molibdenowy a grafitowy to samo zło !!! no to popędziłem do sklepu zakupując taki rozkręcam wiatrówkę czyszczę benzyną ekstrakcyjną smaruję smarem molibdenowym składam ładnie i po około 50 pestkach słyszę że coś podczas nacięgania nie działa płynnie myślę sobie pewnie tak ma być strzelam następne 50 pestek i sumienie nie daje mi spokoju więc rozbieram karabinek i moim oczom ukazuje się przytarta górna końcówka tłoka od strony montażu lupki (tam gdzie ludzie dorabiają pierścień ślizgowy) oraz cylinder w środku siedzę teraz nad tą wiatrówką i nie wiem czym ją nasmarować to jak to jest w końcu z tymi smarami czym to nasmarować żeby było dobrze ?
Miałem to samo , po smarze grafitowym disel , na molibdenowym przetarłem tak samo tłok w cylindrze w H125 .

Wróciłem do smaru Łt-43 , lepi się to jak cholera ,ale 500 pestek i nic nie słyszę aby coś się działo wew bebechów (dla pewności po ok 200 pestkach rozebrałem w celu sprawdzenia i jest miodzio) :)
janusz22551

Re: Rozbiórka Hatsana 90 stg+sas+quattro trigger

Post autor: janusz22551 »

Koledzy, smar molibdenowy na sprężynę a rysy na górnej części tłoka, zrobiły się prawdopodobnie od zbyt głęboko wkręconej śruby blokującej montaż. Ewentualnie jeśli macie stopery blokujące montaż optyki, to często bywa tak w Hatsan, że są za długie śrubki którymi jest przykręcony.
rafik
Posty: 85
Rejestracja: 06 sty 2017, 7:17

Re: Rozbiórka Hatsana 90 stg+sas+quattro trigger

Post autor: rafik »

janusz22551 pisze: 12 wrz 2017, 6:24 Koledzy, smar molibdenowy na sprężynę a rysy na górnej części tłoka, zrobiły się prawdopodobnie od zbyt głęboko wkręconej śruby blokującej montaż. Ewentualnie jeśli macie stopery blokujące montaż optyki, to często bywa tak w Hatsan, że są za długie śrubki którymi jest przykręcony.

U mnie właśnie nie (zdemontowany mam stoper, stosuje tylko kołek stopujący z montażu od optyki który ledwo co wchodzi w otwór po stoperze , lubię mieć bliżej optykę oka)
Nie stosuję sprężyn tradycyjnych a vortex .

Po smarze grafitowym po ok 100 pestkach naciąganie powodowało skrzypienie co mnie bardzo zaniepokoiło , po otwarciu bebechów w górnej części tłoka oraz cylindra głębokie rysy miałem (o karabinek dbam jak mogę , na początku pomyślałem piach się dostał ) ale po przemyciu i zbadaniu zanieczyszczeń z cylindra i tłoka zero było ,sam smar + benzyna .

Dla mnie ten ŁT lepiej się spisuje , lepi się okropnie ,co świadczy o bardzo dobrej przyczepności do elementów smarujących .
janusz22551

Re: Rozbiórka Hatsana 90 stg+sas+quattro trigger

Post autor: janusz22551 »

:hm: Mi w Hatsanie właśnie śrubki od stopera porysowały tłok i cylinder. Coś musiało się tam dostać, bo przecież nie zrobił tego smar.
rafik
Posty: 85
Rejestracja: 06 sty 2017, 7:17

Re: Rozbiórka Hatsana 90 stg+sas+quattro trigger

Post autor: rafik »

Smar raczej tego nie zrobił ,lecz dość szybko uległ zużyciu co nie powodowało smarowania .
Dość często i dużo ostatnio strzelam , H80 po otwarciu , smar przypomniał ciemną ciecz bez właściwości smarujących (może trafiłem na felerny jakiś ,ale na opakowaniu pisze do przegubów )
Więc od nie dawna stosuje ŁT z powodzeniem ,nie znam nazwy smaru który Alchemik dostarczył z zestawem tuningowym .

Rewelacja ,jasny , lepki jak cholera i dosłownie troszkę potrzeba było do przesmarowania zestawu po założeniu.
janusz22551

Re: Rozbiórka Hatsana 90 stg+sas+quattro trigger

Post autor: janusz22551 »

Napisz do kolegi Mi6, ma bardzo dobre smary do pneumatyków.
Awatar użytkownika
zulusj23
Posty: 81
Rejestracja: 17 cze 2017, 20:56
Lokalizacja: Niedrzwica Duża

Re: Rozbiórka Hatsana 90 stg+sas+quattro trigger

Post autor: zulusj23 »

Tak, potwierdzam, Alchemik dołącza do swoich zestawów rewelacyjny smar.
DAYSTATE MK3 + Kandar
Awatar użytkownika
Mamutowicz
-#mamutowicz
-#mamutowicz
Posty: 4620
Rejestracja: 02 paź 2011, 14:07
Lokalizacja: Rajcza / Thurcroft

