Obrazek

Tuning HW 95

ODPOWIEDZ
Darek
Posty: 829
Rejestracja: 14 lip 2006, 16:47
Lokalizacja: Ciechanów

Tuning HW 95

Post autor: Darek »

Od jakiegoś czasu planowałem tuningu HW95.
wcześniej zakupiłem nowy tłok. W razie jak by poszło coś nie tak :P zwłaszcza że sam to robiłem na tokarce ;) a mianowicie postanowiłem zrobić pierścienie ślizgowe z przodu jak i z tyłu tłoka wyszło mi to tak
Obrazek
Myślałem że moja tokarka nie da rady ponieważ pierwsze skrawanie szło bardzo ciężko tak jakby tłok miał na wierzchu twardą skorupę :) dalej szło już dobrze ;) .Pierścienie zrobiłem z teflonu z grafitem ponieważ nie posiadałem boramidu :/. Po wklejeniu pierścieni obtoczyłem je na wymiar z małym zapasem ,a resztę docierałem ręcznie papierem ściernym 320 i pasowałem do cylindra tak żeby tłok chodził bez większego oporu i bez luzu;) udało się ;)
Sam tłok chodzi tak że wciąga delikatnie powietrze do cylindra [bez uszczelki] po założeniu nowej uszczelki i złożeniu chodzi wszystko świetnie .Pierścień z przodu tłoka zrobiłem dla tego że uszczelka jest ruchoma i ułoży sie do tłoka pracującego bez wychyleń .Tak to sobie wymyśliłem ponieważ mojm zdaniem jeden pierścień z tyłu tłoka może różnie się układać
ponieważ ma luz na uszczelce . Wiem że ten łuz nie jest duży bodajże 25 setnych tłok jest mniejszy od cylindra ale chciałem żeby chodziło wszystko bez luzu . Po tym zabiegu uzyskałem 1J więcej ale to zasługa nowej uszczelki ;). Jeszcze tylko denerwuje mnie napinacz bo ma luz i nie wiem jak sobie z tym poradzić ?. Jak napinacz przestanie wydawać dźwięk to moje HW będzie pracować jak FWB ;) :) Zamierzam ująć mu jeszcze mocy tak do 12,5j .
następny etap odchudzenie tłoka
Tłok został z toczony na wadze stracił sporo nawet nie myślałem że dam radę taką wagę osiągnąć ;) waży teraz 225g a ważył 270g.
Obrazek
Wygląd tłoka nieciekawy strasznie ciężko szło toczenie ,tłok jest hartowany chyba powierzchownie ma dość grubą skorupę na sobie i bardzo twardą ,ale po wielkich bólach udało się ;)
Po złożeniu i pomiarze na chrono :galy: 16.8 16,9j na tym samym zestawie czyli sprężyna prowadnica,podkładka ślizgowa z mosiądzu w tłoku .rozebrałem jeszcze raz karabinek i zatoczyłem podwyższenie na prowadnicy na równo z podstawą .Straciłem 1j i teraz mam koło 16j i tak mi pasuje :)
Najważniejsze KOP ;)
Odczucia bo jak go zmierzyć :/ powiem tak ,mi wydaje się że kop jest mniejszy o 2j jak nie więcej ;) czyli na nowym zatoczonym toku przy 16j jest taki jak na normalnym przy 14j
Przed zatoczeniem tłoka było niecałe 14j
Ostatnio zmieniony 17 sty 2008, 7:15 przez Darek, łącznie zmieniany 1 raz.
Hatsan953x12-44 mini
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
Awatar użytkownika
SEBCIO
Posty: 217
Rejestracja: 12 paź 2006, 7:26
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: SEBCIO »

Bardzo dobra robota,jak moja pukaweczka przyjdzie też się za nią wezme. Ale jeszcze troche mi przyjdzie poczekać. Tłok kupywałeś u Andrzeja K???
CZ200s+BL 5-15X40 I WIATR W PLECY
Darek
Posty: 829
Rejestracja: 14 lip 2006, 16:47
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: Darek »

TAK ;)
Hatsan953x12-44 mini
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
Awatar użytkownika
SEBCIO
Posty: 217
Rejestracja: 12 paź 2006, 7:26
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: SEBCIO »

Darek czym smarowałeś tłok? Bo wyczytałem na tej stronce że smaruje sie smarem miedziowym zresztą sam zerknij
http://www.airguns.budu.pl/showme2.php? ... %20i%20pet
CZ200s+BL 5-15X40 I WIATR W PLECY
Darek
Posty: 829
Rejestracja: 14 lip 2006, 16:47
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: Darek »

