Przygotowania do tuningu
- student2707
- Posty: 26
- Rejestracja: 24 maja 2006, 20:40
- Lokalizacja: Brzeg Dolny
Przygotowania do tuningu
Witam wszystkich.
Nareszcie przyszedł czas na tuning więc pomyślałem, że zdrowo będzie założyć nowy post i rozwiać kilka wątpliwości....
Zamówiłem zestaw tuningowy od Hogana. Otewa + prowadnica + kapelusz + smar. Akurat nie miał chwilowo krążków z elastomeru, ale powiedział, że takie coś powinienem dostać za grosze w sklepie rowerowym. Zamierzam za chwile to sprawdzić, jak będe szedł na poczte dokonać przelew. Ale do rzeczy......
Oto zestaw jaki sobie przygotuje do tuningu:
- śrubokręt płaski
- dwa krzyżaki
- pilniczek
- papier ścierny wodny
- silikon
- cięzarki wędkarskie do dociążenia łoża
- brzeszczot
I to narazie tyle.
Proszę was w tym miejscu - jeśli czegoś zapomniałem a będzie to obowiązkowe - to piszcie.
Prócz zamontowania zestawu mam jeszcze zamiar zmiękczyć spust (skrócenie sprężynek + polerka), oraz dociążyć kolbe. Mam w tym miejscu kilka pytań.
1.Gdzie najlepiej i ile dociążyć kolbę?
2.Czym i jak posmarować tłok i cylinder? (jeśli w ogóle)
3.Czy wszystkie elementy moge wyczyścić bęzyną ekstrakcyjną, czy niektórych to by nie zniszczyło? (oksyda, uszczelki)
4.Czy są jeszcze jakieś rzeczy, które mogę od razu poprawić nie posiadając warsztatu?
Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.
Nareszcie przyszedł czas na tuning więc pomyślałem, że zdrowo będzie założyć nowy post i rozwiać kilka wątpliwości....
Zamówiłem zestaw tuningowy od Hogana. Otewa + prowadnica + kapelusz + smar. Akurat nie miał chwilowo krążków z elastomeru, ale powiedział, że takie coś powinienem dostać za grosze w sklepie rowerowym. Zamierzam za chwile to sprawdzić, jak będe szedł na poczte dokonać przelew. Ale do rzeczy......
Oto zestaw jaki sobie przygotuje do tuningu:
- śrubokręt płaski
- dwa krzyżaki
- pilniczek
- papier ścierny wodny
- silikon
- cięzarki wędkarskie do dociążenia łoża
- brzeszczot
I to narazie tyle.
Proszę was w tym miejscu - jeśli czegoś zapomniałem a będzie to obowiązkowe - to piszcie.
Prócz zamontowania zestawu mam jeszcze zamiar zmiękczyć spust (skrócenie sprężynek + polerka), oraz dociążyć kolbe. Mam w tym miejscu kilka pytań.
1.Gdzie najlepiej i ile dociążyć kolbę?
2.Czym i jak posmarować tłok i cylinder? (jeśli w ogóle)
3.Czy wszystkie elementy moge wyczyścić bęzyną ekstrakcyjną, czy niektórych to by nie zniszczyło? (oksyda, uszczelki)
4.Czy są jeszcze jakieś rzeczy, które mogę od razu poprawić nie posiadając warsztatu?
Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.
H80 + Leapers3-9x32MDAO i wszystko....
Słuszny temat ja też skorzystam... Co do smarów... musisz mieć koniecznie, wszystko jest w temacie Smarowanie i Konserwacja.
Proponuję jeszcze mały młotek i coś czym wybijesz bolec trzymający sprężyne np. drut z elektrody oczyszczony oczywiście z otuliny albo cos podobnego byle cieńsze niż ten bolec.
Pozdrawiam
Edit:
I ten płaski śrubokręt musi być dosyc szeroki bo będziesz mił problem z wykręceniem śruby trzymającej spust.
Pozdrawiam
Edit:
I ten płaski śrubokręt musi być dosyc szeroki bo będziesz mił problem z wykręceniem śruby trzymającej spust.
HW 100T + MTC Viper 10x44 IRS
Był Hatsan 80s Tuning
Był Hatsan 80s Tuning
- student2707
- Posty: 26
- Rejestracja: 24 maja 2006, 20:40
- Lokalizacja: Brzeg Dolny
Co do smarów: będe miał ten smar, który mi wyśle Hogan - antydrganiowy, jak nazwał go w mailu.
Co do podkładek: też o nich myślałem tylko zapomniałem napisać - dwie cieńkie nasmarowane podkładki między sprężyną a elastomerem będą przeciwdziałać skręcaniu się sprężyny
Co do młotka:fakt, przyda się młotek kok: . Zapomniałem o nim.
Jest jeszcze kilka rzeczy, które zapomniałem dodać, albo odkryłem przed chwilą w piwnicy. Mianowicie w piwnicy odkryłem sporo silikonu uniwersalnego (budowlanego?), takiego do którego trzeba mieć specjalny pistolet (pistolet też jest w piwni) i nie wiem czy się będzie nadawał. Kolega wspomniał wcześniej, że podobno silikon do dociążania łoża jest kiepski, czy to prawda?
Mam też olej silikonowy do uszczelek. Jest też preparat WD-40. Do czego się go stosuje? Do czyszczenia oksydy, czy może do czyszczenia części zamiast b.ekstrakcyjnej?
Co do podkładek: też o nich myślałem tylko zapomniałem napisać - dwie cieńkie nasmarowane podkładki między sprężyną a elastomerem będą przeciwdziałać skręcaniu się sprężyny
Co do młotka:fakt, przyda się młotek kok: . Zapomniałem o nim.
Jest jeszcze kilka rzeczy, które zapomniałem dodać, albo odkryłem przed chwilą w piwnicy. Mianowicie w piwnicy odkryłem sporo silikonu uniwersalnego (budowlanego?), takiego do którego trzeba mieć specjalny pistolet (pistolet też jest w piwni) i nie wiem czy się będzie nadawał. Kolega wspomniał wcześniej, że podobno silikon do dociążania łoża jest kiepski, czy to prawda?
Mam też olej silikonowy do uszczelek. Jest też preparat WD-40. Do czego się go stosuje? Do czyszczenia oksydy, czy może do czyszczenia części zamiast b.ekstrakcyjnej?
H80 + Leapers3-9x32MDAO i wszystko....
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 31 maja 2006, 18:22
- Lokalizacja: Żywiec
- arturio111
- Posty: 299
- Rejestracja: 20 cze 2006, 22:37
- Lokalizacja: Police
Cześć! Co prawda jestem świeży na forum ale dodam coś z doświadczenia. Wyczytałem że że pytasz o WD40. W żadnym wypadku!!!! Służy głównie do odkręcania zapieczonych elementów, reszta informacji na nim zawartych to lipa. Jestem mechanikiem samochodowym i wiem co mówię!! Nie raz już widziałem śruby potraktowane WD40 i ponownie założone. Po pewnym czasie są nie do odkręcenia(rdza). Porada dotyczy nie tylko wiatrówek. Śruby raz potraktowane tym specyfikiem należy wymienić na nowe. Pozdrawiam.
gamo pr-45, hw-35, Walther CP-88