Pęknieta prowadnica
Pęknieta prowadnica
Witam,po rozebraniu Hatsana okazało się że prowadnica jest pęknięta ,chce dorobić taką samą z metalu ,jake powinny być wymiary prowadnicy ,jaki powinien być luz między prowadnicą a sprężyną.Sprężyna nie jest splanowana,czym najlepiej splanować końcówki,jest to nowy Hatsan.Z góry dziękuje.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 26 lut 2009, 19:25
- Lokalizacja: Śląsk Cieszyński
Nie napisałeś o jaki model chodzi. Proponuję wykonać prowadnicę - wymiar podstawy lekki luz w komorze sprężyny, wymiar prowadnicy zgodny z wymiarem wewnętrznym sprężyny, długość na oko przy pasowaniu utniesz ile trzeba ( lepiej długą będzie z czego ciąć)
[ Dodano: Nie 29 Mar, 2009 20:29 ]
Co do sprężyny planujemy szlifierką (chyba że jest cięta z metra) wtedy trzeba rozhartować końcówkę, dogiąć zwój i splanować. UWAGA Do rozhartowania należy użyć wysokiej temperatury (rozgrzać do czerwoności, tylko zwój doginany). Może te wskazówki ci pomogą.
[ Dodano: Nie 29 Mar, 2009 20:29 ]
Co do sprężyny planujemy szlifierką (chyba że jest cięta z metra) wtedy trzeba rozhartować końcówkę, dogiąć zwój i splanować. UWAGA Do rozhartowania należy użyć wysokiej temperatury (rozgrzać do czerwoności, tylko zwój doginany). Może te wskazówki ci pomogą.
Stary i jeszcze może.
Troszkę doprecyzuję post Papa Smurf'a.Średnica prowadnicy powinna być mniejsza nie mniej niż 0,2mm średnicy wewnętrznej sprężyny.Długość prowadnicy pomniejszona o ok.0,5-1 cm od głębokości tłoka.Jeżeli stosujesz kapelusz lub obciążnik pomiar głębokości wykonujesz z tymi elementami w tłoku.Średnica zewntrzna podstawy prowadnicy pomniejszona o 1-2 mm od średnicy wewnętrznej tłoka.
H135X+PP3x9-40 AO
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 26 lut 2009, 19:25
- Lokalizacja: Śląsk Cieszyński
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 26 lut 2009, 19:25
- Lokalizacja: Śląsk Cieszyński
W mojej 125 kotwienie do spustu jest dużo wcześniej Kwestia planowania podstawy prowadnicy co przy innych prowadnicach jest prawie nieuniknione.
W 125 dokładnie dobrana prowadnica do średnicy idealnie prowadzi sprężynę
Może ktoś sprawdzi na swojej co do innych modeli Harego to się nie wypowiadam
W 125 dokładnie dobrana prowadnica do średnicy idealnie prowadzi sprężynę
Może ktoś sprawdzi na swojej co do innych modeli Harego to się nie wypowiadam
Stary i jeszcze może.
Tłok to chyba na spust nie zaskoczy jak podstawa prowadnicy będzie miała z 2 cm albo i lepiej grubości. Co prawda nie mam już hatsana i pomierzyć nie mogę, ale miejsca jest tam sporo i podstawa może mieć i z 1cm spokojnie. Zresztą ta od rusznikarza (taką miałem w swoim egzemplarzu) około tego 1cm miała.Naro70 pisze:podstawa prowadnicy powinna chować się w tłoku (teoretycznie)-może wystąpić problem z kotwieniem tłoka w mechaniźmie spustowym.Poruszamy temat hatsana więc mamu tu system kotwienia bocznego.
