Obrazek

Przygotowania do tuningu

Awatar użytkownika
student2707
Posty: 26
Rejestracja: 24 maja 2006, 20:40
Lokalizacja: Brzeg Dolny

Przygotowania do tuningu

Post autor: student2707 »

Witam wszystkich.
Nareszcie przyszedł czas na tuning więc pomyślałem, że zdrowo będzie założyć nowy post i rozwiać kilka wątpliwości....
Zamówiłem zestaw tuningowy od Hogana. Otewa + prowadnica + kapelusz + smar. Akurat nie miał chwilowo krążków z elastomeru, ale powiedział, że takie coś powinienem dostać za grosze w sklepie rowerowym. Zamierzam za chwile to sprawdzić, jak będe szedł na poczte dokonać przelew. Ale do rzeczy......
Oto zestaw jaki sobie przygotuje do tuningu:
- śrubokręt płaski
- dwa krzyżaki
- pilniczek
- papier ścierny wodny
- silikon
- cięzarki wędkarskie do dociążenia łoża
- brzeszczot
I to narazie tyle.
Proszę was w tym miejscu - jeśli czegoś zapomniałem a będzie to obowiązkowe - to piszcie.
Prócz zamontowania zestawu mam jeszcze zamiar zmiękczyć spust (skrócenie sprężynek + polerka), oraz dociążyć kolbe. Mam w tym miejscu kilka pytań.
1.Gdzie najlepiej i ile dociążyć kolbę?
2.Czym i jak posmarować tłok i cylinder? (jeśli w ogóle)
3.Czy wszystkie elementy moge wyczyścić bęzyną ekstrakcyjną, czy niektórych to by nie zniszczyło? (oksyda, uszczelki)
4.Czy są jeszcze jakieś rzeczy, które mogę od razu poprawić nie posiadając warsztatu?

Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.
H80 + Leapers3-9x32MDAO i wszystko....
Awatar użytkownika
Yavol
Posty: 55
Rejestracja: 30 kwie 2006, 19:55
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Yavol »

czy mi się wydaję czy większość odradza sylikon do wypełniania kolby?!

a smary posiadasz już?!

ps: sam miałem zakłądać podobny temat!
H70 + Hoganowy zestawik
Logan

Post autor: Logan »

Słuszny temat ja też skorzystam... Co do smarów... musisz mieć koniecznie, wszystko jest w temacie Smarowanie i Konserwacja.
Awatar użytkownika
Yavol
Posty: 55
Rejestracja: 30 kwie 2006, 19:55
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Yavol »

no i jeszcze ewentualnie podkładki na sprężyne.

może wspólnie uda nam się wszystko zebraćdo kupy i zrobić niezbędną listę!
H70 + Hoganowy zestawik
Oli
Posty: 162
Rejestracja: 30 maja 2006, 17:48
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: Oli »

Proponuję jeszcze mały młotek i coś czym wybijesz bolec trzymający sprężyne np. drut z elektrody oczyszczony oczywiście z otuliny albo cos podobnego byle cieńsze niż ten bolec.
Pozdrawiam

Edit:
I ten płaski śrubokręt musi być dosyc szeroki bo będziesz mił problem z wykręceniem śruby trzymającej spust.
HW 100T + MTC Viper 10x44 IRS
Był Hatsan 80s Tuning
Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 407
Rejestracja: 03 maja 2006, 11:32
Lokalizacja: Karpacz

Post autor: Szymon »

Witam
Mam prośbę do studenta2707.
Też słyszałem, że krążki można kupić w sklepie rowerowym. Napisz jak Ci się uda je kupić i jak je tam nazywają (do czego).
Pozdrawiam
Szymon.Karpacz
Awatar użytkownika
student2707
Posty: 26
Rejestracja: 24 maja 2006, 20:40
Lokalizacja: Brzeg Dolny

Post autor: student2707 »

Co do smarów: będe miał ten smar, który mi wyśle Hogan - antydrganiowy, jak nazwał go w mailu.
Co do podkładek: też o nich myślałem tylko zapomniałem napisać - dwie cieńkie nasmarowane podkładki między sprężyną a elastomerem będą przeciwdziałać skręcaniu się sprężyny
Co do młotka:fakt, przyda się młotek :okok: . Zapomniałem o nim.

