Obrazek

Sprężyna gazowa Vortex

ODPOWIEDZ
yaro
Posty: 292
Rejestracja: 25 gru 2011, 19:20

Post autor: yaro »

Kilka lat testowałem gas strut i gas ram.

Zacznę od końca - moim zdaniem nie warto.

Najważniejsza wada dotyczy obydwóch - oczywista zależność ciśnienia od temperatury (równanie Clapeyrona), która przekłada się na zmienną prędkość na wylocie rzędu nawet 1J. Na puszkobicie to nie przeszkadza ale na zabawę w HFT owszem i to bardzo, podobnie jak ktoś nie lubi ciągle przestawiać celownika.

Druga kwestia - zachowanie szczelności. Na gas strut nie mamy żadnego wpływu, przez parę lat powoli sobie popuszcza i jak w końcu puści to możemy go zwyczajnie wyrzucić. Gas ram trzeba konserwować i dopompowywać mając chrono i butlę/pompkę. Bez konserwacji zacierają się oringi które uszczelniają i co jakiś czas siada zaworek.

Opowieści o braku kopa to proponuję między bajki... trzepie i to mocno, przy energii ponad 17J można zniszczyć praktycznie każdy celownik. To tak jakby stukać w niego młotkiem, tylko kwestia czasu. Przy 12J powiedzmy da się komfortowo strzelać, powyżej poczujemy to i przy naciąganiu i przy strzale. Jeśli komuś się wydaje że ten "kop" to jak w broni palnej to jest w błędzie, jest zupełnie inny, niszczący dla celownika i znacząco wpływa na zależność punktu trafienia od chwytu i miejsca podtrzymywania karabinka.

Gdybym miał wybierać rodzaj napędu to wolał bym zwykłą sprężynę z najlepszą jak dotąd optymalizacją, np. 7J w HW30S lub 16J w AA TX-200. Można też wspomnieć o systemie przeciwbieżnych tłoków jak w JW albo Dianie 75.
Awatar użytkownika
sharg_pl
Posty: 75
Rejestracja: 13 lis 2012, 16:13
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sharg_pl »

sniper_pl pisze:Ja mam pytanie do panów z shargu, Czy opis z wydłużoną i poszerzoną komorą odnosi się tylko do najnowszych Hatsanów 125 z Vortex'em, czy do starszych wypustów ze zwykłą sprężyną też?
Hatsan 125 STG Sport Vortex to nowoczesna wiatrówka tłokowa z wydłużoną i poszerzoną komorą sprężania wyposażona w rewolucyjny system sprężyny gazowej VortexŸ Gas Piston.
Zależy z którego roku jest wiatrówka. Wiatrówki z systemem Quattro Trigger będą ze sobą kompatybilne.
Nie sprzedajemy na forum - o towar pytaj w Twoim lokalnym sklepie
radoslaw787
Posty: 83
Rejestracja: 04 wrz 2010, 19:14
Lokalizacja: Mirzec

Post autor: radoslaw787 »

Witam. Czy sprężyny posiadają opcje łatwej zmiany szybkości pracy, niezależnie od ciśnienia?
Awatar użytkownika
sharg_pl
Posty: 75
Rejestracja: 13 lis 2012, 16:13
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sharg_pl »

radoslaw787 pisze:Witam. Czy sprężyny posiadają opcje łatwej zmiany szybkości pracy, niezależnie od ciśnienia?
Jeśli to możliwe, prosiłbym o rozwinięcie Pytania o więcej szczegółów - o co dokładnie chodzi?
Nie sprzedajemy na forum - o towar pytaj w Twoim lokalnym sklepie
radoslaw787
Posty: 83
Rejestracja: 04 wrz 2010, 19:14
Lokalizacja: Mirzec

Post autor: radoslaw787 »

W zwykłym siłowniku samochodowym, np. od klapy bagażnika, możemy zrobić dodatkowe kanaliki na obwodzie zwalniacza, co drastycznie podnosi szybkość pracy. Czyli zwiekszyliśmi w ten sposób przepływ przez niego. Pytam, bo taka opcja wydaje się być cenna przy strojeniu cyklu pracy.
Awatar użytkownika
sharg_pl
Posty: 75
Rejestracja: 13 lis 2012, 16:13
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sharg_pl »

radoslaw787 pisze:W zwykłym siłowniku samochodowym, np. od klapy bagażnika, możemy zrobić dodatkowe kanaliki na obwodzie zwalniacza, co drastycznie podnosi szybkość pracy. Czyli zwiekszyliśmi w ten sposób przepływ przez niego. Pytam, bo taka opcja wydaje się być cenna przy strojeniu cyklu pracy.
Aktualnie nie ma takiej opcji. Nie jesteśmy jednak na 100% pewni gdyż sprężyna dopiero idzie do testów. Ewentualnie służymy schematem.
Nie sprzedajemy na forum - o towar pytaj w Twoim lokalnym sklepie
yaro
Posty: 292
Rejestracja: 25 gru 2011, 19:20

