Obrazek

Sprężyna gazowa Vortex

Awatar użytkownika
Cortez
-#e-hft1
-#e-hft1
Posty: 2534
Rejestracja: 11 lut 2008, 11:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Cortez »

Taaaa....jak wyciągałem (z ciekawości) uszczelkę z mojego dziadka - Łucznika`87, to mi się w palicach rozsypła... :PP
Daystate Merlyn S + Nitrex 3-9x42/SS 10x42
Terni
Posty: 31
Rejestracja: 22 mar 2013, 0:40

Post autor: Terni »

To święta prawda. I na dodatek śmierdzi dymem z lufy.
Awatar użytkownika
debowy
-#zasłużony
-#zasłużony
Posty: 624
Rejestracja: 20 lip 2008, 12:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: debowy »

Terni pisze:ż Zmierzone przeze mnie w szybkiej serii vo: 321; 294; 256; 221; 210.
Nie wiem co to jest szybka seria, ale test Vo na początku tematu nie był robiony z przerwami, jedyny czas dzielący kolejne strzały to czas potrzebny na załadowanie kolejnego śrutu. Bez spadków energii... Generalnie stawiam na co innego niż spadek ciśnienia w układzie Vortexa.
Awatar użytkownika
no_taki
Posty: 85
Rejestracja: 04 sty 2013, 17:21
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: no_taki »

Terni pisze:
Wniosek z tego taki, że to nie odpowiednia uszczelka do diesla. Można zastosować z takiego materiału jak w silniku :hm:
Proponujesz karabinki "napędzane" energią spalania oleju ? :?
W sumie całkiem dobry pomysł... kanister z ropą pod pachę i można iść postrzelać .. tylko musisz jakoś zadbać , zeby norme EURO5 karabinek spełniał... :hm:
:D
hatsan 200 Alchemik inside - PP 3-9x42 AO
Terni
Posty: 31
Rejestracja: 22 mar 2013, 0:40

Post autor: Terni »

Kanister to przesada. Wystarczy śrut zwilżyć olejem. Są nawet w sprzedaży olejki do śrutu które wg reklamy wpływają na ich prędkość wylotową.
Awatar użytkownika
Zack
Posty: 2849
Rejestracja: 04 wrz 2010, 12:15
Lokalizacja: Tarnów / Northampton

Post autor: Zack »

Kolego Terni
Czytając Twoje wypowiedzi człowiek może dojść do wniosku że zamiast uszczelki np. Zepto czy Cekausowej należy wykonać uszczelkę :hm: no właśnie, z czego. Z metalu?
Efekt dizlowania powstaje jak się źle nasmaruje wiatrówkę i tyle.
Ani mniej ani więcej.
Wiatrówka to nie silnik, smarowanie musi być delikatne.
Do tego, śrut smarujemy na pewno nie dla tego aby mieć disla.
Najpierw śrut myjemy, ważymy a dopiero potem napierujemy.
Dodatkowo, od kiedy to guma (oringi) jest bardziej trwała niż metal (sprężyna).

Założyłeś vortexa, ok, super.
Ale proszę - nie dorabiaj ideologii do swoich teorii.
Life is brutal, and full of zasadzkas
and sometimes kopas w dupas
Awatar użytkownika
Sandacz
Posty: 101
Rejestracja: 25 gru 2012, 16:13
Lokalizacja: okolice Olesna

Post autor: Sandacz »

Jak mowa o smarowaniu i mówisz, że:
Wiatrówka to nie silnik, smarowanie musi być delikatne.
Ja przejechałem 500km bez smarowania Gilerą SMT 50 i nie padła - ahhh ten dozownik ;/
Sorki za OT
Hatsan 90 STG SAS QT 4,5mm + Alchemik + PP 3-9x40 ao
Awatar użytkownika
Zack
Posty: 2849
Rejestracja: 04 wrz 2010, 12:15
Lokalizacja: Tarnów / Northampton

Post autor: Zack »

Wiktor, to masz więcej szczęścia niż rozumu :lol: - bez obrazy.
Temat jest o vortex a na temat smarowania wiatrówek jest oddzielny.
A jak byśmy każdemu chcieli tłumaczyć co i jak :sciana: i dodatkowo takie teorie prostować to :please: ale kiedy byśmy strzelali.
Life is brutal, and full of zasadzkas
and sometimes kopas w dupas
Awatar użytkownika
Sandacz
Posty: 101
Rejestracja: 25 gru 2012, 16:13
Lokalizacja: okolice Olesna