Re: Rozbiórka Hatsana 90 stg+sas+quattro trigger

Post autor: Mamutowicz »

janusz22551 pisze: 12 wrz 2017, 8:34 :hm: Mi w Hatsanie właśnie śrubki od stopera porysowały tłok i cylinder. Coś musiało się tam dostać, bo przecież nie zrobił tego smar.
Smar jako taki to nie, ale pomógł.. :)

Spójrzcie na wektory sił działających na tłok w karabinkach sprężynowych:
sprężyna z tyłu stara się nie dopuścić do cofnięcia tłoka podczas napinania, a napinacz pcha tłok do tyłu i w górę. i to tam właśnie najczęściej powstają rysy, gdy smar o zbyt małej lepkości podda się naciskowi i zostanie przepchnięty na boczne i dolną część tłoka tam, gdzie działa mniejsza siła.
Dlatego ślizg w przedniej części tłoka ma takie znaczenie, bo bez niego jedynie warga uszczelki powstrzymuje tarcie metalu o metal, ale gdy ta się trochę wytrze - wtedy pojawia się zgrzyt i Rysy .. :)
TX200 by Tony Leach + SS 10x42 - do lufy exact i heja na tor.. :)
Ps.
Zacząłem znowu szczelać..
Dam znać jak zacznę ftrafiać. :D
rafik
Posty: 85
Rejestracja: 06 sty 2017, 7:17

Re: Rozbiórka Hatsana 90 stg+sas+quattro trigger

Post autor: rafik »

Mamutowicz pisze: 12 wrz 2017, 10:57 Spójrzcie na wektory sił działających na tłok w karabinkach sprężynowych:
sprężyna z tyłu stara się nie dopuścić do cofnięcia tłoka podczas napinania, a napinacz pcha tłok do tyłu i w górę. i to tam właśnie najczęściej powstają rysy, gdy smar o zbyt małej lepkości podda się naciskowi i zostanie przepchnięty na boczne i dolną część tłoka tam, gdzie działa mniejsza siła.
I to jest właśnie ta "złota myśl" ;) dokładnie w tym miejscu miałem rysy w cylindrze ,na szczęście nie wielkie i udało się to polerką załatwić :)
cedec1
Posty: 11
Rejestracja: 25 sie 2017, 22:41
Lokalizacja: Nowy Targ

Re: Rozbiórka Hatsana 90 stg+sas+quattro trigger

Post autor: cedec1 »

czyli na to wychodzi że trzeba tą górną część cylindra posmarowć gróbiej gęstym smarem tak samo końcówkę płaszcza tłoka ? dziwne jest tylko to ze na smarze grafitowym dość gęstym tak się nie działo a na molibdenowym jest już lipa ten molibdenowy to firmy cx80 a frafitowy
Hatsan 90
rafik
Posty: 85
Rejestracja: 06 sty 2017, 7:17

Re: Rozbiórka Hatsana 90 stg+sas+quattro trigger

Post autor: rafik »

jak dasz więcej smaru to będziesz miał diesel i spalisz uszczelkę tłoka ;)

ja zagadałem z kumplem tokarzem , wykona mi frez w tłoku na pierścień ślizgowy dla obydwu hatsanów :D
cedec1
Posty: 11
Rejestracja: 25 sie 2017, 22:41
Lokalizacja: Nowy Targ

Re: Rozbiórka Hatsana 90 stg+sas+quattro trigger

Post autor: cedec1 »

a co myślicie na temat bardzo gęstego smaru do łańcuchów motocyklowych jest tak gęsty że prawie klejący on na pewno się nie oderwie od posmarowanego miejsca (jechałem nawet do 140km/h i nic się nie oderwało od łańcucha :D )
Hatsan 90
kuzik71
Posty: 70
Rejestracja: 28 sty 2016, 1:02

Re: Rozbiórka Hatsana 90 stg+sas+quattro trigger

Post autor: kuzik71 »

No ja jechałem 200 km/h i mi też nie chlapie polecam
S100 WEISSES KETTEN SMAR DO ŁAŃCUCHA 400 ML
cedec1
Posty: 11
Rejestracja: 25 sie 2017, 22:41
Lokalizacja: Nowy Targ

Re: Rozbiórka Hatsana 90 stg+sas+quattro trigger

Post autor: cedec1 »

heh zaraz nazwa tego smaru zniknie ciekawe czy ktoś stosował taki patent ja osobiście używam motula ciekawe czy do dmuchawki by sie nadał :D
Hatsan 90
Awatar użytkownika
Mamutowicz
-#mamutowicz
-#mamutowicz
Posty: 4620
Rejestracja: 02 paź 2011, 14:07
Lokalizacja: Rajcza / Thurcroft

Re: Rozbiórka Hatsana 90 stg+sas+quattro trigger

Post autor: Mamutowicz »

To nie wypali.. Przede wszystkim smar nie może się dostać na uszczelkę tłoka bo spowoduje dizla.
W Hatsanie powinien być cieniutki film z jakiegoś magicznego smaru nie dizlującego ale to p jaki to smar najlepiej pytać tunerów.. ja nie mam pojęcia.. :/
TX200 by Tony Leach + SS 10x42 - do lufy exact i heja na tor.. :)
Ps.
Zacząłem znowu szczelać..
Dam znać jak zacznę ftrafiać. :D
ODPOWIEDZ