Obrazek

Smarowanie i konserwacja

Powtarzające się pytania dotyczące wszystkich działów technicznych.
Automatyczne czyszczenie po 14 dniach.
ODPOWIEDZ
majorbat
Posty: 76
Rejestracja: 14 sie 2006, 11:06
Lokalizacja: SŁUPSK

Post autor: majorbat »

A czy można dość grubo nasmarować sprężynę? Nie będzie mi chlapało?
Hatsan 70 STG tuning
Awatar użytkownika
Wierzbin
-#zasłużony_team
-#zasłużony_team
Posty: 3983
Rejestracja: 28 kwie 2006, 12:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wierzbin »

majorbat pisze:A czy można dość grubo nasmarować sprężynę? Nie będzie mi chlapało?
Owszem będzie.
Nasmaru ją w tak, by poszczególne zwoje się ze sobą smarem nie stykały.
Smar najlepiej nanosi się palcem lub małym pędzelkiem i nie za dużo. Wystarczy tyle, żeby zakryć powierzchnię drutu.
Podobnie z prowadnicą.
Daystate Mk3 FT + LS
Był H55 + Walther 3-9x40AO
Awatar użytkownika
Exterminator
Posty: 218
Rejestracja: 30 lip 2006, 11:22
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Exterminator »

majorbat pisze:A czy można dość grubo nasmarować sprężynę? Nie będzie mi chlapało?
Stare powiedzenie - co za duzo to niezdrowo ! po prostu rosna opory, sprezyna ma sie slizgac po prowadnicy :) , a nadmiar smaru ja hamuje - zwieksza sie tez masa sprezyny( o przylegajacy do zwojow smar), rosna opory bo niby to smar ale przy kazdym suwie tloka jest on przegarniany po prowadnicy. smarowanie tak jak tu pisano - delikatnie tak zeby bylo to nasmarowane ale nie za duzo bo .... najwazniejsza jest obecnosc smaru :>
Hatsan 75S, MP 654K, Hatsan 55S (old school), Magnum Sport G3, Haenel 311 do rebuildingu ...
Oli
Posty: 162
Rejestracja: 30 maja 2006, 17:48
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: Oli »

No i przy nadmiarze smaru może nam się dizel pojawić.

Pozdrawiam
HW 100T + MTC Viper 10x44 IRS
Był Hatsan 80s Tuning
Awatar użytkownika
Exterminator
Posty: 218
Rejestracja: 30 lip 2006, 11:22
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Exterminator »

Moja zonka ( suszarnik i technolog drewna ) ujawnila mi pewien sekret dotyczacy drewna. Otoż powierzchnia drewna potraktowana para wodna ujawnia cudowne wlasciwosci - podnosza sie wszelkie wgniecenia. Ja probowalem jak na razie na sosnowej deseczce uzywajac do tego celu zelazko z nawilzaczem, miejsce wgniecenia przykladalem kawalkiem lnianej sciereczki i przykladalem do niej zelazko z wlaczonym nawilzaniem. Mozna poeksperymentowac, ale ostroznie z temperatura i czasem operacji.
Hatsan 75S, MP 654K, Hatsan 55S (old school), Magnum Sport G3, Haenel 311 do rebuildingu ...
Pablo
Posty: 217
Rejestracja: 02 maja 2006, 16:56
Lokalizacja: Okolice Lublina

Post autor: Pablo »

Małe wgniecenia można naprawiać zwilzając je wodą, znastępnie delikatnie trzeba po tym przejechać np. gorącym czubkiem noża, ale trzeba uważać żeby nie przypalić, dziadek myśliwy mnie tego nauczył na kolbie (zrobionej przez niego samodzielnie) dubeltówki, która wiadomo w lesie zawsze może się o coś uszkodzić.
AA TX200 Mk.3 + Falcon Merlin 10 x 42 T class
Był Hatsan H80 + AGS Sapphire 4 x 40
drozdzu
Posty: 1100
Rejestracja: 26 maja 2006, 7:50
Lokalizacja: okolice Świdnicy

Post autor: drozdzu »

HEHEH cos mi sie przypomina a propo zwilzania wodą :wysmiewacz: w gimnazjum kiedys przymniosłem ze soba stalowa kule o srednicy jakis 3-4cm i tak sobie turlalismy po podłodze az nale kumpel wpadł na pomysł zeby upuscic kulke z góry na parkiet :/ całkiem ładny zreszta no i efekt oczywisty -wgłembienie na jakies 8-10mm :nerwus: co by tu zrobic trzeba ratowac i kumpla i parkiet :dokuczacz: wiedzac ze drewno puchnie od wody polewalismy parkiet codziennie w miejsce wgniecenia,po kilka razy dziennie za jakies 2 tygodnie na parkiecie prawie nie było sladu po udeżeniu, no poza zdeka zniszczonym lakierem który odprysnął w tym miejscu :okok: kumpel ocalał a i wgłebienie w parkiecie nie zostało zlokalizowane przez nasza wychowawczynie, pytala tylko ze zdziwieniem dlaczego ciagle w tym miejscu podłoga jest mokra :wysmiewacz:
Hw90 5,5 + dm60 + DOT 4-16x42 AO i fajny tłumiczek od Hogana
Awatar użytkownika
Jakubs
Posty: 10
Rejestracja: 30 lip 2006, 21:53
Lokalizacja: Lublin

