Obrazek

Pęknieta prowadnica

robson31
Posty: 68
Rejestracja: 23 sty 2009, 21:33

Pęknieta prowadnica

Post autor: robson31 »

Witam,po rozebraniu Hatsana okazało się że prowadnica jest pęknięta ,chce dorobić taką samą z metalu ,jake powinny być wymiary prowadnicy ,jaki powinien być luz między prowadnicą a sprężyną.Sprężyna nie jest splanowana,czym najlepiej splanować końcówki,jest to nowy Hatsan.Z góry dziękuje.
Awatar użytkownika
Naro70
Posty: 43
Rejestracja: 01 lut 2009, 22:25
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: Naro70 »

H135X+PP3x9-40 AO
Papa Smurf
Posty: 6
Rejestracja: 26 lut 2009, 19:25
Lokalizacja: Śląsk Cieszyński

Post autor: Papa Smurf »

Nie napisałeś o jaki model chodzi. Proponuję wykonać prowadnicę - wymiar podstawy lekki luz w komorze sprężyny, wymiar prowadnicy zgodny z wymiarem wewnętrznym sprężyny, długość na oko przy pasowaniu utniesz ile trzeba ( lepiej długą będzie z czego ciąć) :lol: :lol: :lol:

[ Dodano: Nie 29 Mar, 2009 20:29 ]
Co do sprężyny planujemy szlifierką (chyba że jest cięta z metra) wtedy trzeba rozhartować końcówkę, dogiąć zwój i splanować. UWAGA Do rozhartowania należy użyć wysokiej temperatury (rozgrzać do czerwoności, tylko zwój doginany). Może te wskazówki ci pomogą.
:) ;)
Stary i jeszcze może.
Awatar użytkownika
Naro70
Posty: 43
Rejestracja: 01 lut 2009, 22:25
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: Naro70 »

Troszkę doprecyzuję post Papa Smurf'a.Średnica prowadnicy powinna być mniejsza nie mniej niż 0,2mm średnicy wewnętrznej sprężyny.Długość prowadnicy pomniejszona o ok.0,5-1 cm od głębokości tłoka.Jeżeli stosujesz kapelusz lub obciążnik pomiar głębokości wykonujesz z tymi elementami w tłoku.Średnica zewntrzna podstawy prowadnicy pomniejszona o 1-2 mm od średnicy wewnętrznej tłoka.
H135X+PP3x9-40 AO
Papa Smurf
Posty: 6
Rejestracja: 26 lut 2009, 19:25
Lokalizacja: Śląsk Cieszyński

Post autor: Papa Smurf »

NARO 70 Masz rację, le nasz kolega z postu nie określił dmuchawki więc moja rada jest ogólna.

Średnica zewntrzna podstawy prowadnicy pomniejszona o 1-2 mm od średnicy wewnętrznej tłoka. :nie: Dlaczego proponujesz aż taki luz w prowadnicy ? ;) Im ciaśniej tym przyjemniej. :D
Stary i jeszcze może.
Awatar użytkownika
Naro70
Posty: 43
Rejestracja: 01 lut 2009, 22:25
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: Naro70 »

podstawa prowadnicy powinna chować się w tłoku (teoretycznie)-może wystąpić problem z kotwieniem tłoka w mechaniźmie spustowym.Poruszamy temat hatsana więc mamu tu system kotwienia bocznego.
H135X+PP3x9-40 AO
robson31
Posty: 68
Rejestracja: 23 sty 2009, 21:33

Post autor: robson31 »

Hatsan 90 S
Papa Smurf
Posty: 6
Rejestracja: 26 lut 2009, 19:25
Lokalizacja: Śląsk Cieszyński

Post autor: Papa Smurf »

:) W mojej 125 kotwienie do spustu jest dużo wcześniej ;) Kwestia planowania podstawy prowadnicy co przy innych prowadnicach jest prawie nieuniknione. :cisza:
W 125 dokładnie dobrana prowadnica do średnicy idealnie prowadzi sprężynę :)
Może ktoś sprawdzi na swojej co do innych modeli Harego to się nie wypowiadam :nie:
Stary i jeszcze może.
Awatar użytkownika
Kilan
Posty: 1321
Rejestracja: 22 mar 2008, 10:15
Lokalizacja: Rypin

Post autor: Kilan »

