Rozbiórka Hatsana 90 stg+sas+quattro trigger
Rozbiórka Hatsana 90 stg+sas+quattro trigger
Witam.
Tydzień tamu zakupiłem sobie dmuchawkę Hatsan 90 stg+sas+quattro trigger, postrzelałem może 3 dni (około 200 pestek) i po przeczytaniu wielu wątków o tuningu, dociążeniu kolby itd postanowiłem poprawić fabryczny modelek.
Teraz krok po kroku przedstawię rozbiórkę najnowszego Hatsana 90 stg sas quattro trigger
(rozkręcając go kierowałem się Tematem "Rozbiórka Hatsana na czynniki pierwsze." ale części trochę się różnią i myślę że komuś się przyda )
W rękach mam wiatrówkę w częściach i się zastanawiam co tu wymienić na pewno prowadnice na metalową albo z tego tworzywa ale nie jestem pewien którą wybrać chciałbym też wypolerować ścianki po których się suwa uszczelka z tłoka ale nie wiem jak z dociążeniem kolby poszło mi dobrze (wypełniona i wytłumiona 400G ), sprężyna z tego co widzę przy końcu jest jakaś krzywa a strzelałem bardzo mało.
Jeżeli ma ktoś jakiś pomysł to proszę śmiało pisać (niestety na wiatrówkę wydałem ostatnią kasę więc jeżeli ktoś zaproponuje coś to tak nisko budżetowa cena )
Ok oto Fotki:
Z poskładaniem nie powinno byc problemy, wystarczy lecieć po fotkach od końca
I pytanko od razu czy sprężyna ma nachodzić ciasno na prowadnice czy luźno ?? i jaka powinna być jej nowa długość jeżeli kumpel by mi wytoczył z metalu ??
Tydzień tamu zakupiłem sobie dmuchawkę Hatsan 90 stg+sas+quattro trigger, postrzelałem może 3 dni (około 200 pestek) i po przeczytaniu wielu wątków o tuningu, dociążeniu kolby itd postanowiłem poprawić fabryczny modelek.
Teraz krok po kroku przedstawię rozbiórkę najnowszego Hatsana 90 stg sas quattro trigger
(rozkręcając go kierowałem się Tematem "Rozbiórka Hatsana na czynniki pierwsze." ale części trochę się różnią i myślę że komuś się przyda )
W rękach mam wiatrówkę w częściach i się zastanawiam co tu wymienić na pewno prowadnice na metalową albo z tego tworzywa ale nie jestem pewien którą wybrać chciałbym też wypolerować ścianki po których się suwa uszczelka z tłoka ale nie wiem jak z dociążeniem kolby poszło mi dobrze (wypełniona i wytłumiona 400G ), sprężyna z tego co widzę przy końcu jest jakaś krzywa a strzelałem bardzo mało.
Jeżeli ma ktoś jakiś pomysł to proszę śmiało pisać (niestety na wiatrówkę wydałem ostatnią kasę więc jeżeli ktoś zaproponuje coś to tak nisko budżetowa cena )
Ok oto Fotki:
Z poskładaniem nie powinno byc problemy, wystarczy lecieć po fotkach od końca
I pytanko od razu czy sprężyna ma nachodzić ciasno na prowadnice czy luźno ?? i jaka powinna być jej nowa długość jeżeli kumpel by mi wytoczył z metalu ??
Witaj.
Patrząc na te bebechy przypomina mi się zabawa z moim Harym.
Najlepsze, co mógłbyś zrobić, to wysłać do Senia albo do Hogana, bo jak zaczniesz sam modyfikować to możesz coś sknocić albo przeinwestować (co się okaże potem).
Jeżeli nie masz kasy, to zrób najlepsze co możesz, czyli: najpierw wszystko umyj benzyną ekstrakcyjną, potem oszlifuj wszystkie ostre krawędzie, które znajdziesz (na częściach spustu, krawędzie na cylindrze i w rowku prowadzenia naciągu, trochę tego znajdziesz) i nasmaruj odpowiednimi smarami ile i gdzie trzeba. Wszystko masz na forum.
Pozdrawiam i miłej zabawy.
P.S. http://www.airgunservice.pl/
Patrząc na te bebechy przypomina mi się zabawa z moim Harym.
Najlepsze, co mógłbyś zrobić, to wysłać do Senia albo do Hogana, bo jak zaczniesz sam modyfikować to możesz coś sknocić albo przeinwestować (co się okaże potem).
Jeżeli nie masz kasy, to zrób najlepsze co możesz, czyli: najpierw wszystko umyj benzyną ekstrakcyjną, potem oszlifuj wszystkie ostre krawędzie, które znajdziesz (na częściach spustu, krawędzie na cylindrze i w rowku prowadzenia naciągu, trochę tego znajdziesz) i nasmaruj odpowiednimi smarami ile i gdzie trzeba. Wszystko masz na forum.
Pozdrawiam i miłej zabawy.
P.S. http://www.airgunservice.pl/
Coś, by trafiać.
SKRZAT made - modyfikacje wiatrówek (systemy, spusty, osady, baki, stopki ...)
SKRZAT made - modyfikacje wiatrówek (systemy, spusty, osady, baki, stopki ...)
