Obrazek

Smarowanie i konserwacja

Powtarzające się pytania dotyczące wszystkich działów technicznych.
Automatyczne czyszczenie po 14 dniach.
ODPOWIEDZ
m@rio
Posty: 101
Rejestracja: 14 cze 2006, 11:22
Lokalizacja: Wronki

Post autor: m@rio »

Moze ale ten smar dosc mocno brudzi...
H35 + Delta Optical 3-9x40
Awatar użytkownika
arturio111
Posty: 299
Rejestracja: 20 cze 2006, 22:37
Lokalizacja: Police

Post autor: arturio111 »

Witam!
To zależy do czego chcesz go użyć. Forumowicze używają miedziowego do innych celów niż te które ja opisałem. I jak słusznie zauważył mój przedmówca brudzi jak diabli (jak to grafit).
gamo pr-45, hw-35, Walther CP-88
Awatar użytkownika
Dude
Posty: 1248
Rejestracja: 28 kwie 2006, 14:24
Lokalizacja: Gniezno/Poznań
Kontakt:

Post autor: Dude »

Tomaschek30 pisze:...a od Miłka dostałem czarny jak smoła i zapach taki jak piszesz, surveyor dostał od Hogana brązowy, jestem tego na 100% pewien bo razem robiliśmy jego Hatsana :-P
A używałeś Tomaszu do konserwacji swojego Hatsana ten czarny smar, czy też ten brązowy, molibdenowy Surveyora? Jest między nimi jakaś różnica? Czy ten czarny też jest molibdenowy?
Pytam się bo nie wiem czy mogę nim porzesmarować bebeszki mojej Slavii.
Awatar użytkownika
arturio111
Posty: 299
Rejestracja: 20 cze 2006, 22:37
Lokalizacja: Police

Post autor: arturio111 »

Dude
Molibdenowy w sklepie motoryzacyjnym obok mnie kosztuje 5zł i na pewno jest dobry do wiatrówki. Nie sądzę aby w innych sklepach kosztował więcej. więc się nie zastanawiaj. Opakowanie wystarczy na 5-6 konserwcji

[ Dodano: 2006-07-17, 21:28 ]
A kolor pewnie w zależności od producenta
gamo pr-45, hw-35, Walther CP-88
Pablo
Posty: 217
Rejestracja: 02 maja 2006, 16:56
Lokalizacja: Okolice Lublina

Post autor: Pablo »

Ja kupiłem taki smar za 8 zł też w sklepie motoryzacyjnym, smar jest marki Statoil, spora tuba, jest koloru ciemnoszarego prawie czarny z wyglądu podobny do grafitowego tylko bardziej błyszczący.

W sklepie motoryzacyjnym trzeba pytać o smar do przegubów z dwusiarczkiem molibdenu, jak pytałem po prostu o smar molibdenowy nie bardzo kapowali o co mi chodzi.
AA TX200 Mk.3 + Falcon Merlin 10 x 42 T class
Był Hatsan H80 + AGS Sapphire 4 x 40
Awatar użytkownika
Dude
Posty: 1248
Rejestracja: 28 kwie 2006, 14:24
Lokalizacja: Gniezno/Poznań
Kontakt:

Post autor: Dude »

arturio111 pisze:Molibdenowy w sklepie motoryzacyjnym obok mnie kosztuje 5zł i na pewno jest dobry do wiatrówki. Nie sądzę aby w innych sklepach kosztował więcej. więc się nie zastanawiaj. Opakowanie wystarczy na 5-6 konserwcji
Tylko, że ja już mam jakiś smar od Hogana i tylko chciałem się dowiedzieć czy jest dobry :)
Ja kupiłem taki smar za 8 zł też w sklepie motoryzacyjnym, smar jest marki Statoil, spora tuba, jest koloru ciemnoszarego prawie czarny z wyglądu podobny do grafitowego tylko bardziej błyszczący.
No czyli taki jak ten mój:
http://republika.pl/hatsan/Forum/OdHogana.jpg

Już wszystko jasne, dzieki chłopaki :okok:
Daro_
Posty: 7
Rejestracja: 18 cze 2006, 17:08
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Daro_ »

Mam takie pytanie bo nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi czy konserwować polimer na łożu bo u mnie porobiły się takie wypolerowane plamy w miejscach gdzie polimer styka się ze skórą :|
Herrmannek
Posty: 36
Rejestracja: 01 lip 2006, 20:55
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Herrmannek »

