Obrazek

H70 i sprężyna gazowa??

ODPOWIEDZ
drozdzu
Posty: 1100
Rejestracja: 26 maja 2006, 7:50
Lokalizacja: okolice Świdnicy

Post autor: drozdzu »

łaze i mysle :dokuczacz: ale moze cos wymysliłem, zamist kleic wentyl do jakiegos skrawka dentki czy balona od piłki moge przeciez kupic gotowa dentke od małych kułek jakich pełno w obi i poprostu wcisnac cała dentke w cylinder ukształtowany tak zeby wchodzil we wnetrze tłoka na wcisk ( zeby dentka nie wychodziła bokami ani nie była wciagana podczas naciagania w szpare miedzy cylindrem a wnetrzem tłoka)
no teraz to juz kwestia czasu kiedy zrobie gazówke narazie do chinki albo juz do hatsana, mysle ze jesli zwykły samochodowy wentyl wytrzyma cisnienie około 37atm to bedze wszystko działac poprawnie

kurde Oswald dzeki za pomysł z tym workiem :okok: rotfl
Hw90 5,5 + dm60 + DOT 4-16x42 AO i fajny tłumiczek od Hogana
Awatar użytkownika
Dread Rock
Posty: 127
Rejestracja: 03 maja 2006, 14:18
Lokalizacja: kuńcawioski

Post autor: Dread Rock »

Nie chcę być złym prorokiem, ale worek za słaby KICK będzie dawał. O jego żywotności nie wspomnę.

Po co kombinować jak rozwiązanie jest w postaci gas ramu HW 90, tylko to zaadaptować do harrego.
Obrazek
conrad
Posty: 80
Rejestracja: 16 sie 2006, 22:22
Lokalizacja: Poznań

Post autor: conrad »

A można kupić sam gasram do hw90 czy od razu cały karabinek? :)
Awatar użytkownika
Wierzbin
-#zasłużony_team
-#zasłużony_team
Posty: 3983
Rejestracja: 28 kwie 2006, 12:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wierzbin »

Sam gasram czyli karabinek bez lufy i osady. Może ktoś trzyma takie cuda...
Daystate Mk3 FT + LS
Był H55 + Walther 3-9x40AO
Awatar użytkownika
Wiecho
Posty: 49
Rejestracja: 24 lip 2006, 10:01
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wiecho »

conrad pisze:A można kupić sam gasram do hw90 czy od razu cały karabinek? :)
Owszem, można. Np. w http://www.chambersgunmakers.co.uk/
Cena kompletu (z FI) ok. 150£.
Mam nadzieję, że bierzesz pod uwagę średnicę tłoka, która wynosi tutaj 30mm.

Jeśli myślisz o zakupie gotowej sprężyny gazowej do wiatrówki, pomyśl o ewentualnym zastosowaniu gas struta firmy Theoben. Jest produkowany gas strut m.in. dla Gamo Huntera o średnicy tłoka 25mm i skoku 100mm. Cena o 60% niższa od gas ramu HW90 i tak przewyższa cenę całego Hatsana...
drozdzu
Posty: 1100
Rejestracja: 26 maja 2006, 7:50
Lokalizacja: okolice Świdnicy

Post autor: drozdzu »

za 150€ to ja dziekuje - wole albo sam pokombinowac albo uzywac sprezyny no chyba, ze bym nazbierał na całe hw90 no to ok.
prawdopodobnie nic z tego nie wyjdze ale co mi szkodzi popróbowac, wsumie to dlaczego worek ma miec słaba zywotnosc skoro bedze pracował w zamknietej komorze rozciagajac sie i kurczac, w koncu to guma a jeszcze nasmarowac ja smarem silikonowym zeby wyeliminowac tarcie o scianki tłoka i cylindra który trzebaby wytoczyc i upchac tam worek, jedyne co mnie martwi to fakt ze przy zbyt duzym zapasie gumy bedze wszystko sie tam kiełbasic i zgniatac :/ druga sprawa to dopasowanie "cylindra" do wnetrza tłoka zeby guma nie dostawała sie miedzy te elementy pod wpływem duzego cisnienia

pozyjemy zobaczymy co z tego wyjdze - najpierw musze kupic wiatrówke potem bede sie bawił :dokuczacz:
pozdro

