Obrazek

Hatsan 35 pomocy!!

ODPOWIEDZ
ACE84
Posty: 3
Rejestracja: 08 cze 2006, 16:29
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Hatsan 35 pomocy!!

Post autor: ACE84 »

WITAM WSZYSTKICH!!!
jestem tu nowy, jakis rok temu kupilem Hatsana 35 ze swiatłowodem, poczym niespodziewanie wyjechalem z polski oczywiscie bez mojej pukawki, po powrocie okazalo sie ze jest w oplakanym stanie, chcialem ja troche odrestaurowac tzn. wlozyc jakies nowe silniejsze bebechy jakas dobrą lupke, bo flinta teraz jest w oplakanym stanie. Moze ktoś mi doradzi co mozna zrobic z H35 zeby miec pelna satysfakcje ze strzelania:D Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
tomaschek
-#zasłużony_team
-#zasłużony_team
Posty: 5780
Rejestracja: 28 kwie 2006, 10:14
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Leicester

Post autor: tomaschek »

A możesz napisać co konkretnie jest w opłakanym stanie :?: jeśli możesz to dołącz jakieś zdjęcia.
Daystate Mk3 FT
Nitrex TR2 2-10x42
Oli
Posty: 162
Rejestracja: 30 maja 2006, 17:48
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: Oli »

Widać z tego że zapomniałeś o konserwacji.
Jeśli bardzo skorodowała to raczej nic z tym nie zrobisz (widziałem coś takiego-korozję na Slavii),zostały wżery.
No i pozostaje Ci rozebrać Hatsanka na części i czyścić.
Nie bardzo rozumiem po co Ci "mocniejsze bebechy", tylko nie mów że zostawiłeś go z naciągniętą sprężyną.
Pozdrawiam
HW 100T + MTC Viper 10x44 IRS
Był Hatsan 80s Tuning
Awatar użytkownika
stworek5
-#zasłużony_team
-#zasłużony_team
Posty: 2112
Rejestracja: 29 kwie 2006, 12:00
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: stworek5 »

co do korozji to nic nie poradzisz jak napisał przedmówca, możesz jedynie wyczyscić i naoliwić. Jeśli chodzi o mechanizmy to też jak najbardziej trzeba rozebrać karabinek, części wyczyścić i nasmarować. Co do zwiększania energi to nie bardzo wiem po co chcesz to robić, Hatsan 35 to krótsza wersja modelu 55, wyczytane wiadomości podają ze da się to zrobić ale celnie to już z niego nie postrzelasz-tak samo jak w Slavi 631. W H35 mechanizm spustu też jest inny, nie bardzo nadający się do tuningu. Moja rada: popraw wszystko jak napisałem i strzelaj ;-)
AA TX200 HC
Magnus
Posty: 4
Rejestracja: 24 maja 2006, 0:36
Lokalizacja: BYTOM

Post autor: Magnus »

Witam

Też mam Hatsana 35 i dlaczego niby spust jest inny niż w Hatsan 70 i niepodatny na tuning?
Mi sie wydaje że są takie same.
Awatar użytkownika
stworek5
-#zasłużony_team
-#zasłużony_team
Posty: 2112
Rejestracja: 29 kwie 2006, 12:00
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: stworek5 »

mogą być takie same ale nie muszą, większośc H35 ma stary typ spustu a ten jest raczej nierozbieralny (przyspawany) i są inne mechanizmy spustowe.
AA TX200 HC
ACE84
Posty: 3
Rejestracja: 08 cze 2006, 16:29
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: ACE84 »

Witam ponownie. :)
co do tych bebechow to niejestem przekonany. wiem tylko tyle ze gdy wrocilem do polski do domu to flinta byla nabita.... zszokowany zapytalem ojca ile ona tak stoi a on nie umial mi odpowiedziec. i wydaje mi sie ze stracila troche na mocy. a pozatym chcialbym ja tak zrobic zeby byla jak najcelniejsza do 30 metrow niechodzi mi o moc ale o celnosc do 30metrow. pozatym łoze jest dosyc podrapane czy mozna cos zaradxzzic w tym temacie oprocz wymiany na nowe:) dolanczam ze wstydem kilka zdjec :/
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 407
Rejestracja: 03 maja 2006, 11:32
Lokalizacja: Karpacz

Post autor: Szymon »

Witam
Zrobić można wszystko.
Musisz rozebrać wiatrówkę do "śrubki" BARDZO dokładnie wyczyścić i oksydować na zimno.
Tu masz dokładny opis jak oksydować: http://www.airgun.pl/modules.php?op=mod ... &pageid=53

Osada:
Łoże w hatsanah jest naprawdę robione z ładnego drewienka. Cały efekt popsuty jest poprzez fabryczne malowanie grubą warstwą akrylowego lakieru.
Musisz ją usunąć. Użyj najlepiej takiego środka:
Obrazek.
Nakładasz kilka razy i zciągasz po kilku minutach-np. tępym nożem. Operację należy powtórzyć przynajmniej ze trzy razy. Potem trzeba umyć-najlepiej w wannie, szorując szczotką.
Jak osada wyschnie szlifujesz grubą (nr. 3-4) wełną ścierną, tak aby uzyskać jednolitą powierzchnię. Możesz teraz poprzerabiać-co tam chcesz-wyprofilować chwyt, zrobić podwyższoną bake itp.
Następnie BARDZO dokładnie szlifujesz całość papierem ściernym- od 100 w zwyż. Na koniec wełną 000. Rób to dokładnie, najlepiej po trochę każdego dnia, pośpiech nie zalecany.
Jak masz przygotowane drewno- nanieś bejcę-wcieraj szmatką po trochę. Bejca taka:
Obrazek
Po wyschnięciu, calość poleruj miękką szmatką-ta bejca ma podobne właściwości do oleju, po polerowaniu osada nabiera ładnego, delikatnego połysku i uwypuklają się słoje.
Na koniec wcierasz wełną 000 wosk:
Obrazek
Po krótkim schnięciu polerujesz całość miekką szmatką. Jak się przyłożysz zobaczysz, jak ładnie wyjdzie.
Podane tu środki są dostępne w większości marketów budowlanych. Cena bardzo przystepna, a jakość super. Polecam
Tak wyglądają osady robione wg. powyższego opisu
Obrazek
Pozdrawiam
Szymon.Karpacz
ACE84
Posty: 3
Rejestracja: 08 cze 2006, 16:29
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: ACE84 »

Dzieki WIELKI za fachowy Opis :) Duza pomoc!!! POZDRAWIAM
Oli
Posty: 162
Rejestracja: 30 maja 2006, 17:48
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: Oli »

ACE84 pisze: gdy wrocilem do polski do domu to flinta byla nabita....
Więc będzie Cie jeszcze na pewno czekała wymiana sprężyny bo stara na pewno "siadła" parę ładnych milimetrów.
A przy okazji wymiany sprężyny proponowałbym zarazem wymianę prowadnicy.
Wtedy można mówic o większej celności.
Troszkę sie mądrzę bo mój zestaw tuningowy dopiero do mnie jedzie ale jest to zdanie również innych uczestników tego forum :)
HW 100T + MTC Viper 10x44 IRS
Był Hatsan 80s Tuning
ODPOWIEDZ