Post autor: yaro »

Sprężyny gazowe w klapach bagażnika muszą mieć spowalnianie bo inaczej by mogły uszkodzić otwierającego... te w wiatrówkach przeciwnie, nie mają żadnego spowalniania.
mayu
Posty: 16
Rejestracja: 21 sty 2013, 13:46
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: mayu »

Jaka jest różnica masy zwykłego np. H95 i ze sprężyną gazową?
Czy w celu zmiany ciśnienia w sprężynie gazowej trzeba demontować ją z systemu czy jest bezpośredni dostęp do zaworka?
Awatar użytkownika
sharg_pl
Posty: 75
Rejestracja: 13 lis 2012, 16:13
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sharg_pl »

Własnie przygotowujemy schematy sprężyn - jutro będzie wszystko jasne odnośnie wymiarów
Nie sprzedajemy na forum - o towar pytaj w Twoim lokalnym sklepie
Awatar użytkownika
KACperPAN
Posty: 197
Rejestracja: 25 lip 2011, 20:12
Lokalizacja: P Pol

Post autor: KACperPAN »

sharg_pl pisze:jutro będzie wszystko jasne odnośnie wymiarów
No i dzisiaj jest "jutro" a wymiarów nie ma :PP
H90 Alchemiczny + DOT 4-16x42 AO MD
Mój :devil2: H125 KACperPAN/Alchemik Inside + PP 4-16x50 AOE
Awatar użytkownika
Mamutowicz
-#mamutowicz
-#mamutowicz
Posty: 4621
Rejestracja: 02 paź 2011, 14:07
Lokalizacja: Rajcza / Thurcroft

Post autor: Mamutowicz »

Jest sobotnio niedzielne jutro.. Weźcie przestańcie tak cisnąć..
Chłopaki działają, Cekaus testuje.. trzeba poszczekać na wniki i zobaczymy jak to będzie wyglądało w praniu..
TX200 by Tony Leach + SS 10x42 - do lufy exact i heja na tor.. :)
Ps.
Zacząłem znowu szczelać..
Dam znać jak zacznę ftrafiać. :D
Awatar użytkownika
sharg_pl
Posty: 75
Rejestracja: 13 lis 2012, 16:13
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sharg_pl »

KACperPAN pisze:
sharg_pl pisze:jutro będzie wszystko jasne odnośnie wymiarów
No i dzisiaj jest "jutro" a wymiarów nie ma :PP
Jest 5 typów sprężyn w 3 rodzajach. Możemy oczywiście podać dane zebrane "na kolanie" albo możemy zrobić porządny schemat z omówieniem technicznym zagadnienia, przekrojem oraz dokładnymi danymi odnośnie wymiarów i energii etc. Wybraliśmy tę drugą opcję a niestety oprócz zajęć platyczno-technicznych musimy jeszcze popracować w firmie. Jeśli ma wszystko być zrobione rzetelnie musi niestety potrwać. Dla tego apeluję o cierpliwość.
Nie sprzedajemy na forum - o towar pytaj w Twoim lokalnym sklepie
Tao
Posty: 50
Rejestracja: 28 mar 2012, 17:11

Post autor: Tao »

Znaczy się jest współpraca z Cekaus ? i dzieję się ? ok czekamy.
Awatar użytkownika
KACperPAN
Posty: 197
Rejestracja: 25 lip 2011, 20:12
Lokalizacja: P Pol

Post autor: KACperPAN »

OK będę cierpliwy ;)
W szczególności interesuje mnie Vortex do H125 (mój karabinek jest z czerwca 2011).
H90 Alchemiczny + DOT 4-16x42 AO MD
Mój :devil2: H125 KACperPAN/Alchemik Inside + PP 4-16x50 AOE
Awatar użytkownika
sharg_pl
Posty: 75
Rejestracja: 13 lis 2012, 16:13
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sharg_pl »

KACperPAN pisze:OK będę cierpliwy ;)
W szczególności interesuje mnie Vortex do H125 (mój karabinek jest z czerwca 2011).
Jeżeli ma taki mechanizm spustowy to będzie pasować.
Obrazek

[ Dodano: Wto 29 Sty, 2013 17:30 ]
Niestety muszę zdublować.

Właśnie zakończyliśmy opracowanie schematów sprężyn gazowych Vortex Gas Piston. Z tego co się orientuję są to prawdopodobnie jedyne dostępne schematy na tą chwilę - nawet nie są dostępne na stronie producenta.

TYPE 1 i 2
TYPE 3
TYPE 4 i 5
Nie sprzedajemy na forum - o towar pytaj w Twoim lokalnym sklepie
ODPOWIEDZ