Obrazek

H70 i sprężyna gazowa??

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Qbuś
-#zasłużony2020-21s
-#zasłużony2020-21s
Posty: 6430
Rejestracja: 28 paź 2007, 15:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Qbuś »

chyba że da się te sprężynę rozłożyć
Da się,ale stracisz ciśnienie i uszczelnienie :maruda: Niestety są to elementy rozbieralne tylko raz :/

Uwaga na wysokie ciśnienie!!
Ostatnio zmieniony 22 cze 2008, 12:30 przez Qbuś, łącznie zmieniany 1 raz.
Czas na małe "conieco" :D .(Już nie mam Hatsana :( ) Ale mam hulajnogę na prunt, "UZI", strzelbę taką jak Kamazek i spaliłem Roberta J chinkę "Magnum" Obrazek ! ⚡ 🇺🇦
drozdzu
Posty: 1100
Rejestracja: 26 maja 2006, 7:50
Lokalizacja: okolice Świdnicy

Post autor: drozdzu »

krystian85 pisze:o to się bałem że będzie ten hamulec ;(
Inaczej klapa bagaznika rozwaliłaby wlascicielowi twarz przy próbie otwarcia :maruda:
krystian85 pisze: chyba że da się te sprężynę rozłożyć - ten chamulec to taki pierścień"szorujący" o cylinder sprężyny .
Próbowalem rozebrac, ok da sie,hamulec mozna usunąc zwyczajnie odcinajac pierscien ale problemem jest powtórne napompowanie tego ustronstwa, bo, przy pręcie o średnicy 1cm(a takie tam wystepują) i sile nacisku sprezyny 70kg (czyli odpowiednik nacisku sprezyny w 16J karabinku) potrzeba cisnienia rzędu 90 atmosfer, a tego znany z gas ramów wentyl samochodowy NIE WYTRZYMA :maruda:

Wiec problemem jest tu cisnienie, a nie adaptacja siłowników ;(
pozdrawiam
Hw90 5,5 + dm60 + DOT 4-16x42 AO i fajny tłumiczek od Hogana
rifleman

Post autor: rifleman »

Witam, z tego co się orientuję to każda sprężyna ma jakąś tam prędkość wysuwania.
Te w klapach chyba kilkunastu cm/s. Nie ważne czy pcha 10kg czy 20 dag. szybciej się nie wysunie. To właśnie ten hamulec.
Cały cykl strzału trwa ułamek sekundy, więc wątpię że siłownik od klapy znajdzie tu zastosowanie. :/
Ale próbować można. ;)
drozdzu
Posty: 1100
Rejestracja: 26 maja 2006, 7:50
Lokalizacja: okolice Świdnicy

Post autor: drozdzu »

Kilan pisze:Koledzy - jeżeli jest hamulec (czytaj opór, tarcie - siła działająca wstecz) to zmniejsza on siłę działania sprężyny. Dla mnie jeżeli ona ma 680N to ma. A F=m x a tak??
F (siła)= constans=680N. Masa maski bety e39 (no nie wiem ze 20kg) dolicz do tego punkt zaczepienia siłownika w stosunku do punktu zaczepienia maski w aucie - zgodnie z zasadą działania maszyn prostych (dżwignia jednostronna) ta sprężyna musi mieć ogromną siłę żeby wogóle unieść tą maskę.
A teraz pomyśl, że ten sam siłownik ma popchnąć bezpośrednio i prosto tłok wiatrówki o masie (u mnie) 240g.

Z takiego założenia wyszedłem a jak będzie w praktyce to się okaże - jak się nie uda trudno zwrócę honor :)
Pozdro
Hamulcem jest coś na kształt uszczelki, która przez cisnienie samoczynnie zostaje przycisnięta do scianek cylindra i raz ze hamuje trąc o te scianki, a dwa ze wytwarza się róznica ciśnien wewnątrz cylindra i ruch tłoka zostaje wyhamowany pneumatycznie, dlatego rozumowanie ze nie obciazona spręzyna rozpręza się szybciej jest niestety błędne:/
bo nawet zgnieciona bez obciazenia rozpręza się jakby "chciała a nie mogła" w tępie mw 10cm na sekunde ;(
Hw90 5,5 + dm60 + DOT 4-16x42 AO i fajny tłumiczek od Hogana
Awatar użytkownika
pavko
Posty: 98
Rejestracja: 21 wrz 2006, 21:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: pavko »

krystian85 pisze:tylko nie pamiętam czy masz stary czy nowy tłok ?
nowy ;)
Awatar użytkownika
Kilan
Posty: 1321
Rejestracja: 22 mar 2008, 10:15
Lokalizacja: Rypin

