Obrazek

hatsan się polepsza

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 407
Rejestracja: 03 maja 2006, 11:32
Lokalizacja: Karpacz

Post autor: Szymon »

witam
Ważne jest, aby powierzchnia kostki w miejscu uszczelki była dokładnie płaska-a uszczelka po zamknięciu idealnie przylegała.
Ta zaokrąglona krawędź to tylko wizualny defekt (tz. defekt pijanego majstra :dokuczacz:

Nie martw sie nic to nie szkodzi. Możesz zresztą obie te krawedzie lekko zfazować pilniczkiem-uzyskując obustronne, symetryczne ścięcia-nie będzie wtedy tak w "oko kolić" ;-)
pozdrawiam
Szymon.Karpacz
Awatar użytkownika
Wierzbin
-#zasłużony_team
-#zasłużony_team
Posty: 3983
Rejestracja: 28 kwie 2006, 12:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wierzbin »

No tak, tyle tylko, że trzeba karabinek rozłożyć, a po zabiegu nałożyć oksydę.
Jak dla mnie nie warte zachodu.
Ja bym to zostawił.
Daystate Mk3 FT + LS
Był H55 + Walther 3-9x40AO
Awatar użytkownika
Yavol
Posty: 55
Rejestracja: 30 kwie 2006, 19:55
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Yavol »

to że nie wpływa na strzał to wiem, tylko zastanawiałem się czy tak jest w wielu egzemplarzach czy mi siętylko trafil "pokrzywiony"
H70 + Hoganowy zestawik
Oli
Posty: 162
Rejestracja: 30 maja 2006, 17:48
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: Oli »

U mnie też jest idealny kant bez żadnych zaokrągleń.
To chyba po prostu jakaś niedoróbka tureckich fachowców, może z tym polepszaniem to nie zawsze do końca prawda :-P
Z drugiej strony za te pieniążki nie ma co narzekać, wykonanie jest ok.
A jako ciekawostkę powiem, że po 30 strzałach rozkręciły mi się śruby mocujące łoże moim Hatsanie :-)
HW 100T + MTC Viper 10x44 IRS
Był Hatsan 80s Tuning
Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 407
Rejestracja: 03 maja 2006, 11:32
Lokalizacja: Karpacz

Post autor: Szymon »

witam
Z rozkręcaniem się śrub w hatsanie (i nie tylko) to normalka.
Proponuję zamienić śruby łoża na ciut dłuższe, najlepiej pod imbus.
Kupić Loctite-klej do połączeń współosiowych, (mocny, lub średni-zielony, czerwony). Wszystkie gwinty wymyć acetonem i skręcić na Loctite.
Gwarantuję, że nie będzie się odkręcać. Tak samo można zrobić ze wszystkimi pozostałymi śrubami, ale przy użyciu tylko czerwonego loctite-bo może być kłopot z późniejszym rozkręceniem (do śrub w aluminium-montaż i małych śrubek używać niebieski-słaby)
Loctite można kupić np. tu:
http://www.konceptus.pl/product_info.ph ... 4a6d2a161c
Szymon.Karpacz
Oli
Posty: 162
Rejestracja: 30 maja 2006, 17:48
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: Oli »

Dzięki Szymon na pewno skorzystam z tego kleju, bardzo dobry pomysł.
O śrubach imbusowych juz pomyślałem - zamówiłem u znajomego :)
Pozdrawiam
HW 100T + MTC Viper 10x44 IRS
Był Hatsan 80s Tuning
Logan

Post autor: Logan »

Mój o dziwo się nie rozkręcał a śruby siedziały przyklejone. Wyjmując system z łoża musiałem odkręcać "na chama" i o dziwo nie rozorałem główek ani nie zniszczyłem gwintu... Sprężyny jeszcze nie wyjmowałem ale nie zdziwiłbym sie gdy okazało się ze jest ładnie zarobiona :D...
Możliwe że mam jakąś w miarę nową sztukę.
Oli
Posty: 162
Rejestracja: 30 maja 2006, 17:48
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: Oli »

Ja też mam model z nowej serii i z "zarobioną " sprężyną.

Obrazek

Niestety nie jest to dopracowane, jak widać na zdjęciu.
Pozdrawiam
HW 100T + MTC Viper 10x44 IRS
Był Hatsan 80s Tuning
Logan

Post autor: Logan »

Panowie... błagam was... robiąc zdjęcia używajcie trybu makro lub regulujcie ostrość ręcznie gdyż często na zdjęciach najważniejsze elementy są mało ostre bo autofokus ustawia punkt ostrości gdzieindziej (na zdjęciu powyżej są to 3 -4 zwój od góry a sama zarobiona końcówka jest niewyraźna).

Nie jest to krytyka waszych umiejętności czy chęci pomocy a jedynie błagalna prośba.
Oli
Posty: 162
Rejestracja: 30 maja 2006, 17:48
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: Oli »

To był tryb makro niestety w aparacie w telefonie komórkowym :|
Myśle jednak że jest na tyle wyrażnie żeby wiedzieć o co chodzi.
HW 100T + MTC Viper 10x44 IRS
Był Hatsan 80s Tuning
Logan

Post autor: Logan »

Widzę o co chodzi jednak ciekawi mnie sam sposób zarobienia sprężyny w fabryce bo nie widzę czy sprężyna jest zeszlifowana czy zmiażdżona... pozatym wyglada jak by miała jakiś bąbel na końcu.

Wyjmę swoją i zrobię zdjęciez ostrością na końcówke sprężyny to wstawię... niestety dopiero w weekend.
Oli
Posty: 162
Rejestracja: 30 maja 2006, 17:48
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: Oli »

Jest zmiażdzona i faktycznie ma bąbel na końcu, wyglada na to ze była rozgrzana i uderzona (jak widać niezbyt precyzyjnie)
HW 100T + MTC Viper 10x44 IRS
Był Hatsan 80s Tuning
Logan

Post autor: Logan »

Wiec i tak wymaga zeszlifowania bo bąbel może wycierać tłok i niższy zwój... mniej niż cięty drut ale jednak...
ODPOWIEDZ