H70 i sprężyna gazowa??
chmmm ale nie chodzi o zmniejszenie srednicy cylindra (korpusu) bo to mija sie z celem tylko zwiekszenie srednicy wewnetrznej tłoka (własciwego, tego wiekszego)
zeby wcisnac do niego uszczelke 25mm
wieczorem zrobie rysunek bo tak to ciezko wytłumaczyc
pozdro
zeby wcisnac do niego uszczelke 25mm
wieczorem zrobie rysunek bo tak to ciezko wytłumaczyc
pozdro
Hw90 5,5 + dm60 + DOT 4-16x42 AO i fajny tłumiczek od Hogana
Drozdzu rysunek jest w porządku .w kolbie jest sprężyna gazowa a czarna gruba kreska to czpień wypychający tłok obrotowy hatsana .
Cały mechanizm harego by został, tylko trzeba z tyłu zamontować gaz ram .
I wszystko ze sobą dopasować.
Sprężyna jest gotowa ma z tyłu zaworek nim można upuścić ciśnienia .
A dlatego musi być z tyłu bo ma średnice zewnętrzna 28mm.
Ten rysunek to tylko szkic oriętacyjny.
Cały mechanizm harego by został, tylko trzeba z tyłu zamontować gaz ram .
I wszystko ze sobą dopasować.
Sprężyna jest gotowa ma z tyłu zaworek nim można upuścić ciśnienia .
A dlatego musi być z tyłu bo ma średnice zewnętrzna 28mm.
Ten rysunek to tylko szkic oriętacyjny.
- Exterminator
- Posty: 218
- Rejestracja: 30 lip 2006, 11:22
- Lokalizacja: Puławy
Powrócę do tematu sprężyny gazowej, oto co znalazłem na jednej ze stronek :
http://guntwik.narod.ru/pages/articles/gazpr.htm
http://guntwik.narod.ru/pages/articles/gazpr.htm
Hatsan 75S, MP 654K, Hatsan 55S (old school), Magnum Sport G3, Haenel 311 do rebuildingu ...
- Exterminator
- Posty: 218
- Rejestracja: 30 lip 2006, 11:22
- Lokalizacja: Puławy
Ja też nic nie rozumiem .Ale pomysł z tą sprężyną gazową może wypalić ,kiedyś upuściłem powietrza z takiego podnośnika i stała się naprawdę porządna sprężyna gazowa .Ten pomysł chodzi mi cały czas po głowie , ale domowym sposobem nie da rady tego zrobić . Budowa takiego podnośnika jest taka ,o ile dobrze pamiętam w środku jest jeszcze jedna rurka w której spręża się powietrze a po wciśnięciu zaworka i obciążeniu krzesła przechodzi do drugiej komory między rurki {krzesło opada },a po ponownym wciśnięciu zaworku przechodzi do komory sprężania która jest mniejsza i wtedy krzesło podnosi się bez obciążania . Pewnie starczyło by z toczyć pierwszą rurę {zewnętrzną } i upuścić powietrza z komory sprężania .
Zostaje jeszcze upchnięcie tego do hatsana ,ale czy da radę?
Zostaje jeszcze upchnięcie tego do hatsana ,ale czy da radę?
Hatsan953x12-44 mini
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
- Exterminator
- Posty: 218
- Rejestracja: 30 lip 2006, 11:22
- Lokalizacja: Puławy
Wykonalne jest bo już dosć dawno zrobiłem sprężyne gazową do H70, jednak nie miałem czasu na skończenie prac, ale ostatni podczas różnych testów powróciłem do tego rozwiazania i projekt działa. Wszystko zostanie niedługo opisane na forum, podstawową sprawą jest wykonanie nowego bardzo dokładnego tłoka który musi być idealnie gładki w środku i ma nie mieć żadnych luzów w cylindrze.
AA TX200 HC
- Exterminator
- Posty: 218
- Rejestracja: 30 lip 2006, 11:22
- Lokalizacja: Puławy
To podstawa projektu. Pozostaje jeszcze rozwiązanie w jakiś sensowny sposób pompowania całego układu.Alchemik pisze:podstawową sprawą jest wykonanie nowego bardzo dokładnego tłoka który musi być idealnie gładki w środku i ma nie mieć żadnych luzów w cylindrze.
Hatsan 75S, MP 654K, Hatsan 55S (old school), Magnum Sport G3, Haenel 311 do rebuildingu ...
Witam.
Przeglądałem forum i natknąłem się na ten temat o sprężynach gazowych. Poświęciłem trochę czasu i wykonałem sprężynę do mojego Hatsana 55. Wszystko wykonałem w ten sposób, aby w razie gdyby coś nie wypaliło zawsze można było założyć z powrotem zwykłą sprężynę. Praktycznie żadnych zmian w spuście cylindrze czy mocowaniu do osady. Po złożeniu w całość napompowałem go tak, aby siła potrzebna do naciągu była podobna jak na oryginalnej sprężynie fi zew. 19mm. Niestety na razie nie mam manometru więc nie wiem jakie ciśnienie uzyskałem. Strzelając wydaje mi się, że śrut ma trochę mniejszą moc niż na sprężynie z drutu...wbija się w laminowaną płytę wiórową na jakieś 5mm. Zawsze można jeszcze trochę podpompować. Załączam kilka fotek. Jakby ktoś chciał to mogę udostępnić rysunki w ACAD lub pdf.
Przeglądałem forum i natknąłem się na ten temat o sprężynach gazowych. Poświęciłem trochę czasu i wykonałem sprężynę do mojego Hatsana 55. Wszystko wykonałem w ten sposób, aby w razie gdyby coś nie wypaliło zawsze można było założyć z powrotem zwykłą sprężynę. Praktycznie żadnych zmian w spuście cylindrze czy mocowaniu do osady. Po złożeniu w całość napompowałem go tak, aby siła potrzebna do naciągu była podobna jak na oryginalnej sprężynie fi zew. 19mm. Niestety na razie nie mam manometru więc nie wiem jakie ciśnienie uzyskałem. Strzelając wydaje mi się, że śrut ma trochę mniejszą moc niż na sprężynie z drutu...wbija się w laminowaną płytę wiórową na jakieś 5mm. Zawsze można jeszcze trochę podpompować. Załączam kilka fotek. Jakby ktoś chciał to mogę udostępnić rysunki w ACAD lub pdf.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
następne fotki
[ Dodano: Pon 12 Lis, 2007 21:06 ]
mnie to kosztowało ok 20 zł.... koszt zakupu rurki precyzyjnej ok 0.5m oringów i wkładek do wentyli samochodowych, trochę prądu i poświęcony czas na wykonanie rysunków i czas na wykonanie elementów.
[ Dodano: Pon 12 Lis, 2007 21:08 ]
acha....wykonałem też prostą pompkę do pompowania układu
[ Dodano: Pon 12 Lis, 2007 21:06 ]
mnie to kosztowało ok 20 zł.... koszt zakupu rurki precyzyjnej ok 0.5m oringów i wkładek do wentyli samochodowych, trochę prądu i poświęcony czas na wykonanie rysunków i czas na wykonanie elementów.
[ Dodano: Pon 12 Lis, 2007 21:08 ]
acha....wykonałem też prostą pompkę do pompowania układu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.