Obrazek

AT44 Tuning, stabilizacja prędkości wylotowej

Awatar użytkownika
vidijs
Posty: 10
Rejestracja: 06 lut 2018, 18:21

Re: AT44 Tuning, stabilizacja prędkości wylotowej

Post autor: vidijs »

Gdzie można o regulacji napięcia sprężyny wszystkiego się dowiedzieć ?
newrom
Posty: 5
Rejestracja: 02 lip 2017, 15:31

Re: AT44 Tuning, stabilizacja prędkości wylotowej

Post autor: newrom »

https://www.youtube.com/watch?v=p7xanGlfl0M
Do kręcenia imbus 4mm, do zablokowania chyba 2,5 wchodzi.
Awatar użytkownika
vidijs
Posty: 10
Rejestracja: 06 lut 2018, 18:21

Re: AT44 Tuning, stabilizacja prędkości wylotowej

Post autor: vidijs »

To musi być chyba inny rozmiar albo głębokość bo imbusem 4mm/10 cm na nic nie trafiłem. Do "zablokowania 2,5" czego zablokowania ? Na filmiku widać, że kluczem obraca w lewo, a energia i prędkość zmalała, a wcześniej czytałem, że kręcąc w lewo powinno rosnąć. Jak jest w rzeczywistości ?
rokasa58
-#zasłużony2020
-#zasłużony2020
Posty: 764
Rejestracja: 29 gru 2016, 14:09
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Re: AT44 Tuning, stabilizacja prędkości wylotowej

Post autor: rokasa58 »

Może tutaj:
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?t=7730
Tak na mój rozum,ściskając sprężynę zbijaka, zwiększasz energię.
rokasa58
-#zasłużony2020
-#zasłużony2020
Posty: 764
Rejestracja: 29 gru 2016, 14:09
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Re: AT44 Tuning, stabilizacja prędkości wylotowej

Post autor: rokasa58 »

I jeszcze coś:
Obrazek
Do tej regulacji dobrze jest mieć chrono.
newrom
Posty: 5
Rejestracja: 02 lip 2017, 15:31

Re: AT44 Tuning, stabilizacja prędkości wylotowej

Post autor: newrom »

vidijs pisze: 15 lut 2018, 19:45 To musi być chyba inny rozmiar albo głębokość bo imbusem 4mm/10 cm na nic nie trafiłem. Do "zablokowania 2,5" czego zablokowania ? Na filmiku widać, że kluczem obraca w lewo, a energia i prędkość zmalała, a wcześniej czytałem, że kręcąc w lewo powinno rosnąć. Jak jest w rzeczywistości ?
Weź dłuższy :)
Do zablokowania zbijaka, inaczej będzie się kręcił razem ze śrubą. A śruba w kilku znanych mi przypadkach była czymś sklejona (chciałbym wierzyć że klejem do gwintów), więc pierwsze ruszenie bywa trudne (nie warto oszczędzać na imbusie).
Jeśli wykręcasz śrubę to zwiększasz moc (pamiętaj że wykręcając ponad limit możesz sobie narobić kłopotów prawnych w razie W.)
Awatar użytkownika
vidijs
Posty: 10
Rejestracja: 06 lut 2018, 18:21

Re: AT44 Tuning, stabilizacja prędkości wylotowej

Post autor: vidijs »

Przekopałem całe Allegro i dwa wiejskie składy i nie znalazłem dłuższego imbusa. Coś jednak wykombinuję, skoro juz wiem, że trzeba głębiej szukać. Blokowanie tym 2,5mm zbijaka to pewnie gdzieś z boku ?
newrom
Posty: 5
Rejestracja: 02 lip 2017, 15:31

Re: AT44 Tuning, stabilizacja prędkości wylotowej

Post autor: newrom »

To ciekawe bo ja kupiłem takiego imbusa na allegro. Np http://allegro.pl/wiha-wkretak-klucz-uc ... _c=Product
Blokowanie jest od spodu, trzeba zdjąć osadę. Ale że często kręciłem to sobie zrobiłem dziurkę od spodu w osadzie do blokowania i drugą, od tyłu żeby można było kręcić bez zdejmowania osady.
Przy takim sposobie te klucze z poprzednią rączką słabo się sprawdzają, ale z braku laku....
Miałem swojego imbusa ciąć (35cm ma długości z tego co pamiętam), ale kupiłem p15 i atek szuka nowego domu ;)
JS1
Posty: 6
Rejestracja: 26 kwie 2017, 12:37

Re: AT44 Tuning, stabilizacja prędkości wylotowej

Post autor: JS1 »

W AT44 są 2 sposoby na optymalne (tzn równe) strzały (nawet bez regulatora) w zakresie ciśnień 200-90bar.
1. Napięcie sprężyny zbijaka - przy danej iglicy należy ją tak ustawić by różnica prędkości przy 200 i 90 barów (i oczywiście wszystko co pośrodku między tymi wartościami ciśnienia) była jak najmniejsza. W moim AT44 przy oryginalnej iglicy było to ustawienie na moc 10J ale wtedy miałem do 160równych strzałów a do 20metrów sprzęt był prawie tak celny jak S400.
2. Szlifowanie iglicy i następnie ustawienie jak najbardziej równych strzałów wg pkt. 1. Wtedy można ustawić równe strzały przy mocy np 16,5J ale będzie ich odpowiednio mniej (powinno być ok 90). Szlifowanie jest o tyle ryzykowne, że w pewnym momencie moc skokowo rośnie i łatwo przekroczyć limit.

Jednym słowem - dla danej grubości iglicy można ustawić bardzo równe strzały ale chcąc je mieć równe dla różnej mocy trzeba wymieniać iglice i ustawiać jeszcze raz. Bez chronografu (tylko na podstawie wysokości przestrzelin na tarczy) jest to ciężko zrobić.
ODPOWIEDZ