Naro70 pisze:podstawa prowadnicy powinna chować się w tłoku (teoretycznie)-może wystąpić problem z kotwieniem tłoka w mechaniźmie spustowym.Poruszamy temat hatsana więc mamu tu system kotwienia bocznego.
Tłok to chyba na spust nie zaskoczy jak podstawa prowadnicy będzie miała z 2 cm albo i lepiej grubości. Co prawda nie mam już hatsana i pomierzyć nie mogę, ale miejsca jest tam sporo i podstawa może mieć i z 1cm spokojnie. Zresztą ta od rusznikarza (taką miałem w swoim egzemplarzu) około tego 1cm miała.
Pozdrawiam
Kandar CP1, Beeman PCA, umarex fusion, fwb300s uni, tx200mk3
Awatar użytkownika
Naro70
Posty: 43
Rejestracja: 01 lut 2009, 22:25
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: Naro70 »

Pracuję teraz nad moim harym,więc fotki zawierają to co fabryka dała.Jak skończę to podzielę się z wami przygotowywanym materiałem...a oto szkic http://naro70.fotosik.pl/
H135X+PP3x9-40 AO
Awatar użytkownika
jigt
Posty: 1743
Rejestracja: 15 lis 2006, 23:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jigt »

Tłok nie nachodzi na kołnierz prowadnicy. Korek z tworzywa trzeba przeciąć - odpiłować resztki prowadnicy. Średnica kołnierza nowej prowadnicy ma być nieco mniejsza od średnicy wewnętrznej cylindra, a nie tłoka.
była Diana, są Viper 350GW z RM2-8x32AO, i H60 z PO 4x34
Borys
Posty: 407
Rejestracja: 30 gru 2006, 13:26
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Borys »

jigt pisze:Tłok nie nachodzi na kołnierz prowadnicy. Korek z tworzywa trzeba przeciąć - odpiłować resztki prowadnicy. Średnica kołnierza nowej prowadnicy ma być nieco mniejsza od średnicy wewnętrznej cylindra, a nie tłoka.
Dokładnie tak :) podstawa prowadnicy nie styka się z tłokiem :nie:
Pozdrawia Darek: Hatsan 55 S + Leapers 3-9x40 AOMDLTS + ИЖ-53 + Laguna II 2,2 dCi 150 KM i coś jeszcze będzie...
robson31
Posty: 68
Rejestracja: 23 sty 2009, 21:33

Post autor: robson31 »

Witam,mam pytanie odnośnie prowadnicy,czy w nowej prowadnicy wytoczyć wgłębienie zaznaczone na żółto,aby wszedł ten dzyndzel zaznaczony na czerwono?
Kolega Naro70 napisał że długość prowadnicy,powinna być pomniejszona o 1 cm od głebokości tłoka,głębokość tłoka wynosi 140 mm,więc prowadnic powinna mieć długość 130 mm ,tylko czy z podstawką czy bez ?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ae3 ... e40af.html
Awatar użytkownika
Naro70
Posty: 43
Rejestracja: 01 lut 2009, 22:25
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: Naro70 »

Przepraszam.Zygmunt i Darek mają rację.Został mi w głowie tuning lidera 44 mojego kolegi.Pomiędzy "głowicą?",a prowadnicą jest fragment chyba ok 2cm takiego stopnia,który spełnia funkcją naprężenia wstępnego.Ten fragment wraz z "kanapką"-(gumowy oring z podkładką )podczas naciągania sprężyny znajdą się w tłoku.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/34b ... e9750.html
W hatsanie (nawet przy pięcio milimetrowej ściance podstawy prowadnicy) tłok zakotwi się lekko ponad dwa cm przed podstawą.
Oj pomorek :nie:
sorki :bobas:

[ Dodano: Pon 30 Mar, 2009 19:50 ]
Tutaj jest pięknie opisane wraz z fotkami i wymiarami
http://e-tawerna.pl/viewtopic.php?t=1647
zerknij bo warto
H135X+PP3x9-40 AO
Awatar użytkownika
jigt
Posty: 1743
Rejestracja: 15 lis 2006, 23:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jigt »

Robson31! Aż się prosi, by, w Twoim przypadku, nową prowadnicę obsadzić na tym "zaznaczonym na czerwono dzyndzlu".
Długość prowadnicy ma być największa z możliwych - byle tylko dało się zapiąć tłok na zaczep spustu. Można to żmudnie pomierzyć i wyliczyć, ale jeśli suma długości prowadnicy plus długości kapelusza jest mniejsza niż głębokość tłoka - będzie dobrze.
Kołnierz prowadnicy zrób nie grubszy niż był w pastikowej.
była Diana, są Viper 350GW z RM2-8x32AO, i H60 z PO 4x34
ODPOWIEDZ