AT44 Tuning, stabilizacja prędkości wylotowej
Re: AT44 Tuning, stabilizacja prędkości wylotowej
Gdzie można o regulacji napięcia sprężyny wszystkiego się dowiedzieć ?
Re: AT44 Tuning, stabilizacja prędkości wylotowej
https://www.youtube.com/watch?v=p7xanGlfl0M
Do kręcenia imbus 4mm, do zablokowania chyba 2,5 wchodzi.
Do kręcenia imbus 4mm, do zablokowania chyba 2,5 wchodzi.
Re: AT44 Tuning, stabilizacja prędkości wylotowej
To musi być chyba inny rozmiar albo głębokość bo imbusem 4mm/10 cm na nic nie trafiłem. Do "zablokowania 2,5" czego zablokowania ? Na filmiku widać, że kluczem obraca w lewo, a energia i prędkość zmalała, a wcześniej czytałem, że kręcąc w lewo powinno rosnąć. Jak jest w rzeczywistości ?
Re: AT44 Tuning, stabilizacja prędkości wylotowej
Może tutaj:
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?t=7730
Tak na mój rozum,ściskając sprężynę zbijaka, zwiększasz energię.
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?t=7730
Tak na mój rozum,ściskając sprężynę zbijaka, zwiększasz energię.
Re: AT44 Tuning, stabilizacja prędkości wylotowej
I jeszcze coś:
Do tej regulacji dobrze jest mieć chrono.
Do tej regulacji dobrze jest mieć chrono.
Re: AT44 Tuning, stabilizacja prędkości wylotowej
Weź dłuższyvidijs pisze: ↑15 lut 2018, 19:45 To musi być chyba inny rozmiar albo głębokość bo imbusem 4mm/10 cm na nic nie trafiłem. Do "zablokowania 2,5" czego zablokowania ? Na filmiku widać, że kluczem obraca w lewo, a energia i prędkość zmalała, a wcześniej czytałem, że kręcąc w lewo powinno rosnąć. Jak jest w rzeczywistości ?
Do zablokowania zbijaka, inaczej będzie się kręcił razem ze śrubą. A śruba w kilku znanych mi przypadkach była czymś sklejona (chciałbym wierzyć że klejem do gwintów), więc pierwsze ruszenie bywa trudne (nie warto oszczędzać na imbusie).
Jeśli wykręcasz śrubę to zwiększasz moc (pamiętaj że wykręcając ponad limit możesz sobie narobić kłopotów prawnych w razie W.)
Re: AT44 Tuning, stabilizacja prędkości wylotowej
Przekopałem całe Allegro i dwa wiejskie składy i nie znalazłem dłuższego imbusa. Coś jednak wykombinuję, skoro juz wiem, że trzeba głębiej szukać. Blokowanie tym 2,5mm zbijaka to pewnie gdzieś z boku ?
Re: AT44 Tuning, stabilizacja prędkości wylotowej
To ciekawe bo ja kupiłem takiego imbusa na allegro. Np http://allegro.pl/wiha-wkretak-klucz-uc ... _c=Product
Blokowanie jest od spodu, trzeba zdjąć osadę. Ale że często kręciłem to sobie zrobiłem dziurkę od spodu w osadzie do blokowania i drugą, od tyłu żeby można było kręcić bez zdejmowania osady.
Przy takim sposobie te klucze z poprzednią rączką słabo się sprawdzają, ale z braku laku....
Miałem swojego imbusa ciąć (35cm ma długości z tego co pamiętam), ale kupiłem p15 i atek szuka nowego domu
Blokowanie jest od spodu, trzeba zdjąć osadę. Ale że często kręciłem to sobie zrobiłem dziurkę od spodu w osadzie do blokowania i drugą, od tyłu żeby można było kręcić bez zdejmowania osady.
Przy takim sposobie te klucze z poprzednią rączką słabo się sprawdzają, ale z braku laku....
Miałem swojego imbusa ciąć (35cm ma długości z tego co pamiętam), ale kupiłem p15 i atek szuka nowego domu
Re: AT44 Tuning, stabilizacja prędkości wylotowej
W AT44 są 2 sposoby na optymalne (tzn równe) strzały (nawet bez regulatora) w zakresie ciśnień 200-90bar.
1. Napięcie sprężyny zbijaka - przy danej iglicy należy ją tak ustawić by różnica prędkości przy 200 i 90 barów (i oczywiście wszystko co pośrodku między tymi wartościami ciśnienia) była jak najmniejsza. W moim AT44 przy oryginalnej iglicy było to ustawienie na moc 10J ale wtedy miałem do 160równych strzałów a do 20metrów sprzęt był prawie tak celny jak S400.
2. Szlifowanie iglicy i następnie ustawienie jak najbardziej równych strzałów wg pkt. 1. Wtedy można ustawić równe strzały przy mocy np 16,5J ale będzie ich odpowiednio mniej (powinno być ok 90). Szlifowanie jest o tyle ryzykowne, że w pewnym momencie moc skokowo rośnie i łatwo przekroczyć limit.
Jednym słowem - dla danej grubości iglicy można ustawić bardzo równe strzały ale chcąc je mieć równe dla różnej mocy trzeba wymieniać iglice i ustawiać jeszcze raz. Bez chronografu (tylko na podstawie wysokości przestrzelin na tarczy) jest to ciężko zrobić.
1. Napięcie sprężyny zbijaka - przy danej iglicy należy ją tak ustawić by różnica prędkości przy 200 i 90 barów (i oczywiście wszystko co pośrodku między tymi wartościami ciśnienia) była jak najmniejsza. W moim AT44 przy oryginalnej iglicy było to ustawienie na moc 10J ale wtedy miałem do 160równych strzałów a do 20metrów sprzęt był prawie tak celny jak S400.
2. Szlifowanie iglicy i następnie ustawienie jak najbardziej równych strzałów wg pkt. 1. Wtedy można ustawić równe strzały przy mocy np 16,5J ale będzie ich odpowiednio mniej (powinno być ok 90). Szlifowanie jest o tyle ryzykowne, że w pewnym momencie moc skokowo rośnie i łatwo przekroczyć limit.
Jednym słowem - dla danej grubości iglicy można ustawić bardzo równe strzały ale chcąc je mieć równe dla różnej mocy trzeba wymieniać iglice i ustawiać jeszcze raz. Bez chronografu (tylko na podstawie wysokości przestrzelin na tarczy) jest to ciężko zrobić.