Hatsan apachi - problemik.
Re: Hatsan apachi - problemik.
Czekam na zepto pozdrawiam
Re: Hatsan apachi - problemik.
Przed zmontowaniem karabinka z nową uszczelką nie zapomnij stępić wszystkich ostrych krawędzi wewnątrz rury systemu.
Krawędzie pozostałe po wycięciu np. otworów i i szczeliny na dźwignię naciągu działają na uszczelkę jak gilotyna i to one są odpowiedzialne za 99% uszkodzeń uszczelek w nowych karabinkach. Szkoda Zepto
Krawędzie pozostałe po wycięciu np. otworów i i szczeliny na dźwignię naciągu działają na uszczelkę jak gilotyna i to one są odpowiedzialne za 99% uszkodzeń uszczelek w nowych karabinkach. Szkoda Zepto
Było Cometa, Diana, TX
Re: Hatsan apachi - problemik.
Przed ostatecznym montażem, nie zaszkodzi sprawdzić jej rozmiar. Te czerwone bywają za duże, wówczas tłok w wiertarkę/w wypadku Hatsana może być problem/ pakiet ścierny i szlifujemy.
@ kamazek- nie strasz mamrem, bo to najwyżej grzywna i konfiskata wiatrówki
Re: Hatsan apachi - problemik.
Oczywiście, jak na pisałem karabinek już miał przeprowadzony przegląd 0 i tuning poprawiający kulturę pracy. We wnętrz cylindra, wszystko wymylem i lekko wypolerowalem ale nic na lustro czy coś bo wiadomo że to może zaszkodzić a nie pomóż. Dzięki temu nie ma już ostrych krawędzi które mogą uszkodzić nowa uszczelka. Co do zepto, myślę że będzie ok. Ponieważ pisałem do osoby co montowała ją w swoim strikterze i jak najbardziej była ok, tłok też wypolerowany z zadziorów. Myślę jeszcze nad polerka jakiś elementów spustu bo to ten nowego typu z regulacją, plastykowy, nie metalowy jak w dawnych modelach. Ale nie wiem czy jest jakiś sens, ponieważ boje się trochę go rozebrać, a też nie wiem czy tam coś da się poprawić.
Edit, a jest sens wypolerować tą końcówkę dźwigni naciągu co chodzi po tym wycięciu w tłoku? Bo strasznie ostra wręcz se można palucha przeciąć
Edit, a jest sens wypolerować tą końcówkę dźwigni naciągu co chodzi po tym wycięciu w tłoku? Bo strasznie ostra wręcz se można palucha przeciąć
- kamazek
- szpecjalista od GPK Zasłużony 2021
- Posty: 3175
- Rejestracja: 10 sie 2016, 7:28
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Hatsan apachi - problemik.
Polerka elementów spustu jak najbardziej się przyda, ale nie "jakiś", tylko tych powierzchni, które ze sobą współpracują.
Oczywiście, jeżeli są wykonane ze stali, bo polerowanie plastiku czy znalu jest bez sensu, przy siłach działających na zespół spustowy wiatrówki zaraz i tak się porysują.
Nie wiem, jak wygląda zespół spustowy w tym nowym modelu Apacza, ale prawdopodobnie jest twardy i może pomoże podmiana sprężynek na słabsze lub ich odgięcie.
Ale tylko teoretyzuję teoretycznie, nie znam naocznie tego spustu
Oczywiście, jeżeli są wykonane ze stali, bo polerowanie plastiku czy znalu jest bez sensu, przy siłach działających na zespół spustowy wiatrówki zaraz i tak się porysują.
Nie wiem, jak wygląda zespół spustowy w tym nowym modelu Apacza, ale prawdopodobnie jest twardy i może pomoże podmiana sprężynek na słabsze lub ich odgięcie.
Ale tylko teoretyzuję teoretycznie, nie znam naocznie tego spustu
Re: Hatsan apachi - problemik.
Spust chodzi delikatnie, jest miększy niż w moim 2 hatsanie 90 qt , spust jest bardzo łatwy z tego co widzę.kamazek pisze: ↑10 cze 2023, 14:29 Polerka elementów spustu jak najbardziej się przyda, ale nie "jakiś", tylko tych powierzchni, które ze sobą współpracują.
Oczywiście, jeżeli są wykonane ze stali, bo polerowanie plastiku czy znalu jest bez sensu, przy siłach działających na zespół spustowy wiatrówki zaraz i tak się porysują.
Nie wiem, jak wygląda zespół spustowy w tym nowym modelu Apacza, ale prawdopodobnie jest twardy i może pomoże podmiana sprężynek na słabsze lub ich odgięcie.
Ale tylko teoretyzuję teoretycznie, nie znam naocznie tego spustu
https://naforum.zapodaj.net/093023bda441.jpg.html
Tutaj jego wygląd może coś poradzisz co tam byś ,,szlifnal lub podmienił "
- kamazek
- szpecjalista od GPK Zasłużony 2021
- Posty: 3175
- Rejestracja: 10 sie 2016, 7:28
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Hatsan apachi - problemik.
