Tuning HW 95
Tuning HW 95
Od jakiegoś czasu planowałem tuningu HW95.
wcześniej zakupiłem nowy tłok. W razie jak by poszło coś nie tak zwłaszcza że sam to robiłem na tokarce a mianowicie postanowiłem zrobić pierścienie ślizgowe z przodu jak i z tyłu tłoka wyszło mi to tak
Myślałem że moja tokarka nie da rady ponieważ pierwsze skrawanie szło bardzo ciężko tak jakby tłok miał na wierzchu twardą skorupę dalej szło już dobrze .Pierścienie zrobiłem z teflonu z grafitem ponieważ nie posiadałem boramidu . Po wklejeniu pierścieni obtoczyłem je na wymiar z małym zapasem ,a resztę docierałem ręcznie papierem ściernym 320 i pasowałem do cylindra tak żeby tłok chodził bez większego oporu i bez luzu;) udało się
Sam tłok chodzi tak że wciąga delikatnie powietrze do cylindra [bez uszczelki] po założeniu nowej uszczelki i złożeniu chodzi wszystko świetnie .Pierścień z przodu tłoka zrobiłem dla tego że uszczelka jest ruchoma i ułoży sie do tłoka pracującego bez wychyleń .Tak to sobie wymyśliłem ponieważ mojm zdaniem jeden pierścień z tyłu tłoka może różnie się układać
ponieważ ma luz na uszczelce . Wiem że ten łuz nie jest duży bodajże 25 setnych tłok jest mniejszy od cylindra ale chciałem żeby chodziło wszystko bez luzu . Po tym zabiegu uzyskałem 1J więcej ale to zasługa nowej uszczelki . Jeszcze tylko denerwuje mnie napinacz bo ma luz i nie wiem jak sobie z tym poradzić ?. Jak napinacz przestanie wydawać dźwięk to moje HW będzie pracować jak FWB Zamierzam ująć mu jeszcze mocy tak do 12,5j .
następny etap odchudzenie tłoka
Tłok został z toczony na wadze stracił sporo nawet nie myślałem że dam radę taką wagę osiągnąć waży teraz 225g a ważył 270g.
Wygląd tłoka nieciekawy strasznie ciężko szło toczenie ,tłok jest hartowany chyba powierzchownie ma dość grubą skorupę na sobie i bardzo twardą ,ale po wielkich bólach udało się
Po złożeniu i pomiarze na chrono :galy: 16.8 16,9j na tym samym zestawie czyli sprężyna prowadnica,podkładka ślizgowa z mosiądzu w tłoku .rozebrałem jeszcze raz karabinek i zatoczyłem podwyższenie na prowadnicy na równo z podstawą .Straciłem 1j i teraz mam koło 16j i tak mi pasuje
Najważniejsze KOP
Odczucia bo jak go zmierzyć powiem tak ,mi wydaje się że kop jest mniejszy o 2j jak nie więcej czyli na nowym zatoczonym toku przy 16j jest taki jak na normalnym przy 14j
Przed zatoczeniem tłoka było niecałe 14j
wcześniej zakupiłem nowy tłok. W razie jak by poszło coś nie tak zwłaszcza że sam to robiłem na tokarce a mianowicie postanowiłem zrobić pierścienie ślizgowe z przodu jak i z tyłu tłoka wyszło mi to tak
Myślałem że moja tokarka nie da rady ponieważ pierwsze skrawanie szło bardzo ciężko tak jakby tłok miał na wierzchu twardą skorupę dalej szło już dobrze .Pierścienie zrobiłem z teflonu z grafitem ponieważ nie posiadałem boramidu . Po wklejeniu pierścieni obtoczyłem je na wymiar z małym zapasem ,a resztę docierałem ręcznie papierem ściernym 320 i pasowałem do cylindra tak żeby tłok chodził bez większego oporu i bez luzu;) udało się
Sam tłok chodzi tak że wciąga delikatnie powietrze do cylindra [bez uszczelki] po założeniu nowej uszczelki i złożeniu chodzi wszystko świetnie .Pierścień z przodu tłoka zrobiłem dla tego że uszczelka jest ruchoma i ułoży sie do tłoka pracującego bez wychyleń .Tak to sobie wymyśliłem ponieważ mojm zdaniem jeden pierścień z tyłu tłoka może różnie się układać
ponieważ ma luz na uszczelce . Wiem że ten łuz nie jest duży bodajże 25 setnych tłok jest mniejszy od cylindra ale chciałem żeby chodziło wszystko bez luzu . Po tym zabiegu uzyskałem 1J więcej ale to zasługa nowej uszczelki . Jeszcze tylko denerwuje mnie napinacz bo ma luz i nie wiem jak sobie z tym poradzić ?. Jak napinacz przestanie wydawać dźwięk to moje HW będzie pracować jak FWB Zamierzam ująć mu jeszcze mocy tak do 12,5j .
następny etap odchudzenie tłoka
Tłok został z toczony na wadze stracił sporo nawet nie myślałem że dam radę taką wagę osiągnąć waży teraz 225g a ważył 270g.