Pozdrawiam
Kandar CP1, Beeman PCA, umarex fusion, fwb300s uni, tx200mk3
Pracuję teraz nad moim harym,więc fotki zawierają to co fabryka dała.Jak skończę to podzielę się z wami przygotowywanym materiałem...a oto szkic http://naro70.fotosik.pl/
H135X+PP3x9-40 AO
Dokładnie tak podstawa prowadnicy nie styka się z tłokiemjigt pisze:Tłok nie nachodzi na kołnierz prowadnicy. Korek z tworzywa trzeba przeciąć - odpiłować resztki prowadnicy. Średnica kołnierza nowej prowadnicy ma być nieco mniejsza od średnicy wewnętrznej cylindra, a nie tłoka.
Pozdrawia Darek: Hatsan 55 S + Leapers 3-9x40 AOMDLTS + ИЖ-53 + Laguna II 2,2 dCi 150 KM i coś jeszcze będzie...
Witam,mam pytanie odnośnie prowadnicy,czy w nowej prowadnicy wytoczyć wgłębienie zaznaczone na żółto,aby wszedł ten dzyndzel zaznaczony na czerwono?
Kolega Naro70 napisał że długość prowadnicy,powinna być pomniejszona o 1 cm od głebokości tłoka,głębokość tłoka wynosi 140 mm,więc prowadnic powinna mieć długość 130 mm ,tylko czy z podstawką czy bez ?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ae3 ... e40af.html
Kolega Naro70 napisał że długość prowadnicy,powinna być pomniejszona o 1 cm od głebokości tłoka,głębokość tłoka wynosi 140 mm,więc prowadnic powinna mieć długość 130 mm ,tylko czy z podstawką czy bez ?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ae3 ... e40af.html
Przepraszam.Zygmunt i Darek mają rację.Został mi w głowie tuning lidera 44 mojego kolegi.Pomiędzy "głowicą?",a prowadnicą jest fragment chyba ok 2cm takiego stopnia,który spełnia funkcją naprężenia wstępnego.Ten fragment wraz z "kanapką"-(gumowy oring z podkładką )podczas naciągania sprężyny znajdą się w tłoku.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/34b ... e9750.html
W hatsanie (nawet przy pięcio milimetrowej ściance podstawy prowadnicy) tłok zakotwi się lekko ponad dwa cm przed podstawą.
Oj pomorek
sorki
[ Dodano: Pon 30 Mar, 2009 19:50 ]
Tutaj jest pięknie opisane wraz z fotkami i wymiarami
http://e-tawerna.pl/viewtopic.php?t=1647
zerknij bo warto
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/34b ... e9750.html
W hatsanie (nawet przy pięcio milimetrowej ściance podstawy prowadnicy) tłok zakotwi się lekko ponad dwa cm przed podstawą.
Oj pomorek
sorki
[ Dodano: Pon 30 Mar, 2009 19:50 ]
Tutaj jest pięknie opisane wraz z fotkami i wymiarami
http://e-tawerna.pl/viewtopic.php?t=1647
zerknij bo warto
H135X+PP3x9-40 AO
Robson31! Aż się prosi, by, w Twoim przypadku, nową prowadnicę obsadzić na tym "zaznaczonym na czerwono dzyndzlu".
Długość prowadnicy ma być największa z możliwych - byle tylko dało się zapiąć tłok na zaczep spustu. Można to żmudnie pomierzyć i wyliczyć, ale jeśli suma długości prowadnicy plus długości kapelusza jest mniejsza niż głębokość tłoka - będzie dobrze.
Kołnierz prowadnicy zrób nie grubszy niż był w pastikowej.
Długość prowadnicy ma być największa z możliwych - byle tylko dało się zapiąć tłok na zaczep spustu. Można to żmudnie pomierzyć i wyliczyć, ale jeśli suma długości prowadnicy plus długości kapelusza jest mniejsza niż głębokość tłoka - będzie dobrze.
Kołnierz prowadnicy zrób nie grubszy niż był w pastikowej.
była Diana, są Viper 350GW z RM2-8x32AO, i H60 z PO 4x34