Re: Smarowanie i konserwacja

Post autor: Jakubs »

tomaschek30 pisze:
Smar miedziowy

Ten smar stosuję do zawiasów na lufie oraz w mechanizmie spustu.
Jest to gęsty smar z dodatkiem miedzi. Idealny do części działających pod dużym obciążeniem.
ten smar, na którego często jest napisane "do maszyn precyzyjnych" generalnie nadaje sie do smarowania wszystkich rodzajów 'pracujących' powierzchni w tym także sprężyny itd. (sprawdzone informalcje do mojego dziadka - byłego żołnierza i mechanika)
tomaschek30 pisze: Olej silikonowy[/center]
Niezbędny olej do utrzymania w dobrej kondycji uszczelek w wiatrówce
Niewielką ilość smaru nanoszę i rozprowadzić palcem. Nie wolno używać do połączeń metal z metalem pracujących pod obciążeniem.
z tego co się zdążyłem zoriętować to olej sylikonowy jest stosowany w rowerach do smarowania łańcucha i kolczatek (a tam chyba o siebie ocierają metalowe części pod dość dużym obciążeniem :mysli: :D )
Broń to moc, broń to siła, posiadacza broni nikt nie wydyma :D
Pablo
Posty: 217
Rejestracja: 02 maja 2006, 16:56
Lokalizacja: Okolice Lublina

Post autor: Pablo »

Jakubs pisze:kolczatek
Chyba zębatek?
W rowerze to inna sprawa, tam są całkiem inne obciążenia, i smar bardziej ma chronić łańcuch i i koronkę przed brudem i wodą niż smarować.
AA TX200 Mk.3 + Falcon Merlin 10 x 42 T class
Był Hatsan H80 + AGS Sapphire 4 x 40
Awatar użytkownika
Wierzbin
-#zasłużony_team
-#zasłużony_team
Posty: 3983
Rejestracja: 28 kwie 2006, 12:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wierzbin »

Na łańcuch rowerowy najlepszy jest smar "suchy" inaczej teflonowy.
Daystate Mk3 FT + LS
Był H55 + Walther 3-9x40AO
Pablo
Posty: 217
Rejestracja: 02 maja 2006, 16:56
Lokalizacja: Okolice Lublina

Post autor: Pablo »

Ja w swoim "góralu" używam Szwajcarskiego smaru firmy Motorex, który jest na bazie naturalnej bo ulega całkowitej bidegradacji, niestety na tubie nie ma składu tak więc nie wiem co to jest. Trochę zeszliśmy z tematu, ogólnie olej i smar silikonowy najlepiej sprawdzają się w wiatrówkach zasobnikowych (pcp, co2), do smarowania wszelkiego rodzaju zaworów, uszczelek i oringów.
AA TX200 Mk.3 + Falcon Merlin 10 x 42 T class
Był Hatsan H80 + AGS Sapphire 4 x 40
Awatar użytkownika
Jakubs
Posty: 10
Rejestracja: 30 lip 2006, 21:53
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Jakubs »

taa no racja, zębatek, mój błąd
a ten smar silikonowy to mi dali do łańcucha i wszystkich innych ruchomych części w serwisie kony, więc nie wiem, może rzeczywiścieteflonowy jest lepszy (odpowiednio droższy) mnie mała tubka starczająca na max dwa pełne smarowania rowerka (średnio smaruje raz na miesiąc jak więcej jeżdżę) a kosztuje 15-25 zł
Broń to moc, broń to siła, posiadacza broni nikt nie wydyma :D
Awatar użytkownika
Exterminator
Posty: 218
Rejestracja: 30 lip 2006, 11:22
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Exterminator »

Do sciągnięcia artykuł Piotra Makucha o konserwacji broni pneumatycznej http://www4.rapidupload.com/d.php?file= ... path=24558 zamieszczony w czasopismie 'Survival'.
Do odczytania wymaga programu Adobe Acrobat Reader, do pobrania min. stąd http://komputery.wp.pl/cid,18759,info_i ... caid=12468.
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2006, 11:01 przez Exterminator, łącznie zmieniany 1 raz.
Hatsan 75S, MP 654K, Hatsan 55S (old school), Magnum Sport G3, Haenel 311 do rebuildingu ...
Awatar użytkownika
Dude
Posty: 1248
Rejestracja: 28 kwie 2006, 14:24
Lokalizacja: Gniezno/Poznań
Kontakt:

Post autor: Dude »

Link nie działa :(
Awatar użytkownika
Exterminator
Posty: 218
Rejestracja: 30 lip 2006, 11:22
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Exterminator »

Dude pisze:Link nie działa
http://www4.rapidupload.com/d.php?file= ... path=24558

Juz dziala, byl jakis blad na ich serwerze :(
Hatsan 75S, MP 654K, Hatsan 55S (old school), Magnum Sport G3, Haenel 311 do rebuildingu ...
ODPOWIEDZ