Sorry, ale przez obudowę zespołu spustowego to tylko jakiś jasnowidz może coś widzieć
Coś w twojej wypowiedzi nie bangla, jakim cudem bardzo dobry spust QT, kopia Recorda, może być twardszy niż zwykły spust Apacza, nawet nowej generacji, włożony w badziewiastą plasticzaną obudowę ?
Albo masz źle ustawiony spust w H90 albo Twój Apach ma tak słabą sprężynę tłoka, że spust jest miękki.
Rozbierz moduł spustowy na kawałki, ułóż je tak jak leżą w obudowie.
Wtedy zobaczysz, które powierzchnie dzwigienek naciskają na siebie, wypoleruj je i nasmaruj.
Uprzedzam tylko, że złożenie powrotne całości może nie pójść tak łatwo jak rozebranie
Coś w twojej wypowiedzi nie bangla, jakim cudem bardzo dobry spust QT, kopia Recorda, może być twardszy niż zwykły spust Apacza, nawet nowej generacji, włożony w badziewiastą plasticzaną obudowę ?
Albo masz źle ustawiony spust w H90 albo Twój Apach ma tak słabą sprężynę tłoka, że spust jest miękki.
Rozbierz moduł spustowy na kawałki, ułóż je tak jak leżą w obudowie.
Wtedy zobaczysz, które powierzchnie dzwigienek naciskają na siebie, wypoleruj je i nasmaruj.
Uprzedzam tylko, że złożenie powrotne całości może nie pójść tak łatwo jak rozebranie
Re: Hatsan apachi - problemik.
Dla mnie jest miękki, sprężyna tłoka? Wątpię w to że słaba bo jest dopiero co wymieniona z zestawu tuningowego od harnasia 90kamazek pisze: ↑10 cze 2023, 16:29 Sorry, ale przez obudowę zespołu spustowego to tylko jakiś jasnowidz może coś widzieć
Coś w twojej wypowiedzi nie bangla, jakim cudem bardzo dobry spust QT, kopia Recorda, może być twardszy niż zwykły spust Apacza, nawet nowej generacji, włożony w badziewiastą plasticzaną obudowę ?
Albo masz źle ustawiony spust w H90 albo Twój Apach ma tak słabą sprężynę tłoka, że spust jest miękki.
Rozbierz moduł spustowy na kawałki, ułóż je tak jak leżą w obudowie.
Wtedy zobaczysz, które powierzchnie dzwigienek naciskają na siebie, wypoleruj je i nasmaruj.
Uprzedzam tylko, że złożenie powrotne całości może nie pójść tak łatwo jak rozebranie
- kamazek
- szpecjalista od GPK Zasłużony 2021
- Posty: 3175
- Rejestracja: 10 sie 2016, 7:28
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Hatsan apachi - problemik.
Spust jak w Crosmanach, więc nie wierzę, że będzie mięksiejszy niż QT.
Spolerować powierzchnie stykowe w kółku, bez zmiany kątów natarcia.
Ewentualnie dać słabszą sprężynkę przy strzałce, ale z umiarem.
Coś jeszcze widzę jakby sprężynkę w górnej części języka spustowego, pewnie odpowiadałaby za powrót i kasowanie ruchu jałowego.
Jezeli jest twarda, można podmienić.
Spolerować powierzchnie stykowe w kółku, bez zmiany kątów natarcia.
Ewentualnie dać słabszą sprężynkę przy strzałce, ale z umiarem.
Coś jeszcze widzę jakby sprężynkę w górnej części języka spustowego, pewnie odpowiadałaby za powrót i kasowanie ruchu jałowego.
Jezeli jest twarda, można podmienić.
Re: Hatsan apachi - problemik.
Spoleruje jutro delikatnie, a mam pytanie do tych sprężynek, w górnej części języka ta sprężynka jest twarda i to dosyć mocno. Nie wiem, może od długopisu będzie pasowac, chociaż wątpię bo jest dosyć wąska. Macie jakiś pomysł, ta na której nachodzi czerwona strzałka też jest twarda i nie mam pojęcia od czego podmienić
- kamazek
- szpecjalista od GPK Zasłużony 2021
- Posty: 3175
- Rejestracja: 10 sie 2016, 7:28
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Hatsan apachi - problemik.
Re: Hatsan apachi - problemik.
Spust podpolerowalem wyczyściłem i nasmarowalem. Wnętrze cylindra, też już odtłuszczonego z smarów. Mam pytanie, czy można tam wsiąść oleju silnikowego na jakąś szmatkę i przestrzec te wnętrze ? Czy dac sobie spokój
Re: Hatsan apachi - problemik.
Chodzi mi o to, żeby to lekko natłuścić i pozostawić do wyschnięcia żeby była lepsza warstwa ochronna tam. Montuję wszystko dopiero za kilka dni