[ Dodano: 2006-09-08, 15:53 ]
patrzcie co znalazłem - niestety to dla mnie niewiele informacji bo nie znam na tyle anglika zeby doczytac tam cos sensownego - mógły ktos poswiecic pare minut i wskrócie powiedziec jak oni przerabiaja te gazówki zeby nie miały hamulca??
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?t=1915

[ Dodano: 2006-09-08, 16:01 ]
http://dzikizachod.fieldtarget.net/view ... 9b398ac1fa
ten sam watek, tylko jak oni wyjmuja ten hamulec

[ Dodano: 2006-09-09, 15:54 ]
witam
PANOWIE NADSZEDŁ PRZEŁOM co prawda narazie w teorii ale juz niebawem sie zisci :killer:
własnie znalazłem u ojca w garażu zepsuta sprezyne gazowa od klapy Ww pasata ( 500N )
pozwolił mi ja rozebrac wiec nie mogłem sobie odmówic sekcji zwłok tejże spreżynki :radocha:
co prawda zle zrobiłem bo zaczełem nie od tej strony co powinienem ale do srodka sie dostałem i tu moje zdziwienie - tam prawie nic nie ma :szok: system hamulcowy jest tak banalny ze az genialny ale niestety nie da sie go wymontowac bez utraty cisnienia w sprezynie :zalamka:

sprezyna jest zbudowana bardzo prosto i bez zadnych skomplikowanych elementów
najprosciej mozna to wyjasnic na schemacie:
Obrazek
1 i 5 - gwinty do mocowania uchwytów
2- system zwalniajacy ( o tym za chwile)
3- uszczelka ( tez cos wspomne)
4- polerowany pret wchodzacy do wnetrza sprezyny
6 i 7 - sprezone powietrze o tym samym cisnieniu majace prawie swobodna droge do wyrównywania cisnienia miedzy komorami 6 i 7

SYSTEM ZWALNIAJACY:
wykonany jest banalnie choc przez moment zastanawiałem sie jak działa
system zwalniajacy zbudowany jest z kilku elementów
1.duza stalowa podkładka zajmujaca prawie cała srednice cylindra sprezyny
2. element który przypomina zębatke na którym od strony duzej podkładki jest włozony luzno i ruchomo pierscien z jakiegos tworzywa dokładnie przylegajacy do scianek cylindra
3- druga stalowa podkładka ale z otworami umozliwiajacymi przelot powietrza

Zasada działania??? - no własnie ciekawie to jest zbudowane a kluczowa role odgrywa tu luzny pierscien z tworzywa który pod wpływem cofajacego sie "tłoka" przylega do metalowej podkładki uszczelniajac układ miedzy komorami 6 i 7 , ruch tłoka w dół cylindra powoduje ze pierscien przesówa sie w strone podkładki z otworami i umozliwia wyrównanie cisnien przez co system zwalniajacy nie działa podczas zgniatania sprezyny :okok:
Obrazek
Obrazek


USZCZELKA
uszczelka mimo tego ze jest wykonana bez zadnego kołnieża i z bardzo twardego plastiku trzyma niemałe cisnienie ( moim zdaniem to element który jest najsłabszym elementem "domowych" sprezyn gazowych ale w tym przypadku mamy wszystko gotowe nic nie trzeba dorabiac :radocha: )

Obrazek

jeszcze fotka całosci:
Obrazek



moja wizja przerobienie tego na nasze potrzeby wyglada nastepujaco, obcinamy sprezyne przy gwincie 1,wywalamy z systemu cały hamulec zostawiajac tylko podkładke z rowkami , wkładamy spowrotem wszystko do srodka i zaslepiamy to co przecielismy wlutowując w centrum wentyl samochodowy, po wszystkim dorabiamy mocowanie do korpusu wiatrówki ( jakies wsporniki opierajace sie na bolcu trzymajacym prowadnice ) i pompujemy sprezyne na odpowiednie cisnienie,
mamy przynajmniej pewnosc ze spreznyna bedze szczelna ( najsłabszym elementem jest tu wentyl chyba ze zastosuje cos bardzej wytrzymałego od samochodowego bo cisnienie przy srednicy preta 8mm bedze siegac koło 100atmosfer :szok: )

