Przednia prowadnica sprężyny
- tomaschek
- -#zasłużony_team
- Posty: 5780
- Rejestracja: 28 kwie 2006, 10:14
- Lokalizacja: Tarnobrzeg/Leicester
Przednia prowadnica sprężyny
Czy ktoś z was stosował taką prowadnicę?? Z tego co się orientuję to musi ona być z tworzywa. Czy jeśli założę metalową to bardzo zmienią się parametry? Można wtedy chyba zakładać że zwiększy się masa tłoka o tą prowadnicę.
Daystate Mk3 FT
Nitrex TR2 2-10x42
Nitrex TR2 2-10x42
Też podzielam opinnie ,że głownie chodzi o łatwiejszy proces produkcyjny takich tylnych ertalionowych prowadnic. Stal to stal ,zawsze będzie bardziej trwałym materiałem niż wszelkie formy plastiku.
Na obronę ertalionu , moge powiedzieć ,że nie wymaga smarowania, oraz nie zmienia praktycznie wagi karabinka.
Jako wadę uznałbym dość znane przypadki pekania takich prowadnic, oraz wiekszą skłonność do wycierania się i wyginania na boki. Tylną prowadnicę robimy przecież aby maksymalnie usztywnić spreżynę i wyeliminować drgania boczne.
Jeśli chodzi o stalowe to ich wadą , a może w wiekszości przypadków zaletą jest zwiększenie wagi karabinka , wymaga też przesmarowania gęstym smarem molibdenowym.
Na obronę ertalionu , moge powiedzieć ,że nie wymaga smarowania, oraz nie zmienia praktycznie wagi karabinka.
Jako wadę uznałbym dość znane przypadki pekania takich prowadnic, oraz wiekszą skłonność do wycierania się i wyginania na boki. Tylną prowadnicę robimy przecież aby maksymalnie usztywnić spreżynę i wyeliminować drgania boczne.
Jeśli chodzi o stalowe to ich wadą , a może w wiekszości przypadków zaletą jest zwiększenie wagi karabinka , wymaga też przesmarowania gęstym smarem molibdenowym.
Taki kompromis jest dobry , pod warunkiem że waga tłoka jest dobrze dobrana do konkretnego karabinka.
Osobiście uważam nowe tłoki w hatsanach o normalnym skoku (96mm) są za lekkie, aby strzelać w okolicy 17J.
Może jako przykładem posłużę się AATX200 , jest to jak wiadomo najbardziej dopracowana kostrukcja wiatrówki spręzynowej w limicie 16,3J. Cechuję się bardzo wysoką sprawnością , niewielkim odrzutem i małą wrażliwością na zmienny uchwyt.
I jaką wagę tłoka zafundowali nam w niej konstruktorzy? 280g.
A jaką wagę tłoka mają nowe hatsany? 220g.
Fabryka prawdopodobnie zafundowała taką wagę tłoka z dwóch powodów.
Pierwszy to unifikacja tego elementu dla wszystkich wersji hastanów również dla tych z krótszym skokiem tłoka ( dla nich taka waga jest jak najbardziej właściwa).
Drugi to utrudnienie dla przekroczenia limitu ustawowej energii.
Po za tym wydaje mi się że nowe tłoki są tańsze w produkcji.
Teraz pewnie ktoś by zapytał więc jaka powinna być waga tłoka w pełnowymiarowym hastanie? Myśle ,że jest to zgadnienie na nastepny wątek.
Osobiście uważam nowe tłoki w hatsanach o normalnym skoku (96mm) są za lekkie, aby strzelać w okolicy 17J.
Może jako przykładem posłużę się AATX200 , jest to jak wiadomo najbardziej dopracowana kostrukcja wiatrówki spręzynowej w limicie 16,3J. Cechuję się bardzo wysoką sprawnością , niewielkim odrzutem i małą wrażliwością na zmienny uchwyt.
I jaką wagę tłoka zafundowali nam w niej konstruktorzy? 280g.
A jaką wagę tłoka mają nowe hatsany? 220g.
Fabryka prawdopodobnie zafundowała taką wagę tłoka z dwóch powodów.
Pierwszy to unifikacja tego elementu dla wszystkich wersji hastanów również dla tych z krótszym skokiem tłoka ( dla nich taka waga jest jak najbardziej właściwa).