Jest jeszcze kilka rzeczy, które zapomniałem dodać, albo odkryłem przed chwilą w piwnicy. Mianowicie w piwnicy odkryłem sporo silikonu uniwersalnego (budowlanego?), takiego do którego trzeba mieć specjalny pistolet (pistolet też jest w piwni) i nie wiem czy się będzie nadawał. Kolega wspomniał wcześniej, że podobno silikon do dociążania łoża jest kiepski, czy to prawda?
Mam też olej silikonowy do uszczelek. Jest też preparat WD-40. Do czego się go stosuje? Do czyszczenia oksydy, czy może do czyszczenia części zamiast b.ekstrakcyjnej?
H80 + Leapers3-9x32MDAO i wszystko....
Awatar użytkownika
Yavol
Posty: 55
Rejestracja: 30 kwie 2006, 19:55
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Yavol »

no własnie a jak to jest z tym olejem do komory sprężania?!

a ja słyszałem że zdecydowanie lepiej wypełnić łoże pianką montażową.
H70 + Hoganowy zestawik
Oli
Posty: 162
Rejestracja: 30 maja 2006, 17:48
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: Oli »

Yavol pisze:no własnie a jak to jest z tym olejem do komory sprężania?!
Tomaschek30 pisał że daje 2-3 krople oleju sprężarkowego (jest niepalny) do komory sprężania.
Ja osobiście tego nie praktykowałem.
Pozdrawiam
HW 100T + MTC Viper 10x44 IRS
Był Hatsan 80s Tuning
Awatar użytkownika
Yavol
Posty: 55
Rejestracja: 30 kwie 2006, 19:55
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Yavol »

może to głupie pytanko, ale gdzie go można kupić, ile kosztuje i jak to wygląda :]
H70 + Hoganowy zestawik
Oli
Posty: 162
Rejestracja: 30 maja 2006, 17:48
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: Oli »

Jest jasnożółty o wodnistej konsystencji i specyficznym zapachu.
Kupuje się go chyba w sklepach z częściami do sprężarek, w mojej firmie jest zamawiany wysyłkowo ale w dużych opakowaniach.
HW 100T + MTC Viper 10x44 IRS
Był Hatsan 80s Tuning
TMS_Krzysztof
Posty: 33
Rejestracja: 31 maja 2006, 18:22
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: TMS_Krzysztof »

Z WD 40 musisz uwazac stosuje sie go generalnie do czyszczenia zabrudzonych czesci i mechanizmow i do odrdzewiania ale nie czysc powierzchni oksydowanych bowiem sciera on oksyde!
Hatsan 90STG + Tasco 3-9x40
Awatar użytkownika
stworek5
-#zasłużony_team
-#zasłużony_team
Posty: 2112
Rejestracja: 29 kwie 2006, 12:00
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: stworek5 »

WD40 zawiera rozpuszczalnik także nie stosujemy tego środka do wiatrówek.
AA TX200 HC
Awatar użytkownika
dziubek
Posty: 72
Rejestracja: 05 cze 2006, 20:48
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: dziubek »

Silikon sanitarny - biały jest bardzo dobry. Ciężarki w dolnej części kolby wcisnięte w rzadki silikon, u góry tylko silikon. jakbyś miał problem ze zdjęciem gumy , czy plastiku pod nią to pomogę.
Hatsan 80 S + Leapers 3-9x32 + CP99 Compact
Awatar użytkownika
arturio111
Posty: 299
Rejestracja: 20 cze 2006, 22:37
Lokalizacja: Police

Post autor: arturio111 »

Cześć! Co prawda jestem świeży na forum ale dodam coś z doświadczenia. Wyczytałem że że pytasz o WD40. W żadnym wypadku!!!! Służy głównie do odkręcania zapieczonych elementów, reszta informacji na nim zawartych to lipa. Jestem mechanikiem samochodowym i wiem co mówię!! Nie raz już widziałem śruby potraktowane WD40 i ponownie założone. Po pewnym czasie są nie do odkręcenia(rdza). Porada dotyczy nie tylko wiatrówek. Śruby raz potraktowane tym specyfikiem należy wymienić na nowe. Pozdrawiam.
gamo pr-45, hw-35, Walther CP-88
ODPOWIEDZ