Mam jeszcze 1 pytanko a mianowicie moja orginalna plastikowa prowadnica ma długość 9,5 cm a środek tłoka jest głęboki na 15,5 cm, jeżeli wytocze prowadnice na długość 15 cm czyli o 5,5 cm dłuższą od orginalnej to powinienem zapobiec wypaczaniu się spręzyny na boki i wydłużenie jej zywotności ?? spręzyna powinna luźno nachodzić na prowadnice z maleńkim luzem czy ciasno ??
Tak. Pamiętaj żeby dotoczyć też kapelusik do sprężyny. Będzie on trzymał sprężynę centralnie w środku tłoka i zapobiegnie tarciu metal o metal.kukmaster pisze:eżeli wytocze prowadnice na długość 15 cm czyli o 5,5 cm dłuższą od orginalnej to powinienem zapobiec wypaczaniu się spręzyny na boki i wydłużenie jej zywotności
Sprężyna musi wchodzić z leciutkim oporem.
Możesz dać jak najdłuższą się da (tym lepiej) byle razem z kapeluszem jak to złożysz, dało rade zapiąć tłok na spust.kukmaster pisze:... moja orginalna plastikowa prowadnica ma długość 9,5 cm a środek tłoka jest głęboki na 15,5 cm, jeżeli wytocze prowadnice na długość 15 cm czyli o 5,5 cm dłuższą od orginalnej to powinienem zapobiec wypaczaniu się spręzyny na boki i wydłużenie jej zywotności ?? ...
ciasno - a nawet bardzo ciasno (tak aby z trudem, ale bez szarpania, dało radę prowadnicę włożyć/wyjąć ze sprężyny. Przy czym sprężyna powinna być pokryta (delikatnie pędzelkiem posmarować - wewnątrz i na zewnątrz) smarem (ja używałem takiego od przegubów).kukmaster pisze: spręzyna powinna luźno nachodzić na prowadnice z maleńkim luzem czy ciasno ??
PS. Tylko nie poleruj cylindra - no chyba, że tam zadry/rysy są.
Pozdrawiam.
Adam.
Kandar CP1, Beeman PCA, umarex fusion, fwb300s uni, tx200mk3
Oto zdjęcia, niestety tym aparatem co dysponuje nie zrobię lepszych i od razu pytanie ponieważ po zrobieniu zdjęć myślałem ze śrut jest ale niestety go nie było (jakos tak zakręcony byłem) i wystrzeliłem na sucho Czy może od tego się coś zepsuć ??
Fotki (na początku lufa jest ok ale z 1 cm od wylotu jest trochę tak jakby zniszczona, moze po prostu jest tak brudna bo lufy jeszcze nie czysciłem niczym a w cylinderku było nawalone smarem fabrycznie)
Fotki (na początku lufa jest ok ale z 1 cm od wylotu jest trochę tak jakby zniszczona, moze po prostu jest tak brudna bo lufy jeszcze nie czysciłem niczym a w cylinderku było nawalone smarem fabrycznie)
Ostatnio zmieniony 21 gru 2009, 20:22 przez kukmaster, łącznie zmieniany 1 raz.
To dokończę za Tomka
http://www.airguns.budu.pl/showme2.php? ... inne_Gwint
o dodałeś - ale źródło to samo. Zauważ jednak, że tam też "cudowny" jest tylko koniec gwintu.
Pozdro.
http://www.airguns.budu.pl/showme2.php? ... inne_Gwint
o dodałeś - ale źródło to samo. Zauważ jednak, że tam też "cudowny" jest tylko koniec gwintu.
Pozdro.
Kandar CP1, Beeman PCA, umarex fusion, fwb300s uni, tx200mk3
Witaj Kukmaster (Łukasz) .Mam prośbę. Czy mógłbys podać rok produkcji twojego
,, harego''(na kostce lufy)?Moduł spustu blokowany jest inaczej niż w innych nowych Hatsanach.
http://e-tawerna.pl/viewtopic.php?t=59& ... &start=345
Quattro trigger blokowany jest dwoma bolcami+ jeden blokujący korek osady spustu(czyli sama sprężynę).U Ciebie widzę dwa bolce w cylindrze, ale chyba trzy otwory w samym korku (o ile mnie wzrok nie myli).Wynika więc że moduł spustu ,blokowany jest tylko jednym bolcem w cylindrze ,a sam korek drugim .Trzeci otwór w korku zbędny.Czy tak???
,, harego''(na kostce lufy)?Moduł spustu blokowany jest inaczej niż w innych nowych Hatsanach.
http://e-tawerna.pl/viewtopic.php?t=59& ... &start=345
Quattro trigger blokowany jest dwoma bolcami+ jeden blokujący korek osady spustu(czyli sama sprężynę).U Ciebie widzę dwa bolce w cylindrze, ale chyba trzy otwory w samym korku (o ile mnie wzrok nie myli).Wynika więc że moduł spustu ,blokowany jest tylko jednym bolcem w cylindrze ,a sam korek drugim .Trzeci otwór w korku zbędny.Czy tak???
Z opinią jest jak z dziurą w du..ie-każdy ma swoją.