Obrazek

Jak sprawdzić osiowość?

gregor
Posty: 18
Rejestracja: 24 maja 2006, 10:37
Lokalizacja: Świdnik

Jak sprawdzić osiowość?

Post autor: gregor »

Witam!
Czy zna ktoś może sposób na sprawdzenie poziomej osiowości lufy i korpusu?
drozdzu
Posty: 1100
Rejestracja: 26 maja 2006, 7:50
Lokalizacja: okolice Świdnicy

Post autor: drozdzu »

wiesz chyba nie ma jakiegos sprawdzonego sposobu
moze poza jakimis kosmicznymi technologiami: przeswietlanie czy jakies laserowe okreslanie połozenia otworów mozna by spróbowac rozebrac wiatrówke tak zeby wyjac tłok , sprezyne i cała reszte bebechów potem przykrecic kostke lufy i zatrzasnac.
potem skierowac lufe w strone jakiegos mocnego zródła swiatła i od srodka spróbowac okreslic jaki ksztalt ma "swiatełko" ( owalny czy idealnie okragły)
ale sprawdziło by sie to tylko jezeli kanał przejsciowy ma srednice lufy inaczej chyba nie dało by sie nic sensownego powiedzec.
nie wiem jak w hatsanach ale w wiekszosci wiatrówek kanał ma mniejsza srednice zeby zaoszczedzic cenne cm szescienne sprezonego powietrza z cylindra (4mm lub mniej) :shock:
Hw90 5,5 + dm60 + DOT 4-16x42 AO i fajny tłumiczek od Hogana
Awatar użytkownika
stworek5
-#zasłużony_team
-#zasłużony_team
Posty: 2112
Rejestracja: 29 kwie 2006, 12:00
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: stworek5 »

załóż optykę, wyzeruj na np. 10m i oddalaj sie co kilka metrów i strzelaj, powinien być widoczny opad śrutu w pionie ale nie w poziomie czyli na boki.
AA TX200 HC
mastercard
Posty: 9
Rejestracja: 27 maja 2006, 0:23
Lokalizacja: Warszawa/Wrocław

Post autor: mastercard »

p0mysł j3st 0k...

ale przy wyzerowaniu na 10m to przy oddalaniu się od tarczy o kilka metrów
raczej nastąpi wznios niż opad...

PoZdRaWiAm

R0b3rt
Awatar użytkownika
stworek5
-#zasłużony_team
-#zasłużony_team
Posty: 2112
Rejestracja: 29 kwie 2006, 12:00
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: stworek5 »

mastercard pisze:p0mysł j3st 0k...

ale przy wyzerowaniu na 10m to przy oddalaniu się od tarczy o kilka metrów
raczej nastąpi wznios niż opad...

PoZdRaWiAm

R0b3rt
to akurat nie jest istotne czy opad czy wznos, ważne aby nie występowały odchyły na boki.
AA TX200 HC
gregor
Posty: 18
Rejestracja: 24 maja 2006, 10:37
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: gregor »

Witam.
Też myślałem o takim sprawdzeniu z lunetą. Jest tylko mały problem, a właściwie dwa: brak szkiełka i uszkodzona dźwignia naciągu uniemożliwiająca "nabicie" karabinka.
Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 407
Rejestracja: 03 maja 2006, 11:32
Lokalizacja: Karpacz

Post autor: Szymon »

Witam
To pewnie ze śrutu dum dum strzelałeś :lol:
Brak osiowości, dźwignia naciągu rozwalona....
Pozdrawiam
Szymon.Karpacz
gregor
Posty: 18
Rejestracja: 24 maja 2006, 10:37
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: gregor »

Hehe, wyobraź sobie, że nie :-) . O osiowość pytam po prostu z ciekawości, a dźwignia naciągu - duży przebieg i kiepska stal. Wyrobiły mi się te rowki, które prowadzą końcówkę dźwigni w korusie i teraz przy próbie naciągnięcia dźwignia "wylata" sobie z korpusu, jednym słowem nici ze strzelania. Z dokupieniem dźwigni jest kiepsko, także muszę ją sobie jakoś sam dorobić.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 407
Rejestracja: 03 maja 2006, 11:32
Lokalizacja: Karpacz

Post autor: Szymon »

witam
Na allegro była kiedyć lufa z dźwignią-jako kpl. cena coś ponad stówe.
Chyba sprzedawał to "Rusznikarz".
pozdrawiam
Szymon.Karpacz
gregor
Posty: 18
Rejestracja: 24 maja 2006, 10:37
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: gregor »

Lufki to ja mam dwie (w tym jedną wyciszoną rysowankę od Hogana), więc trzeciej to już na pewno nie chcę ;-) . Pytałem już kiedyś tego Rusznikarza o dźwignię naciągu, niestety nie mógł mi pomóc :cry: .
Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 407
Rejestracja: 03 maja 2006, 11:32
Lokalizacja: Karpacz

Post autor: Szymon »

Witam
Zadzwoń tu : http://sharg.pl/index.php?pod=6&lang=pl&shop=
Pytaj o serwis (warszawa)-kiedyś szukałem do hatsana 100 zamka do portu ładowania (w końcu dorobiłem), ale tylko oni obiecali mi sprowadzić. To chyba jedyny serwis, który może mieć wszystkie części do hatsanów. Ty bardziej, że ten gość z serwisu (tylko z serwisu), jest naprawdę obeznany w temacie.
Pozdrawiam
Szymon.Karpacz
gregor
Posty: 18
Rejestracja: 24 maja 2006, 10:37
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: gregor »

Dzwoniłem do Sharga ale niestety nie mogli mi pomóc.
Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 407
Rejestracja: 03 maja 2006, 11:32
Lokalizacja: Karpacz

Post autor: Szymon »

To masz tylko jedno wyjście-dorobić (może Alchemik, z forum Ci zrobi)
pozdrawiam
Szymon.Karpacz
Awatar użytkownika
stworek5
-#zasłużony_team
-#zasłużony_team
Posty: 2112
Rejestracja: 29 kwie 2006, 12:00
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: stworek5 »

gregor pisze:Hehe, wyobraź sobie, że nie :-) . O osiowość pytam po prostu z ciekawości, a dźwignia naciągu - duży przebieg i kiepska stal. Wyrobiły mi się te rowki, które prowadzą końcówkę dźwigni w korusie i teraz przy próbie naciągnięcia dźwignia "wylata" sobie z korpusu, jednym słowem nici ze strzelania. Z dokupieniem dźwigni jest kiepsko, także muszę ją sobie jakoś sam dorobić.
Pozdrawiam
Można nadspawać i oszlifować delikatnie cienką tarczą przy pomocy szlifierki kątowej, sam tak zrobiłem-w Hatsanie z "lekkim" przebiegiem to norma. A co do stali to dobrze że jest na tyle kiepska że wyciera się dzwignia naciągu-lepsze to niż ma się pszetrzeć cylinder :-)
AA TX200 HC
gregor
Posty: 18
Rejestracja: 24 maja 2006, 10:37
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: gregor »

Witam.
Faktycznie niezły pomysł. A czym napawałeś i jaką stalą? CrNi będzie pewnie za twardy?
ODPOWIEDZ