Sprężyna gazowa Vortex
Kilka lat testowałem gas strut i gas ram.
Zacznę od końca - moim zdaniem nie warto.
Najważniejsza wada dotyczy obydwóch - oczywista zależność ciśnienia od temperatury (równanie Clapeyrona), która przekłada się na zmienną prędkość na wylocie rzędu nawet 1J. Na puszkobicie to nie przeszkadza ale na zabawę w HFT owszem i to bardzo, podobnie jak ktoś nie lubi ciągle przestawiać celownika.
Druga kwestia - zachowanie szczelności. Na gas strut nie mamy żadnego wpływu, przez parę lat powoli sobie popuszcza i jak w końcu puści to możemy go zwyczajnie wyrzucić. Gas ram trzeba konserwować i dopompowywać mając chrono i butlę/pompkę. Bez konserwacji zacierają się oringi które uszczelniają i co jakiś czas siada zaworek.
Opowieści o braku kopa to proponuję między bajki... trzepie i to mocno, przy energii ponad 17J można zniszczyć praktycznie każdy celownik. To tak jakby stukać w niego młotkiem, tylko kwestia czasu. Przy 12J powiedzmy da się komfortowo strzelać, powyżej poczujemy to i przy naciąganiu i przy strzale. Jeśli komuś się wydaje że ten "kop" to jak w broni palnej to jest w błędzie, jest zupełnie inny, niszczący dla celownika i znacząco wpływa na zależność punktu trafienia od chwytu i miejsca podtrzymywania karabinka.
Gdybym miał wybierać rodzaj napędu to wolał bym zwykłą sprężynę z najlepszą jak dotąd optymalizacją, np. 7J w HW30S lub 16J w AA TX-200. Można też wspomnieć o systemie przeciwbieżnych tłoków jak w JW albo Dianie 75.
Zacznę od końca - moim zdaniem nie warto.
Najważniejsza wada dotyczy obydwóch - oczywista zależność ciśnienia od temperatury (równanie Clapeyrona), która przekłada się na zmienną prędkość na wylocie rzędu nawet 1J. Na puszkobicie to nie przeszkadza ale na zabawę w HFT owszem i to bardzo, podobnie jak ktoś nie lubi ciągle przestawiać celownika.
Druga kwestia - zachowanie szczelności. Na gas strut nie mamy żadnego wpływu, przez parę lat powoli sobie popuszcza i jak w końcu puści to możemy go zwyczajnie wyrzucić. Gas ram trzeba konserwować i dopompowywać mając chrono i butlę/pompkę. Bez konserwacji zacierają się oringi które uszczelniają i co jakiś czas siada zaworek.
Opowieści o braku kopa to proponuję między bajki... trzepie i to mocno, przy energii ponad 17J można zniszczyć praktycznie każdy celownik. To tak jakby stukać w niego młotkiem, tylko kwestia czasu. Przy 12J powiedzmy da się komfortowo strzelać, powyżej poczujemy to i przy naciąganiu i przy strzale. Jeśli komuś się wydaje że ten "kop" to jak w broni palnej to jest w błędzie, jest zupełnie inny, niszczący dla celownika i znacząco wpływa na zależność punktu trafienia od chwytu i miejsca podtrzymywania karabinka.
Gdybym miał wybierać rodzaj napędu to wolał bym zwykłą sprężynę z najlepszą jak dotąd optymalizacją, np. 7J w HW30S lub 16J w AA TX-200. Można też wspomnieć o systemie przeciwbieżnych tłoków jak w JW albo Dianie 75.
Zależy z którego roku jest wiatrówka. Wiatrówki z systemem Quattro Trigger będą ze sobą kompatybilne.sniper_pl pisze:Ja mam pytanie do panów z shargu, Czy opis z wydłużoną i poszerzoną komorą odnosi się tylko do najnowszych Hatsanów 125 z Vortex'em, czy do starszych wypustów ze zwykłą sprężyną też?Hatsan 125 STG Sport Vortex to nowoczesna wiatrówka tłokowa z wydłużoną i poszerzoną komorą sprężania wyposażona w rewolucyjny system sprężyny gazowej Vortex Gas Piston.
Nie sprzedajemy na forum - o towar pytaj w Twoim lokalnym sklepie
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 04 wrz 2010, 19:14
- Lokalizacja: Mirzec
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 04 wrz 2010, 19:14
- Lokalizacja: Mirzec
Aktualnie nie ma takiej opcji. Nie jesteśmy jednak na 100% pewni gdyż sprężyna dopiero idzie do testów. Ewentualnie służymy schematem.radoslaw787 pisze:W zwykłym siłowniku samochodowym, np. od klapy bagażnika, możemy zrobić dodatkowe kanaliki na obwodzie zwalniacza, co drastycznie podnosi szybkość pracy. Czyli zwiekszyliśmi w ten sposób przepływ przez niego. Pytam, bo taka opcja wydaje się być cenna przy strojeniu cyklu pracy.
Nie sprzedajemy na forum - o towar pytaj w Twoim lokalnym sklepie
- Mamutowicz
- -#mamutowicz
- Posty: 4621
- Rejestracja: 02 paź 2011, 14:07
- Lokalizacja: Rajcza / Thurcroft
Jest 5 typów sprężyn w 3 rodzajach. Możemy oczywiście podać dane zebrane "na kolanie" albo możemy zrobić porządny schemat z omówieniem technicznym zagadnienia, przekrojem oraz dokładnymi danymi odnośnie wymiarów i energii etc. Wybraliśmy tę drugą opcję a niestety oprócz zajęć platyczno-technicznych musimy jeszcze popracować w firmie. Jeśli ma wszystko być zrobione rzetelnie musi niestety potrwać. Dla tego apeluję o cierpliwość.KACperPAN pisze:No i dzisiaj jest "jutro" a wymiarów nie masharg_pl pisze:jutro będzie wszystko jasne odnośnie wymiarów
Nie sprzedajemy na forum - o towar pytaj w Twoim lokalnym sklepie
Jeżeli ma taki mechanizm spustowy to będzie pasować.KACperPAN pisze:OK będę cierpliwy
W szczególności interesuje mnie Vortex do H125 (mój karabinek jest z czerwca 2011).
[ Dodano: Wto 29 Sty, 2013 17:30 ]
Niestety muszę zdublować.
Właśnie zakończyliśmy opracowanie schematów sprężyn gazowych Vortex Gas Piston. Z tego co się orientuję są to prawdopodobnie jedyne dostępne schematy na tą chwilę - nawet nie są dostępne na stronie producenta.
TYPE 1 i 2
TYPE 3
TYPE 4 i 5
Nie sprzedajemy na forum - o towar pytaj w Twoim lokalnym sklepie