Post autor: Kilan »

drozdzu pisze: Hamulcem jest coś na kształt uszczelki, która przez cisnienie samoczynnie zostaje przycisnięta do scianek cylindra i raz ze hamuje trąc o te scianki, a dwa ze wytwarza się róznica ciśnien wewnątrz cylindra i ruch tłoka zostaje wyhamowany pneumatycznie, dlatego rozumowanie ze nie obciazona spręzyna rozpręza się szybciej jest niestety błędne:/
bo nawet zgnieciona bez obciazenia rozpręza się jakby "chciała a nie mogła" w tępie mw 10cm na sekunde ;(
A co powiecie na tak iście szatański plan usunięcia tej uszczelki nie rozbierając całego siłownika, jak temperatura (o ile ta uszczelka nie byłaby na nią odporna). Palnik w łapę i heja. Tylko ogrzane powietrze wewnątrz mogłoby wówczas rozsadzić siłownik (o ile to powietrze). Qrde tak źle i tak niedobrze.
Kandar CP1, Beeman PCA, umarex fusion, fwb300s uni, tx200mk3
Maniek
Posty: 1225
Rejestracja: 03 lip 2006, 13:39

Post autor: Maniek »

Bo jakby problemem było wypolerowanie w środku tłoka i zrobienie odpowiedniej prowadnicy i dobijaka...
rifleman

Post autor: rifleman »

Kilan pisze:Tylko ogrzane powietrze wewnątrz mogłoby wówczas rozsadzić siłownik (o ile to powietrze).
W środku raczej jest azot... :hm:
drozdzu
Posty: 1100
Rejestracja: 26 maja 2006, 7:50
Lokalizacja: okolice Świdnicy

Post autor: drozdzu »

Kilan pisze: A co powiecie na tak iście szatański plan usunięcia tej uszczelki nie rozbierając całego siłownika, jak temperatura (o ile ta uszczelka nie byłaby na nią odporna). Palnik w łapę i heja. Tylko ogrzane powietrze wewnątrz mogłoby wówczas rozsadzić siłownik (o ile to powietrze). Qrde tak źle i tak niedobrze.
Uszczelnienie jest z jakiegoś tworzywa które zwyczajnie nie chce sie palic i całkiem słusznie, ponieważ wszędzie tam gdzie wystepują duże wachania ćwiśnienia, przy duzych wartosciach cisnienia występują duze temperatury i zwykle uszczelki nie zdałyby egzaminu :maruda:

A nawet jesli udałoby się spalić tą uszczelke bez rozszczelnienia calosci wiele by się nie zmieniło, ponieważ siłownik na koncu ma taki grzybek o który opiera sie owa uszczelka, i jest on spasowany prawie na wcisk :!: Wiec zamias np. 10cm/s zrobiłoby się 1m/s i koniec dalszego przyspieszenia by się nie uzyskalo ;(
pozdrawiam
pozdrawiam
Hw90 5,5 + dm60 + DOT 4-16x42 AO i fajny tłumiczek od Hogana
Bezor
Posty: 37
Rejestracja: 23 paź 2007, 10:34
Lokalizacja: Legnica / Chojnów

Post autor: Bezor »

O widze, że pojawił się temat, który drażę od pewnego czasu :D
Niestety sprężyna gazowa od maski zbyt wolno się rozpreża jak już słusznie zauważyli koledzy przedemną. Da sie jednak z niej zrobić gas-struta. Trzeba ją rozebrać i przerobić na jednostronną (pozbyć się hamulca). Kilka tych sprężyn rozebrałem. Niestety wszystkie te nowsze są plastykowe i średnio nadają się na jakąkolwiek przeróbkę. Najlepsze są te stare od np. zastaw, ład itp. są metalowe, uszczelnione oringami po prostu idealne do tego zastosowania, a po odcięciu tylnej scianki i wmontowaniu tam zaworka (ja wlutowałem) można je pompować i regulować siłę (na 20 bar nawet nie można jej ugiąć). Niestety wada - średnica zewnętrzna 22 mm i nie wchodzi do tłoka - trzeba roztoczyć tłok lub załatwić starego typu. :D

Teraz mam wykonany Gasram z rysunków znalezionych na forum (po pewnych modyfikacjach) i dziś będą go montował (czekam na uszczelkę od Alchemika). Wykonanie gasramu zleciłem zakładowi, który w naszej okolicy zajmuje się dorabianiem częsci do narzedzi pras. Wykonanie bardzo profesjonalne wraz z nawęglaniem powierzchni podczas hartowania. Małe zakłady nie chciały się tego podjąć, po tym jak zobaczyli rysunki. Koszt? no cóż tanio nie jest, ale w związku z tym, że jest to "wieczne" rozwiązanie, a koszt nie przekroczył ceny dwóch zestawów tuningowych to się zdecydowałem.
Dla zainteresowanych jutro moge wrzucić fotki gasramu i gas-struta z siłownika, tak poglądowo.