[ Dodano: 2006-09-09, 19:27 ]
po dokładnym przeliczeniu cisnienie które pozwoliłoby na wykorzystanie tej sprezyny siegło 150atmosfer :shock: jedynym zaworkiem który mógłby to utrzymac jest chyba tylko zawór od kartusza PCP ale taki pewnie jest kosmicznicznie drogi ( poza tym kto mi to napompuje to dych 150atm ???) a wiec moim zdaniem gra nie warta swieczki chociaż fajnie byłoby kosztem Otevy sprawic sobie gazówke do hatsana :bezradny:

Ja chyba w tym miejscu zakoncze eksperymenty bo pojawiaja sie bariery któych nie jestem w stanie przeskoczyc lub nie opłaca sie ich przeskakiwac, wszystko wiaze sie z potwornym cisnieniem które panuje w takiej sprezynie, cisnienie jest kilka krotnie wyzsze niz w rozwiazaniu z HW90 z racji ponad 4 krotnie mniejszej powierzchni działania powietrza.

moze ktos jeszcze cos wymysli ale chyba nic z tego nie wyjdze- poprostu nie da sie tak tanim kosztem zrobic porzadnego gas-rama
pozdro
Hw90 5,5 + dm60 + DOT 4-16x42 AO i fajny tłumiczek od Hogana
bobby4
Posty: 49
Rejestracja: 18 sie 2006, 18:35
Lokalizacja: KUJ-POM

Post autor: bobby4 »

A tu ktoś zrobił GasRam i wpakował w chinkę...
http://www.airbar.pl/viewtopic.php?t=19 ... ght=chinka

Pozdrawiam
drozdzu
Posty: 1100
Rejestracja: 26 maja 2006, 7:50
Lokalizacja: okolice Świdnicy

Post autor: drozdzu »

szkoda ze nie ma szczegółow :/ chyba stworze maila do autora tamtejszego postu
Hw90 5,5 + dm60 + DOT 4-16x42 AO i fajny tłumiczek od Hogana
Awatar użytkownika
Dread Rock
Posty: 127
Rejestracja: 03 maja 2006, 14:18
Lokalizacja: kuńcawioski

Post autor: Dread Rock »

drozdzu pisze:szkoda ze nie ma szczegółow :/ chyba stworze maila do autora tamtejszego postu
drewnianemu na pewno to nie wypaliło, a dlaczego wiem? bo podobnej średnicy cylinder gas ramu zrobiłem, energia z jego działania była za słaba(a naciąg trudniejszy jak sprężyny).
Gas ram o zadowalających parametrach w Hatsanie to konstrukcja której cylinder jest jednocześnie tłokiem i taka dawała by odpowiednią pojemność gazu roboczego.
Do przeróbek najlepiej na gas ram nadaje się 125(komora tłoka ~30mm i skok ~120) więcej jak w HW 90(oczywiście przy niskim ciśnieniu ~15atmosfer lub mniej). H 70 i podobne musiały by mieć większe ciśnienie.
Obrazek
drozdzu
Posty: 1100
Rejestracja: 26 maja 2006, 7:50
Lokalizacja: okolice Świdnicy

Post autor: drozdzu »

tak masz racje konstrukcje typu sprezyna z bagarznika nie zdaja egzaminu z racji zbyt małej powierzchni działania cisnienia panujace w takich sprezynach sa rzedu 130-170atmosfer wiec zeby cokolwiek utrzymało to cisnienie to zawór od kartusza PCP ale to wiaze sie z dodatkowymi niemałymi kosztami własniwie przewyszszajacymi wszystkie inne elementy takiej sprezyny, druga sprawa to napełnienie takiej sprezyny, skad wziasc cisnienie rzedu 100 i wiecej atmosfer ( fakt pompki do PCP ale takiej watpie ze ktos posiada przy hatsanie :lol: wiec znowu trzebaby kogos z pompa) sprawa robi sie tak skaplikowana ze odpuszczam od tego patentu :[
pozdro moze Wam sie uda
Hw90 5,5 + dm60 + DOT 4-16x42 AO i fajny tłumiczek od Hogana
Darek
Posty: 829
Rejestracja: 14 lip 2006, 16:47
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: Darek »

Nie odpuszczaj przecież siedzisz na porządnej sprężynie gazowej .Krzesło i nawet da radę upuścić z niego powietrza żeby niebyła taka twarda sam to robiłem .Czytając ten temat wpadłem na pomysł że da radę zrobić z hatsana z obrotowym tłokiem .Bez wielkich nakładów tylko potrzebna jest sprężyna i nowe łoże. Gdybam miał jakiś stary sprzęt to bym eksperymentował .A to mój projekt .

