H70 i sprężyna gazowa??
Rysunki sprężyny gazowej ( szkice).
Ja zrobiłem uszczelkę przykręcaną, ale zawsze można na końcu tłoczyska zrobić stożek pod oryginalną uszczelkę, lub wykonać wkręcaną śrubę z takim stożkiem.
Szkic pompki.
- rurka precyzyjna 16x2 - końcowki gwintowane M16x1
- pręt fi 8
- kulka ebonitowa fi 30 M8
- otworki przelotowe fi2
Pozdrawiam
Ja zrobiłem uszczelkę przykręcaną, ale zawsze można na końcu tłoczyska zrobić stożek pod oryginalną uszczelkę, lub wykonać wkręcaną śrubę z takim stożkiem.
Szkic pompki.
- rurka precyzyjna 16x2 - końcowki gwintowane M16x1
- pręt fi 8
- kulka ebonitowa fi 30 M8
- otworki przelotowe fi2
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
H70 i sprężyna gazowa??
Tak sobie pomyślałem. Może założyć sprężynę gazową do harnasia - wiem było już na forum. Ale jak ten patent się uda to koszt takiej operacji wyniesie max 50zł i wykonać będzie sobie mógł dosłownie KAŻDY .
Myk polega na próbie wykorzystania sprężyny gazowej maski silnika od E39.
Czemu akurat ta sprężyna?? ano 33cm długości, skok 14cm i siła 680N. Jedno co mnie zastanawia to ile mm średnicy ma cylinder (ta szersza część) czy wejdzie w tłok harnasia - bo jakoś system zapiąć trzeba. No i jeśli ale jeśli udało by się to upchnąć w system - czym pochwali się wtedy karabinek (mowa oczywiście o energii).
Jak na razie zamówiłem sprężynę - całe 37zł (nawet jak nic z tego nie wyjdzie to niewielka strata- za to jaka wartość poznawcza). Przyjdzie - zrobie pomiary i ewentualny montaż.
Pozdro
Sorki Krystian, że dopisuję tak już po twoim poście - ale fakt zastosowania takiego gotowego niejako modułu jest zdecydowanie prostszy w użyciu i zamontowaniu.
1. Zdobądź rurkę precyzyjną pasującą w oryginalny tłok (prościej niż z 2ch precyzyjnych rurek jedną przerabiać na tłok).
2. Z tą rurką do tokarza i rowki pod oringi.
3. Tokarz i wykonanie nowego korka (końca systemu).
Fakt takie rozwiązanie ma tą przewagę, że możesz regulować energię wylotową śrutu. Jednak jeśli taka sprężynka gazowa od samochody wlazła by w system (+jakieś tulejki do zcentrowania w tłoku i systemie) i charakteryzowała by się choćby 12J czy nawet 10J - byłby to uważam niewątpliwy sukces. Nie wspominając o stosunku jakość/poniesione koszty+praca.
Pozdro
Myk polega na próbie wykorzystania sprężyny gazowej maski silnika od E39.
Czemu akurat ta sprężyna?? ano 33cm długości, skok 14cm i siła 680N. Jedno co mnie zastanawia to ile mm średnicy ma cylinder (ta szersza część) czy wejdzie w tłok harnasia - bo jakoś system zapiąć trzeba. No i jeśli ale jeśli udało by się to upchnąć w system - czym pochwali się wtedy karabinek (mowa oczywiście o energii).
Jak na razie zamówiłem sprężynę - całe 37zł (nawet jak nic z tego nie wyjdzie to niewielka strata- za to jaka wartość poznawcza). Przyjdzie - zrobie pomiary i ewentualny montaż.
Pozdro
Sorki Krystian, że dopisuję tak już po twoim poście - ale fakt zastosowania takiego gotowego niejako modułu jest zdecydowanie prostszy w użyciu i zamontowaniu.
1. Zdobądź rurkę precyzyjną pasującą w oryginalny tłok (prościej niż z 2ch precyzyjnych rurek jedną przerabiać na tłok).
2. Z tą rurką do tokarza i rowki pod oringi.
3. Tokarz i wykonanie nowego korka (końca systemu).
Fakt takie rozwiązanie ma tą przewagę, że możesz regulować energię wylotową śrutu. Jednak jeśli taka sprężynka gazowa od samochody wlazła by w system (+jakieś tulejki do zcentrowania w tłoku i systemie) i charakteryzowała by się choćby 12J czy nawet 10J - byłby to uważam niewątpliwy sukces. Nie wspominając o stosunku jakość/poniesione koszty+praca.
Pozdro
Ostatnio zmieniony 21 cze 2008, 12:32 przez Kilan, łącznie zmieniany 1 raz.