Pozdrawiam :D
krystian85
Posty: 371
Rejestracja: 21 sty 2007, 10:57
Lokalizacja: tuszyn

Post autor: krystian85 »

Kilan pisze:Palnik w łapę i heja.
To raczej niebezpieczne , przy tym ciśnieniu ? :cisza: :!:
"Świat jest mały, ale należy do wielkich"
Awatar użytkownika
volty
Posty: 153
Rejestracja: 14 kwie 2008, 11:21
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: volty »

Sprężyny gazowe z bagażnika, silnika, etc. nie nadają się na gas ram- w środku jest olej hamujący sprężynę, albo gaz, który powoli przecieka między ściankami- stąd efekt poooowoooolneeego otwierania i zamykania.
Pomyślcie o amortyzatorze rowerowym. Nie wiem czy to się kalkuluje, ale póki co nie ma taniej alternatywy.
Tutaj jest dyskusja kolegów z Rosji- kilka ciekawych rzeczy zauważyli - np. wpływ temperatury, problemy ze stabilnością strzału w gas ram etc...
http://talks.guns.ru/forummessage/25/53222.html
Gamo CFX
Awatar użytkownika
Kilan
Posty: 1321
Rejestracja: 22 mar 2008, 10:15
Lokalizacja: Rypin

Post autor: Kilan »

krystian85 pisze:
Kilan pisze:Palnik w łapę i heja.
To raczej niebezpieczne , przy tym ciśnieniu ? :cisza: :!:
Kolego czytaj posty do końca - od razu pisałęm, że taka temperatura może rozsadzić siłownik. :)



Niestety sprężyna gazowa od maski zbyt wolno się rozpreża jak już słusznie zauważyli koledzy przedemną. Da sie jednak z niej zrobić gas-struta. Trzeba ją rozebrać i przerobić na jednostronną (pozbyć się hamulca). Kilka tych sprężyn rozebrałem. Niestety wszystkie te nowsze są plastykowe i średnio nadają się na jakąkolwiek przeróbkę. Najlepsze są te stare od np. zastaw, ład itp. są metalowe, uszczelnione oringami po prostu idealne do tego zastosowania, a po odcięciu tylnej scianki i wmontowaniu tam zaworka (ja wlutowałem) można je pompować i regulować siłę (na 20 bar nawet nie można jej ugiąć). Niestety wada - średnica zewnętrzna 22 mm i nie wchodzi do tłoka - trzeba roztoczyć tłok lub załatwić starego typu.
Ta od e39 też ma niestety hamulec :(. Pozytywne z tego co piszesz może być to, że jest metalowa i jej średnica to 18mm - więc może gas-strut??

Napiszcie proszę koledzy jak to bezpiecznie rozebrać.


No i bardzo bym prosił o te fotki i gas-ramu i gas-struta.
Pozdro
Kandar CP1, Beeman PCA, umarex fusion, fwb300s uni, tx200mk3
Bezor
Posty: 37
Rejestracja: 23 paź 2007, 10:34
Lokalizacja: Legnica / Chojnów

Post autor: Bezor »

Witam
Oto fotki gasramu. Nieco zmodyfikowałem rysunki aby możliwe było założenie normalnej uszczelki na stożek, inny montaż wentylka oraz zamiast wykorzystania rury precyzyjnej tłoczysko zostało wytoczone z jednego kawałka materiału i zahartowane.
Zestaw jeszcze nie zamontowany (niestety dzięki "kochanej" poczcie polskiej czekam na uszczelkę od Alchemika). Ale jeden z tych zestawów zamontowaliśmy już w H70 i działa bez zarzutu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Do pompowania wykorzystujemy pompkę do amortyzatorów rowerowych (pięknie się pompuje z wystającym kawałkiem wentyla samochodowego) i np. na ciśnieniu 15 bar daje ok. 18,7-19 J (są rozbieżności spowodowane nadpaloną uszczelką oraz niedotarciem zestawu)
Co do gas-struta fotki najwcześniej jutro (pewnie niektórzy się zawiedli) ale mam wszystkie rozbebeszone siłowniki w garażu oddalonym kilka kilometrów od domu i niestety dziś było mi tam nie po drodze. Kuzyn ma lidera 44 i tak się zastanawiam czy by mu czasem nie zaadaptować wykonanego gasstruta w jakiś sposób (nie ma to sensu ale czego się nie robi dla zdobycia doświadczenia :D )

Fotki Gas-struta:

Tłoczysko starego typu siłownika (całkowicie metalowego- oprócz oringu oczywiście ;) )
Obrazek

Prowadzenie w siłowniku starego typu - też metalowe dość charakterystyczny element po którym można rozpoznać te siłowniki. Nowe mają prowadzenie z tworzywa i jest ono schowane jakby bardziej do wewnątrz i niewidoczne.
Obrazek

Tłoczysko nowego typu.
Obrazek

Sposób montażu zaworu samochodowego aby nabić powietrzem gas struta.
Obrazek

Oraz widok ogólny
Obrazek

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
pavko
Posty: 98
Rejestracja: 21 wrz 2006, 21:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: pavko »

Kilka pytań dla rozjaśnienia tematu:
1) Siłowniki starego typu - mniej więcej jakie roczniki aut obstawiasz?
2) Procedura rozbiórki mniej więcej krok po kroku - jak to zrobić żeby się i innych wokoło nie uszkodzić
3) wentyle pozyskałeś z dętek czy z felg? A może inne źródełko ;)
4) zakończenie gas struta (chociaż tak naprawdę to jest również gas ram ;) bo ma możliwość dopompowania) zrobiłeś poprzez zalutowanie? Jak to się ma do pracy z dość wysokimi ciśnieniami? nie popłynie?
ODPOWIEDZ