Post autor: Sandacz »

hehe ;)
Nie... wyjaśnie:
Jak sie kupi nową, wymarzoną rzecz to ja mam tak, że postepuje delikatnie, ostrożnie - nie chce nic popsuć. W serwisie powiedzieli nalać oleju do dozownika i jeżdzić - nie przejmować sie lać paliowo i jezdzic po 500km dolać oleju i dalej jeżdzić. Ja miałęm inne zdanie (lepiej sprawdzić czy wszytsko ok) ale ojciec wiadomo... No to ok, jeżdziłem i po 500km zdejmuje siedzienei a tam :zdziwko: :zdziwko: :zdziwko: :zdziwko: Tylko ile było tyle jest. Ale sie nie zatarła, ale delikatnie napewno przytarła ;/

P.S. sorki za OT to był ostatni raz :/
Hatsan 90 STG SAS QT 4,5mm + Alchemik + PP 3-9x40 ao
Awatar użytkownika
JohnLJA
Posty: 121
Rejestracja: 21 sty 2011, 20:54
Lokalizacja: TSA (Sandomierz)

Post autor: JohnLJA »

Proponujesz karabinki "napędzane" energią spalania oleju
Był taki wynalazek, no może nie na olej ale na eter, nazywał się HW 54 Barakuda.
4,5 & 36
Awatar użytkownika
debowy
-#zasłużony
-#zasłużony
Posty: 624
Rejestracja: 20 lip 2008, 12:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: debowy »

JohnLJA pisze:
Proponujesz karabinki "napędzane" energią spalania oleju
Był taki wynalazek, no może nie na olej ale na eter, nazywał się HW 54 Barakuda.
Tak, tylko że kilka osób doznało uszkodzeń ciała jak się rozpadły. Poza tym eter był drogi i nie zyskała na popularności. Ciekawe jak często się psuła.
Terni
Posty: 31
Rejestracja: 22 mar 2013, 0:40

Post autor: Terni »

HW 54 Baracuda jest na eter. Mendoza RM 600 jest na olej i działa w nieco inny sposób. W energii różnica jest duża. Na "sucho" 16J, z dieslem 36 J. Oba modele zostały przewidziane do wykorzystania diesla i popsuć się tam może coś na takiej samej zasadzie jak w broni palnej czy silniku wysokoprężnym.
Awatar użytkownika
Jaro
Posty: 3955
Rejestracja: 30 gru 2009, 20:08
Lokalizacja: Ziębice
Kontakt:

Post autor: Jaro »

A firma Sharg udostępni zgodnie z obietnicą najnowsze karabinki ?
Grupa "Beaver"
www.hftbeaver.org/hft
Awatar użytkownika
sharg_pl
Posty: 75
Rejestracja: 13 lis 2012, 16:13
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sharg_pl »

Nie wiemy jeszcze czy będzie możliwość postrzelania ale na pewno przywieziemy kilka karabinków na zawody do pomacania :) Zobaczymy na miejscu.

Chciałem także poinformować o nowych cenach na poniższy asortyment marki HATSAN:

Nowość 2013 HATSAN EDGE http://www.sharg.pl/advanced_search_res ... 304&y=-596
Nowość 2013 SPRĘŹYNA GAZOWA HATSAN VORTEX http://www.sharg.pl/advanced_search_res ... 304&y=-596

Myślę, że istotną informacją będzie też to że w tej chwili jesteśmy w posiadaniu sprężyn gazowych HP jak i zwykłych, fabrycznie pompowanych do energii 17J

Mamy nadzieje że te informacje Wam się spodobają :)
Nie sprzedajemy na forum - o towar pytaj w Twoim lokalnym sklepie
mayu
Posty: 16
Rejestracja: 21 sty 2013, 13:46
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: mayu »

Czy jest jakaś różnica pomiędzy sprężynami HP i ST poza ciśnieniem na jakie zostały napompowane? Czy może wersja HP z obniżonym ciśnieniem - pozwalającym uzyskać max 17J wytrzyma dłużej niż ST ?
ODPOWIEDZ