Kandar CP1, Beeman PCA, umarex fusion, fwb300s uni, tx200mk3
-
- Posty: 371
- Rejestracja: 21 sty 2007, 10:57
- Lokalizacja: tuszyn
A podejmiesz się? Bo ja gdzie nie zapukam z obróbką precyzyjną metali to słyszę "nie da się, nie ma czasu, nie opłaca się, chyba se pan jaja robisz...". W ramach eksperymentu podeślę tłok, a później zdam relację z działania tak przygotowanej sprężyny gazowej... oczywiście koszty przesyłek itp... pokryję; ale założenie jest zmieścić się w 80 zł...krystian85 pisze:Za 40 zł + koszt materiału +zwykły zaworek z dętki samochodowej masz spręzynę gazową
-
- Posty: 371
- Rejestracja: 21 sty 2007, 10:57
- Lokalizacja: tuszyn
ja to widzę tak jak w hw 90 - uszczelnienie w tłoku .
Teraz nie mam dostępu do jakichkolwiek maszyn , ale trochę wcześniej przygotowałem tłok
Tzn , na początek prowadzenie tłoka ( tłok musi pracować idealnie osiowo ) . Można było wytoczyć rowek pod pierścień np. boramidu , ja po prostu nad spawałem migomagiem stoczyłem na minimalnie większą średnicę i dopasowałem docierając papierem .
Potem wytaczakiem zrobiłem rowki na o-ringi 1,5x1,5 x 2 ( WAŻNE !! Trzeba dokładnie pomierzyć coby tłoka nie przeciąć -.Podtoczenie musiało być pod pierścieniem dźwigni naciągu ) .
Pozostało dotoczyć tłoczysko , nie mam dostępu do maszyn - więc zrobię to jak wrócę do szkoły Miałem kupić jakąś tokarynkę , ale mam inny wydatek - FWB
pozdrawiam
Teraz nie mam dostępu do jakichkolwiek maszyn , ale trochę wcześniej przygotowałem tłok
Tzn , na początek prowadzenie tłoka ( tłok musi pracować idealnie osiowo ) . Można było wytoczyć rowek pod pierścień np. boramidu , ja po prostu nad spawałem migomagiem stoczyłem na minimalnie większą średnicę i dopasowałem docierając papierem .
Potem wytaczakiem zrobiłem rowki na o-ringi 1,5x1,5 x 2 ( WAŻNE !! Trzeba dokładnie pomierzyć coby tłoka nie przeciąć -.Podtoczenie musiało być pod pierścieniem dźwigni naciągu ) .
Pozostało dotoczyć tłoczysko , nie mam dostępu do maszyn - więc zrobię to jak wrócę do szkoły Miałem kupić jakąś tokarynkę , ale mam inny wydatek - FWB
pozdrawiam
"Świat jest mały, ale należy do wielkich"
Problem a może i nie polega na tym, że ja nie widzę tego jak w HW90 - lecz całkowicie odwrotnie.
Cylinder (więc ta szersza część sprężyny gazowj od E39) znajduje się od strony korka. Natomiast tłok (a raczej pręt napinający sprężynę) jest w tłoku wiatrówki - co zostawia opcję ewentualnego dobijaka (pręt opiera się o dno tłoka - strona od uszczelki, a po pręcie porusza się dobijak).
Mam nadzieję, że dość zrozumiale przedstawiam swoją wersję - a jak sprawdzi się w praktyce - czas pokaże
Cylinder (więc ta szersza część sprężyny gazowj od E39) znajduje się od strony korka. Natomiast tłok (a raczej pręt napinający sprężynę) jest w tłoku wiatrówki - co zostawia opcję ewentualnego dobijaka (pręt opiera się o dno tłoka - strona od uszczelki, a po pręcie porusza się dobijak).
Mam nadzieję, że dość zrozumiale przedstawiam swoją wersję - a jak sprawdzi się w praktyce - czas pokaże
Kandar CP1, Beeman PCA, umarex fusion, fwb300s uni, tx200mk3
-
- Posty: 371
- Rejestracja: 21 sty 2007, 10:57
- Lokalizacja: tuszyn
Tylko jak tam dobijak wciśniesz ? to prawdopodobnie nie jest rozbieralna sprężyna .
Acha , to nie będzie GAS-RAm tylko GAS- Srut ( GR da się pompować)
Na twoim miejscu zabierał bym się za robienie ściskacza do sprężyny - inaczej tego nie upchniesz
Podaj mi linke do tego sklepu
k.
Acha , to nie będzie GAS-RAm tylko GAS- Srut ( GR da się pompować)
Na twoim miejscu zabierał bym się za robienie ściskacza do sprężyny - inaczej tego nie upchniesz
Podaj mi linke do tego sklepu
k.
"Świat jest mały, ale należy do wielkich"
Krystian, żeby nie pisać pustych i nic nie dających do tematu wpisów, jak jutro odbiorę ten siłowniczek zrobie fotki i opisze to mam nadzieję wszystko stanie się jasne (tzn. mój pkt. widzenia tej sprawy). A zamawiałem nie w necie a w klasycznym sklepie motoryzacyjnym (choć na alledrogo też można - po prostu w częściach samochodowych w karoseryjnych jest coś takiego jak siłowniki i teleskopy i tam wpisałem w szukajke e39). Taniej mi wyszło zamówić na miejscu o jakieś 4zł (to 10% ceny całości) no i szybciej to będę miał.