Cały ambaras w tym, żeby polimeru nie konserwować :) . Zostaw jak jest.
Choć po tym, że znalazłem pełno piachu w swoim łożu, wnoszę, że matowa faktura kolby uzyskiwana jest za pomocą piaskowania...
Chinka B1, Łucznik wz. 70, Hatsan 70S... Otwarte-Stojąc
m@rio
Posty: 101
Rejestracja: 14 cze 2006, 11:22
Lokalizacja: Wronki

Post autor: m@rio »

Daro, to ze polimer sie wyciera w miejscach gdzie go dotykasz to jest normalne. Jezeli wezmiesz dowolny przedmiot o matowej fakturze to dotykajac go i ocierajac o niego rekami bedziesz go polerowal.
H35 + Delta Optical 3-9x40
Daro_
Posty: 7
Rejestracja: 18 cze 2006, 17:08
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Daro_ »

to sporo wyjaśnia jak nic się z tym nie da zrobic to chyba wypoleruję całe łoże :lol:
Awatar użytkownika
Luciush
Posty: 1188
Rejestracja: 11 sie 2006, 20:13
Lokalizacja: Miasto aspołeczne

Post autor: Luciush »

Hmmm, a mnie znów nurtuje pewne pytanie. Jako że posiadaczem "turka" stanę się najprawdopodobniej w poniedziałek bądź wtorek (oh, okrutna poczto! :P) to jestem zielony jak ten szczypior na wiosnę :D. Mianowicie - jakie ilości smaru kłaść na poszczególne części ? Gdzie grubiej a gdzie tylko aby zwilżyć ? Bo oczywiście jak tylko przyjdzie, pyknę z niego ze dwa razy i zaraz puszczę w ruch śrubokręt lol
AA S400 Classic + BE 3200 10x40
Było: H90, QB78 i trochę szkiełek.
Pablo
Posty: 217
Rejestracja: 02 maja 2006, 16:56
Lokalizacja: Okolice Lublina

Post autor: Pablo »

Luciush pisze:najprawdopodobniej w poniedziałek bądź wtorek
Jeśli nie w poniedziałek to dopiero w środę, bo we wtorek jest święto :wysmiewacz:
A na poważnie, nie wolno przedobrzyć sprężynę i prowadnicę trzeba dobrze nasmarować molibdenowym, ale nie wolno przesadzać bo smar może się dostać do komory sprężania i będziesz miał "disle" spust i zatrzask lufy w swoim Hatsanie posmarowałem pożądnie miedzianym ale też bez przesady, jedynie komory sprężania nie ruszaj, ewentualnie raz na kilkaset strzałów można wkropić troszkę oleju sprężarkowego dosłownie jedna-dwie krople, no i po każdym strzelaniu dobrze jest przetrzeć części metalowe wiatrówki szmatką leciutko zwilżoną w jakąś oliwką.
AA TX200 Mk.3 + Falcon Merlin 10 x 42 T class
Był Hatsan H80 + AGS Sapphire 4 x 40
Awatar użytkownika
Luciush
Posty: 1188
Rejestracja: 11 sie 2006, 20:13
Lokalizacja: Miasto aspołeczne

Post autor: Luciush »

Heh - tyz prowda z tym świntem... oby doszedł jutro! Dzięki za szybką odpowiedź - zdam się na wyczucie wg twoich wskazówek. Zawsze coś już wiem więcej.
AA S400 Classic + BE 3200 10x40
Było: H90, QB78 i trochę szkiełek.
Pablo
Posty: 217
Rejestracja: 02 maja 2006, 16:56
Lokalizacja: Okolice Lublina

Post autor: Pablo »

Nie martw się jak pare lat temu zaczynałem przygodę z Hatsanem, tak go nasmarowałem po tuningu, że po kilku strzałach większość smaru miałem na rękach i na ubraniu :wysmiewacz: a z wiatrówki strzelało się jak z dubeltówki taki był "disel" :szok:
AA TX200 Mk.3 + Falcon Merlin 10 x 42 T class
Był Hatsan H80 + AGS Sapphire 4 x 40
Awatar użytkownika
Exterminator
Posty: 218
Rejestracja: 30 lip 2006, 11:22
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Exterminator »

Jezeli nie bedzie to potraktowane jako kryptoreklama to ja do smarowania dmuchawki uzywam smarow molibdenowego i miedziowego produkcji polskiej firmy Malwa. Informacje mozna znalezc na stronie producenta www.malwa.com.pl. Do drewnianej koby w H55 stosuje ogolnodostepne srodki do konserwacji drewna.Oksyde przecieram oliwka silikonowa.
Hatsan 75S, MP 654K, Hatsan 55S (old school), Magnum Sport G3, Haenel 311 do rebuildingu ...
ODPOWIEDZ