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/28a ... 8c6c5.html

Na rysunku by działał a co wy myślicie???
drozdzu
Posty: 1100
Rejestracja: 26 maja 2006, 7:50
Lokalizacja: okolice Świdnicy

Post autor: drozdzu »

Darek popraw link bo chyba cos z nim nie tak a chetnie zobacze, myslałem jeszcze nad opcja taka ze szukamy uszczelki tłoka o srednicy ok20mm ( moze od jakiegos pistoletu)
i robimy jakby drugi, mniejszy tłok który ma wchodzic we własciwy.

mniejszy tłok miałby przez cała długosc otwór którym moznaby dopompowac wstepnie sprezyne ( gdyby scianki wewnetrze własciwego tłoka były wypolerowane na lustro to wstepne dopompowanie sprezyny spowodowałoby uszczelnienie układu jak dzieje sie to w tłoku głównym z tą róznica ze tam nie wystepuje cisnienie wstepne) przy tłoku o srednicy 20mm cisnienie potrzebne do uzyskania nacisku 75kg (dla 17J) to tylko ( a moze aż ale poprzednio wyszło mi 150atmosfer :szok: ) 24atmosfery :radocha: pytanie tylko czy wentyl samochodowy to wytrzyma :mysli:
Hw90 5,5 + dm60 + DOT 4-16x42 AO i fajny tłumiczek od Hogana
Akas
Posty: 183
Rejestracja: 08 maja 2006, 12:58
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Akas »

Drozdzu, zwykły wentylek samochodowy może nie wytrzymać cisnień ponad 20 atm.
Są specjalne wentylki o lepszej uszczelce . Takie właśnie stosuje Theoben, wytrzymują cisnienie do 100 atm.
W moim HW 90 zepsuł się orginalny zaworek. Zastosowałem zwykły samochodowy , ale ten powoli puszcza cisnienie, przez 3tyg spadlo z 21j na 19,5j. Sprobuje włożyć drugi ,moze tarfił mi się wadliwy.

Twój pomysł z wykorzystaniem orginalnego tłoka wydaje się słuszny , mozna w nim spróbować poprawić głać wewnetrzną poprzez delikatne przetoczenie,lub zastosowanie rozwiertaka ,inny sposob to wykorzystanie tuleji np. od sprężyny gazowej i jej wklejenie w wnentrze tłoka.
Tłoczysko nalezałoby dotoczyć oddzielnie.
Kształtem powinno byc podobne do tego w HW90.
Róznica polegalaby na tym ,że pierscienie uszczelniające typu oring lub zepto 2 Hogana zamocowane byłyby nie na tuleji tłoka tylko na tloczysku.
W całym zagadnieniu wazne jest ,aby róznica cisnien pomiedzy fazą rozpreżenia a fazą spreznia była jak najmniejsza. W HW90 stosunek ten wynosi 100:65.
Scianki tłoczyska powinny być wiec jak najcieńsze , niestety koliduje to z gniazdami do zamocowania uszczelnien. Mozna by wiec zostawić w tym miejscu nieco grubsze scianki tłoczyska.
Takie wymiary sprężyny gazowej prawdopodobnie pozowoliłyby na uzyskanie energii 16j przy 20-kilku atmosfarach cisnienia ładujacego , jest to i wiec cisnienie okolo dwa razy mniejsze niz typowe w rozwiązaniach theobena. Pozwala również na zastosowanie tanich pompek do pompowania amortyzatorów rowerowych.