Wygląd tłoka nieciekawy strasznie ciężko szło toczenie ,tłok jest hartowany chyba powierzchownie ma dość grubą skorupę na sobie i bardzo twardą ,ale po wielkich bólach udało się
Po złożeniu i pomiarze na chrono :galy: 16.8 16,9j na tym samym zestawie czyli sprężyna prowadnica,podkładka ślizgowa z mosiądzu w tłoku .rozebrałem jeszcze raz karabinek i zatoczyłem podwyższenie na prowadnicy na równo z podstawą .Straciłem 1j i teraz mam koło 16j i tak mi pasuje
Najważniejsze KOP
Odczucia bo jak go zmierzyć powiem tak ,mi wydaje się że kop jest mniejszy o 2j jak nie więcej czyli na nowym zatoczonym toku przy 16j jest taki jak na normalnym przy 14j
Przed zatoczeniem tłoka było niecałe 14j
Ostatnio zmieniony 17 sty 2008, 7:15 przez Darek, łącznie zmieniany 1 raz.
Hatsan953x12-44 mini
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
Darek czym smarowałeś tłok? Bo wyczytałem na tej stronce że smaruje sie smarem miedziowym zresztą sam zerknij
http://www.airguns.budu.pl/showme2.php? ... %20i%20pet
http://www.airguns.budu.pl/showme2.php? ... %20i%20pet
CZ200s+BL 5-15X40 I WIATR W PLECY
Tłok tylko przetrzyj smarem grafitowym i wytrzyj do sucha uszczelkę lekko olejem silnikowym
a sprężynę to posmarowałem tak jak tam tylko po 100 strzałach dostała dizla i rozbierałem
wczoraj bo przez mały otworek w osłonie wydostawał się smar . W tej chwili mam wszystko powycierane z grubej warstwy smaru zostały tylko resztki i jest dobrze
smarować to tylko ślizgacz popychacza tłoka i też delikatnie bo smar przejdzie na uszczelkę .
Acha warto wypolerować tłok .
a sprężynę to posmarowałem tak jak tam tylko po 100 strzałach dostała dizla i rozbierałem
wczoraj bo przez mały otworek w osłonie wydostawał się smar . W tej chwili mam wszystko powycierane z grubej warstwy smaru zostały tylko resztki i jest dobrze
smarować to tylko ślizgacz popychacza tłoka i też delikatnie bo smar przejdzie na uszczelkę .
Acha warto wypolerować tłok .
Ostatnio zmieniony 18 sty 2008, 16:23 przez Darek, łącznie zmieniany 1 raz.
Hatsan953x12-44 mini
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
postępuj dokładnie jak z Hatsanem tu niema różnicy w smarowaniuSEBCIO pisze:Darek a moge zamiast oleju sylikonowego posmarować lekko uszczelke jakimś olejem samochodowym bo nie posiadam silikonowego, tak robiłem w hatsanie i było dobrze??
[ Dodano: Nie 20 Sty, 2008 15:58 ]
tarcze po tuningu
10m 5x5 strzałów poz.siedząca exact 4,52 piwnica
Hatsan953x12-44 mini
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
Darek pogratulować wyniku A masz jakieś tarcze przed tuningiem??
[ Dodano: Pon 21 Sty, 2008 00:19 ]
Darku ze względu na to że jestem lewus i mam krutkie paluchy postanowiłem do swojej 95 dorobić osade...zwracam się więc do ciebie o rade jako speca w tej dziedzinie mam też zamiar wykończyć jakoś miejsce na chwyt i znalazłem dwie ciekawe obróbki
Możesz mi po krutce opisać jak dokonać czegoś takiego bo nie mam pojęcia
[ Dodano: Pon 21 Sty, 2008 00:19 ]
Darku ze względu na to że jestem lewus i mam krutkie paluchy postanowiłem do swojej 95 dorobić osade...zwracam się więc do ciebie o rade jako speca w tej dziedzinie mam też zamiar wykończyć jakoś miejsce na chwyt i znalazłem dwie ciekawe obróbki
Możesz mi po krutce opisać jak dokonać czegoś takiego bo nie mam pojęcia
CZ200s+BL 5-15X40 I WIATR W PLECY
Trochę o tym tutaj jest : http://e-tawerna.pl/viewtopic.php?p=165 ... ght=#16548
Pozdrawia Darek: Hatsan 55 S + Leapers 3-9x40 AOMDLTS + ИЖ-53 + Laguna II 2,2 dCi 150 KM i coś jeszcze będzie...
I w końcu doczekałem się swojej perełeczki, dotarła dziś rano i mile mnie zaskoczyła. Dzień a noc w porównaniu do harego, fotki wrzucę razem z testami, ale na razie muszę rozebrać, umyć i przesmarować. Sprężynka eksportowa jutro jedzie do Dominika więc niebawem będzie prowadnica, i tylko zostanie mi dokupić lupkę ale z tym mam prrrroblem. Coś się zakupi.. I strzelać. Darku pytanko do ciebie na sprężynie eksportowej 95 jest kopiąca??
Ostatnio zmieniony 29 sty 2008, 18:42 przez SEBCIO, łącznie zmieniany 1 raz.
CZ200s+BL 5-15X40 I WIATR W PLECY