I jeszcze raz napiszę, że nie mam pewności czy da to się upchnąć
[ Dodano: Nie 22 Cze, 2008 11:37 ]
Tu taki schemacik jakbym to widział, oczywiście skala nie zachowana bo na szybkiego w paint robione - mam nadzieję, że jednak jest dość czytelne.
I jeszcze raz napiszę, że nie mam pewności czy da to się upchnąć
[ Dodano: Nie 22 Cze, 2008 11:37 ]
Tu taki schemacik jakbym to widział, oczywiście skala nie zachowana bo na szybkiego w paint robione - mam nadzieję, że jednak jest dość czytelne.
Kandar CP1, Beeman PCA, umarex fusion, fwb300s uni, tx200mk3
Kilan, nie bardzo mi się widzi działanie tego dobijaka... A już na pewno będzie działał niepowtarzalnie wprowadzając spore wahania V0; a tego nie chcemy...
krystian85, a jak będziesz miał z powrotem dostęp do maszyn to podejmiesz się? Z chęcią zostanę królikiem doświadczalnym, a i z przemyśleń wynika że z takimi przeróbkami da się wrócić do klasycznej sprężyny...
krystian85, a jak będziesz miał z powrotem dostęp do maszyn to podejmiesz się? Z chęcią zostanę królikiem doświadczalnym, a i z przemyśleń wynika że z takimi przeróbkami da się wrócić do klasycznej sprężyny...
Wszystko jest fajnie,ale chciałem zauważyć że oryginalne sprężyny gazowe stosowane w wielu branżach mają w środku tzw. tłumiki tzn. nie rozprężają się gwałtownie tylko wolno.Bez "tłumików"(hamulców) są robione na zamówienie,ale nikt nie wykona 1-5-10 sztuk,bo "to jest nieopłacalne".
Poczyniłem też kroki w zaadoptowanie w.w sprężyn,ale niestety nie znalazłem odpowiedniej,nadającej się do tego.
Trzymam za was "kciuki" może się uda Fajnie by było
Poczyniłem też kroki w zaadoptowanie w.w sprężyn,ale niestety nie znalazłem odpowiedniej,nadającej się do tego.
Trzymam za was "kciuki" może się uda Fajnie by było
Czas na małe "conieco" .(Już nie mam Hatsana ) Ale mam hulajnogę na prunt, "UZI", strzelbę taką jak Kamazek i spaliłem Roberta J chinkę "Magnum" !
-
- Posty: 371
- Rejestracja: 21 sty 2007, 10:57
- Lokalizacja: tuszyn
o to się bałem że będzie ten hamulec chyba że da się te sprężynę rozłożyć - ten chamulec to taki pierścień"szorujący" o cylinder sprężyny .
pavko - Właśnie o to mi chodziło, aby w razie czego można było wrucić do oryginału . Ok najpierw po testuje u siebie jeśli zadziała pomyślimy o twoim harym
tylko nie pamiętam czy masz stary czy nowy tłok ?
k.
pavko - Właśnie o to mi chodziło, aby w razie czego można było wrucić do oryginału . Ok najpierw po testuje u siebie jeśli zadziała pomyślimy o twoim harym
tylko nie pamiętam czy masz stary czy nowy tłok ?
k.
"Świat jest mały, ale należy do wielkich"
Koledzy - jeżeli jest hamulec (czytaj opór, tarcie - siła działająca wstecz) to zmniejsza on siłę działania sprężyny. Dla mnie jeżeli ona ma 680N to ma. A F=m x a tak??
F (siła)= constans=680N. Masa maski bety e39 (no nie wiem ze 20kg) dolicz do tego punkt zaczepienia siłownika w stosunku do punktu zaczepienia maski w aucie - zgodnie z zasadą działania maszyn prostych (dżwignia jednostronna) ta sprężyna musi mieć ogromną siłę żeby wogóle unieść tą maskę.
A teraz pomyśl, że ten sam siłownik ma popchnąć bezpośrednio i prosto tłok wiatrówki o masie (u mnie) 240g.
Z takiego założenia wyszedłem a jak będzie w praktyce to się okaże - jak się nie uda trudno zwrócę honor
Pozdro
F (siła)= constans=680N. Masa maski bety e39 (no nie wiem ze 20kg) dolicz do tego punkt zaczepienia siłownika w stosunku do punktu zaczepienia maski w aucie - zgodnie z zasadą działania maszyn prostych (dżwignia jednostronna) ta sprężyna musi mieć ogromną siłę żeby wogóle unieść tą maskę.
A teraz pomyśl, że ten sam siłownik ma popchnąć bezpośrednio i prosto tłok wiatrówki o masie (u mnie) 240g.
Z takiego założenia wyszedłem a jak będzie w praktyce to się okaże - jak się nie uda trudno zwrócę honor
Pozdro
Kandar CP1, Beeman PCA, umarex fusion, fwb300s uni, tx200mk3