Obrazek

Nowy Hatsan 90S

Zablokowany
Grinch
Posty: 5
Rejestracja: 22 kwie 2008, 16:30

Nowy Hatsan 90S

Post autor: Grinch »

Witam.
Jestem początkującym zapaleńcem. Po przeczytaniu tysięcy postów odradzających kupno chińskich obcinaczy palców postanowiłem zainwestować w HATSAN'a 90S
Szukając informacji na temat karabinków Hatsana dowiedziałem się, że przed pierwszym strzałem z nowego karabinka należy go odpowiednio przygotować.
Chciałbym abyście skorygowali moje plany dotyczące zabezpieczenia broni przed ciężkimi warunkami pracy ;)

Wyczytałem że należy:
1. Rozebrać karabinek
2. Wyczyścić mechanizm ze smaru "fabrycznego"
3. poprzez np.: zamocowanie do żyłki kawałka materiału i wyczyścić lufę

Smarowanie:
1.Smarem molibdenowym sprężynę i prowadnicę
2. Olejem sylikonowym smaruję gumę

Co z resztą mechanizmu, czym smarować? Czytałem o smarze teflonowym, gdzie go ewentualnie dać?

Odnośnie smarów. Czy smar molibdenowy oraz olej sylikonowy kupię np. w Obi czy Castoramie?
Czy pominąłem coś ważnego? Jeśli nie to rozumiem, że po tym zabiegu będę mógł oddać pierwszy strzał ? :)
Jak dobrze rozumiem instrukcja rozebrania i złożenia karabinka jest w instrukcji obsługi? Jak na razie w tym temacie jestem zielony.

Wiem, że odpowiedzi na moje pytania znajdę na forum, lecz wszystko jest porozrzucane w rożnych postach czasami nie do końca opisane i przedstawione "łopatologicznie" i czasami można mieć wątpliwości :)

Pozdrawiam,
Zippo
Posty: 118
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:42
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Zippo »

Smar molibdenowy dostaniesz chyba w każdym motoryzacyjnym,a instrukcji jak rozebrać i poskładać harego jest tu w trzy i troche.Dobrze jakbys sobie też przynajmniej prowadnice spaowana załozył.
Szukaj,w jednym temacie jest wszystko pozbierane.
"Jesteśmy śmiertelni nie dlatego,że umrzemy,lecz dlatego,że zaczęliśmy żyć" K.W. Aleksandrowicz
Awatar użytkownika
pg.25
Posty: 409
Rejestracja: 10 mar 2008, 20:47

Post autor: pg.25 »