Co jeszcze mozna by było poprawic aby uklad zachowywał sie kulturalniej ? .
Mozna stoczyć czoło tłoka aby jego fi wynosilo 25mm i zastosować uszczelke od gamo albo TX200 ,oraz wkleić tuleje zmieniajacą fi cylindra z 27 na 25mm.
Takie zmniany pozwoliłyby na zastosowanie lzejszego tłoka oraz polepszenie sprawnosci , zmniejszyłoby to odrzut i cykl strzału.
Jest jeszcze kwestia zastosowania cięzarka dobijajacego.
Nie rozszyfrowałem jeszcze jego działania ,ale powoduje on podniesienie wydajnosci gas ramu o blisko 20% . A to znowu pozwala na zastosowanie mniejszych cisnien w komorze sprezania i lzejszy naciag.

Jak to wyglada w porównaniu do rozwiazan Theobena i HW ?
Zarowno theoben evolution jak i HW 90 maja bardzo duza srednice cylindra (30mm).
Tak duza srednica wymaga bardzo cieżkich tłokow 370g dla Theo i 420g dla HW. Dla potencjalnej fi cylindra 25mm w naszym hatsanie mozna spokojnie zmnieszyc tą wartość o 1/3. Wychodzi wiec okolo 250g.
Czyli wszystko pasuje poniewaz po stoczeniu głowki tloka ważyłby okolo 210g, zas dobijak okolo 40g. Co w sumie daje wlasnie 250g.
Nastepstwem tak lekiego tłoka jest mniejszy odrzut.
Przy załozeniu wagi calego krabinka takiej samej jak Theobena Evo( skok tloka 75mm) , nasz Hatsan miałby mimo dłuszego skoku (96mm) odrzut mniejszy o okolo 10%.
Dodatkową zaletą byłby lzejszy naciąg i mniejsze cisnienie gasramu.

Tak wiec w pierwszym teoretycznym oszacowniu tuningu uzyskujemy najlepszy na rynku wiatrówek sprezynowych stosunek odrzutu do uzyskiwanej energii sruta.
Lepszy nawet od tuningowanego na pogranicze swojej mozliwosci Prosporta, w którym po takich zabiegach żywotnosc sprezyny spada drastycznie.

Nalezy tez zauwazyc ze istotna wadą gasramu jest sprawnosc ogólna.
Dla porównania podam że mój Hatsan 75 o energii 22,5J duzo lzej sie naciaga od mojego HW90 19,5J. Róznice szacuje na co najmniej 1:1,3 przy tej samej energii.

pozdrawiam Andrzej Krzyżewski
drozdzu
Posty: 1100
Rejestracja: 26 maja 2006, 7:50
Lokalizacja: okolice Świdnicy

Post autor: drozdzu »

Zagadzam sie z Toba w 100% ale zeby uzyskac srednice wewnetrzna tłoka głównego równa 25mm musielibysmy wytoczyc nowy tłok poniewaz wymiary starego nie pozwalaja na takie przeróbki (FI wewnetrzene to 20 mm ale zewnetrzene to tylko 22mm)
druga sprawa z tym co powiedziałes ze scianki tłoczyska powninny byc jak najciensze to sie zgadza ale zeby umocowac uszczlke mysle ze mozna zrobic grubsze tylko w miejscu gdze bedze uszczelka ponizej stoczyc na scianki po 1mm

Jak tylko kupie Hatsana postaram sie wdrozyc w życie jeden z pomysłów (najwieksze prawdopodobienstwo zadziałania ma ten opisany przez Ciebie Andrzej wiec chyba tym sie zjme :okok: )
pozdro

[ Dodano: 2006-09-14, 16:00 ]
acha ile kosztuje ten bardzej wytrzymały wentyl o jakim wspomniałes???
Hw90 5,5 + dm60 + DOT 4-16x42 AO i fajny tłumiczek od Hogana
Akas
Posty: 183
Rejestracja: 08 maja 2006, 12:58
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Akas »

Nie ma problemu z zmniejszeniem fi cylindra na 25mm.
Robimy tak: dotaczamy tulejkę o o długosci 120mm i grubosci scianek 1mm wklejamy ją cylinder.
Nastepnie staczamy głowice tłoka tłoka do fi 24,9mm, oraz dopasowujemy grzybek mocujacy pod konkretną uszczelke np. od gamo , diany , czy tx200.

tu masz wymiary tłoka http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... dd8f2edd26

Cała sztuczka polega natym aby tylny zaczep tłoka pracował na wymiarze fi 27 i nie stykał sie z tą czescią cylindra która uzyska fi 25mm.
ODPOWIEDZ