Tłok tylko przetrzyj smarem grafitowym i wytrzyj do sucha uszczelkę lekko olejem silnikowym
a sprężynę to posmarowałem tak jak tam tylko po 100 strzałach dostała dizla i rozbierałem
wczoraj bo przez mały otworek w osłonie wydostawał się smar . W tej chwili mam wszystko powycierane z grubej warstwy smaru ;) zostały tylko resztki i jest dobrze ;)
smarować to tylko ślizgacz popychacza tłoka i też delikatnie bo smar przejdzie na uszczelkę .
Acha warto wypolerować tłok .
Ostatnio zmieniony 18 sty 2008, 16:23 przez Darek, łącznie zmieniany 1 raz.
Hatsan953x12-44 mini
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
Awatar użytkownika
SEBCIO
Posty: 217
Rejestracja: 12 paź 2006, 7:26
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: SEBCIO »

Darek a moge zamiast oleju sylikonowego posmarować lekko uszczelke jakimś olejem samochodowym bo nie posiadam silikonowego, tak robiłem w hatsanie i było dobrze??
CZ200s+BL 5-15X40 I WIATR W PLECY
Darek
Posty: 829
Rejestracja: 14 lip 2006, 16:47
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: Darek »

SEBCIO pisze:Darek a moge zamiast oleju sylikonowego posmarować lekko uszczelke jakimś olejem samochodowym bo nie posiadam silikonowego, tak robiłem w hatsanie i było dobrze??
postępuj dokładnie jak z Hatsanem ;) tu niema różnicy w smarowaniu ;)

[ Dodano: Nie 20 Sty, 2008 15:58 ]
tarcze po tuningu
10m 5x5 strzałów poz.siedząca exact 4,52 piwnica ;)
Obrazek
Obrazek
Hatsan953x12-44 mini
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
Awatar użytkownika
SEBCIO
Posty: 217
Rejestracja: 12 paź 2006, 7:26
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: SEBCIO »

Darek pogratulować wyniku :) A masz jakieś tarcze przed tuningiem??

[ Dodano: Pon 21 Sty, 2008 00:19 ]
Darku ze względu na to że jestem lewus :) i mam krutkie paluchy postanowiłem do swojej 95 dorobić osade...zwracam się więc do ciebie o rade jako speca w tej dziedzinie :D mam też zamiar wykończyć jakoś miejsce na chwyt i znalazłem dwie ciekawe obróbki
Obrazek
Obrazek

Możesz mi po krutce opisać jak dokonać czegoś takiego bo nie mam pojęcia :hm:
CZ200s+BL 5-15X40 I WIATR W PLECY
Darek
Posty: 829
Rejestracja: 14 lip 2006, 16:47
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: Darek »

Witam
Czy chodzi Ci o ryflowanie? jeśli tak to multi szlifierka .
A tarcze mam
Obrazek
ale na poprzednich tarczach udało mi się pobić swój rekord wsadziłem 4 śruty w jedną dziurkę .
górna tarcza po lewej :)
Hatsan953x12-44 mini
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
Awatar użytkownika
SEBCIO
Posty: 217
Rejestracja: 12 paź 2006, 7:26
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: SEBCIO »

już załatwiłem sobie kawałek drewienka co prawda bukowe ale ma nie przeciętne słoje. Posiadam też mini szlifierke. Wiec jak byś mi opisać jak zrobić to ryflowanie?? :)
CZ200s+BL 5-15X40 I WIATR W PLECY
Darek
Posty: 829
Rejestracja: 14 lip 2006, 16:47
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: Darek »

WITAM
Znaczysz miejsce gdzie ma być to ryflowanie i małym frezem raz przy razie robisz małe wgłębienia ;)
Hatsan953x12-44 mini
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
Borys
Posty: 407
Rejestracja: 30 gru 2006, 13:26
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Borys »

Pozdrawia Darek: Hatsan 55 S + Leapers 3-9x40 AOMDLTS + ИЖ-53 + Laguna II 2,2 dCi 150 KM i coś jeszcze będzie...
Awatar użytkownika
SEBCIO
Posty: 217
Rejestracja: 12 paź 2006, 7:26
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: SEBCIO »

I w końcu doczekałem się swojej perełeczki, dotarła dziś rano i mile mnie zaskoczyła. Dzień a noc w porównaniu do harego, fotki wrzucę razem z testami, ale na razie muszę rozebrać, umyć i przesmarować. Sprężynka eksportowa jutro jedzie do Dominika więc niebawem będzie prowadnica, i tylko zostanie mi dokupić lupkę ale z tym mam prrrroblem. Coś się zakupi.. ;) I strzelać. Darku pytanko do ciebie na sprężynie eksportowej 95 jest kopiąca??
Ostatnio zmieniony 29 sty 2008, 18:42 przez SEBCIO, łącznie zmieniany 1 raz.
CZ200s+BL 5-15X40 I WIATR W PLECY
Darek
Posty: 829
Rejestracja: 14 lip 2006, 16:47
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: Darek »

witam
GRATULACJE
cytat Darku pytanko do ciebie na sprężynie eksportowej 95 jest kopiąca??
:lol: jest :lol: ale nie bój się krzywdy nie zrobi ;) :lol:
Hatsan953x12-44 mini
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
ODPOWIEDZ