Obrazek

Porysowany tłok

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Hitch
Posty: 5
Rejestracja: 05 wrz 2009, 12:19
Lokalizacja: Staszów/Kraków

Porysowany tłok

Post autor: Hitch »

Swojego Hatsana 80s rozkręciłem po raz pierwszy zaraz po zakupie. Z braku funduszy na poprawę fabryki skupiłem się jedynie na umyciu, lekkim splanowaniu sprężyny i przesmarowaniu wszystkich elementów. Pozostawiając wymianę sprężyny i prowadnicy na później. To był błąd. Dzisiaj po około miesiącu od zakupu rozkręciłem go po raz drugi, zaniepokojony pogarszającą się kulturą pracy. Ku mojemu rozczarowaniu sprężyna zryła dno tłoka i oring na prowadnicy.

http://img183.imageshack.us/img183/5097/dsc04288j.jpg
http://img200.imageshack.us/img200/2442/dsc04287u.jpg

Ale chyba najgorsze jest to co stało się z zewnętrzną powłoką tłoka...

http://img246.imageshack.us/img246/4531/dsc04299.jpg

Czy ktoś wie jak to się mogło stać? O co tłok tak tarł? I czy da się to jakoś naprawić np. polerując tłok lub nakładając oringi ślizgowe??. Wydaje mi się że o zaczep spustu chowany w korpusie, ale nie jestem pewien, bo tak być nie powinno :/ Oprócz tego wnętrze korpusu też zostało wytarte (na długości 5 cm) ale jedynie z oksydy...

http://img183.imageshack.us/img183/6329/dsc04305.jpg

Z góry wielkie dzięki za pomoc.
Hatsan 80s + Point Precision 3-9x40AO
Awatar użytkownika
Iwan
Posty: 1672
Rejestracja: 24 lis 2008, 19:27
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Iwan »

Powodów może być kilka:

- Do systemu mógł dostać się piach lub coś podobnego
- Średnica zewnętrzna tłoka w miejscu porysowania mogła być za duża
- Korpus w miejscu wytartej oksydy mógł mieć nieznaczne zwężenie


Po co zakładać nowy temat skoro już umieściłeś posta ze swoim problemem w innym temacie?


Pozdrawiam
Obrazek
Czy to z góry, czy pod górę – furman patrzy w końską dziurę.
Awatar użytkownika
Hitch
Posty: 5
Rejestracja: 05 wrz 2009, 12:19
Lokalizacja: Staszów/Kraków

Post autor: Hitch »

Trochę namieszałem, wybaczcie. Ale to z powodu braku odpowiedzi na post w temacie o rozbiórce i braku możliwości usunięcia go.
Hatsan 80s + Point Precision 3-9x40AO
krystian85
Posty: 371
Rejestracja: 21 sty 2007, 10:57
Lokalizacja: tuszyn

Post autor: krystian85 »

Wyrobiona podkładka - z G. nie stali , to norma . Tłoka pewnie nie smarowałeś?
"Świat jest mały, ale należy do wielkich"
Awatar użytkownika
Hitch
Posty: 5
Rejestracja: 05 wrz 2009, 12:19
Lokalizacja: Staszów/Kraków

Post autor: Hitch »

Tłok smarowałem w miejscu powierzchni prowadzących smarem molibdenowym (niewielką ilością). Z resztą od razu po zakupie był cały przesmarowany. Wszelkie uszczelki również. A czy po przetarciu i wypolerowaniu go można założyć go z powrotem, czy po tej operacji będzie potrzebne założenie pierścieni prowadzących?
Hatsan 80s + Point Precision 3-9x40AO
Awatar użytkownika
Qbuś
-#zasłużony2020-21s
-#zasłużony2020-21s
Posty: 6432
Rejestracja: 28 paź 2007, 15:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Qbuś »

Mateusz ! Znajdź najpierw przyczynę, Musi być jakiś "zadzior", ostra krawędź, wystająca "śrubka", "cy cuś" ??? I usuń to !
Czas na małe "conieco" :D .(Już nie mam Hatsana :( ) Ale mam hulajnogę na prunt, "UZI", strzelbę taką jak Kamazek i spaliłem Roberta J chinkę "Magnum" Obrazek ! ⚡ 🇺🇦
Awatar użytkownika
Hummer130
Posty: 240
Rejestracja: 10 wrz 2009, 19:31
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Hummer130 »

A może sprężyna ci krzywo bije?
H90 STG SAS + "Alchemik" + PP 3-12x40
OrkaN
Posty: 31
Rejestracja: 29 maja 2009, 11:48

Post autor: OrkaN »

Hitch, tłok jest fest porysowany.... przyczyna prawdopodobnie za mocno wkręcona śruba od kołka stopującego montaż lunety, lub po prostu zadzior po gwintowaniu tych otworów.
polerka wystarczy w zupełności, a pierścienie ślizgowe bardzo pomogą. konieczna także będzie polerka wnętrza korpusu..... o tym wiele już napisano na forum.

jak co, to posiadam taki tłok od H55 :D ( fabryczny i nie używany).
HAENEL 304, HATSAN 55, pistolet ŁUCZNIK, HW 40 (made in China).
ODPOWIEDZ