Drugi to utrudnienie dla przekroczenia limitu ustawowej energii.
Po za tym wydaje mi się że nowe tłoki są tańsze w produkcji.
Teraz pewnie ktoś by zapytał więc jaka powinna być waga tłoka w pełnowymiarowym hastanie? Myśle ,że jest to zgadnienie na nastepny wątek.
- Dread Rock
- Posty: 127
- Rejestracja: 03 maja 2006, 14:18
- Lokalizacja: kuńcawioski
...edit...
Lecisz do sklepu z częściami samochodowymi lub z metalami kolorowymi itp. kupujesz ertalit (nie pamiętam zielony, czerwony, żółty) kilka naście cm takiego walca na wagę i lecisz z nim do tokarza za dosłownie 5-10zł zrobi ci prowadnicę od ręki.
Tylko wymiar wewnętrzny sprężyny wypadało by znać, oraz wewnętrzny tłoka, długość to doświadczalnie zależy jaka by była tylna prowadnica i jaki luz byśmy chcieli mieć między nimi.
Jak ktoś ma hatsana niech pomierzy i zapoda na forum taki "prototyp" oczywiście musiał by mieć do tego typu spraw 2 prawe ręce
Dla mnie to dosłownie 20 min pracy i mam prowadnicę jaką bym chciał(ale akurat nie mam turka) bo bym dał wszystko na tacy.
Lecisz do sklepu z częściami samochodowymi lub z metalami kolorowymi itp. kupujesz ertalit (nie pamiętam zielony, czerwony, żółty) kilka naście cm takiego walca na wagę i lecisz z nim do tokarza za dosłownie 5-10zł zrobi ci prowadnicę od ręki.
Tylko wymiar wewnętrzny sprężyny wypadało by znać, oraz wewnętrzny tłoka, długość to doświadczalnie zależy jaka by była tylna prowadnica i jaki luz byśmy chcieli mieć między nimi.
Jak ktoś ma hatsana niech pomierzy i zapoda na forum taki "prototyp" oczywiście musiał by mieć do tego typu spraw 2 prawe ręce
Dla mnie to dosłownie 20 min pracy i mam prowadnicę jaką bym chciał(ale akurat nie mam turka) bo bym dał wszystko na tacy.
Ostatnio zmieniony 09 maja 2006, 10:50 przez Dread Rock, łącznie zmieniany 1 raz.
witam
przednia ertalonowa prowadnica jest jak najbardziej wskazana, lub ew. metalowa przy zwiekszeniu masy tłoka (nowy hatsan)
ertalon kupisz w metrowych wałkach na allegro-cena ok 30 zł z wysyłką. może sprzedadzą np 0,5 m będzie taniej (ja mam zresztą 0,5m o fi 32mm na zbyciu)
ertalon=ertalit i inne nazwy producenta.
ogólnie jest to samo tworzywo z rożnymi domieszkami
http://www.ertalon.net.pl/ertalon.html
oprócz przedniej prowadnicy, można też zrobić z ertalonu główną-ja taką właśnie robię, pisałem już o tym-będzie wywiercona w środku i osadzona na przetoczonej prowadnicy stalowej (lepsze właściwości ślizgowe i tłumienie drgań, stalowa będzie zwiększać masę (mniejszy kop), służyć jako korek i trzymać osiowo ertalon.
pozdrawiam
przednia ertalonowa prowadnica jest jak najbardziej wskazana, lub ew. metalowa przy zwiekszeniu masy tłoka (nowy hatsan)
ertalon kupisz w metrowych wałkach na allegro-cena ok 30 zł z wysyłką. może sprzedadzą np 0,5 m będzie taniej (ja mam zresztą 0,5m o fi 32mm na zbyciu)
ertalon=ertalit i inne nazwy producenta.
ogólnie jest to samo tworzywo z rożnymi domieszkami
http://www.ertalon.net.pl/ertalon.html
oprócz przedniej prowadnicy, można też zrobić z ertalonu główną-ja taką właśnie robię, pisałem już o tym-będzie wywiercona w środku i osadzona na przetoczonej prowadnicy stalowej (lepsze właściwości ślizgowe i tłumienie drgań, stalowa będzie zwiększać masę (mniejszy kop), służyć jako korek i trzymać osiowo ertalon.
pozdrawiam
Szymon.Karpacz